ACT: Renault Scoops/Impressies
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
[img]http://viciomotor.es/wp-content/uploads ... der_01.jpg[/img]
[img]http://viciomotor.es/wp-content/uploads ... der_02.jpg[/img]
[img]http://viciomotor.es/wp-content/uploads ... der_02.jpg[/img]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Dit is een photoshop, geen officiële auto.
Wel strak gedaan overigens
Misschien dat het Renault aanspoort iets in de DTM te gaan doen? 
Wel strak gedaan overigens


Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Doet me ff denken aan de oude Laguna btcc auto's 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Naar mijn weten niet, zat een Williams bak achter met Hewland onderdelen.Steven schreef:Misschien bouw ik ooit nog es een BTCC replica als ik die Williams omvouw en de motor het nog doet
Was ie bij de BTCC niet in de lengte geplaatst trouwens?
Een btcc replica, dan doe ik de paintjob

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Jean-Paul-S schreef:Naar mijn weten niet, zat een Williams bak achter met Hewland onderdelen.Steven schreef:Misschien bouw ik ooit nog es een BTCC replica als ik die Williams omvouw en de motor het nog doet
Was ie bij de BTCC niet in de lengte geplaatst trouwens?
Een btcc replica, dan doe ik de paintjob
zie : http://www.motorbase.com/auctionlot/by-id/2122761110/The purebred circuit-racing developments of the front-wheel-drive, five-door, left-hand driving position, Renault Laguna production touring car. Each car features a fully race-prepared Renault/Sodemo water-cooled, in-line, four-cylinder, DOHC, 16-valve engine with iron block and alloy head. The 1,998cc engine is transverse-mounted, and features a Sodemo electronic management system and drives through a specially-developed Williams/Hewland six-speed and reverse sequential-change gearbox. Drive is via an AP Racing twin-plate carbon clutch. Race-developed front suspension is by MacPherson strut, rear suspension by trailing arms, with torsion bar springing. The springs are by Eibach, and the suspension systems feature driver-adjustable anti-roll bars both front and rear, and Williams/Penske shock absorbers. The braking system is by AP Racing, with twin four-piston calipers, and water cooling. Steering is by a Renault power-assisted rack-and-pinion system. Instrumentation and data logging equipment is by Williams/Magneti Marelli, and the OZ Racing lightweight road wheels are shod with Michelin racing tyres.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
dat van die torsion bar klopt volgens mij niet, heb een keer een foto gezien van de achterwielophanging en dat waren allemaal aluminium buizen i.c.m. schroefveren... zal eens kijken of ik die foto terug kan vinden!The purebred circuit-racing developments of the front-wheel-drive, five-door, left-hand driving position, Renault Laguna production touring car. Each car features a fully race-prepared Renault/Sodemo water-cooled, in-line, four-cylinder, DOHC, 16-valve engine with iron block and alloy head. The 1,998cc engine is transverse-mounted, and features a Sodemo electronic management system and drives through a specially-developed Williams/Hewland six-speed and reverse sequential-change gearbox. Drive is via an AP Racing twin-plate carbon clutch. Race-developed front suspension is by MacPherson strut, rear suspension by trailing arms, with torsion bar springing. The springs are by Eibach, and the suspension systems feature driver-adjustable anti-roll bars both front and rear, and Williams/Penske shock absorbers. The braking system is by AP Racing, with twin four-piston calipers, and water cooling. Steering is by a Renault power-assisted rack-and-pinion system. Instrumentation and data logging equipment is by Williams/Magneti Marelli, and the OZ Racing lightweight road wheels are shod with Michelin racing tyres.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Gevonden....Maarten-Jan schreef:dat van die torsion bar klopt volgens mij niet, heb een keer een foto gezien van de achterwielophanging en dat waren allemaal aluminium buizen i.c.m. schroefveren... zal eens kijken of ik die foto terug kan vinden!The purebred circuit-racing developments of the front-wheel-drive, five-door, left-hand driving position, Renault Laguna production touring car. Each car features a fully race-prepared Renault/Sodemo water-cooled, in-line, four-cylinder, DOHC, 16-valve engine with iron block and alloy head. The 1,998cc engine is transverse-mounted, and features a Sodemo electronic management system and drives through a specially-developed Williams/Hewland six-speed and reverse sequential-change gearbox. Drive is via an AP Racing twin-plate carbon clutch. Race-developed front suspension is by MacPherson strut, rear suspension by trailing arms, with torsion bar springing. The springs are by Eibach, and the suspension systems feature driver-adjustable anti-roll bars both front and rear, and Williams/Penske shock absorbers. The braking system is by AP Racing, with twin four-piston calipers, and water cooling. Steering is by a Renault power-assisted rack-and-pinion system. Instrumentation and data logging equipment is by Williams/Magneti Marelli, and the OZ Racing lightweight road wheels are shod with Michelin racing tyres.
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... an0045.jpg[/img]
Je kan alleen jammer genoeg net niet zien hoe het nou wel precies zit...
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Officieel: Renault Gordini keert terug
Renault geeft 10 november een persconferentie waarin het merk bekendmaakt dat de naam Gordini nieuw leven ingeblazen wordt. Daarmee zijn de geruchten die al langer gaan officieel bevestigd.
De naam Gordini dient niet verward te worden met de naam Alpine. Want bij Gordini’s ging het niet om aparte modellen maar om sneller gemaakte versies van bestaande modellen. In de toekomst mogen we snelle hatchbacks verwachten die extra krachtig zijn en die ook zijn uitgevoerd in de kenmerkende blauwe kleur en met de witte strepen over de carrosserie.
Twingo Gordini
Volgens het geruchtencircuit kunnen we in 2010 al kennismaken met een Gordini-versie van de Twingo. Daarna zijn de Clio en de Mégane-coupé aan de beurt voor zo’n behandeling. Daarmee wil Renault een zelfde marketingstrategie gaan bewandelen als Mini doet met de Cooper-typenaam en Fiat met de Abarth-modellen.
Meer details geeft Renault op 11 november en dan weten we ook welke positie de Gordini’s innemen ten opzichte van de al zeer sportieve RS-modellen.
Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/12960 ... eert-terug
Dat verklaard direct die 275PK op de motorafdekplaat van de Mégane III.
Groeten,
Rik

