Tim's Clio Williams Ringracer - Export - Bimmertime!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Tim schreef:Wat zei je? Gewoon gebruikt om mee naar het werk te rijden?
Ja inderdaad.. ik vroeg 'm al of ie de verkeerslichten niet kon bewerken als ie toch zo goed met metaal was.. al dat gerem is slecht voor je schijven :p
Tim schreef:Remblokken gaan bij mij op mijn manier van remmen en hitte niet een weekend meer mee, deze zijn leuk en goed op reserve.
Naja, ik heb eerder geroepen dat die remblokken "nog wel een keertje" kunnen.. maar die kwamen 2 uur later ook zwaar verwrongen tussen de remklauwen vandaan :D ..

Maargoed.. Textar of Mintex is natuurlijk als Appels en Peren he :p
Tim
Car: E36 M3

Zo ondertussen de Williams lekker gebruikt zonder noemenswaardige problemen dus hij is nu echt bewezen goed en hufterproof!

Afgelopen maandag nog even mee op Zandvoort gereden samen met Timmeh en op de terugweg stopten ineens de ruitenwissers midden in een dikke vette stortbui, opzich wel een aparte gewaarwording :D

Ook schiet hij als ik plotseling van m'n gas ga uit de 5 en dat is vrij lastig zo op de snelweg... Daar dus even wat aan doen, motorkantelsteun is wel goed dus dan zit hem wel waarschijnlijk in de busjes bij de bak waar je de shiftpin in doet dus dat zaakje maar helemaal vervangen :)

Het is even de vraag of hij nog een circuit gaat zien, de Ring zit er denk ik niet meer in aangezien ik alleen nog een setje semi's heb liggen en in het Duitse wisselvallige weer zullen die het wel niet zo heel goed doen. Misschien eind van de maand nog even naar Zolder om eens te proberen :)

Ondertussen bevallen de Koni's erg goed maar je blijft bezig en wil altijd beter dus daarom maar een setje ClioCup dempers rondom met fatsoenlijke -50 veren aangeschaft om eens te kijken en vergelijken of dat een stap in de goede richting is waar ik naartoe wil... Harder rond over de diverse circuits en dan vooral een nieuwe doelstelling voor op de nurburgring: Op naar de 8.45 en daarna op weg naar de 8.30 maar daar twijfel ik over of dat haalbaar is binnen budget en leuk geld.
Steven
Car: M536

Aangeschaft? Dat spul heb je van mij te LEEN hoor, denk nou niet dat als ik aan de andere kant van de wereld zit het hier helemaal niet meer in de gaten houd.

Zal ff lekker worden zeg :p
Tim

Shit, ik dacht dat je het niet door had... :~

Nee aap, nog een setje, die van jou gaat als je niet in maart terug bent in de verkoop :D
Steven

Als je maar niet de lekke dempers met die van mij verwisseld, hoezo heb je nu toch een eigen set aangeschaft dan? En waar komen die -50 veren dan vandaan?

Check iig ff voor me of de mijne niet lek zijn, kan moeilijk over een half jaar pas ruilen met mr. Plank

Nice going mate, keep me updated.

Ok ik ga m'n mand in, tabee!

Edit: ah de sms geeft al wat meer duidelijkheid.
Maak het niet te gezellig dit weekend zonder mij en ringen is zeker met je leasert? Op dat soort dingen ben ik dan wel weer jaloers. :p

Maargoed wacht mijn dikke bak maar af, kan ook een toyo worden trouwens.
Tim

Shampoo. Mocht ik het toch niet willen kan het ook zo weer weg dus en ik had nog wat centen gevonden nadat alle rekeningen, boetes en spaar/beleggingssaldo's aangevuld en betaald waren dus tja, opmaken die handel :D

Ik zal je spul nog wel even bekijken of het goed is, anders laat ik het je wel ff weten en regel ik wel wat.

Duik jij je mand ff lekker in... Wat ben je nou voor backpacker, die feesten tot ze er bij neer vallen! :P

*edit*
Steven schreef: Edit: ah de sms geeft al wat meer duidelijkheid.
Maak het niet te gezellig dit weekend zonder mij en ringen is zeker met je leasert? Op dat soort dingen ben ik dan wel weer jaloers. :p

Maargoed wacht mijn dikke bak maar af, kan ook een toyo worden trouwens.
Hebben we allebei iets om jaloers op te zijn :D 15e november gaan we weer maar dan met Tim en de rest van the ringgangbang.

