Twingo project Tom [ Bodykit + Booskijkers FOTO'S ]

Vertel hier alles over je project.
T*mmy

Zoals gezegd hier mijn project topic van mijn twingo.
Nog even wat informatie:

Een donkerblauwe twingo uit 2000, cv, elec. ramen, elec. speigels, etc. (behalve stuurbekr.)

Doordat ik de twino gekregen heb van mijn ouders (ze gaan leasen..) heb ik de 1200 euro die ik gespaard had om een auto'tje te kopen, over. Een luxe die niet elke 18jarige heeft dacht ik zo :grin:
Dit geld gaat natuurlijk ( O-) ) direct in de twingo! Sterker nog, het is al op :bang: Ik moet alleen nog even wachten tot die leasebak binnen is bij de dealer, dan kan aller er in 1 keer in!!

Wat ik al heb
- Smoke angel eyes
- Black lexus look achterlichten (kap wordt nog zwart gespoten met motip)
- Smoke zijknipperlichten
- pioneer deh-p6000ub HU
- JBL GTO504e 4 kanaals versterker
- JBL GTO1204 sub (past net!! pfew)
- JBL P6562 achterboxen
- Borbet type T 14 inch 7j lm velgen (overgekocht van nickster hier van het forum, die ze ook weer van een RTC'er heeft.. ze blijven dus in de familie;))
- Afspraak om de 3 achterste ramen te tinten

Dat is wat er binnen nu en heel kort op de twingo zit. Al een redelijke verbetering, probleem is alleen dat mijn geld nu even op is.
Gelukkig blijft de geldboom groeien en komt er over een maandje of 2 weer een smak van de belasting terug :worship:

Mocht er tegen die tijd geen andere dure kosten aan zitten te komen voor de twingo, komt er op dat moment een schroefset (merk moet ik nog kiezen) en héél misschien een bodykit of een deel daarvan alvast.

Verder ben ik nog van plan om wat kleine dingen te doen, zoals een kortere antenne, knopjes spuiten etc.
Laatst gewijzigd door T*mmy op za 31 okt 2009 15:44, 8 keer totaal gewijzigd.
T*mmy

Hier alvast wat foto's.

Mijn pioneer P6000ub HU
[img]http://akamaipix.crutchfield.com/produc ... -f_mt.jpeg[/img]

De Borbet T 14 inch alvast op de twingo
De naafkapjes heb ik trouwens hier thuis liggen, die ga ik vast kitten. anti diefstal :p maar daar wacht ik nog even mee totdat de velg is opgeknapt.
[img]http://img13.imageshack.us/img13/9338/pic0045qo6.th.jpg[/img]
[img]http://img3.imageshack.us/img3/8704/pic0049fy9.th.jpg[/img]
[img]http://img15.imageshack.us/img15/5272/pic0050nu0.th.jpg[/img]

I.v.m. wat stoeprand schade (ben de 3e eigenaar) wil ik de velgen laten opknappen / spuiten. Ik zit nu dus te twijfelen of ik de velg gewoon op (laat) knappen, maar ik wil hem eigenlijk ook wel wit hebben.

Wat vinden jullie van een witte Borbet T?
En zouden jullie dan het randje gepolijst llaten, of ook wit maken? Ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door T*mmy op wo 11 feb 2009 22:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Willeon de Zoete

Mooi man, een eerste begin van je project-topic!

Al aardig wat plannen, veel succes!

De Borbet T met harten in hoogglans wit vind ikzelf mooi staan!

Maar dan wel de rand gepolijst laten, niet meespuiten.
Maargoed, als je het professioneel laat doen, ben je bij elkaar wel rond de 300 tot 400 euro kwijt. Goedkoper is zelf de harten spuiten en de stoeprandschade op de randen laten afdraaien. Je krijgt dan wel een 'gepolijst' effect, maar geen hoogglans. Je ziet de 'draai' zitten. Eventueel zelf napolijsten is een optie.
turbotwingo
Contacteer:

vastkitten zou ik niet doen van de naafkapjes.

Dan kom je in de problemen met uitbalanceren van je wielen;)
T*mmy

Nou je het zegt.. inderdaad :(
Toch jammer dat er dan van die flapdrollen bestaan die ze eruit gaan lopen peuteren :evil: Maar goed.

