Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Martijn Kool schreef:wat een mooi schoon draadeind aan je handrem? is dat vervangen ofzo? :~

:P

dat zit nog steeds vast of niet, was mij toen afgeknapt, hoppa, m8 draadeind aan gelast :D
Ik zat er nog even naar te kijken ja, aan 1 kant vastgelast maar hij zit nog steeds :D
Tim
Car: E36 M3

Ik begrijp dat de brug vanavond bezet is? Dan moet ik even zien of ik wel kom, die heb ik namelijk nodig. Hou hem donderdag dan even vrij als dat kan. :)
Ronald1916V

Tim schreef:Ik begrijp dat de brug vanavond bezet is? Dan moet ik even zien of ik wel kom, die heb ik namelijk nodig. Hou hem donderdag dan even vrij als dat kan. :)
Als jij weer rond 20:00 uur komt aanwaaien dan is de kans groot dat ik al klaar ben.. ga rond half 7 die kant op namelijk :)
Tim

Ah oke (Y)

Remblokken zijn besteld trouwens. Waren op voorraad dus heb gezegd dat hij ze op mag sturen :)
Ronald1916V

Ook de RS blokken ja ? zou wel tof zijn..
Ronald1916V

Vanavond maar even wezen klussen met de auto, de remblokken waren inmiddels binnen dus die er maar even opgezet..

Olie maar weer eens gepeild en bijgevuld en de dagteller weer gereset.. precies 1 liter op 507 km.. begint langzamerhand op mengsmering te lijken waar ie op loopt maargoed.. er staat nog steeds een 2.0 klaar :D

Maargoed, de nieuwe remblokken, de Mintex 1166's waren na 10.000 km wel weer aardig kaal dus ik heb nu maar een setje Carbone Lorraine RC6 geregeld, waren nog weer iets duurder maargoed... je moet toch alles maar weer even proberen. :p

Duur doosje :D
Afbeelding

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 03-760.jpg[/img]

Geen rare teksten er op maar gewoon heel veel remblok (Y) ook geen veertjes o.i.d. dus het was al wel aardig bekend dat ze rammelen maar dat boeit niet.. dat doet de rest van de auto ook wel :)
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 76-240.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 25-080.jpg[/img]

Heel even een rondje mee gereden, de Ferodo blokken enzo moest je gewoon een paar keer stevig mee remmen en dan was 't wel prima.. op het doosje van de CL RC6 blokken stond dat een paar keer "rustig" remmen wel voldoende was om ze in te remmen.. dus dat heb ik vanavond maar even gedaan, ze piepen nogal een stukje meer als de Mintex blokken (lees: ze krijsen er over bij te zacht remmen :p )
maar remmen wel prima verder voor zover ik er mee gereden heb. Zondag op de Ring eens kijken wat het verschil is.

Verder nog wat gewicht uit de auto gevist.. er zat hier en daar nog wat plastic wat er eigenlijk nog wel uit kon, dus dat heb ik nog even gedaan, de originele gordels moeten er nog uit maar die zitten achter de kooi bevestigd, dus daar moet ik nog even mee bezig om die er uit te halen.

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 10-020.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 00-340.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 51-190.jpg[/img]

Van het winter het laatste stukje bitumenmat van de kofferbak vloer bikken en de binnenkant opnieuw spuiten (waarschijnlijk gewoon blauw.. of mischien alles wit ofzo..)

Van de week even verder, dan kan ie mee naar het Ardennenweekend.
Steven
Car: M536

Slowly going hardcore :bang:

Had het 'r een tijdje terug met Reinier nog over, dat een langere wielbasis voor de ring eigenlijk wel beter is, stuurt toch wat rustiger in lange snelle bochten.

Nou 2.0 erin en op naar de 8:30 8)
Ronald1916V

Steven schreef:Slowly going hardcore :bang:

Had het 'r een tijdje terug met Reinier nog over, dat een langere wielbasis voor de ring eigenlijk wel beter is, stuurt toch wat rustiger in lange snelle bochten.

