JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

:nee:

Apk en verkopen (U) Ik rijd er wel even test mee om te kijken of hij echt 100% is, en dan stal ik hem totdat hij word bezichtigd.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

De pulsgever in de tellerkabel is alleen maar voor het snelheidssignaal, als deze niet aangeloten is, loopt de auto hoger stationair na een stukje rijden.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Dan kan ik alleen nog voorstellen dat de injectoren niet meededen, want de benzine stond op druk tot en met de rail zelf.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Jean-Paul-S schreef:Dan kan ik alleen nog voorstellen dat de injectoren niet meededen, want de benzine stond op druk tot en met de rail zelf.
Die dikke injectorstekker in de kabelboom bij de injectorrail niet goed vast mischien ? :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Lijkt net of ie nu pas eindelijk een massa maakt als je die tellerkabel erin fietst?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ronald1916V schreef:
Jean-Paul-S schreef:Dan kan ik alleen nog voorstellen dat de injectoren niet meededen, want de benzine stond op druk tot en met de rail zelf.
Die dikke injectorstekker in de kabelboom bij de injectorrail niet goed vast mischien ? :)
Kabelboom zat echt goed, had ik gecontroleerd voor ik de rail eraf haalde. Toen ik later probeerde te starten liep hij niet zo heel goed. Ik heb toen met een schroevendraaier een tikje op elke injector gegeven waarna ze functioneerden. Dat zou het kunnen zijn geweest.

De km teller kabel heb ik ook op dat moment erin geduwd. Ik kan het in de toekomst eens proberen om de kabel eruit te laten, als hij dan niet start weet je genoeg.

Al zeg rob nou dat het een signaal is voor de snelheid.

Apk was niet mogelijk, mijn kennis is momenteel met vakantie. Maandag gaat hij voor de echt :) (Y)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Jean-Paul-S schreef::nee:

Apk en verkopen (U) Ik rijd er wel even test mee om te kijken of hij echt 100% is, en dan stal ik hem totdat hij word bezichtigd.
verkopen? hoezo, mis ik iets?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ik heb de auto nu zo'n 4 jaar in mijn bezit, en maar pakweg 5000km met deze auto gereden. Het merendeel van de tijd ben ik bezig geweest met het opknappen van deze auto, wat ik net zo leuk vind als het rijden zelf (Y)

Aangezien ik niet alles kan bewaren (ookal heb ik flink uitgedund), mag deze auto voorzichtig opzoek naar een nieuwe eigenaar. De auto is gewoon heel erg goed en netjes. Verder wil ik eindelijk eens aan de Cup Clio en de Williams beginnen als de verbouwing klaar is.

Hij staat verder niet in direct in de weg, maar ik zal hem gewoon te weinig gebruiken. Als dagelijks vervoer heb ik de Laguna, omdat ik toch 80km per dag rijd. Voor de hobby blijven dan de Williams en de Cup Clio over :)
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

zelf weten , maar moet ineens weer aan de Kreuztage denken :D

wint een duitser met een echt mooie auto, vraagt die heinie wat heb je er allemaal aangedaan? zegt hij , Ik heb hem zo gekocht :klop: :klop:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Tja ach,

Je kan niet alles hebben. 99% van alle technische dingen die bij een 16v stukgaan heb ik vervangen/gereviseerd. Ik kijk uit naar de Cup Clio en de Williams om verder te klussen en daarvan te genieten.

Momenteel rijd ik een paar tiental km's voordat ik hem definitief poets en wegzet voor een eventuele koper :) En als daar wat prijzen mee gewonnen zijn, ben ik best trots op mn werk (0) :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Het interesseerd toch ook geen zak of iemand een kant en klare auto koopt? Zowel tjoening pimp of race, je hoeft er zelf niets meer aan te doen.

Als je het leuk vind om het allemaal zelf te doen en er flink meer voor te betalen, ja dan moet je het inderdaad zelf doen.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Is dat een M3? :D Nette auto zo op de foto's (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Mooie bak geworden JP.

Al interesse gehad ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

M pakket :)

Ik heb ook wel een stel originele spiegels, maar niet compleet in kleur.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Arco Straver schreef:Mooie bak geworden JP.

Al interesse gehad ??
Interesse al divers ja. Maargoed, het is niet het koopje van het jaar, zeker als je deze vergelijkt met een 16v van 700 euro of een williams van 2750 euro. Daar zit voor die prijs gewoon serieus werk aan (weet je zelf nu ook :lol: ), deze is gewoon af. Het is gewoon wachten op een liefhebber die een erg goede 16v zoekt.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

niet lullig bedoeld, maar die liefhebber zoekt waarschijnlijk wel een nette bumper en spiegels. Het zijn de kleine dingen, maar in mijn ogen maken die een auto pas af.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Agrees (as usual)

Damn Tom, vandaag op de baan zaten we ook nog zo naast elkaar :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ja, gezellig he :lol: (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Tom schreef:niet lullig bedoeld, maar die liefhebber zoekt waarschijnlijk wel een nette bumper en spiegels. Het zijn de kleine dingen, maar in mijn ogen maken die een auto pas af.

