booskijkers lassen Twingo

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Twingo Sport

heb toch maar besloten om de motorkap te laten zoals hij is . wordt maandag opnieuw gespoten
Laatst gewijzigd door Twingo Sport op zo 27 apr 2003 10:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Panoramix

Ik vind een twingo nou juist altijd zo aardig kijken. Ik zou nooit van die booskijkers op een twingo willen hebben, dan kan ik net zo goed een bord op het dak zetten met 'ik rij voor lul'. Maarja dat is maar mijn mening 8)
Twingo Sport

Panoramix schreef:Ik vind een twingo nou juist altijd zo aardig kijken. Ik zou nooit van die booskijkers op een twingo willen hebben, dan kan ik net zo goed een bord op het dak zetten met 'ik rij voor lul'. Maarja dat is maar mijn mening 8)
het is goed dat iedereen zijn eigen mening heeft ,
Ik vind van die overdreven booskijkers ook niet mooi maar booskijkers zolas op de foto vind ik schitterend
-Ray-
Contacteer:

ik weet niet waar je woont, maar net over de grens bij enschede zit gerhard leppen in gronau, en die heeft ook de ex-twingo van een ex-lid (nick) gedaan.

verders kan iedere goeie lasser of plaatwerker het. :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Mrtn
Car: R5GTT

Je zal moeten gaan meten met plaatjes, deze op de juiste maat zagen/knippen en afronden. Op de kap leggen waar je ze wilt hebben, met een plakbandje aan de buitenkant even vastmaken en een laspitje aan de binnenkant zetten. Dan zie je of ze naar wens zitten, zoja...dan las je 't af. Nabehandelen zodat het er gelikt uitziet en klaar :)
Mrtn = Maarten
Ollie

Mrtn schreef:Je zal moeten gaan meten met plaatjes, deze op de juiste maat zagen/knippen en afronden. Op de kap leggen waar je ze wilt hebben, met een plakbandje aan de buitenkant even vastmaken en een laspitje aan de binnenkant zetten. Dan zie je of ze naar wens zitten, zoja...dan las je 't af. Nabehandelen zodat het er gelikt uitziet en klaar :)
Kijk, daar heb ik nu ook wat aan! Plaatjes van een specifiek materiaal? En dat nabehandelen, wat bedoel je daar precies mee (details please :p )
Nick (germanstyle)

Je zult als je het echt goed wilt hebben naar Gerard Leppen heen moeten.

Zoals het hierboven staat door Mrtn gaat het niet goed, want dan heb je zeg maar een vouw tussen de motorkap en de booskijkers. Het moet netjes overlopenm

Ik heb toevallig gisteren nog weer een setje op maat gesneden booskijkers opgehaald voor de twingo van Cartrend.

Kosten ongeveer EURO 50 (maar dan heb je wel de extreme booskijkers) Als je het minder extreem wilt, betaal je denk ik minder.

De booskijkers worden voorgevormd geleverd en gemaakt op een motorkap van een twingo die ze daar hebben liggen.

Je kunt het ook daar laten maken. Ongeveer een dag werk.(8:30 brengen, 18:00 weer ophalen)

De man levert echt super werk. Ik heb mijn twingo daar ook laten doen.

Als je meer informatie wilt PM me maar dan geef ik je ff mijn telefoonnummer. Kunnen we er eens over kletsen

Mocht je contact willen hebben met die jongen van die paarse twingo. Die ken ik ook en heeft het laten doen in Keulen. Heb zijn mailadres nog wel ergens.

Dit was mijn twingo:
[img]http://members.tripodnet.nl/nicktwingo/twingobochum.jpg[/img]
red_Turbo

die is kwaad :lol:
Mrtn
Car: R5GTT

Met nabehandelen bedoel ik afwerken.

Zoals Nick zei heb je een geleuf zitten als het aan de binnenkant wordt gelast. Dat klopt.
Het plaatje moet je een beetje buigen voor de vorm, en zal de vorm van een maantje hebben.
Om de gleuf weg te werken zal je een mooie rupsnaad moeten lassen/trekken, waarna deze strak wordt geschuurd/geveilt. Hierna nog met plamuur enkele kleine gaatjes en oneffenheden opvullen.
Zo heb ik het ook eens gedaan met een vriend, kheb er helaas geen foto van en de vriend is verhuist waarna het contact is verwaterd.

Echter....makkelijk is het absoluut niet en kunnen lassen is toch wel een pré, tenminste mooi kunnen lassen, schijten kunnen we allemaal.
Het is leuk om te doen en tevens leerzaam.
Mrtn = Maarten
Plaats reactie