ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Waar heb jij die voor nodig dan ?
hij niet, merijn voor op z'n GTT. of heb jij een beter idee 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
dat ding van Rob zal wel op zn Gaab zitten? 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Oja ik was nog blijven steken bij zijn prelude of was het een accordpaulvanrooij schreef:dat ding van Rob zal wel op zn Gaab zitten?

-
- Car: 5 GTT phase 1; R14
Even een snel vraagje:
Kan iemand mij vertellen of de kabelboom van een phase I heel anders is dan die van een phase II? Ik kan alleen nog een kabelboom van de phase II bestellen, maar als die niet 'past' op een phase I, bestel ik hem natuurlijk niet.
Alvast bedankt!
Kan iemand mij vertellen of de kabelboom van een phase I heel anders is dan die van een phase II? Ik kan alleen nog een kabelboom van de phase II bestellen, maar als die niet 'past' op een phase I, bestel ik hem natuurlijk niet.
Alvast bedankt!
hoe snel wil je het weten? ik ben bezig er 1 in mijn gt (Ph1 ) te plaatsen, alleen gaat dat vrees ik nog een paar weekies duren voor ik 'm kan proberen 
ik heb tot nu toe geen verschillen kunnen ontdekken
ik heb tot nu toe geen verschillen kunnen ontdekken
5GTT & clio II 1.6 16v
Dat was een Prelude gasboot, dat is toch al een aantal auto's geleden, Haasje.Jochem de Haas schreef:Oja ik was nog blijven steken bij zijn prelude of was het een accordpaulvanrooij schreef:dat ding van Rob zal wel op zn Gaab zitten?![]()

bestel maar er zitten alleen een paar extra dingen aan die je gewoon niet aansluitTurbo Tinus schreef:Even een snel vraagje:
Alvast bedankt!
-
- Car: 5 GTT phase 1; R14
Dank u allen. Ik denk dat ik hem maar gewoon bestel dan 

Zeg, is er bij een GTT iets te doen met de overbrenging van de tuimelaars? Als je ze bijv die gaten zou verruimen en de tuimeraaras 1mm richting stoterstangen verplaatst, heb je aan de andere kant meer kleplift. Ik geloof dat het raakvlak van de tuimelaar op de klep dit nog net toestaat
De stoterstang heeft die mm wel. Hoeveel kleplift zou het schelen?

oei das een erg leuk ontwikkelingsprojectje riel.
volgens mij krijg je dan behoorlijk meer lift.
gewoon eens proberen met een oud blok denk ik?
of een atmosferisch sloop blok om mee te testen?
houd ons op de hoogte
volgens mij krijg je dan behoorlijk meer lift.
gewoon eens proberen met een oud blok denk ik?
of een atmosferisch sloop blok om mee te testen?
houd ons op de hoogte
Ja ik heb zo'n ding niet voor me. Maar gisteren zat ik toevallig in de schoolbanken en waren we die kl*te nokhoeken en phi's aan het berekenen
Daar gebruiken ze ook de 'overbrenging' van de tuimelaar om de kleplift te bepalen.
Nu heeft de tuimelaar wel twee raakvlakken. Ik neem aan dat deze wel een mm mogen verschuiven maar veel heb je niet. Die tuimelaar as uit het midden zetten gaat wel, sleuven maken en anders vastdraaien lijkt me wel mogelijk even rekening houdend met oliekanaal?
Mooiste zou zijn eigen tuimelaars maken waar het gat meer richting stoterstang zit. Maar ik weet niet of dit overdreven veel moeite is t.o.v. een andere nokkenas.
[img]http://www.carrec-technocenter.nl/image ... ges/54.jpg[/img]
Ai, wel vervelend dat ze schuin zitten
Doet een mm meer lift trouwens wat met de vulling en heb je die ruimte bij een gtt bij de zuiger?

Nu heeft de tuimelaar wel twee raakvlakken. Ik neem aan dat deze wel een mm mogen verschuiven maar veel heb je niet. Die tuimelaar as uit het midden zetten gaat wel, sleuven maken en anders vastdraaien lijkt me wel mogelijk even rekening houdend met oliekanaal?
Mooiste zou zijn eigen tuimelaars maken waar het gat meer richting stoterstang zit. Maar ik weet niet of dit overdreven veel moeite is t.o.v. een andere nokkenas.
[img]http://www.carrec-technocenter.nl/image ... ges/54.jpg[/img]
Ai, wel vervelend dat ze schuin zitten

Doet een mm meer lift trouwens wat met de vulling en heb je die ruimte bij een gtt bij de zuiger?
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Hoe zal die ontbinding zijn, nu 4 jr. verder?-jacco- schreef:- Bouwjaar 1991
- NL auto of import: Geimporteerd op 1 November 1993 uit ???
- Phase 2
- Kenteken: HB-ZP-39
- Kleur: Bleu Sport
- Uiterlijke kenmerken: Standaard op velgen na
- Staat: Ontbinding
- Foto:
.................[/img]

