Twingo JK

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

ericon schreef:Ziet er goed (en vooral netjes) uit man, strak werk!

Hoeveel Ah is de accu?.

Heb ook een droge accu voor mijn 5 gekocht, wil hem met een strip vastzetten.
De mijne wil ik plat onder de verhoogde laadvloer leggen (mijn accu is niet zo mooi :lol: ).
55 Ah 900A :bang:
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Kan iemand me zeggen welke banden ik het best kan gebruiken voor een trackday

Even uitgaand van het feit dat ik er rijdend naar toe wil (straatlegale banden dus) tevens zal ik er ook gewoon op rijden op straat in de zomer

Ik wil 14 of 15 inch velgjes hiervoor aanschaffen
(Clio s 14" of Steelies van een 16V in 15")

Ik zit alleen met het probleem dat bijvoorbeeld de r888 niet in 195/45/15
te krijgen is hij schijnt er wel in 165/50-15 te zijn
deze zou wel goed zijn

IK ZIT NATUURLIJK MET DE BUITEN OMTREK
HIER WIL IK NIET TE VEEL VANAF (origineel is 155/65/14)

Heeft iemand suggesties tips :smile:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

voor de twingo?
voor enkel de rit en het rijden op het circuit? (dan is tellerafwijking namelijk niet zo erg)
past 14 over je remmen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

MOD
Topic titel even aangepast naar kleine letters ipv alles hoofdletters
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

terug naar 14" is denk ik het makkelijkst als je voor de ultime trackday band gaat (r888)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Geert schreef:terug naar 14" is denk ik het makkelijkst als je voor de ultime trackday band gaat (r888)
maar ook dan heb je niet echt een fijne bandenmaat /rolomtrek te pakken, sowieso lijkt me een r888 op een oud type twingo een beetje overkill, afhankelijk van hoe serieus je het wilt aanpakken natuurlijk
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Steven(stk) schreef:
Geert schreef:terug naar 14" is denk ik het makkelijkst als je voor de ultime trackday band gaat (r888)
maar ook dan heb je niet echt een fijne bandenmaat /rolomtrek te pakken, sowieso lijkt me een r888 op een oud type twingo een beetje overkill, afhankelijk van hoe serieus je het wilt aanpakken natuurlijk
Op zich is het de bedoeling om als alles klaar is en dus ook mn schijfremconversie achter wellicht een andere motor te bouwen

MAAR JE HOEFT NIET OVER VEEL MOTORVERMOGEN TE BESCHIKKEN
OM VEEL LOL TE HEBBEN !!! :smile:

IK HEB INMIDDELS AL VEEL AUTO'S MET DIKKE MOTOREN TE KIJKEN GEZET.

ELKE MONGOOL KAN HARD RECHTDOOR RIJDEN MAAR EEN BOCHT IS IETS ANDERS

EN JA ZE KOMEN ME ALTIJD NA DE BOCHT WEL WEER VOORBIJ :smile:
MAAR DAT VIND IK NIET ERG
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Je kan ook gewoon een setje volledige slicks nemen en daar de wielen wisselen, dat is wel het leukste ;) Ik heb dat vorig jaar ook gedaan, erg leuk alleen moeten ze wel warm zijn :P Ik heb nog wel een setje 15" met slicks liggen, vergelijkbaar met 195-50 qua omtrek.
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

DennisT schreef:Je kan ook gewoon een setje volledige slicks nemen en daar de wielen wisselen, dat is wel het leukste ;) Ik heb dat vorig jaar ook gedaan, erg leuk alleen moeten ze wel warm zijn :P Ik heb nog wel een setje 15" met slicks liggen, vergelijkbaar met 195-50 qua omtrek.
Die zijn kwa omtrek helaas te hoog :-(
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

jankees schreef:post waar de capslock bleef hangen ?
Ik doel niet eens zozeer op het motorvermogen van de twingo, maar meer op het onderstel/wegligging.
R888 zijn redelijk prijzige banden terwijl je waarschijnlijk met een setje goedkopere banden evenveel lol kunt hebben
+ dat die r888 er niet zijn in een beetje fatsoenlijke rolomtrek voor de twingo in 14 of 15 inch:)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je moet slicks ook wel echt warm kunnen krijgen om er lol mee te hebben, dat is nog best lastig met een twingo (laag gewicht en ook nog weinig vermogen).
Voor volle slicks moet je niet breder zoeken dan 160 breed, anders krijg je er gewoon geen temp in. Beetje zelfde geldt ook wel voor semi's.

Net wat Dennis zegt, zoek maar een setje voor erbij met 2ehands (semi) slicks. En voor op straat gewoon normale banden.