Ieder zijn ding (Y) Het zat erop toen ik de auto kocht :)

Een liefhebber is niet letterlijk vertaald naar iemand die alles helemaal origineel wilt, maargoed dat is mijn mening :) (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

daar heb je gelijk in. Maar de praktijk is dat dat wel vaak zo is :wink: . En om dit weer aan te passen ben je toch zo weer een honderd of 5 verder.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Tom schreef:daar heb je gelijk in. Maar de praktijk is dat dat wel vaak zo is :wink: . En om dit weer aan te passen ben je toch zo weer een honderd of 5 verder.
De Williams wil ik inderdaad wel zo goed als mogelijk origineel maken. Als iemand standaard bumpers wil ipv deze is dat geen probleem, die heb ik ook liggen :)

Opzich valt dit mee vind ik, het is geen sneeuwschuiver o.i.d. Jij bent toch ook pietje precies als het op origineel aankomt ofniet? Kan me zoiets herinneren met een carter :wink: :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Vandaag een mooi pakketje gekregen, zo'n verpakking heb ik nooit gehad :p een zelfgemaakte houten krat met 100 schroeven om hem bijelkaar te houden :D

De rs cup poten zijn toch wel heel anders dan een gewone rs poot, vertelde Bart-V al maar in real life zie je het nog beter.

Zoals het er nu naar uitziet win je t.o.v. Williams/Cup breedte 3cm tot 3,5cm per kant. Aan de hoogte heb ik nog niet zitten meten, hopelijk passen de rs cup poten er gewoon onder zonder teveel poespas. De stift is krom ja, maar er zit een nieuwe bij het set (Y)

[img]http://img238.imageshack.us/img238/7353/s5003950m.jpg[/img]

Totdat het set helemaal montage en gebruiksklaar is word de auto eerst gebouwd met een set cup 1 schroefpoten zoals Steven-stk ook heeft. Alleen nog eens zoeken welke veren erop horen, want die heb ik niet.

Zal morgen ff andere foto's erbij zetten, upload gebeuren komt niet echt op gang (N)
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op do 15 okt 2009 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mooi spul! (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Word inderdaad erg breed, al wil ik het wel meteen combineren met een aangepaste of andere bredere achteras.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Wat moet zo'n setje kosten ? PM is prima (Y)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Ziet er goed uit, hoe ga je de aansluiting op een "normale" clio I veerpoot maken , een stuk van het fusee afhalen, veerpoot aanpassen of past dat direct ? / of ga je toch voor een rs cup demper ?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Het lijkt wel alsof de extender krom is? Of zie ik dat verkeerd?

Wat betreft cupschroefsetje en die veren. In ieder geval moeten dat 180 Kilo veren zijn. Als ik me niet vergis zijn die veren van H&R, en er staat clio16V op. Die zitten er in ieder geval bij mij op, en dat is echt perfect op het circuit.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Jean-Paul-S schreef: Zoals het er nu naar uitziet win je t.o.v. Williams/Cup breedte 3cm tot 3,5cm per kant. Aan de hoogte heb ik nog niet zitten meten, hopelijk passen de rs cup poten er gewoon onder zonder teveel poespas. De stift is krom ja, maar er zit een nieuwe bij het set (Y)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

shit....overheen gelezen :(
Wel knap overigens om dat ding zo krom te krijgen. Dat lukt je alleen maar door echt hard ergens tegen aan te rammen. Ff opletten dus of je fusee niet erg krom is.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou in principe gaat er 1 ding krom en dat is de zwakste schakel, als die stift krom is, durf ik toch wel 99% zeker te zijn dat het fusee niets heeft.

No worries mate! :smile:
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Bart V schreef:shit....overheen gelezen :(
Wel knap overigens om dat ding zo krom te krijgen. Dat lukt je alleen maar door echt hard ergens tegen aan te rammen. Ff opletten dus of je fusee niet erg krom is.
Nou ja, het staat ook onopvallend aan het eind voor de foto :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Ronald1916V schreef:Wat moet zo'n setje kosten ? PM is prima (Y)
1: Set is niet te koop
2: Is niet zo heel makkelijk aan te komen, maar volgens mij heeft een kennis van Bart-V nog een set.
3: Kost wat maar heb je ook wat als je het vind :p

Is wel serieus werk voor nodig, ook bij een 19 om dat passend te krijgen.
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op vr 16 okt 2009 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

edit.
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op vr 16 okt 2009 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Steven(stk) schreef:Ziet er goed uit, hoe ga je de aansluiting op een "normale" clio I veerpoot maken , een stuk van het fusee afhalen, veerpoot aanpassen of past dat direct ? / of ga je toch voor een rs cup demper ?
Ik ben niet van zinne om deze fusees af te laten frezen zoals dat bij de andere rs fusees een tijd terug gedaan is. Vind het zonde om het spul aan te passen, en verder zijn er met moderne rs dempers meer mogelijkheden (Y)
Het lijkt wel alsof de extender krom is? Of zie ik dat verkeerd?

Wat betreft cupschroefsetje en die veren. In ieder geval moeten dat 180 Kilo veren zijn. Als ik me niet vergis zijn die veren van H&R, en er staat clio16V op. Die zitten er in ieder geval bij mij op, en dat is echt perfect op het circuit.
Zal eens kijken voor de veren zodra ik zover ben. Moet nog een topmount frezen omdat die zoek is geraakt:~

Vroeg me ook al af hoe je zoiets zo krom krijgt, want hij zit echt goed in de fusee getrokken. Aan 1 fusee zag je wel een aftekening waarbij het leek alsof het wat uitgehobbeld is door een loszittende extender. Bij het aandraaien van de moer zit hij verder gewoon vast.

Fusees zie ik verder op het eerste oog niks aan, zitten fijn nieuwe lagers in L+R dus dat is leuk meegenomen (Y)
Zal eens een foto proberen te maken van de fusee.
Nou in principe gaat er 1 ding krom en dat is de zwakste schakel, als die stift krom is, durf ik toch wel 99% zeker te zijn dat het fusee niets heeft.

No worries mate!
Steve :D Leuk dat je ff wat laat horen (Y) Ik moet nog goed gas geven wil ik de cup afhebben voor je terugkomt (0) :~ Als je terugbent heb ik een set Bilstein schroefpoten te leen voor experimentele doeleinden (Y)
Plaats reactie