Arno's Megane III dci GT-line ( Auto verkocht 14-7-2017
Inderdaad , dit is compleet nieuw en was er niet toen ik de auto ging kopen. Terwijl ik het toen wel gevraagd had.
Ik vind dat iedere koper alsnog dat ding gratis moet krijgen van Renault.
Ik vind dat iedere koper alsnog dat ding gratis moet krijgen van Renault.
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: di 24 feb 2009 11:49
- Contacteer:
Reken er maar niet op dat Renault hem voor niks gaat leveren...
Hij word echt nog niet geleverd, Helaas.
Zijn er geen polyester bedrijven waar we zelf zo'n spoiler kunnen laten maken?
Ik kan waarschijnlijk nog wel een normale GT spoiler regelen die gebruikt kan worden om de bevestigingspunten van na te maken.
Hij word echt nog niet geleverd, Helaas.
Zijn er geen polyester bedrijven waar we zelf zo'n spoiler kunnen laten maken?
Ik kan waarschijnlijk nog wel een normale GT spoiler regelen die gebruikt kan worden om de bevestigingspunten van na te maken.
Ik zou het in 3d kunnen ontwerpen. Ga toch voor mezelf beginnen en heb nu toch wat tijd over 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
5 september staat de Twingo op de rollenbank in Goes voor een "chippie".
Het resultaat zal ik natuurlijk hier posten, de werkzaamheden zullen worden gedaan door Fastchip.
Er worden geen wonderen verwacht maar, zoals gezegd:
Meten is weten...
Het resultaat zal ik natuurlijk hier posten, de werkzaamheden zullen worden gedaan door Fastchip.
Er worden geen wonderen verwacht maar, zoals gezegd:
Meten is weten...

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Eind augustus staat de auto bij VKV voor een eerste onderhoudsbeurtje, de 20.000 km staat dan inmiddels wel op de teller.
Geen bijzonderheden te melden, alleen dan dat de bandjes erg hard slijten maar dat is weer terug te voeren op het merk banden.
Had met de Clio 1.6 16V ook dat de Conti's slijten als een gek, die waren toen bij 25.000 km op, ik ben bang dat deze dit niet gaan redden....
5 september nogmaals is D-Day, de kosten daarvoor inmiddels betaald!
Register Twingo RS loopt ook als een trein, net als de verkoop van het racemonstertje.
meer dan 145 inmiddels!
Geen bijzonderheden te melden, alleen dan dat de bandjes erg hard slijten maar dat is weer terug te voeren op het merk banden.
Had met de Clio 1.6 16V ook dat de Conti's slijten als een gek, die waren toen bij 25.000 km op, ik ben bang dat deze dit niet gaan redden....
5 september nogmaals is D-Day, de kosten daarvoor inmiddels betaald!
Register Twingo RS loopt ook als een trein, net als de verkoop van het racemonstertje.
meer dan 145 inmiddels!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
20k km met een setje banden? netjes. ik haal met moeite de 10kArno17 schreef:Eind augustus staat de auto bij VKV voor een eerste onderhoudsbeurtje, de 20.000 km staat dan inmiddels wel op de teller.
Geen bijzonderheden te melden, alleen dan dat de bandjes erg hard slijten maar dat is weer terug te voeren op het merk banden.
Had met de Clio 1.6 16V ook dat de Conti's slijten als een gek, die waren toen bij 25.000 km op, ik ben bang dat deze dit niet gaan redden....
5 september nogmaals is D-Day, de kosten daarvoor inmiddels betaald!
Register Twingo RS loopt ook als een trein, net als de verkoop van het racemonstertje.
meer dan 145 inmiddels!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Meer zelfs denk ik, maar met Michelin rek ik dat op naar de 35000km.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Hoi Arno ,
Heb jij onder de Twingo ook Sportcontact3?
Mijn ervaring met Michelin is dezelfde. Onder m'n eerste RS zaten Sportcontact's1, na 17.000Km kaal. Onder de tweede Exalto's, probleemloos 30.000Km.
Heb jij onder de Twingo ook Sportcontact3?
Mijn ervaring met Michelin is dezelfde. Onder m'n eerste RS zaten Sportcontact's1, na 17.000Km kaal. Onder de tweede Exalto's, probleemloos 30.000Km.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ja was het eerste dat me opviel bij levering.#Ron# schreef:Hoi Arno ,
Heb jij onder de Twingo ook Sportcontact3?
Mijn ervaring met Michelin is dezelfde. Onder m'n eerste RS zaten Sportcontact's1, na 17.000Km kaal. Onder de tweede Exalto's, probleemloos 30.000Km.
Vroeg Ivo nog waarom die baggerbanden qua slijtage?
Wegligging bij droog is wel fantastisch, vooral op en afritjes van de snelweg.
Clio 1.6 16V na 20.000 aan vervanging toe, deze op de Twingo RS ook.
Met de Clio RS dikke 30.000 gedraaid en ook zo ingeruild, dat waren dus Exalto's.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: di 24 feb 2009 11:49
- Contacteer:
Mijn Conti's zijn nu half weg en heb ruim 22000 km gereden, wel heb ik bijna de helft van de tijd op winterbanden gereden en die sleten voor het oog minder hard.
Zijn er voor de Twingo RS uberhaupt michelins leverbaar??
Ik hoor ook veel verhalen over de Toyo Proxes, iemand ervaring met deze band?
Zijn er voor de Twingo RS uberhaupt michelins leverbaar??
Ik hoor ook veel verhalen over de Toyo Proxes, iemand ervaring met deze band?
Als Conti de maat maakt, doet Michelin dat vrijwel zeker ook en voor nagenoeg dezelfde prijs. (check http://www.autobandenmarkt.nl ) Mijn keuze zou absoluut Michelin(Exalto) zijn. Meer grip en minder slijtage.fotoroland schreef:Zijn er voor de Twingo RS uberhaupt michelins leverbaar??
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: di 24 feb 2009 11:49
- Contacteer:
Autobandenmarkt heb ik reeds gechecked maar hier staan geen michelins op.. Gelukkig kan ik nog ff voor ze kaal zijn.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Wat voor maat banden zit er eigenlijk ook alweer onder ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Heb het ook niet op conti's nooi gehad ook. men clio waren ze na 2 jaar al aan vervanging toe iets van 10.000 gelopen toen echt bizar weinig en was geen snelle auto (1.2) Als deze kaal zijn zit ik te denken om van bandenmaat te veranderen gelijk dus ipv die 195 naar 205 te gaan. Meer keuze qua merk dan en wss ook de kosten die lager zijn per band. (heb al prijzen gehoord van 130 per band) Zover ik kan zien zijn het 7 j velgen dus 205 breed moet makkelijk passen 