Nou 2.0 erin en op naar de 8:30 8)
Heb met de Clio ook wel eens op de Ring gereden inderdaad maar ik vond dat inderdaad wat zenuwachtig.. da's natuurlijk geen 16V maar staat wel op 16V schokbrekerspul. de 19 16V is wat stabieler wat dat betreft.

En met het juiste onderstel kun je er blijkbaar nog aardig wat mee :) ik zie in ieder geval nog steeds geen reden om over te stappen op een Clio, ondanks dat ie wat lichter is maar da's ook net 80kg o.i.d.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Hoe zit dat met die CL blokken?
Je hebt RC4, RC6 en zag ook nog RC8?

RC6 is vergelijkbaar met DS2500 of DS3000??
Ronald1916V

Maarten-Jan schreef:Hoe zit dat met die CL blokken?
Je hebt RC4, RC6 en zag ook nog RC8?

RC6 is vergelijkbaar met DS2500 of DS3000??
Schijnt zelfs nog wat extremer te zijn dan DS3000, volgens de meesten die met RC6 gereden hebben schrijven ze DS3000 af als waardeloos.. maargoed, ik heb alleen met de Mintex variant gereden op de RS remmen en dat beviel mij opzich wel goed, nu ze over de helft waren begonnen ze te smeren maar daarvoor was het echt super, vind de RS remmen opzich al een hele verbetering waar ik ook maar nog geen 1x een klacht over kon verzinnen dus het kan alleen maar beter worden :)

Ben benieuwd, ze zijn ook nogal wat duurder dan DS3000 of Mintex dus ik verwacht toch wel verbetering :p
Laatst gewijzigd door Ronald1916V op wo 16 sep 2009 7:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim

- RC4 zegt me zo even niets maar dat is vermoedelijk dan vergelijkbaar met origineel.
- RC5 (sinds kort) is vergelijkbaar met de DS2500. Volgens sommige personen een betere optie dan de Ferodo.
- RC6 is in de categorie DS3000, enkel volgens vele racers op hoog/vlot tempo beter dan de Ferodo.
- RC8 is nog weer de overtreffende trap met de DS3000. Alleen rijden daar niet zoveel mensen mee, meer voor toerwagenkampioenschappen en Luco's (nee ik zeg geen lomperds ;) :P ) meen ik.

Daarnaast hebben ze ook van de RC8 en RC6 endurance versies, gaan langer mee maar hebben wat minder remkracht.
Ronald1916V

Tim schreef:- RC4 zegt me zo even niets maar dat is vermoedelijk dan vergelijkbaar met origineel.
- RC5 (sinds kort) is vergelijkbaar met de DS2500. Volgens sommige personen een betere optie dan de Ferodo.
- RC6 is in de categorie DS3000, enkel volgens vele racers op hoog/vlot tempo beter dan de Ferodo.
- RC8 is nog weer de overtreffende trap met de DS3000. Alleen rijden daar niet zoveel mensen mee, meer voor toerwagenkampioenschappen en Luco's (nee ik zeg geen lomperds ;) :P ) meen ik.

Daarnaast hebben ze ook van de RC8 en RC6 endurance versies, gaan langer mee maar hebben wat minder remkracht.
Jij bent ook weer op je werk aangekomen zie ik ? :p
Tim

Al lang! Ben alweer bijna vrij ;)
Maarten-Jan

Oké, goed om te weten :)

Nou alweer vrij :P? Mag nog tot 4 uur :p
Tim

Hehe, naja ik heb nog wat afspraken staan en ben dan om 15.30 vrij :P

Morgen denk ik eens testen hoe de RC6 blokken het bij mij doen en of ze klapperen in de klauw :)
Ronald1916V

Maarten-Jan schreef:Oké, goed om te weten :)

Tim heeft altijd vrij met die typvingers van 'm :D

@Tim, heb je die knakker nou al eens kunnen bereiken ?
Tim

Ronald1916V schreef:

Jaloers :D

Ja zie je sms, heb je al 2 keer gesmst vanmorgen! Ik dacht, omdat jij altijd zo druk bent en vieze vingers hebt bel ik je niet maar stuur ik een sms zodat je eerst je handen kan wassen.... Is het nog niet goed ;)
Steven(stk)

