ACT: Renault Scoops/Impressies

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
ewerkman
Berichten: 61
Lid geworden op: do 8 mar 2007 20:24

Nou, die gaat het "succes" van de Vel Satis echt niet evenaren...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

snap niet dat die fransen nog van die grote bagger maken. Bij voorbaat al kansloos (N) .
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Deutsche Tourenwagen Master ?? ;)

Edit: oh nee, het is niet verplicht om een duitse autofabrikant te zijn, lees ik. :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

FTM klinkt toch ook niet

Fransösiche Tëring Megole :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:klop:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ach, dtm kan wel wat extra input gebruiken. Nu is het alleen audi en MB nog meen ik.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Dit is een photoshop, geen officiële auto.

Wel strak gedaan overigens (Y) Misschien dat het Renault aanspoort iets in de DTM te gaan doen? :p
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Doet me ff denken aan de oude Laguna btcc auto's :worship:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Misschien bouw ik ooit nog es een BTCC replica als ik die Williams omvouw en de motor het nog doet :D

Was ie bij de BTCC niet in de lengte geplaatst trouwens?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

lag daar een f7 blok in dan?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Yes, met 285pk, by Sodemo :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

aaaah nice :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Steven schreef:Misschien bouw ik ooit nog es een BTCC replica als ik die Williams omvouw en de motor het nog doet :D

Was ie bij de BTCC niet in de lengte geplaatst trouwens?
Naar mijn weten niet, zat een Williams bak achter met Hewland onderdelen.

Een btcc replica, dan doe ik de paintjob :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Jean-Paul-S schreef:
Steven schreef:Misschien bouw ik ooit nog es een BTCC replica als ik die Williams omvouw en de motor het nog doet :D

Was ie bij de BTCC niet in de lengte geplaatst trouwens?
Naar mijn weten niet, zat een Williams bak achter met Hewland onderdelen.

Een btcc replica, dan doe ik de paintjob :p
The purebred circuit-racing developments of the front-wheel-drive, five-door, left-hand driving position, Renault Laguna production touring car. Each car features a fully race-prepared Renault/Sodemo water-cooled, in-line, four-cylinder, DOHC, 16-valve engine with iron block and alloy head. The 1,998cc engine is transverse-mounted, and features a Sodemo electronic management system and drives through a specially-developed Williams/Hewland six-speed and reverse sequential-change gearbox. Drive is via an AP Racing twin-plate carbon clutch. Race-developed front suspension is by MacPherson strut, rear suspension by trailing arms, with torsion bar springing. The springs are by Eibach, and the suspension systems feature driver-adjustable anti-roll bars both front and rear, and Williams/Penske shock absorbers. The braking system is by AP Racing, with twin four-piston calipers, and water cooling. Steering is by a Renault power-assisted rack-and-pinion system. Instrumentation and data logging equipment is by Williams/Magneti Marelli, and the OZ Racing lightweight road wheels are shod with Michelin racing tyres.
zie : http://www.motorbase.com/auctionlot/by-id/2122761110/
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

The purebred circuit-racing developments of the front-wheel-drive, five-door, left-hand driving position, Renault Laguna production touring car. Each car features a fully race-prepared Renault/Sodemo water-cooled, in-line, four-cylinder, DOHC, 16-valve engine with iron block and alloy head. The 1,998cc engine is transverse-mounted, and features a Sodemo electronic management system and drives through a specially-developed Williams/Hewland six-speed and reverse sequential-change gearbox. Drive is via an AP Racing twin-plate carbon clutch. Race-developed front suspension is by MacPherson strut, rear suspension by trailing arms, with torsion bar springing. The springs are by Eibach, and the suspension systems feature driver-adjustable anti-roll bars both front and rear, and Williams/Penske shock absorbers. The braking system is by AP Racing, with twin four-piston calipers, and water cooling. Steering is by a Renault power-assisted rack-and-pinion system. Instrumentation and data logging equipment is by Williams/Magneti Marelli, and the OZ Racing lightweight road wheels are shod with Michelin racing tyres.
dat van die torsion bar klopt volgens mij niet, heb een keer een foto gezien van de achterwielophanging en dat waren allemaal aluminium buizen i.c.m. schroefveren... zal eens kijken of ik die foto terug kan vinden!
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Maarten-Jan schreef:
The purebred circuit-racing developments of the front-wheel-drive, five-door, left-hand driving position, Renault Laguna production touring car. Each car features a fully race-prepared Renault/Sodemo water-cooled, in-line, four-cylinder, DOHC, 16-valve engine with iron block and alloy head. The 1,998cc engine is transverse-mounted, and features a Sodemo electronic management system and drives through a specially-developed Williams/Hewland six-speed and reverse sequential-change gearbox. Drive is via an AP Racing twin-plate carbon clutch. Race-developed front suspension is by MacPherson strut, rear suspension by trailing arms, with torsion bar springing. The springs are by Eibach, and the suspension systems feature driver-adjustable anti-roll bars both front and rear, and Williams/Penske shock absorbers. The braking system is by AP Racing, with twin four-piston calipers, and water cooling. Steering is by a Renault power-assisted rack-and-pinion system. Instrumentation and data logging equipment is by Williams/Magneti Marelli, and the OZ Racing lightweight road wheels are shod with Michelin racing tyres.
dat van die torsion bar klopt volgens mij niet, heb een keer een foto gezien van de achterwielophanging en dat waren allemaal aluminium buizen i.c.m. schroefveren... zal eens kijken of ik die foto terug kan vinden!
Gevonden....
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... an0045.jpg[/img]