Ik denk inderdaad dat ik het hart wit maak. Of ik de rand dan laat draaien, of daarna nog polijsten moet ik nog even over denken. Bedankt voor de tip!
Nickster

T*mmy schreef:Nou je het zegt.. inderdaad :(
Toch jammer dat er dan van die flapdrollen bestaan die ze eruit gaan lopen peuteren :evil: Maar goed.

Ik denk inderdaad dat ik het hart wit maak. Of ik de rand dan laat draaien, of daarna nog polijsten moet ik nog even over denken. Bedankt voor de tip!
Ey Tom, de velgen staan mooi onder de Twingo !!!
Veel plezier ermee (Y)
T*mmy

Thanks Nick! (Y)
ICE heb ik inmiddels geïnstalleerd, klinkt goed! :grin:
Andere achterlichten zitten er ook al in, :foto: volgen.
Heb alleen een probleempje..

Mijn HU kan niet uit! :( Uiteraard zit er een knopje OFF op, en staat er in het boekje dat deze net zolang ingedrukt moet worden totdat hij uitgaat. Hij gaat echter niet uit, al blijf je 10 minuten drukken.

Nou moet ik erbij zeggen dat ik na het inbouwen op de grond een stickertje vond waarop stond: 'Remove screw before installing!'. Dat heb ik dus niet gedaan..

Kan dit er mee te maken hebben? Iemand die ervaring heeft met deze HU of dit probleem?

Thanks!
Nickster

T*mmy schreef:Thanks Nick! (Y)
ICE heb ik inmiddels geïnstalleerd, klinkt goed! :grin:
Andere achterlichten zitten er ook al in, :foto: volgen.
Heb alleen een probleempje..

Mijn HU kan niet uit! :( Uiteraard zit er een knopje OFF op, en staat er in het boekje dat deze net zolang ingedrukt moet worden totdat hij uitgaat. Hij gaat echter niet uit, al blijf je 10 minuten drukken.

Nou moet ik erbij zeggen dat ik na het inbouwen op de grond een stickertje vond waarop stond: 'Remove screw before installing!'. Dat heb ik dus niet gedaan..

Kan dit er mee te maken hebben? Iemand die ervaring heeft met deze HU of dit probleem?

Thanks!
Met dat schroefje bedoelen ze waarschijnlijk diegene die het frontje vasthoud voor als de radio in een demo kast in een winkel staat. Dat is tegen winkeldiefstal. Denk niet dat dat er mee te maken heeft.

Zou niet weten waar het verder nog mee te maken kan hebben, denk niet dat het met de aansluiting te maken heeft. Misschien kan je langsrijden bij een audio zaak.
Tim
Car: E36 M3

Zit hij niet in een demo modus ofzo?
Robke
Car: Lexus IS250

Een gevalletje rtfm dus.
Hij staat in een demo stand die je bij de oudere Pioneers met een cijferknopje uit kon zetten. Gewoon even de gebruiksaanwijzing doorlezen dus.....
T*mmy

Zat inderdaad in demo functie.. Bedankt anyway, ik wist wel dat ie in demo-mode zat, maar niet dat je hem in demo-mode niet uit kan zetten. Zocht het probleem dus ergens anders. (S)

Vandaag nieuwe remschijven / blokken erop gegaan, en de usb kabel van de radio weggewerkt naar het asbakje. Ziet er alweer een stuk beter uit! 8)

Binnekort de knopjes zwart spuiten.

Iemand ervaringen / tips wat betreft het spuiten van de bekleding met textielverf? :worship:
T*mmy

Nieuwe updates:

- Neon verlichting ingebouwd + schakelaartje ingebouwd
- Neon buisje in luchtgat van de subwoofer gemonteerd en aangesloten
op de kofferbakverlichting
- 5 cm verlagingsveren gekocht, komen binnenkort binnen
- Nieuwe stuurkogel

[img]http://img141.imageshack.us/img141/16/pic0063.th.jpg[/img]
Tom
Moderator
Car: MB

5cm? En dan met originele dempers? Dat kan wel eens apk afkeur worden dan als je pech hebt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
T*mmy

Daar heb ik ook al wat over gelezen en over nagedacht inderdaad.
Wat bedoel je precies met 'als je pech hebt'?