Maar met die nieuwe auto, laat je dan ook je mat groeien en je snor staan? >)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Steve-o, alles wat ik had is verkocht ivm wat ander spul wat zich voordeed, en bij mij ofwel bilstein cup, clio 1 schroefpoten of rs cup spul eronder komt. Heb vanalles wat en om nou 5-6-7 sets te hebben is ook weer wat overdreven (0)
Tim

Wel handig als de andere 5 stuk gaan (I) o|O
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Hehe, ach dat is van latere zorg :p
Johan Hogervorst
Contacteer:

Ha die tim, doe eens een pb van dat ene hok, ronald gaf al wat info vrij. (Y)
Ronald1916V

Joopieboy schreef:Ha die tim, doe eens een pb van dat ene hok, ronald gaf al wat info vrij. (Y)
Kijk eens rond joh, er loopt een heel topic over :)
Steven

Shampoo, je hebt toch niet die Billsteins verkocht he? Die had ik ook wel willen hebben namelijk :p
Tim

En dat voor een vriendenprijsje van 150 euro Steven, te laat ;)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Tim schreef: Afgelopen maandag nog even mee op Zandvoort gereden samen met Timmeh en op de terugweg stopten ineens de ruitenwissers midden in een dikke vette stortbui, opzich wel een aparte gewaarwording :D
Als je nog een goede ruitenwissermotor zoekt moet je even PM-en. heb er hier nog wel een liggen. :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Steven schreef:Shampoo, je hebt toch niet die Billsteins verkocht he? Die had ik ook wel willen hebben namelijk :p
Nee tuurlijk niet, die dingen komen gewoon bij mij eronder, of het cup schroefset dan.
En dat voor een vriendenprijsje van 150 euro Steven, te laat
Heb ook nog een zgan Bilstein b6 set met 35mm verlaging liggen, rijden er mensen daarmee op de ring?
Tim

Gerald schreef:
Tim schreef: Afgelopen maandag nog even mee op Zandvoort gereden samen met Timmeh en op de terugweg stopten ineens de ruitenwissers midden in een dikke vette stortbui, opzich wel een aparte gewaarwording :D
Als je nog een goede ruitenwissermotor zoekt moet je even PM-en. heb er hier nog wel een liggen. :wink:
Bedankt voor het aanbod, echter hebben we in onze klusschuur nog een Williams voor onderdelen staan met een goede motor :)
antoine
Car: Renault Clio III RS

Tim heb je een foto van hoe je je stoel(en) hebt gemonteerd en je gordel?
Tim

Heb ik niet, ga zo wel naar de klusruimte dus zal eens even kijken of ik een foto kan versieren :)

Gordel zit aan de linkerkant op de gordelbeugel aansluiting, rechts aan het stoelframe (waar ik nog eens naar moet kijken :~ ) en achter zit hij onder de achterbankzitting in een gat gedraaid, die wil ik nog achterin boven in de gordelaansluiting doen. Nu is de hoek volgens mij wat te groot waarbij je bij een fikse crash nog wel eens een sleutelbeenprobleempje kon krijgen.
antoine

Oke dank je.. Heb ik net alles verkocht, koop ik weer een stoel. :( :)

Dus ik kan alles weer opnieuw gaan aanschaffen.
Tim

Dat is niet handig nee :P

Maare, erg mooie stoel die je gekocht hebt! Als ik nog niets had gehad dan waren het misschien wel 2 van die stoelen geworden :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Antoine,

waarom maak je niet de dwarsbalk na zoals Devil ze heeft voor de cup Clio's? dorpels gebruik je gewoon het std oog, in het midden aan je frame of aan de bodem door een plaat met inwendige draad eronder te lassen.
antoine

Jean-Paul-S schreef:Antoine,

waarom maak je niet de dwarsbalk na zoals Devil ze heeft voor de cup Clio's? dorpels gebruik je gewoon het std oog, in het midden aan je frame of aan de bodem door een plaat met inwendige draad eronder te lassen.
De ogen met de speciale lasplaten heb ik al. Heb je misschien een foto van die dwarsbalken?
Steven

antoine schreef:Oke dank je.. Heb ik net alles verkocht, koop ik weer een stoel. :( :)

Dus ik kan alles weer opnieuw gaan aanschaffen.
Dude, je kan je stoelframe weer gewoon terugkopen, ik gebruik em toch niet omdat ik zelf een frame heb gemaakt.

