volgens mij hebben zij veel meer liggen dan er op de site staat?Gerald schreef:Op de website staat de andere, direct onder de turbo.Allartino schreef:MB heeft ze volgens mij ook op voorraad, daar heb ik 'm vorig jaar i.i.g. vandaanNiet die op het carter. Hoe dan ook, moet morgen Maurice eens bellen, zit er nu toch maar op 20 min vandaan wat werk betreft.
ACT: 5 GT Turbo
5GTT & clio II 1.6 16v
Vanaaf nogmaals ontlucht en het het vaatje afgevuld,zit nu ca 6 liter in tot max.Martijn Kool schreef:fan slaat aan bij 4e streepje? vraag me dan idd nogal af of je meter klopt.
wel ontlucht door te blazen in het reservoir? waar blijft je temp staan bij rijden?
in reservoir meter kan opzich wel. kookt het niet indien de dop eraf is?
Meter blijft tijdens het rijden boven het 4e streepje,thermocontact schakelt bij 82gr volgens mij.
De fan draait ook continu en er borrelt niks in het vat.
Zal het eens proberen met een andere sensor,kijken wat dat geeft.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
anders ik welMerijn schreef:Ik heb nog wel een klokkenbak voor je liggen te leen, zodat je kan testen of het aan je sensor ligt of aan je metertje.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Bedankt voor het aanbod,heb vanochtend een sensor besteld a €22,06 exMerijn schreef:Ik heb nog wel een klokkenbak voor je liggen te leen, zodat je kan testen of het aan je sensor ligt of aan je metertje.
Mocht dat geen verandering geven maak ik er graag gebruik van.
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Hellup,niet meer leverbaar volgens RenaultAlpine schreef:Bedankt voor het aanbod,heb vanochtend een sensor besteld a €22,06 ex

Wie weet er een alternatief,via de Brezan ofzo?
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
5GTT & clio II 1.6 16v
Dat is idd die sensor,zoek het een beetje dichter bij huis liefst vandaag ophalen
Hij is in ieder geval goedkoper als bij de dealer volgens de link

Hij is in ieder geval goedkoper als bij de dealer volgens de link
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Vandaag ook beetje langzaam rijden richting zandvoort, ineens meter helemaal naar boven, als je dan weer gaat rijden zakt die behoorlijk.Abel schreef:dit is een defecte sensor, heb ik ook al eens gehad zoiets. even in de waterpomp een nieuwe sensor draaien en klaarMartijn Kool schreef:fan slaat aan bij 4e streepje? vraag me dan idd nogal af of je meter klopt.Alpine schreef:Is het betrouwbaar om de watertemp te meten in het vaatje?
Heb gister het gehele systeem weer opnieuw gevuld met ca 5.5ltr en de meter blijft op 4e streepje staan waarop ook de fan aanslaat.
Hij komt niet hoger als tussen de 4e streep en de verzameling streepjes aan het eind.
Systeem is luchtvrij,de bovenste slang blijft nu gewoon rond bij vollast.
Kan een andere sensor op de waterpomp een andere weergave op de meter geven?
wel ontlucht door te blazen in het reservoir? waar blijft je temp staan bij rijden?
thuis net neergezet, daop eraf en spuit niks uit ofzo, dus niet echt bloedheet.
Wel wat borrelgeluiden in slangen bij losdraaien dop.
Ontluchten of inderdaad metertje of sensor?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ook bij de Brezan niet op voorraad,ook niet op het centrale magazijnAlpine schreef:Wie weet er een alternatief,via de Brezan ofzo?

Dus toch maar een bestelling over zee sturen.
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Niemand?Luco/Alpine-racer schreef:Vandaag ook beetje langzaam rijden richting zandvoort, ineens meter helemaal naar boven, als je dan weer gaat rijden zakt die behoorlijk.Abel schreef:dit is een defecte sensor, heb ik ook al eens gehad zoiets. even in de waterpomp een nieuwe sensor draaien en klaarMartijn Kool schreef:fan slaat aan bij 4e streepje? vraag me dan idd nogal af of je meter klopt.Alpine schreef:Is het betrouwbaar om de watertemp te meten in het vaatje?
Heb gister het gehele systeem weer opnieuw gevuld met ca 5.5ltr en de meter blijft op 4e streepje staan waarop ook de fan aanslaat.
Hij komt niet hoger als tussen de 4e streep en de verzameling streepjes aan het eind.
Systeem is luchtvrij,de bovenste slang blijft nu gewoon rond bij vollast.
Kan een andere sensor op de waterpomp een andere weergave op de meter geven?
thuis net neergezet, daop eraf en spuit niks uit ofzo, dus niet echt bloedheet.
Wel wat borrelgeluiden in slangen bij losdraaien dop.
Ontluchten of inderdaad metertje of sensor?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja die slaat aan en koelwater is niet overdreven heet ondanks dat de meter helemaal op de drie bovenste streepjes staat 