Ik was gister bij mijn vaste garage, en heb toen verteld dat die 5 cm veren eraan komen, en toen werd er gewoon enthousiast gereageerd.
Kreeg in ieder geval niks te horen over 'dat moet je niet doen' of 'kijk uit voor dit..', dus ik had niet de indruk dat het kwaad kon.

Wat kan er precies kwaad dan?
Tom
Moderator

Als je pech hebt = als je geen geluk hebt :lol:

Standaard dempers hebben een zuigerstang die gemaakt is voor standaard veren. Verlagingsveren zijn korter, waarbij je de kans krijgt dat je met opgekrikte auto (wielen los van de grond) de veren los zitten en kunt bewegen. Dit kan dus gebeuren bij een X verlaging, waarbij de X bij iedere auto wat anders ligt. Gebeurd dit, dan is het apk afkeur (stel dat je een drempel iets te hard neemt of een flinke slechte weg hebt dan wil je niet ineens je veer gedraaid onder je auto hebben).

Punt twee wat je zou kunnen meemaken is dat je originele dempers dadelijk in no-time kaduuk zijn omdat ze ineens heel anders belast worden. Maar ook hier is een beetje geluk nodig.

En punt drie is dat -5 -6 met originele dempers niet echt geweldig rijd. Voor de looks misschien ok, maar het echter verschil merk je pas met dempers is mijn ervaring.
T*mmy

Tom schreef:Als je pech hebt = als je geen geluk hebt :lol:
:beer:

Oke, dat zijn duidelijke argumenten. Gelukkig is mijn APK pas weer eind 2009, en tegen die tijd zit er al een schroefset op de twingo. De veren zijn 2ehands van een andere forumgebruiker hier, en zijn 'slechts' een tijdelijke oplossing.

Bedankt in ieder geval. (Y)

Weet iemand trouwens of de universele meterhouders voor je deurstijl goed passen op een twingo deurstijl? Beetje zonde om ze via internet te bestellen als ze niet mooi aansluiten.
T*mmy

Angel eyes en heldere knipperlichtjes aan de zijkant vanavond gemonteerd, en een short-stick antenne eropgezet vandaag.

Na het weekend wordt hij 5 cm verlaagd, dan wassen en dan gaat ie eindelijk helemaal op de foto. :beer:

:foto: :foto:

[img]http://img204.imageshack.us/img204/918/pic0066p.th.jpg[/img]

[img]http://img204.imageshack.us/img204/2195/pic0064.th.jpg[/img]
T*mmy

Zo, dat is weer even geleden.
Laatst kwam ik erachter dat mijn deur aan de bestuurderskant niet meer goed dichtviel, en dat dit kwam door uitgelubberde scharnier gaten. Vandaag dus op de sloop een nieuw setje gehaald (onder en boven dus). Prima, de onderste scharniert / draait supersoepel, maar de bovenste is geen beweging in te krijgen. Ik dacht dat ik dat thuis met wat WD40 wel op kon lossen, maar er komt nog steeds geen beweging in..

Heb hem ook al helemaal schoongemaakt. Alleen met een hamer krijg ik hem gedraaid..

Ik neem aan dat dit niet goed is, maar ik kan me ook voorstellen dat als het gewicht van de deur er eenmaal aanhangt, hij wel draait door het gewicht..

Kan iemand me vertellen of dit zo is, of dat hij gewoon nu al soepel moet scharnieren? Anders ga ik morgen nog even snel terug.

Thanks alvast!
T*mmy

Zo, na een tijd niks gedaan te hebben door geldgebrek, nu wel het een en ander kunnen doen.

- 5 cm omlaag gegaan
- Laguna lip gemonteerd
- Deurscharnieren links vervangen
- Koplampen afgesteld

Wat binnenkort gebeurt:

-Nieuwe voorbumper, wordt in kleur gespoten
-Achterbumper in kleur
-Motorkap booskijkers aanlassen, logo weg
-Velgen laten repareren, en hart in kleur van de auto
-Luxe kentekenplaten

Pics:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb nog meer foto's, maar imageshack werkt niet meer mee.