Tim schreef:
Ronald1916V schreef:

Ja zie je sms, heb je al 2 keer gesmst vanmorgen! Ik dacht, omdat jij altijd zo druk bent en vieze vingers hebt bel ik je niet maar stuur ik een sms zodat je eerst je handen kan wassen.... Is het nog niet goed ;)

:lol: kantoorwerk heeft dan ook zijn voordelen
Maarten-Jan

Geen vieze vingers :smile:
Steven(stk)

Maarten-Jan schreef:Geen vieze vingers :smile:
Jammer dat je die na werktijd vanzelf dan wel weer hebt omdat je `s avonds weer aan je renault mag sleutelen , tenzij je Tim of Chris heet :P
Maarten-Jan

Ehm jah :p helaas wel, mijn renaultjes blijven de laatste tijd heel, dus voor mij valt het nog mee :smile:

Alleen bij de 19 nog binnenkort kat vervangen voor een pijpje, hij rammelt namelijk als de ziekte. Klinkt alsof de hele auto uit mekaar dondert :lol:
Tim

Steven(stk) schreef:
Maarten-Jan schreef:Geen vieze vingers :smile:
Jammer dat je die na werktijd vanzelf dan wel weer hebt omdat je `s avonds weer aan je renault mag sleutelen , tenzij je Tim of Chris heet :P
Ho ho, ik doe zelf best dingen zelf. Even dat het gezegd is :P
Maar bepaalde dingen heb ik geen handigheid in en kan ik wel aan beginnen maar krijg ik het niet in mekaar of niet goed. Tja, dan heb je ook niks. Dan kun je het beter uitbesteden toch? :)
Ronald1916V

Tim schreef:
Ronald1916V schreef:

Heb niet voor niets een zwarte telefoon gekocht :p
Timmie82

Grappig he. Op je allereerste auto zitten gewoon remblokken. Op dat moment weet ej eigenlijk nog niet beter. Je vervangt ze een keertje. Dan kom je er achter dat er ook sportievere blokken bestaan. Textar, EBC.. wow! Vervolgens kom je er achter dat dat bende is. Dan ga je aan de DS2500, das toch wel het neusje van de zalm. Na een paar ringrondjes kom je er achter dat je toch wel aan DS3000 toe bent. Gekker moet het niet worden. En niet veel later volgt de volgende stap alweer. 't Is net als met de bandjes. En schokdempers. Enz.
Maarten-Jan

Inderdaad ja! 2 Jaar geleden voor het eerst het circuit op, op aanraden van een vriend met Ferodo DS3000 (had die nog liggen uit de tijd dat hij met z'n GT Turbo op het circuit racete, is plug and play op een 19, heeft nu een cup clio (2)). Eerste keer remmen, ik wist niet wat me overkwam, bijna vol met de bek op het stuur :p :smile:
Ronald1916V

Ook hier maar weer eens een update, de 19 16V heeft het Ardennenweekend aardig probleemloos overleefd, bijna 1300 km gestuurd incl. 3 rondjes Nürburgring.

Op de terugweg vond ik 'm al veel lawaai maken, eenmaal thuis gekomen maar eens gekeken. Bleek dat het bevestigingsplaatje van de downpipe van het Devil spruitstuk afgescheurd was, de 2 pijpen waren dus naar beneden gezakt en het lekte daar dus nogal, vorige week het spul eens losgehaald, gelast.. en verder nog geen tijd gehad om het weer te monteren.

Dus dat heb ik vanavond maar eens gedaan, ook meteen een hitteschildje gefixt voor de binnenste ashoes. hopen dat ie nu niet meer smelt bij 190km/h op de Ring want dat geeft een pleuriszooi :p

Ook de remmen maar eens losgehaald om te kijken wat het weekendje deed met de Carbone Lorraine RC6 blokken, de stofhoezen van de remzuigers waren wat gesmolten en het rubber om de staalomvlochten leidingen was wat aan het smelten gegaan op de uiteinden, aan de blokken was verder niets te zien.. wel mooi om te zien hoe de rode lak op de plek van de remblokken er af gefikt is, spul is blijkbaar echt serieus warm geweest maar ook geen moment van fading of wat gehad :)

Ze piepen wel een beetje :p :D

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 19-850.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 13-130.jpg[/img]

En wat foto's van het spruitstuk, hoe dat nou weer scheurt zo weet ik niet.. maar 't zit weer aan elkaar.

