ACT: Clio V6
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Moderator
- Contacteer:
Beter andere scoren danPatrick.B schreef:JE VERGIST JE MET DE 80:martijn williams schreef:heeft 80000 gelopen heeft vorig jaar tijdje in leiden gestaan, daarvoor stond hij te koop bij garage in zoetermeer...
EN JA DIE BUMPER OP DE RS IS![]()

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Zoals Frans Verschuur zei: Wat waren dat een hokken zeg, viel gewoon niet fatsoenlijk mee te racen-jo- schreef:er was een V6 CUP, daarmee zijn we dan ook uitgepraat. Hier en daar zie je nog eentje opduiken in een lange afstandsrace, meestal bij prive-racers.
Ja dat zeg ik, een showauto....AnthonyR schreef:Zal vast wel een kikke karretje zijn, anders waren ze niet verkocht
De fase 1 had een belabberde wegligging en zeker niet bepaald snel.
Fase 2 is wel wat geupgrade door TWR, maar het blijft geen topper.
Net wat ik zeg, de RS-cups gingen sneller rond op het circuit dan de V6-cups. Die dingen gingen ook bij bosjes de baan af

Beetje goed aangepakte 5 GT maakt er ook gehakt van

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
fase 1's waren toch bij TWR gemaakt en de fase 2 verbeterd door Renault Sport? of heb ik het verkeerd onthouden?
Naar mijn weten ook ja
Klopt idd, de Ph 2 is door Renault Sport zelf gebouwd en doorontwikkeld. 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Heren,
Even een paar korte reacties:
ph1 = TWR
ph2 = Renault sport.
Tussen beide auto's zit een groot verschil, m.n. ph2 wegligging is veel stabieler, ph2 bakverhoudingen zijn beter en natuurlijk wat meer vermogen.
Ik heb met beide auto's gereden, en tijdens vrijrijden (met ph2) is er geen enkele andere clio ragnotti o.i.d. ook maar enigszins in de buurt gekomen. (Dus geen valse illusies s.v.p.)
Ding stuurt gewoon goed en verrast niet (droog weer) licht onderstuur wordt gevolgd door 4 wiel drift, en dat is zo'n beetje de grens. Ben uiteraard ook weleens over de grens heen gegaan. Grootste nadeel is het gewicht van de auto (bijna 1400kg!) en de koppeling die het na een aantal ronden moeilijk krijgt. (En sport pilots na 2 ronden al!)
Verder ben ik op dit moment twee Trophy's aan het opbouwen w.o. de door Jo geposte. Ik moet zeggen dat mijn eerste indruk (in cup spec) na 4 sessies rijden destijds ook niet overweldigend was. De 21T EC is in ieder geval veel sneller rechtuit. Aan een afslankkuur en vermogenstoename wordt inmiddels gewerkt. We zullen het wel gaan ervaren als het zover is.
Verder schelen de rondetijden van beide auto's in cup spec inderdaad niet zoveel. Over het algemeen is de V6 ietsje sneller. (Zie ook cup resultaten waarbij zowel RS en V6 tegelijk reden).
Daarnaast is m.n. de ph2 V6 m.i. veruit de mooiste Renault van de laatste 20 jr. (Dus na het uitkomen van de 5Turbo)
Vr.gr.
Mick
PS: er worden wel Rally's gereden met V6'en. O.a. in de GT klasse. Dit gebeurt met omgebouwde straatauto's en/of met zwaar gemodificeerde Trophy's.
Even een paar korte reacties:
ph1 = TWR
ph2 = Renault sport.
Tussen beide auto's zit een groot verschil, m.n. ph2 wegligging is veel stabieler, ph2 bakverhoudingen zijn beter en natuurlijk wat meer vermogen.
Ik heb met beide auto's gereden, en tijdens vrijrijden (met ph2) is er geen enkele andere clio ragnotti o.i.d. ook maar enigszins in de buurt gekomen. (Dus geen valse illusies s.v.p.)
Ding stuurt gewoon goed en verrast niet (droog weer) licht onderstuur wordt gevolgd door 4 wiel drift, en dat is zo'n beetje de grens. Ben uiteraard ook weleens over de grens heen gegaan. Grootste nadeel is het gewicht van de auto (bijna 1400kg!) en de koppeling die het na een aantal ronden moeilijk krijgt. (En sport pilots na 2 ronden al!)
Verder ben ik op dit moment twee Trophy's aan het opbouwen w.o. de door Jo geposte. Ik moet zeggen dat mijn eerste indruk (in cup spec) na 4 sessies rijden destijds ook niet overweldigend was. De 21T EC is in ieder geval veel sneller rechtuit. Aan een afslankkuur en vermogenstoename wordt inmiddels gewerkt. We zullen het wel gaan ervaren als het zover is.
