hoe bouw je de ideale trackcar, meerbepaald onderstel/kooi/chassis ?
Hoe stijver, hoe beter ? Of heeft het nog enig leven nodig ?
Motorisch hoef ik niet te weten

sparco heeft een 6punts kooi met enkele dwarsbalk achter en zijbalken. Steunt wel af op de achterste wielkasten. Deze kooi moet door het dash heen en dient nog deels gelast te worden! (voorbalk welke langs je achteruitkijkspiegel loopt en de zijbalken).Jean-Paul-S schreef:Qua kooi zijn er veel opties, De originele Matter kooi loopt leuk door naar de veertorens voor, maar steunt weer niet af op de wielkasten achter. Dit laatste heeft de cup kooi wel weer.
Hoe een Sparco/omp uitziet weet ik niet.
En dan verbaast het me soms hoeveel belgen er wel met een compleet omgebouwd apparaat rondrijden, hoe zit dat dan ? nemen die 3 weken vrij voor de keuring ofzo ?-jo- schreef:wel, een track car kan nog op de openbare weg, een cup auto daarentegen niet. Ik spreek nu niet naar belgische normen want hier mag gewoonweg niks.
Minimaal 1000 euro voor de (kale) as, euro of 800 voor alcon dubbelzuiger remklauwen, 750 voor een stel dikke dempers met veer ipv torsie.Tim schreef:Waar moet je dan aan denken?Jean-Paul-S schreef:Als je een achteras makkelijk eronder wilt bouwen met camberverstelling is de groep a een optie, kost natuurlijk wel wat $$$.
okay wat wij hier een ring racer noemen-jo- schreef:wel, een track car kan nog op de openbare weg, een cup auto daarentegen niet. Ik spreek nu niet naar belgische normen want hier mag gewoonweg niks.
hmm als het geld mag kosten-jo- schreef:das net iets te simpel maar wel een goeie start. Eerlijk gezegd wil ik het goeie spul eronder. Mag op termijn ook wat kosten.
das mooi maar vermits ik een eigenwijs rund ben ga ik voor iets ander spul. De aandrijfassen en bak zijn reeds RS (JC5 130). Die liggen al klaar evenals RS remmerij en fusees al wou ik heel graag met de megane remmerij gaan rijden of iets in die richting.Steven(stk) schreef: ...uitleg...
-jo- schreef:das mooi maar vermits ik een eigenwijs rund ben ga ik voor iets ander spul. De aandrijfassen en bak zijn reeds RS (JC5 130). Die liggen al klaar evenals RS remmerij en fusees al wou ik heel graag met de megane remmerij gaan rijden of iets in die richting.Steven(stk) schreef: ...uitleg...
Kooi komt er zowieso in en verstevigen van het vooronder wordt met herman overlegd.
Misschien ga ik nu enkele jongens tegen de borst stoten maar ik ga zeker niet met de ouwe meuk rijden van de cups destijds. Er zijn genoeg proffesionele bedrijven met veel ervaring die spullen op maat maken.
Het moet echt een auto worden met hoog fun gehalte, wat evenveel betekent dat er zeker een turbo in komt te hangen. Ik heb de keuze uit een williams 2 liter blok of enkele 1.8 16v's die nog in de hoek staan. Zal nog wel zien wat ik ermee aanvang. Beiden zullen in alle geval voorzien zijn van lage compressie zuigers.
Hoogstwaarschijnlijk zal de koppeling omgevormd worden naar hydraulisch, voorzien van een ap/wilwood mastercilinder.
Helemaal vergeten te reageren. Maar ik wil het bij deze graag bij je bestellenJean-Paul-S schreef:Minimaal 1000 euro voor de (kale) as, euro of 800 voor alcon dubbelzuiger remklauwen, 750 voor een stel dikke dempers met veer ipv torsie.Tim schreef:Waar moet je dan aan denken?Jean-Paul-S schreef:Als je een achteras makkelijk eronder wilt bouwen met camberverstelling is de groep a een optie, kost natuurlijk wel wat $$$.
nog interesse?
Ben benieuwd of je dat met eigen ogen gezien hebt.. denk dat je je daar nog wel eens in vergistGerald schreef:Als je dan voor een clio blok gaat, pak dan iig de williams. Kijk maar eens wat er nu gebeurd met de "ringracers" ronald (19 16v) die de williamsen (tim en steven) niet bij kan houden op bv. een cpz.
Nee niet gezien, ging van jouw eigen commentaar uit. Maar dan nog, er zit een flink verschil tussen een 1.8 of 2.0Ronald1916V schreef:Ben benieuwd of je dat met eigen ogen gezien hebt.. denk dat je je daar nog wel eens in vergistGerald schreef:Als je dan voor een clio blok gaat, pak dan iig de williams. Kijk maar eens wat er nu gebeurd met de "ringracers" ronald (19 16v) die de williamsen (tim en steven) niet bij kan houden op bv. een cpz.het verschil is HEEL erg klein