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
195/40 of 45 17 inch.......of 16 inchArco Straver schreef:Wat voor maat banden zit er eigenlijk ook alweer onder ???
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Is het mogelijk om dan gelijk meerdere auto's op de bank te kunnen? Ben wel benieuwd wat men RS er eigenlijk uit knaltArno17 schreef:5 september staat de Twingo op de rollenbank in Goes voor een "chippie".
Het resultaat zal ik natuurlijk hier posten, de werkzaamheden zullen worden gedaan door Fastchip.
Er worden geen wonderen verwacht maar, zoals gezegd:
Meten is weten...

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ivo van Achthoven schreef:Ik denk ergens in de buurt van de 133 pk Mike, hebben ze je dat niet verteld....
Ivo, kan ik reclameren als blijkt dat het minder is?........

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zoek je de 28e wel even op met mijn knokploeg.Ivo van Achthoven schreef:Renault klantrelaties....020-......

Display geeft aan dat ik moet gaan sleutelen, nog minder dan 1000 km te gaan tot de 20.000.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Ja dat denk ik ookIvo van Achthoven schreef:Ik denk ergens in de buurt van de 133 pk Mike, hebben ze je dat niet verteld....


Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zo de Twingo heeft vandaag zijn eerste beurtje gekregen en morgen zal ik wel laten weten of alles naar wens is.
Van een hele aardige verkoper even een Clio RS III phII te leen gehad en dat is niet verkeerd kan ik je zeggen.
Wat een bak van een wagen is dat.....

Al is de beleving in de Twingo meer aanwezig, maar trekken als een gek.
Die 6e versnelling is wel even wennen, die mis je overduidelijk in de Twingo
Van een hele aardige verkoper even een Clio RS III phII te leen gehad en dat is niet verkeerd kan ik je zeggen.
Wat een bak van een wagen is dat.....


Al is de beleving in de Twingo meer aanwezig, maar trekken als een gek.
Die 6e versnelling is wel even wennen, die mis je overduidelijk in de Twingo

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Niet alleen ik weet ik inmiddels, ook het vrouwtje heeft het pedaal gevonden.....Ivo van Achthoven schreef:Ga zo even met de Twingo proefrijden naar huis Arno..., beetje kunnen genieten van die 203 pk....

Hele fijne bak Ivo..........kleurtje vooral......heb de nodige

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Nul komma nul op dit moment!dentist schreef:En en?
Hoeveel PK en Nm nu?? Is het merkbaar?

