ACT: Clio V6

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

er was een V6 CUP, daarmee zijn we dan ook uitgepraat. Hier en daar zie je nog eentje opduiken in een lange afstandsrace, meestal bij prive-racers.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Patrick.B schreef:
martijn williams schreef:heeft 80000 gelopen heeft vorig jaar tijdje in leiden gestaan, daarvoor stond hij te koop bij garage in zoetermeer...
JE VERGIST JE MET DE 80:


EN JA DIE BUMPER OP DE RS IS :gun: (N)
Beter andere scoren dan :lol:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

-jo- schreef:er was een V6 CUP, daarmee zijn we dan ook uitgepraat. Hier en daar zie je nog eentje opduiken in een lange afstandsrace, meestal bij prive-racers.
Zoals Frans Verschuur zei: Wat waren dat een hokken zeg, viel gewoon niet fatsoenlijk mee te racen
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

AnthonyR schreef:Zal vast wel een kikke karretje zijn, anders waren ze niet verkocht :)
Ja dat zeg ik, een showauto....

De fase 1 had een belabberde wegligging en zeker niet bepaald snel.
Fase 2 is wel wat geupgrade door TWR, maar het blijft geen topper.

Net wat ik zeg, de RS-cups gingen sneller rond op het circuit dan de V6-cups. Die dingen gingen ook bij bosjes de baan af :D

Beetje goed aangepakte 5 GT maakt er ook gehakt van :p
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

fase 1's waren toch bij TWR gemaakt en de fase 2 verbeterd door Renault Sport? of heb ik het verkeerd onthouden?
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Naar mijn weten ook ja
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Klopt idd, de Ph 2 is door Renault Sport zelf gebouwd en doorontwikkeld. :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Mick
Berichten: 27
Lid geworden op: do 20 sep 2007 13:23
Locatie: Purmerend

Heren,

Even een paar korte reacties:
ph1 = TWR
ph2 = Renault sport.

Tussen beide auto's zit een groot verschil, m.n. ph2 wegligging is veel stabieler, ph2 bakverhoudingen zijn beter en natuurlijk wat meer vermogen.

Ik heb met beide auto's gereden, en tijdens vrijrijden (met ph2) is er geen enkele andere clio ragnotti o.i.d. ook maar enigszins in de buurt gekomen. (Dus geen valse illusies s.v.p.)
Ding stuurt gewoon goed en verrast niet (droog weer) licht onderstuur wordt gevolgd door 4 wiel drift, en dat is zo'n beetje de grens. Ben uiteraard ook weleens over de grens heen gegaan. Grootste nadeel is het gewicht van de auto (bijna 1400kg!) en de koppeling die het na een aantal ronden moeilijk krijgt. (En sport pilots na 2 ronden al!)

Verder ben ik op dit moment twee Trophy's aan het opbouwen w.o. de door Jo geposte. Ik moet zeggen dat mijn eerste indruk (in cup spec) na 4 sessies rijden destijds ook niet overweldigend was. De 21T EC is in ieder geval veel sneller rechtuit. Aan een afslankkuur en vermogenstoename wordt inmiddels gewerkt. We zullen het wel gaan ervaren als het zover is.

Verder schelen de rondetijden van beide auto's in cup spec inderdaad niet zoveel. Over het algemeen is de V6 ietsje sneller. (Zie ook cup resultaten waarbij zowel RS en V6 tegelijk reden).

Daarnaast is m.n. de ph2 V6 m.i. veruit de mooiste Renault van de laatste 20 jr. (Dus na het uitkomen van de 5Turbo)

Vr.gr.

Mick

PS: er worden wel Rally's gereden met V6'en. O.a. in de GT klasse. Dit gebeurt met omgebouwde straatauto's en/of met zwaar gemodificeerde Trophy's.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb er vanochtend nog 1 gespot op de A2 rond Eindhoven. Een zilveren phase 1 in originele, nette staat.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

hey Mick,

wat mij het meest verbaasd bij deze types is de zwakte van de constructie. Ben ooit getuige geweest van een schuivertje bij het uitkomen op een rotonde. Maximum snelheid rond de 35km/h, achterkant kwijt, dwars, tegen de stoep.....heel het dak gekreukt en de achterkant krom, nog maar te zwijgen van de plastic schade.

Dit was tijdens een bezoek aan de fabriek in Dieppe, Benny heeft toen nog wat onderdelen kunnen regelen zodanig dat de ongelukkige de terugreis kon aanvatten op een deftige manier.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Mick
Berichten: 27
Lid geworden op: do 20 sep 2007 13:23
Locatie: Purmerend

@Jo,

Reken de kracht maar uit a.d.v. hoeveel kilo er bij 35km/hr tot stilstand komt. Daar ga je van schrikken! Verder heb ik gelukkig geen ervaring met dat soort escapades.

Onze straat v6 heeft totaal ca. 2000 km op het circuit gereden en vertoont ondanks de vele kerbs gelukkig geen sporen van vervorming.