Is het normaal dat de slang van radiateur naar waterpomp behoorlijk hard is bij een GTT? (die dikke 'bovenste' slang zeg maar...) Of moet je die normaal in kunnen knijpen?
Hij wordt ook redelijk warm onder het rijden tot boven het één na laatste streepie, dan slaat de fan in.
Hij wordt ook redelijk warm onder het rijden tot boven het één na laatste streepie, dan slaat de fan in.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Die moet je wel wat in kunnen knijpen hoor. Is je koppakking niet aan eind?jackel schreef:Is het normaal dat de slang van radiateur naar waterpomp behoorlijk hard is bij een GTT? (die dikke 'bovenste' slang zeg maar...) Of moet je die normaal in kunnen knijpen?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Je moet die slang zowiezo in kunnen knijpen als de motor koud is. Dan moet je ook water voelen. Maar als de slang hard is, zit er vaak veel lucht in. Dat kan betekenen dat je niet goed ontlucht hebt of dat er ergere zaken aan de hand zijn...jackel schreef:Weet ik niet., koelvloeistof ziet er schoon uit en olie ook! Kan dit ook met ontluchten te maken hebben? Heb nl. maar 1 nippel en die zit op die slang..
-
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Contacteer:
bij mij vloog die slang er bijna af.. Hij sputterde vorige week koelvloeistof uit die slang. En bij mij was de reden een lekke koppakking.. Maar de slang wordt wel een beetje hard normaal, maar dat is alleen bij het gas geven, omdat de waterpomp dan meer liters maakt.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
bij goed warme motor is die aardig hard. dan staat er ook echt een behoorlijk overdruk in het systeem. mocht die te hoog worden dan ontlucht die via het dop van het reservoir
eerst maar geen zorgen overmaken.
als je meter zo haag staat, kan het zijn dat je fan schakelaar niet goed is. verbind die maar eens door als je motor goed warm is
eerst maar geen zorgen overmaken.

Net nog eens gekeken na een 'sportief' rondje
, ik heb zo'n idee dat mijn dop van het koelvat niet goed is. Hoort deze helemaal af te dichten?
Als ik hem losdraai zie je het niveau stijgen en voel je de slang weer normaal zacht worden. Is het wijs om een klein gaatje in de dop te boren misschien?
Fan werkt goed, die slaat mooi aan bij het 2e streepje en gaat ook weer uit als hij koeler is..

Als ik hem losdraai zie je het niveau stijgen en voel je de slang weer normaal zacht worden. Is het wijs om een klein gaatje in de dop te boren misschien?
Fan werkt goed, die slaat mooi aan bij het 2e streepje en gaat ook weer uit als hij koeler is..
-
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Contacteer:
denk toch echt dat je pakking eruit ligt...jackel schreef:Net nog eens gekeken na een 'sportief' rondje, ik heb zo'n idee dat mijn dop van het koelvat niet goed is. Hoort deze helemaal af te dichten?
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
koppakking ja? ga toch weg, dan merk je het echt wel > olie bij het water of andersom of ontiegelijk roken. jou koelvloeistof was ook neit meer blauw denk ik of wel jan?
ik heb een scheur in mn kop gehad(van de auto ja), dan krijg je gewoon smurrie in je koelvloeistof en dan knappen alle slangen 1 voor 1 ja, doordat de druk megahoog wordt..
dat er druk op je koelsysteem staat is heel normaal? in die dop moet je echt niet in gaan boren, ligt de koelvloeistof in je motorruimte, ook zo zonde.
je fan werkt, wat is het probleem nu dan? die slang kun je ook in inknijpen als ie koud is? staat je temp altijd bij het streepje waar de fan aangaat of alleen als je binnen de bebouwde kom rijdt/30weggetjes?
ik heb een scheur in mn kop gehad(van de auto ja), dan krijg je gewoon smurrie in je koelvloeistof en dan knappen alle slangen 1 voor 1 ja, doordat de druk megahoog wordt..
dat er druk op je koelsysteem staat is heel normaal? in die dop moet je echt niet in gaan boren, ligt de koelvloeistof in je motorruimte, ook zo zonde.
je fan werkt, wat is het probleem nu dan? die slang kun je ook in inknijpen als ie koud is? staat je temp altijd bij het streepje waar de fan aangaat of alleen als je binnen de bebouwde kom rijdt/30weggetjes?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
Als je kvs dop niet meer goed is en dichtblijft bouwt ie uiteraard druk op, wat trouwens ook moet. Heb je niet een andere dop om te testen?
Als hij warm is is het normaal dat je kvs stijgt bij losdraaien van de dop.
Als hij warm is is het normaal dat je kvs stijgt bij losdraaien van de dop.
Ja voor de rest ziet alles er goed uit, olie mooi en koelvloeistof mooi blauw, maar zal es proberen een dop van mn maat erop te zetten., temp staat voor mn gevoel gewoon te hoog en dat icm die harde slang..
Heb voor de gein es bij de swift van vrouwlief gekeken en dezelfde slang een stuk minder hard, maarja een swift is geen gtt hè?
Heb voor de gein es bij de swift van vrouwlief gekeken en dezelfde slang een stuk minder hard, maarja een swift is geen gtt hè?

vervang je thermostaat even .
ding kost geen drol.
niet vergeten even een 3mm gaatje te boren bovenin je nieuwe thermostaat voor makkelijker ontluchten.
ding kost geen drol.
niet vergeten even een 3mm gaatje te boren bovenin je nieuwe thermostaat voor makkelijker ontluchten.
hoe oud is je radiator? het kan ook zijn dat die wat dicht slibt.. je hebt nu zo'n mooie front mount intercooler.. wat dacht je van een diesel radiator? lekker groot, alleen als je geen olie koeler hebt, moet dat wel vanwege de olie koel kanaal in de radiator
-
- Contacteer:
die diesel rad heb ik toevallig nog te koop