Je kan alleen jammer genoeg net niet zien hoe het nou wel precies zit...
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Officieel: Renault Gordini keert terug :worship:

Renault geeft 10 november een persconferentie waarin het merk bekendmaakt dat de naam Gordini nieuw leven ingeblazen wordt. Daarmee zijn de geruchten die al langer gaan officieel bevestigd.

De naam Gordini dient niet verward te worden met de naam Alpine. Want bij Gordini’s ging het niet om aparte modellen maar om sneller gemaakte versies van bestaande modellen. In de toekomst mogen we snelle hatchbacks verwachten die extra krachtig zijn en die ook zijn uitgevoerd in de kenmerkende blauwe kleur en met de witte strepen over de carrosserie.

Twingo Gordini
Volgens het geruchtencircuit kunnen we in 2010 al kennismaken met een Gordini-versie van de Twingo. Daarna zijn de Clio en de Mégane-coupé aan de beurt voor zo’n behandeling. Daarmee wil Renault een zelfde marketingstrategie gaan bewandelen als Mini doet met de Cooper-typenaam en Fiat met de Abarth-modellen.
Meer details geeft Renault op 11 november en dan weten we ook welke positie de Gordini’s innemen ten opzichte van de al zeer sportieve RS-modellen.

Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/12960 ... eert-terug


Dat verklaard direct die 275PK op de motorafdekplaat van de Mégane III.


Groeten,
Rik
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zal wel leuk zijn. :smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Niet als dat hetzelfde gaat worden als de andere sportieve modellen, maar bij 1 of twee dealers te krijgen.
Zal prijstechnisch voor renault wel leuk zijn, maar voor de klant toch minder vermoed ik.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dacia wil ook een met een coupe komen volgens mij

Zie overigens dat ze op een Dacia mooiere wielen monteren dan op de huidige reno RS modellen :lol:

[img]http://www.carblog.co.za/wp-content/upl ... oupe-2.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

wat is dat voor een soort pijpsmoel als grille? :lol:

wielen zijn idd wel beter :p
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

aan de vorm te zien op bovenstaande plaat wordt het weer niets...........
Veeeeel te lompe achterkant.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

smaken verschillen :lol: , ik vind het er wel top uit zien....maar misschien als ik in het wild zie....
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

de clio S is back:

[img]http://www.autoblog.nl/gallery/Renault/ ... ClioS3.jpg[/img]

http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/ ... post-33441

geinig voor wie wat leuks wil met niet te veel power
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Wel goed lezen :wink: :lol:

Hebben? Helaas. De Clio S komt waarschijnlijk niet naar Nederland. Maar Renault Nederland laat wel weten dat het met een “meer op de Nederlandse markt afgestemde” sportieve Clio komt. Het schijnt een “extreme” uitvoering te worden. Even geduld nog!


Moet trouwens wel toegeven dat die S er goed uit ziet, mijn inziens een gemiste kans om deze niet naar Nederland te halen. Maar aan de andere kant: wie weet wat met wat Renault Nederland gaat komen.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

invoer kan altijd :lol: (Y)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Vind hem wel wat hebben, dan wel de TCe, ff chippen naar 130pk en je hebt een leuk autotje :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik vind m wel lachen, alleen die velgen, das niets!
Beetje slap aftreksel van de turini's...
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Patrick.B schreef:invoer kan altijd :lol: (Y)
leuke klus voor VkV
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Plaats reactie