Voor de schorsing hield hij al regelmatig in. Vanaf een snelheid van ca 80 km per uur ging het prima. Maar Sinds een paar dagen is het wel heel erg dramatisch. Op de snelweg gaat het nog prima, maar verder wil je er eigenlijk geen meter mee rijden. Ik noem even wat op:
- afslaan motor bij stoppen (pas als de motor echt flink warm is blijft ie meestal wel lopen)
- halen (alsof je steeds gas geeft en weer los laat)
- hij hakkelt en stoot enorm (beetje alsof de choke te vroeg er af is, maar dan is de motor al gewoon warm. Vooral erg in woonwijken.)
- uitlaat knalt enorm, ook als hij koud is ( normaal alleen als hij goed op temperatuur is)
Wie o wie heeft enig idee? Voor hij weer de weg op ging zijn alle vloeistoffen vervangen (alleen remvloeistof moet nog). Nieuwe radiateur. Carburateur is voor de schorsing uit elkaar geweest en revisieset gehad.
Dan heb ik nog een 2e vraag. De dump valve is aan het eind van zijn latijn vrees ik. Turbodruk loopt volgens meter wel gewoon op (ietsjes lager dan normaal), maar je hoort de dumpvalve niets doen. Soms heel per ongeluk geeft ie een klein psst-je, maar daar blijft het dan wel bij. Nu heb ik eens (dacht dat het hier was) gehoord dat Brezan een Bosch dumpvalve zou verkopen. Hebben jullie nog suggesties?
Thanks a lot alvast!