Daarnaast hebben we met de Rally 5 turbo ook weleens zachtjes een stoeprand getoucheerd. Gevolg was: aandrijfas doormidden, schijf doormidden, ophanging vervrommeld en chassisbalk verbogen. Uit de speedline velg was slechts een klein stukje gebroken!

M.a.w. je kan met dat soort aanrijdingen maar beter op stalen velgjes rijden, want die absorberen de klap grotendeels, in tegenstelling tot serieuze competitievelgen.

PS: ik heb nog een vraagje aan je, maar bel je binnenkort wel.
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Patrick.B schreef:
martijn williams schreef:heeft 80000 gelopen heeft vorig jaar tijdje in leiden gestaan, daarvoor stond hij te koop bij garage in zoetermeer...
JE VERGIST JE MET DE 80:

[img]http://img55.imageshack.us/img55/238/02 ... allyq0.jpg[/img]

EN JA DIE BUMPER OP DE RS IS :gun: (N)
Nee hij heeft bij impala auto's te koop gestaan dus ik vergis me niet met die jij bedoeld die bij de reno dealert staat
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Merijn schreef:Ik heb er vanochtend nog 1 gespot op de A2 rond Eindhoven. Een zilveren phase 1 in originele, nette staat.
Dat is een dagelijkse rijder die mijn collega ook regelmatig tegenkomt uit de richting Limburg. Hij tankt meestal hier aan de overkant van ons kantoor bij de Shell, dus ik zie hem daar ook wel eens staan.
Wel prik van de kaktus om een ph.1 V6 als dagelijke auto te hebben :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tja met de fase 1 hebben ze iig een slecht imago neergezet, wist wel dat de fase 2 stukken beter was, maar met die laatste heb ik geen persoonlijke ervaring mee.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Steven schreef:Beetje goed aangepakte 5 GT maakt er ook gehakt van :p
Moet je me hier na al die jaren nog steeds aan blijven herinneren? >-)







(D) :wink:
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Hoe komt het dat aan de overkant van de zee de Clio V6'en zo strontgoedkoop zijn???? Deze bijvoorbeeld:

http://www.pistonheads.com/sales/1049064.htm

Die zou hier in Nederland zo dik €40.000,- kosten ben ik bang :(
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

12,500.00 GBP = 14,659.92 EUR
(http://www.xe.com)

das inderdaad niet zo heel duur :D
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Ferdy schreef:12,500.00 GBP = 14,659.92 EUR
(http://www.xe.com)

das inderdaad niet zo heel duur :D
Met BPM erbij:
Totale prijs op kenteken €18.084,-

Heb je zelfs nog geld over om het stuur aan de andere kant te zetten :p
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Weet iemand wat voor merk/type bandjes er origineel onder zitten?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ik meen Pilot Sports
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

okay thanx!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

http://www.nieuwsbank.nl/_payment/order ... 4/R129.htm


De phase2 stond op Michelin Pilot Sport banden.
Jij hebt een phase1, daar heb ik het nog niet voor gevonden.

Maar de Michelins voldoen vast ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Dat denk ik ook wel ja maar ze proberen me Pirelli Pzero's aan te smeren. Ook een mooi bandje hoor maar kheb geen ervaring met pirelli.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Wel met de Pilot Sports?

Pirelli PzeroNero banden zijn over het algemeen best heel aardige banden.
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

nee ook niet met pilot sports maar michelinnetjes gaan meestal wel. pzero's zullen ook wel okay zijn.
krickie_11turbo
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29

toyo t1r doen het ook goed onder een clio v6
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik heb het eerste type Pilot Sport onder m'n 9-3 liggen, maar ik vind de grip op droog wegdek niet heel geweldig. Op nat wegdek zijn ze prima, maar op het droge mogen ze wta mij betreft wel wat minder janken en meer grip hebben.
Overigens leent het onderstel van m'n auto zich ook niet echt voor sportief rijgedrag, dat zal er ook vast wel wat mee te maken hebben. :D

Ik zou gewoon lekker voor die P Zero banden gaan, hoor er veel goede verhalen over.
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Bedankt voor de adviezen :smile: , er liggen nu Nankang banden onder. Nooit van gehoord maar goed. Ik weet niet wat de grip hiervan is.
Btje wennen nog.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Nankang onder een V6? :(
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

yep nankang ultra sport 2, zeg me niks. jouw wel?
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ze halen het in het in elk geval bij lange na niet bij een p zero nero en michelin sport.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nee, maar het is ook geen 'rommel'. Het is best een bekend merk en hebben ook een behoorlijke afzet.

Prima middenmoot :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Zou toch wel iets beters als middenmoot onder een (clio) V6 leggen :wink:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Zolang je er maar geen Courier Monza op legt :lol:

Waardeloos met nat weer, en de 2 die ik nog heb op de achteras cuppen ook nog eens als een idioot (N)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Plaats reactie