Maar klote Stevie, het zit niet echt mee

Op die hrc van mij staat het wel op hoeveel mm het is dacht ik, kun je altijd nog even checkenSteven schreef:Ik ga zo de brezan bellen, ik wil eigenlijk een nieuwe HRC, volgens mij heb ik nu echt domme pech dat deze stuk is.
De HRC van Steve stk wordt wel hard, maar heb het idee dat dat een 19mm is, dat ie toch nog best diep wegzakt.
Die nieuwe was knetterhard in het begin, precies zoals mijn oude HRC ook was in goede tijden. En toen ik nog 1 rondje wilde ontluchten voor de zekerheid kwam de bellenregen.
Tijdje te lang leeg gestaan waarschijnlijk, als je gaat spoelen gaan de cups lekken en krijg je dat gezeur..Steven schreef:Ik ga zo de brezan bellen, ik wil eigenlijk een nieuwe HRC, volgens mij heb ik nu echt domme pech dat deze stuk is.
De HRC van Steve stk wordt wel hard, maar heb het idee dat dat een 19mm is, dat ie toch nog best diep wegzakt.
Die nieuwe was knetterhard in het begin, precies zoals mijn oude HRC ook was in goede tijden. En toen ik nog 1 rondje wilde ontluchten voor de zekerheid kwam de bellenregen.
Ja, heb daar toen een splinternieuwe op gezet.. vind het toch wel prettig om zekerheid te hebben met de remmenSteven schreef:Nouja voor een nieuwe gesealde HRC?
Neem maar gewoon mee, is leuk voor op de camping.
Tim schreef:De 5?
Ja zelfde nummers heb ik nog vergeleken toen, alleen in een renault doosje, wel grappig.Tim schreef:Zijn dat exact dezelfde dan? Heb het verhaal wel eens vaker gehoord.
Dat ie de schijven opvreet klopt wel ja.. de huidige schijven zijn net 2000 km oud (2 weekendjes Ring en 15 ronden ofzo) en daar zitten al de nodige groeven en gekheid in.. maargoed.. de schijven zijn gelukkig niet zo duur..Steven schreef:Dit is nu de klacht die je bij DS2500 ook wel eens leest, op NBR.nl komt dit ook wel regelmatig terug.
Er blijven remdeeltjes van de remblokken plakken op de schijf, die daarna vastkoeken en er bij het volgende rondje weer afgehaald worden. Dat slijt toch behoorlijk in.
Bij DS2500 koelt de schijf daardoor ook nog es onregelmatig af waardoor je nog wel eens last krijgt van trillende remmen.
Uberhaupt vreten die serieuze blokken je schijf enorm op, ik heb nu iets van 10k op die 285mm schijven staan, waarvan 3000km met DS3000 en die laatste 3000km die kun je echt gigantisch terugzien in slijtage op de schijf, denk dat er serieus wel bijna 2 mm mist.
Serious braking costs serious money