Ik pm wel ff :)
antoine

Begin je nu al Austalian te praten?! :D
Steven

Als je doelt op dude, dat gebruik ik al jaren.

Ozzie zou zijn: No worries mate! I'll get it done 4 ya ;)
Tim

Stoffige bende hier...
Tijd om de plannen eens kenbaar te maken. Omdat hij wat olie verbruikt, uit de 5 schiet en wel wat overig onderhoud kan gebruiken gaan er een aantal zaken gebeuren.

- Nieuwe klepseals
- Nieuwe koppakking
- Nieuwe drijfstanglagers
- Nieuwe koppeling
- Distributieriem en rollen vervangen
- Versnellingsbak nakijken
- Nieuw schakelmechanisme
- Versterkte motorkantelsteun
- 19 16V baksteun monteren
- Wellicht nog wat keerringen indien die lek zijn

Dit zijn zo'n beetje de plannen die nu gaan gebeuren. Daarbij moet de kooi nog iets beter vastgezet worden dus dat zal ik ook gelijk gaan doen. Het merendeel zal Ronald gaan doen aangezien die er net iets meer verstand van heeft als ik ;)

Leuk zo'n hobby :lol:
Laatst gewijzigd door Tim op do 25 mar 2010 17:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Geert
Contacteer:

Tim schreef:Stoffige bende hier...
Tijd om de plannen eens kenbaar te maken. Omdat hij wat olie verbruikt, uit de 5 schiet en wel wat overig onderhoud kan gebruiken gaan er een aantal zaken gebeuren.

- Nieuwe klepseals
- Nieuwe koppakking
- Nieuwe drijfstanglagers
- Nieuwe koppeling
- Distributieriem en rollen vervangen
- Versnellingsbak nakijken
- Nieuw schakelmechanisme
- Versterkte motorkantelsteun
- Wellicht nog wat keerringen indien die lek zijn

Dit zijn zo'n beetje de plannen die nu gaan gebeuren. Daarbij moet de kooi nog iets beter vastgezet worden dus dat zal ik ook gelijk gaan doen. Het meerendeel zal Ronald gaan doen aangezien die er net iets meer verstand van heeft als ik ;)

Leuk zo'n hobby :lol:
hehe lijkt wel op mijn lijste, al heb ik hem al af :evil: plaats ook even een extra baksteun van een 19. scheelt ook een hoop!
Martijn Kool

tip: extra baksteun (19 16v baksteun)

heb er nog wel 1 liggen hier.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Contacteer:

haha martijn (Y) denk dat ronald er ook nog wel een heeft. mike wil die van jou wel overnemen martijn.
Tim

Met de motor eruit is die vrij goed er in te zetten toch? Met ingebouwde motor heb ik diverse mensen wel eens vriendelijke taal uit horen slaan ;)
Geert
Contacteer:

Tim schreef:Met de motor eruit is die vrij goed er in te zetten toch? Met ingebouwde motor heb ik diverse mensen wel eens vriendelijke taal uit horen slaan ;)
subframe iets laten zakken links, dan is het een makkie.
Tim

Ik zal Ronald eens vragen of hij die gelijk mee kan pakken :)
Al je maar betaald kan alles, de rekening volgt wel :smile:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Zou hem er gewoon uithalen, scheelt je hoop gepiel (Y)
Geert
Contacteer:

heb ik ook gedaan, lekker de ruimte. Motor eruit halen is nou ook niet zoveel werk.
Ronald1916V

Wat een drukte in dit topic :p, de motor haal ik er sowieso uit.. anders zit je alleen maar om de motor heen te prutsen en laat het nou net zo zijn dat je in iedere hoek moet zijn. :)

Die 3e steun kan er vast wel bij idd, geen idee hoe dat zit bij een Clio maar dat komt wel goed. :)
Plaats reactie