Overigens als je nog helemaal geen circuitervaring hebt, is het uberhaupt niet handig om op slicks te beginnen, je leert je met slicks makkelijker verkeerde lijnen aan omdat je toch wel grip denkt te hebben. (je voelt moeilijker wat nu echt snel is.)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Steven schreef:Je moet slicks ook wel echt warm kunnen krijgen om er lol mee te hebben, dat is nog best lastig met een twingo (laag gewicht en ook nog weinig vermogen).
Voor volle slicks moet je niet breder zoeken dan 160 breed, anders krijg je er gewoon geen temp in. Beetje zelfde geldt ook wel voor semi's.

Net wat Dennis zegt, zoek maar een setje voor erbij met 2ehands (semi) slicks. En voor op straat gewoon normale banden.


Thanks voor de tot op heden al zeer bruikbare tips :worship:
Ik heb met de auto 3 x een bleekenmolendag en 2 x een introductie(tijdens mijn 6 jaar werk bij Renault)op zandvoort gereden
Op de motor heb ik meer ervaring (ook met bouwen ervan)
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EUTILFBC.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4F3CNRIL.jpg[/img]
Kweet het ik dwaal af!!

Dus eigenlijk geen ervaring, maar wel gesnuffeld en enthousiast :smile:

Ik denk inderdaad dat ik gezien het gewicht van de auto niet te breed zal gaan

(wellicht moet ik mn 16"Lenso's ook opruimen, staat leuk maar voor mijn doel niet echt ideaal Was het maar 15" 'HINT' dan kon ik er nog wel een mooi bandje voor regelen )



Overigens als je nog helemaal geen circuitervaring hebt, is het uberhaupt niet handig om op slicks te beginnen, je leert je met slicks makkelijker verkeerde lijnen aan omdat je toch wel grip denkt te hebben. (je voelt moeilijker wat nu echt snel is.)
[/img]
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Even offtopic:

Heb je het spuitwerk zelf gedaan? Is het matzwart gespoten of met folie overtrokken?

Mooie builds hoor (Y)

Op marktplaats staat nog een set 13" slicks, mocht je toch op volledige slicks willen rijden. Ze staan te koop in Weert.
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Jean-Paul-S schreef:Even offtopic:

Heb je het spuitwerk zelf gedaan? Is het matzwart gespoten of met folie overtrokken?

Mooie builds hoor (Y)

Op marktplaats staat nog een set 13" slicks, mocht je toch op volledige slicks willen rijden. Ze staan te koop in Weert.
Yep zelf gespoten :p

thanx voor de tip van de banden maar 13 inch is te klein
(zijn de remmen te groot voor,min 14")
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

14 inch is volgens mij erg moeilijk te vinden voor slicks. Als 13 inch te klein is voor je remmen, en 15 inch te hoog is (slicks hebben nou eenmaal een wat hogere wang) weet ik het ook ff niet. R888 was te verkrijgen in 15 inch met 165 breed?
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

er zit weer een ondervloer in de auto!!!

vandaag gemaakt

Oh ja THE BOMP IN THE TRUNK is ook weer aanwezig

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KPEKVFFZ.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PSUYZLIJ.jpg[/img]

Nu nog een nieuwe mat of iets ander SUGGESTIES ZIJN WELKOM!! (Y)
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Vloertje ligt er mooi in zo! (Y)

Ik zie zo snel geen bevestigingen, ik neem aan dat je die platen niet los laat liggen?

Ikzelf heb onlangs de plaat in de Gtt bekleed met luidsprekerstof. Nadeel is natuurlijk de beperkte breedte van de rollen, maar aangezien ik toch in 2 stukken moest werken vanwege een scharnier vond ik dat niet zo een probleem. Heb er alleen nog geen foto's van (pas afgelopen zaterdag afgerond).
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Jacob Priem schreef:Vloertje ligt er mooi in zo! (Y)

Ik zie zo snel geen bevestigingen, ik neem aan dat je die platen niet los laat liggen?

Ikzelf heb onlangs de plaat in de Gtt bekleed met luidsprekerstof. Nadeel is natuurlijk de beperkte breedte van de rollen, maar aangezien ik toch in 2 stukken moest werken vanwege een scharnier vond ik dat niet zo een probleem. Heb er alleen nog geen foto's van (pas afgelopen zaterdag afgerond).
Ligt een compleet frame onder met rubber antie slip strips maar uiteraard ga ik hem nog vastmaken aan dit frame :smile:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik zou gewoon, of een stukje speakerstof halen of bij de tapijt zaak kijken of ze iets moois hebben en dan gewoon het hout bekleden (Y)
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Volgens mij volg ik je niet helemaal meer. Je wilt (semi) slicks onder je auto en je accu achterin om hard door de bocht te kunnen, en vervolgens zet je vrolijk een paar kilo luidspreker in je auto? :(

En niet om vervelend te doen, volgens mij krijg je die 3 punts gordels niet echt strak van de stang tot de stoel, als je dan een klap maakt en je hebt nog wat ruimte in de gordels krijg je 'last' van je sleutelbenen.