Verder schelen de rondetijden van beide auto's in cup spec inderdaad niet zoveel. Over het algemeen is de V6 ietsje sneller. (Zie ook cup resultaten waarbij zowel RS en V6 tegelijk reden).
Daarnaast is m.n. de ph2 V6 m.i. veruit de mooiste Renault van de laatste 20 jr. (Dus na het uitkomen van de 5Turbo)
Vr.gr.
Mick
PS: er worden wel Rally's gereden met V6'en. O.a. in de GT klasse. Dit gebeurt met omgebouwde straatauto's en/of met zwaar gemodificeerde Trophy's.
hey Mick,
wat mij het meest verbaasd bij deze types is de zwakte van de constructie. Ben ooit getuige geweest van een schuivertje bij het uitkomen op een rotonde. Maximum snelheid rond de 35km/h, achterkant kwijt, dwars, tegen de stoep.....heel het dak gekreukt en de achterkant krom, nog maar te zwijgen van de plastic schade.
Dit was tijdens een bezoek aan de fabriek in Dieppe, Benny heeft toen nog wat onderdelen kunnen regelen zodanig dat de ongelukkige de terugreis kon aanvatten op een deftige manier.
wat mij het meest verbaasd bij deze types is de zwakte van de constructie. Ben ooit getuige geweest van een schuivertje bij het uitkomen op een rotonde. Maximum snelheid rond de 35km/h, achterkant kwijt, dwars, tegen de stoep.....heel het dak gekreukt en de achterkant krom, nog maar te zwijgen van de plastic schade.
Dit was tijdens een bezoek aan de fabriek in Dieppe, Benny heeft toen nog wat onderdelen kunnen regelen zodanig dat de ongelukkige de terugreis kon aanvatten op een deftige manier.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
@Jo,
Reken de kracht maar uit a.d.v. hoeveel kilo er bij 35km/hr tot stilstand komt. Daar ga je van schrikken! Verder heb ik gelukkig geen ervaring met dat soort escapades.
Onze straat v6 heeft totaal ca. 2000 km op het circuit gereden en vertoont ondanks de vele kerbs gelukkig geen sporen van vervorming.
Daarnaast hebben we met de Rally 5 turbo ook weleens zachtjes een stoeprand getoucheerd. Gevolg was: aandrijfas doormidden, schijf doormidden, ophanging vervrommeld en chassisbalk verbogen. Uit de speedline velg was slechts een klein stukje gebroken!
M.a.w. je kan met dat soort aanrijdingen maar beter op stalen velgjes rijden, want die absorberen de klap grotendeels, in tegenstelling tot serieuze competitievelgen.
PS: ik heb nog een vraagje aan je, maar bel je binnenkort wel.
Reken de kracht maar uit a.d.v. hoeveel kilo er bij 35km/hr tot stilstand komt. Daar ga je van schrikken! Verder heb ik gelukkig geen ervaring met dat soort escapades.
Onze straat v6 heeft totaal ca. 2000 km op het circuit gereden en vertoont ondanks de vele kerbs gelukkig geen sporen van vervorming.
Daarnaast hebben we met de Rally 5 turbo ook weleens zachtjes een stoeprand getoucheerd. Gevolg was: aandrijfas doormidden, schijf doormidden, ophanging vervrommeld en chassisbalk verbogen. Uit de speedline velg was slechts een klein stukje gebroken!
M.a.w. je kan met dat soort aanrijdingen maar beter op stalen velgjes rijden, want die absorberen de klap grotendeels, in tegenstelling tot serieuze competitievelgen.
PS: ik heb nog een vraagje aan je, maar bel je binnenkort wel.
-
Nee hij heeft bij impala auto's te koop gestaan dus ik vergis me niet met die jij bedoeld die bij de reno dealert staatPatrick.B schreef:JE VERGIST JE MET DE 80:martijn williams schreef:heeft 80000 gelopen heeft vorig jaar tijdje in leiden gestaan, daarvoor stond hij te koop bij garage in zoetermeer...
[img]http://img55.imageshack.us/img55/238/02 ... allyq0.jpg[/img]
EN JA DIE BUMPER OP DE RS IS![]()
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Dat is een dagelijkse rijder die mijn collega ook regelmatig tegenkomt uit de richting Limburg. Hij tankt meestal hier aan de overkant van ons kantoor bij de Shell, dus ik zie hem daar ook wel eens staan.Merijn schreef:Ik heb er vanochtend nog 1 gespot op de A2 rond Eindhoven. Een zilveren phase 1 in originele, nette staat.
Wel prik van de kaktus om een ph.1 V6 als dagelijke auto te hebben