bij mij was het zo dat de koelfan af en toe niet op tijd aansloeg (zo leek het) waardoor d temp meter in de stad ook nog wel eens de bovenste drie streepjes opzocht. Als ik dan de auto uitzette, en weer op contact dan sloeg ie wél aan.
ik denk dat 't bij aan gare bedrading ligt, daar is best wat mee gerommeld.
vandaar dat er een nwe kabelboom in komt
ik denk dat 't bij aan gare bedrading ligt, daar is best wat mee gerommeld.
vandaar dat er een nwe kabelboom in komt
5GTT & clio II 1.6 16v
De bout die onder de dynamo het blok in gaat is dat M18x1.5?
Wil een korte sensor bestellen voor de olietemp.meter en deze daar plaatsen zoals vaker is gedaan.
Wil een korte sensor bestellen voor de olietemp.meter en deze daar plaatsen zoals vaker is gedaan.
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
iemand wel eens een verstopte retourleiding van de brandstofdrukregelaar gehad?
uit ervaring kan ik mededelen dat hij dan de hele carb volgooit met benzine, tot aan de nok toe vol:
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b192/ ... 000539.jpg[/img]
ook symptonen als niet starten zonder 3/4 gas bij te geven, en heftig zwarte "hij staat veels te rijk" pluimen uit de uitlaat zijn het geval
uit ervaring kan ik mededelen dat hij dan de hele carb volgooit met benzine, tot aan de nok toe vol:
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b192/ ... 000539.jpg[/img]
ook symptonen als niet starten zonder 3/4 gas bij te geven, en heftig zwarte "hij staat veels te rijk" pluimen uit de uitlaat zijn het geval

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Je zou ook niet de eerste zijn waarbij de auto afbrand om zo'n geintje.. overstromende carburateurs zijn toch bijna brandsoorzaak nummer 1..
Zo is een maat van mij ooit eens een oude fris opgeknapte Kever kwijt geraakt.. die kwam er pas achter toen de achterbank begon te smeulen op de snelweg, toen was de kont al uitgebrand
Zo is een maat van mij ooit eens een oude fris opgeknapte Kever kwijt geraakt.. die kwam er pas achter toen de achterbank begon te smeulen op de snelweg, toen was de kont al uitgebrand

-
das een hele goeie; dit gebeurde echter al bij warme motor en zodra ik de gasklep open deed om de benzine af te voeren stoomde het de carb al uit.
olie verversen moet ik toch zsm doen; dit waren de eerste kilometers voor dit blokkie en de auto
zal van de week als de rest een beetje helemaal in elkaar zit wel een topicje over de bouw ervan maken.
olie verversen moet ik toch zsm doen; dit waren de eerste kilometers voor dit blokkie en de auto

zal van de week als de rest een beetje helemaal in elkaar zit wel een topicje over de bouw ervan maken.
Als de auto blijft lopen met de sleutel uit het contact geeft dit dan aan dat het contactslot gaar is?
Gister bleef het torretje maar lopen zelf met de sleutel uit de auto
Wat is betrouwbaarder om je olietemp te meten,pijlstok of de sensor onder de dynamo?
Heb nu beide aangesloten maar geven onderling een verschil van ruim 10gr,pijlstok is warmer als de sensor.
Gister bleef het torretje maar lopen zelf met de sleutel uit de auto

Wat is betrouwbaarder om je olietemp te meten,pijlstok of de sensor onder de dynamo?
Heb nu beide aangesloten maar geven onderling een verschil van ruim 10gr,pijlstok is warmer als de sensor.
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Pijlstok : MM (MotoMeter)Steven schreef:Dat opgaande oliekanaal achter de dynamo zou warmer moeten zijn, beetje apart dat je in de pan hoger meet.
Watvoor merk sensoren en meters heb je?
Sensor : VDO 50-150gr
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Je kan opzich natuurlijk heel simpel meten welke goed is. Moet je ze alleen even in een pan met kokend water stoppen 
Project: GTT Blue Sport
-
heb gisteren een klein partijtje volvo onderdelen opgehaald bij een dealer en er stond ook nog een doosje bij van renault met een nokkenasje voor een 1400 motor.
typenummer: 77 00 620 969
mijn documentatie strekt zich enkel tot de B14 en B172 motor die in de volvo's zitten; en daar staat hij voor zover ik gezien heb niet bij.
iemand van hier enig idee waar ie in hoort?
typenummer: 77 00 620 969
mijn documentatie strekt zich enkel tot de B14 en B172 motor die in de volvo's zitten; en daar staat hij voor zover ik gezien heb niet bij.
iemand van hier enig idee waar ie in hoort?
Eergisteren was de auto een betje aan het stomen na het nadraaien,zat er een heel klein scheurtje in de slang bovenin de slang van de koeling.
Mijn vraag is omdat ik het idee had dat de fan het niet deed hoe ik die het makkelijkst kan sjekken.
Dat ding op het koelblok is toch ook een voeler,is dat die wat de fan doet sturen?
Graag had ik wat reakties omdat ik het even niet meer weet,tips zijn allemaal welkom.
O ja en de Evo loopt nog steeds klote,zelfs na het zetten van een andere carb.
Denk dat ik die moet weg brengen voor sjek en nazien
Mijn vraag is omdat ik het idee had dat de fan het niet deed hoe ik die het makkelijkst kan sjekken.
Dat ding op het koelblok is toch ook een voeler,is dat die wat de fan doet sturen?
Graag had ik wat reakties omdat ik het even niet meer weet,tips zijn allemaal welkom.
O ja en de Evo loopt nog steeds klote,zelfs na het zetten van een andere carb.
Denk dat ik die moet weg brengen voor sjek en nazien

5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Dat ding is je thermocontact,verbind de draadjes eens door van de stekker die daar op zit;nu moet je van gaan draaien.
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Bedoel je nummer 2?
Lagerbus 7700102090 prijs excl. (EUR) 48,00
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... t5/bus.jpg[/img]
Lagerbus 7700102090 prijs excl. (EUR) 48,00
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... t5/bus.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
Vanaaf de sensor vervangen,geen resultaat.Abel schreef:dit is een defecte sensor, heb ik ook al eens gehad zoiets. even in de waterpomp een nieuwe sensor draaien en klaar
Meter staat tussen het 3e en de verzameling streepjes,verdenk nu toch de tellerbak.
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77