Renault geeft 10 november een persconferentie waarin het merk bekendmaakt dat de naam Gordini nieuw leven ingeblazen wordt. Daarmee zijn de geruchten die al langer gaan officieel bevestigd.
De naam Gordini dient niet verward te worden met de naam Alpine. Want bij Gordini’s ging het niet om aparte modellen maar om sneller gemaakte versies van bestaande modellen. In de toekomst mogen we snelle hatchbacks verwachten die extra krachtig zijn en die ook zijn uitgevoerd in de kenmerkende blauwe kleur en met de witte strepen over de carrosserie.
Twingo Gordini
Volgens het geruchtencircuit kunnen we in 2010 al kennismaken met een Gordini-versie van de Twingo. Daarna zijn de Clio en de Mégane-coupé aan de beurt voor zo’n behandeling. Daarmee wil Renault een zelfde marketingstrategie gaan bewandelen als Mini doet met de Cooper-typenaam en Fiat met de Abarth-modellen.
Meer details geeft Renault op 11 november en dan weten we ook welke positie de Gordini’s innemen ten opzichte van de al zeer sportieve RS-modellen.
Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/12960 ... eert-terug
Dat verklaard direct die 275PK op de motorafdekplaat van de Mégane III.
Groeten,
Rik
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zal wel leuk zijn. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Niet als dat hetzelfde gaat worden als de andere sportieve modellen, maar bij 1 of twee dealers te krijgen.
Zal prijstechnisch voor renault wel leuk zijn, maar voor de klant toch minder vermoed ik.
Zal prijstechnisch voor renault wel leuk zijn, maar voor de klant toch minder vermoed ik.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dacia wil ook een met een coupe komen volgens mij
Zie overigens dat ze op een Dacia mooiere wielen monteren dan op de huidige reno RS modellen
[img]http://www.carblog.co.za/wp-content/upl ... oupe-2.jpg[/img]
Zie overigens dat ze op een Dacia mooiere wielen monteren dan op de huidige reno RS modellen

[img]http://www.carblog.co.za/wp-content/upl ... oupe-2.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
wat is dat voor een soort pijpsmoel als grille? 
wielen zijn idd wel beter

wielen zijn idd wel beter

Ik had hem tot op heden compleet gemist:
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2010 ... er%201.jpg[/img]
Teaser Megane CC
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2010 ... %20450.jpg[/img]
Dikke reet?
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2010 ... er%201.jpg[/img]
Teaser Megane CC
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2010 ... %20450.jpg[/img]
Dikke reet?
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
de clio S is back:
[img]http://www.autoblog.nl/gallery/Renault/ ... ClioS3.jpg[/img]
http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/ ... post-33441
geinig voor wie wat leuks wil met niet te veel power
[img]http://www.autoblog.nl/gallery/Renault/ ... ClioS3.jpg[/img]
http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/ ... post-33441
geinig voor wie wat leuks wil met niet te veel power
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Wel goed lezen
Hebben? Helaas. De Clio S komt waarschijnlijk niet naar Nederland. Maar Renault Nederland laat wel weten dat het met een “meer op de Nederlandse markt afgestemde” sportieve Clio komt. Het schijnt een “extreme” uitvoering te worden. Even geduld nog!
Moet trouwens wel toegeven dat die S er goed uit ziet, mijn inziens een gemiste kans om deze niet naar Nederland te halen. Maar aan de andere kant: wie weet wat met wat Renault Nederland gaat komen.

Hebben? Helaas. De Clio S komt waarschijnlijk niet naar Nederland. Maar Renault Nederland laat wel weten dat het met een “meer op de Nederlandse markt afgestemde” sportieve Clio komt. Het schijnt een “extreme” uitvoering te worden. Even geduld nog!
Moet trouwens wel toegeven dat die S er goed uit ziet, mijn inziens een gemiste kans om deze niet naar Nederland te halen. Maar aan de andere kant: wie weet wat met wat Renault Nederland gaat komen.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
invoer kan altijd



-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Vind hem wel wat hebben, dan wel de TCe, ff chippen naar 130pk en je hebt een leuk autotje 

ik vind m wel lachen, alleen die velgen, das niets!
Beetje slap aftreksel van de turini's...
Beetje slap aftreksel van de turini's...