Hoe komt het dat aan de overkant van de zee de Clio V6'en zo strontgoedkoop zijn???? Deze bijvoorbeeld:
http://www.pistonheads.com/sales/1049064.htm
Die zou hier in Nederland zo dik €40.000,- kosten ben ik bang
http://www.pistonheads.com/sales/1049064.htm
Die zou hier in Nederland zo dik €40.000,- kosten ben ik bang

Met BPM erbij:
Totale prijs op kenteken €18.084,-
Heb je zelfs nog geld over om het stuur aan de andere kant te zetten

- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
http://www.nieuwsbank.nl/_payment/order ... 4/R129.htm
De phase2 stond op Michelin Pilot Sport banden.
Jij hebt een phase1, daar heb ik het nog niet voor gevonden.
Maar de Michelins voldoen vast
De phase2 stond op Michelin Pilot Sport banden.
Jij hebt een phase1, daar heb ik het nog niet voor gevonden.
Maar de Michelins voldoen vast

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
toyo t1r doen het ook goed onder een clio v6
Ik heb het eerste type Pilot Sport onder m'n 9-3 liggen, maar ik vind de grip op droog wegdek niet heel geweldig. Op nat wegdek zijn ze prima, maar op het droge mogen ze wta mij betreft wel wat minder janken en meer grip hebben.
Overigens leent het onderstel van m'n auto zich ook niet echt voor sportief rijgedrag, dat zal er ook vast wel wat mee te maken hebben.
Ik zou gewoon lekker voor die P Zero banden gaan, hoor er veel goede verhalen over.
Overigens leent het onderstel van m'n auto zich ook niet echt voor sportief rijgedrag, dat zal er ook vast wel wat mee te maken hebben.

Ik zou gewoon lekker voor die P Zero banden gaan, hoor er veel goede verhalen over.
-
- Car: R19.R
Nankang onder een V6? 

-
Ze halen het in het in elk geval bij lange na niet bij een p zero nero en michelin sport.
Nee, maar het is ook geen 'rommel'. Het is best een bekend merk en hebben ook een behoorlijke afzet.
Prima middenmoot
Prima middenmoot

-
Zou toch wel iets beters als middenmoot onder een (clio) V6 leggen 
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Zolang je er maar geen Courier Monza op legt
Waardeloos met nat weer, en de 2 die ik nog heb op de achteras cuppen ook nog eens als een idioot

Waardeloos met nat weer, en de 2 die ik nog heb op de achteras cuppen ook nog eens als een idioot

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90