Alles wat je doet, doe je dan wel weer netjes! (Y)
Laatst gewijzigd door TEAM009 Gert op do 30 jul 2009 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

denk dat die planken en het stalen frame eronder nog een stuk meer wegen :lol:
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

tutuur schreef:denk dat die planken en het stalen frame eronder nog een stuk meer wegen :lol:
Die ook ja :-(
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

TEAM009 Gert schreef:Volgens mij volg ik je niet helemaal meer. Je wilt (semi) slicks onder je auto en je accu achterin om hard door de bocht te kunnen, en vervolgens zet je vrolijk een paar kilo luidspreker in je auto? :(

En niet om vervelend te doen, volgens mij krijg je die 3 punts gordels niet echt strak van de stang tot de stoel, als je dan een klap maakt en je hebt nog wat ruimte in de gordels krijg je 'last' van je sleutelbenen.

Alles wat je doet, doe je dan wel weer netjes! (Y)
:smile: je hebt gelijk maar tis maar een twingo joh?!
Vloer weegt 5 kilo en het frame ook dus das inderdaad extra gewicht (Y)

en de sub kun je eruit tillen als je een keer op het circuit rijd die weegt wel
30KG inderdaad

Hoewel met dit gewicht is de verdeling wel veel beter!!

Wat betreft mijn gordels ik maak mn spullen altijd degelijk en netjes dat betekend dat mijn stoelen goed kunnen schuiven en dat de gordel dus wel gewoon goed aangetrokken kan worden (Y) (uitstappen met de stoel in de achterste stand zoals hij op de foto staat gaat alleen makkelijker :smile: )
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Waarom verkoop je je velgen?
Loopt het aan? :)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Erik (Schepjes) schreef:Waarom verkoop je je velgen?
Loopt het aan? :)
Eerst ging het prima maar de KW veerpoten zijn dikker en dus komt de binnenkant van de velg er tegenaan waardoor ik met een spacer moest gaan rijden! (N) Ik heb wel even met spacers gereden maar wil dit liever niet en ik wil nog een tikje lager en dat ging nu niet dus vandaar

mn velgen worden volgende week opgehaald als het goed is
(en zo niet dan wel een paar dagen er na denk ik krijg veeeel reacties)

ik ga op 15 inch rijden met 165-50-15 denk ik, ik wil niet te breed
krijg ik met het gewicht van de twingo toch nooit warm :smile:
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Goede morgen!!

Vanavond worden mijn "oude" te gekke velgen opgehaald!!
(best jammer (N) ) maar wel beter kwa toekomstplannen

WAAAAR kun je voordelig aan een setje r888 komen
ik wil graag gaan rijden op 165-50-15
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

antraciete of zwarte vloerbedekking kan ook wel mooi zijn voor over die plaat. Loop eens zo'n tapijt zaak binnen. Daar staan meestal wel ergens restjes op de (kleine) rol voor een paar euro.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Tom schreef:antraciete of zwarte vloerbedekking kan ook wel mooi zijn voor over die plaat. Loop eens zo'n tapijt zaak binnen. Daar staan meestal wel ergens restjes op de (kleine) rol voor een paar euro.
Heb ik al gedaan thanx voor de tip
kzal nog even een foto plaatsen :smile:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Let wel dfat je 165-50-15 niet kan opentrekken op een 7J velg, denk zelfs dat 6,5J al eigenlijk te breed is. Met slicks moet die wang toch nagenoeg recht staan om je loopvlak optimaal te kunnen gebruiken.

Om toch fatsoenlijk rond te komen zou ik ook lekker al die audio eruit kiepen, strookt niet echt met het circuitidee, zoals Gert al aangeeft.

Accu zou ik achter de rechter voorstoel plaatsen en even netjes met een accubox eromheen, als zo'n ding gaat vliegen bij een klapper kan dat nog best rare dingen opleveren.

Prins techniek heeft wel R888's trouwens.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Intersprint levert ze ook maar dan rechts streeks.
Hebben we het vanavond wel even over (Y)
xenon
Berichten: 261
Lid geworden op: zo 1 jul 2007 16:30
Locatie: illy en france a la frontiére BELGE

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OFACQF43.jpg[/img]

splendid your twingo like this :bang:
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Daan2D schreef:Intersprint levert ze ook maar dan rechts streeks.
Hebben we het vanavond wel even over (Y)

Ik geloof dat ik dankzij ons gesprek nu inderdaad wel weet wat ik wil thanx
man

ben beniewd hoe de MR2 rijdt met de combi :smile:
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

JA het ei is gelegd na veel wikken en wegen ga ik toch voor mijn lievelingswiel !!

De Team Dynamics Pro Race 1.2 zwart

[img]http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... .jpg1..jpg[/img]
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Lichte wieltjes toch?
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Tim schreef:Lichte wieltjes toch?
Yep :smile: net als de LENSO's die ik had! alleen twee maatjes kleiner :smile:
Gesloten