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 26-670.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 58-210.jpg[/img]

En nog een foto op de Ring (bedankje naar Paul!)
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 03-820.jpg[/img]
Spul weer klaar voor Zandvoort aankomende Zondag, ding weer eens stevig op z'n kloten geven :p
Tom
Moderator
Car: MB

mooie wolk op de foto (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Jongens kijken jullie wel uit met dat soort blokken, eigenlijk moet je je schijven er ook op aanpassen, ik vermoed dat jullie schijven er met deze blokken heel hard aan gaan, hou het dus in de gaten (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ronald1916V

Luco/Alpine-racer schreef:Jongens kijken jullie wel uit met dat soort blokken, eigenlijk moet je je schijven er ook op aanpassen, ik vermoed dat jullie schijven er met deze blokken heel hard aan gaan, hou het dus in de gaten (Y) (Y)
Luco, ik houd alles in de gaten bij de auto, zoals nu even de remmen nakijken na zo'n weekendje knallen. dat de schijven wat harder gaan weet ik, dat was met de Mintex blokken eigenlijk al. dat er wat gebeurd met deze schijven ben ik niet zo bang voor, zijn gewoon standaard RS schijven en dat schijnt prima te voldoen met deze blokken :)

Zijn er wel meer die met RC6 blokken op originele schijven rijden en daar zijn eigenlijk nooit problemen mee geweest, ook wel Brembo Max schijven en Sparco schijven geprobeerd maar dat gaat niet veel beter :) Behalve dat je blokken dan 3x zo hard gaan door die groeven.

Schijven zijn overigens 3x zo goedkoop als de blokken dus zo wakker lig ik er niet van als na een half jaartje de schijven gaar zijn :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

:smile: :lol:
Als je de schijven dan aanpast voor betere, dan gaan die gewoon jaren mee hoor, kost wat maar dan heb je ook wat :D
Ronald1916V

Luco/Alpine-racer schreef::smile: :lol:
Als je de schijven dan aanpast voor betere, dan gaan die gewoon jaren mee hoor, kost wat maar dan heb je ook wat :D
Naja, wat is beter in jou ogen. hier zijn al diverse discussie's over geweest volgens mij :) en ik heb verschillende schijven geprobeerd, dit gaat opzich wel prima.. alleen staan er wel flink wat groeven in. morgen eens kijken wat ze op Zandvoort doen :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Ja wat is beter, dat is erg persoonlijk denk ik.
Maar ik kan je verzekeren dat goede raceremschijven stukken langer meegaan.
BV AP, ALCON en meer van dat soort merken.
Maar het is net wat je wilt en verwacht (Y)
Ronald1916V

Luco/Alpine-racer schreef:Ja wat is beter, dat is erg persoonlijk denk ik.
Maar ik kan je verzekeren dat goede raceremschijven stukken langer meegaan.
BV AP, ALCON en meer van dat soort merken.
Maar het is net wat je wilt en verwacht (Y)
Daarom, eerst maar eens zo proberen, tot nu toe geven de schijven nog geen problemen, de Mintex blokken heb ik probleemloos tot de helft opgeremd, daarna begonnen ze steeds te smeren op de schijf :)
Tim

Ronald1916V schreef:Behalve dat je blokken dan 3x zo hard gaan door die groeven.
En ook dat valt wel mee :) Of jij moet een heel andere remtechniek hebben dan ik maar dat denk ik niet eigenlijk.
Al komen er de volgende keer wel gewone schijven op.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Ach, elke twee uur blokken vervangen en na ongeveer 10 uur de schijven :( :~
Plaats reactie