17 oktober is nu de dag geworden, problemen met de rollenbank in Goes.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zo de Twingo RS zal vanaf gister ( 17-10-2009) door het leven gaan als Twingo RS137.
De test op de rollenbank gaf 120.3 wielpk aan en dat komt goed overeen met wat de fabriek roept, namelijk 133 pk.
Henk van Fastchip was goed te spreken over het motortje in deze RS, hij heeft er al eentje op de bank gehad en die kwam maar tot 113/115 wielpk, maar was misschien ook met te weinig km achter de wielen.
Mijne heeft op moment van mappen 22.000 km op de teller staan.
Goed ingereden was dan ook de conclusie en je ziet wat dit oplevert, een motor met pit.
Na de afkoelperiode opnieuw de rollenbank en deze keer om het motormanagement onder handen te nemen.
De eerste run kwam al gelijk met goed piekvermogen van rond de 123 pk, maar Henk was niet tevreden over de opbouw van de grafiek.
Dus met de laptop op de schoot ging Henk nog even aan de slag met de data, ik zag de cijfertjes duizelen op zijn beeldscherm en een tiental minuten later gaf Henk het sein om nog eens even het gaspedaal in trappen aan de man naast hem.
![Afbeelding]()
Henk van Fastchip aan het werk!
Deze keer zag ik een glimlach rond de mond van Henk en werden de draden losgemaakt.
Nadat alles weer dicht zat mocht ik even buiten de Twingo proberen, het eerste wat opviel was de gretigheid van de motor, dus ook ik met een glimlach op het gezicht terug naar Jo en Henk.
Het motorverloop is kompleet anders nu en de motor pakt nog beter op in alle verzetten, vooral de versnelling in 4 en 5 is veel beter geworden, dit viel me op tijdens de terugreis bij tempo 120 km/u.
Kortom, deze aanpassing van de software is beslist een aanrader want de driveability is een stuk beter geworden.
![Afbeelding]()
De uitdraai van de rollenbank!

De test op de rollenbank gaf 120.3 wielpk aan en dat komt goed overeen met wat de fabriek roept, namelijk 133 pk.
Henk van Fastchip was goed te spreken over het motortje in deze RS, hij heeft er al eentje op de bank gehad en die kwam maar tot 113/115 wielpk, maar was misschien ook met te weinig km achter de wielen.
Mijne heeft op moment van mappen 22.000 km op de teller staan.
Goed ingereden was dan ook de conclusie en je ziet wat dit oplevert, een motor met pit.
Na de afkoelperiode opnieuw de rollenbank en deze keer om het motormanagement onder handen te nemen.
De eerste run kwam al gelijk met goed piekvermogen van rond de 123 pk, maar Henk was niet tevreden over de opbouw van de grafiek.
Dus met de laptop op de schoot ging Henk nog even aan de slag met de data, ik zag de cijfertjes duizelen op zijn beeldscherm en een tiental minuten later gaf Henk het sein om nog eens even het gaspedaal in trappen aan de man naast hem.
Henk van Fastchip aan het werk!
Deze keer zag ik een glimlach rond de mond van Henk en werden de draden losgemaakt.
Nadat alles weer dicht zat mocht ik even buiten de Twingo proberen, het eerste wat opviel was de gretigheid van de motor, dus ook ik met een glimlach op het gezicht terug naar Jo en Henk.
Het motorverloop is kompleet anders nu en de motor pakt nog beter op in alle verzetten, vooral de versnelling in 4 en 5 is veel beter geworden, dit viel me op tijdens de terugreis bij tempo 120 km/u.
Kortom, deze aanpassing van de software is beslist een aanrader want de driveability is een stuk beter geworden.
De uitdraai van de rollenbank!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Wat ik me heb laten vertellen is dat men altijd een veiligheid inbouwt qua topvermogen.Ferdy schreef:netjes !
maar is het dan zo dat de Twingo fabrieksaf niet zo bijster goed is afgesteld ?
Dit omdat jij zegt duidelijk verschil te merken.
Maar de fabrieksinstelling is goed, alleen is er het vermogen dat er is meer gespreid, dat is merkbaar.
Veel harder rijden zal hij niet, wel beter op de tussensprints presteren.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Effe opletten Abel.
De motor heeft een ander inlaat en uitlaatspruit stuk
.
En nee, ze zijn niet over te zetten op bijvoorbeeld een Clio 3 1.6 16v of Megane II 1.6 16v, jammer genoeg
De motor heeft een ander inlaat en uitlaatspruit stuk

En nee, ze zijn niet over te zetten op bijvoorbeeld een Clio 3 1.6 16v of Megane II 1.6 16v, jammer genoeg

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92