Groetjes!
Leon Cozijn
Contacteer:

Ziet er strak uit (Y)
T*mmy

@Clio1985: Thanks! :beer:

+ de extra pics:

Afbeelding

Afbeelding
De Leidse binnenstad is niet fijn voor mijn lip!
Laatst gewijzigd door T*mmy op vr 24 jul 2009 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor

lekker laag :worship:
ARNO16V
Contacteer:

Mooie Twingo man! De juiste velgen en verlaging! :beer:
jankees

Leuke velgen ziet er netjes uit!!
T*mmy

@ Allen: Thanks:D Ik heb al vaker gehoord dat Borbet T op een twingo de enige juiste velg is, haha :beer:

Overigens zojuist ook deze besteld:

Afbeelding

Er zijn misschien wel íets mooiere te krijgen van Renault,
maar deze waren goedkoop en kun je met een imbusje vastdraaien, tegen het jatten. De "mooiere" (duurdere) niet.

Deze week in huis >-)
Laatst gewijzigd door T*mmy op zo 26 jul 2009 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Xabre
Car: 19 16V

zijn dat ventieldopjes ofzo???
Trust me. I know what I'm doing.
T*mmy

Ventieldopjes inderdaad.
Heb nu op 2 banden groene dopjes (stikstof) en op 2 niks.
gvanminnen
Contacteer:

Toch nog een leuke bak zo :)
jelmer_twingo
Contacteer:

past die onderlip een beetje redelijk of heb je drastische aanpassingen moeten doen? en van wat voor bouwjaar was de donor laguna?
nice twingo :worship:
T*mmy

Nou dat passen viel wel mee.
Opzich, de 'bocht' die in de lip zit aan de linker en recherkant, die meeloopt met de vorm van de bumper, is in de goede hoek.
Het probleem was echter dat de lengte te lang was..

Éen kant kon je er dus goed opleggen, maar dan stak ie aan de andere kant uit. Om hem te forceren heb ik een verfföhn gebruikt zodat ik hem makkelijker kan buigen.

Van de voorkant ziet het er goed uit, maar als je zeg maar de wielkast inkijkt aan een kant zie je hem wel wat wringen..

Zal daar wel ff 2 foto's van plaatsen..

Bouwjaar van de laguna weet ik echt niet. Was de enige laguna op de sloop, en was allang blij dus.Verdedr niet op gelet. :smile:
T*mmy

Nieuwe update trouwens:

Gistervroeg in Wilp (gelderland) wat dingen opgehaald om de twingo weer wat op te frissen:

- Nieuwe deurschelp links (was gebarsten door schroef te hard aandraaien)
- Nieuw linker achterlicht (barstje, en dus condens)
- Nieuwe linkergordel (zat donorgordel in, niet in hoogte verstelbaar)
- Nieuwe spiegelkapjes L+R (om toerenteller en voltmeter in te bouwen)

En last but not least: Een 2e motorkapje om de booskijkers aan te lassen 8) :bang:
T*mmy

Zo, hij kan er weer een jaartje tegenaan met een verse APK.

Nu weer een vraagje natuurlijk:
Gister heb ik mijn booskijkers binnengekregen, 2 stukjes metaal, laser op maat gesneden.

Weet iemand een adresje die ze erop kan lassen, en ook mijn logo weg kan lassen? Degene die het voor me zou doen laat opeens niks meer van zich horen.. :gun:

Ben allang weer op zoek, genoeg lassers maar wil eigenlijk graag iemand hebben die vaker booskijkers en logo's doet. :) Alvast bedankt! :beer:
Tom
Moderator

beetje schadebedrijf kan dit natuurlijk. Rijd een rondje in de buurt en vraag wat prijzen op.
-Ray-
Contacteer:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?p=1218935

http://www.karosserieschmiede-leppen.de/

niet echt om de hoek, maar heb het daar zelf ook jaren geleden laten doen, en deze kerel doet het netjes, en vaker.

maar zoals ik toen ook al in dat topic zei, iedere goeie plaatwerker/lasser kan het.
Immer wieder die verdammte Holländer
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Wordt al een flink project zo! (Y)
Cleaned Style
Projecttopic
Plaats reactie