ACT: Remsysteem

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Tim
Car: E36 M3

Hij heeft inmiddels wel genoeg ervaring ;)

Maar klote Stevie, het zit niet echt mee (N) Nog wel te fixen voor morgen?
Steven
Car: M536

Ik ga zo de brezan bellen, ik wil eigenlijk een nieuwe HRC, volgens mij heb ik nu echt domme pech dat deze stuk is.
De HRC van Steve stk wordt wel hard, maar heb het idee dat dat een 19mm is, dat ie toch nog best diep wegzakt.

Die nieuwe was knetterhard in het begin, precies zoals mijn oude HRC ook was in goede tijden. En toen ik nog 1 rondje wilde ontluchten voor de zekerheid kwam de bellenregen. :(
Steven(stk)

Steven schreef:Ik ga zo de brezan bellen, ik wil eigenlijk een nieuwe HRC, volgens mij heb ik nu echt domme pech dat deze stuk is.
De HRC van Steve stk wordt wel hard, maar heb het idee dat dat een 19mm is, dat ie toch nog best diep wegzakt.

Die nieuwe was knetterhard in het begin, precies zoals mijn oude HRC ook was in goede tijden. En toen ik nog 1 rondje wilde ontluchten voor de zekerheid kwam de bellenregen. :(
Op die hrc van mij staat het wel op hoeveel mm het is dacht ik, kun je altijd nog even checken
Timmie82

Goed klote ja.. Het is weer ouderwets last minute. Toch twijfel ik er niet aan dat wij morgen in de eerste helft van de middag op VS staan hoor ;) Gaat gewoon goedkomen. Om 14:00 ligt er een nieuwe 21.6 mm hrc klaar in Beverwijk?
Steven

Hehe ja er komt er 1 vanuit Alkmaar, is vanmiddag op te halen.

Dus vanaaf maar weer aan de gang, eerst nog 1x proberen te ontluchten met deze HRC, tis wel zuur als ze em opsturen en ze kunnen nix vinden.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Steven schreef:Ik ga zo de brezan bellen, ik wil eigenlijk een nieuwe HRC, volgens mij heb ik nu echt domme pech dat deze stuk is.

Tijdje te lang leeg gestaan waarschijnlijk, als je gaat spoelen gaan de cups lekken en krijg je dat gezeur..

Ik heb nog steeds 2 HRC's liggen hier hoor, waarvan er 1tje in April van de auto af geschroefd is om vervangen te worden door een Laguna HRC..

Desnoods rijd je morgenochtend ff over Zwolle/Wezep en schroef je 'm er ff op :)
Steven

Nouja voor een nieuwe gesealde HRC?

Neem maar gewoon mee, is leuk voor op de camping. :P
Timmie82

Zal niet de eerste keer zijn, systeem compleet doorspoelen op locatie ;) Wel weer een goeie reden om langs te gaan bij m'n vriendin van de Anal (L)

Edit; anal + systeem doospoelen klinkt wel dubieus :D
tutuur
Clubsponsor

ik dacht al :lol:
Ronald1916V

Steven schreef:Nouja voor een nieuwe gesealde HRC?

Neem maar gewoon mee, is leuk voor op de camping. :P
Ja, heb daar toen een splinternieuwe op gezet.. vind het toch wel prettig om zekerheid te hebben met de remmen :p

Maargoed, moet ik dat ding even meenemen ? ben vanavond voor 't laatst in het hobbyhok om de laatste dingen even aan te passen aan de 16V dus kan 'm meenemen, daarna kom ik er niet meer dus hoor 't wel :)
Steven

Kep net weer een nieuwe bij de Brezan gehaald, ik probeer nu eerst de huidige nieuwe en als ie echt niet wilt de nieuwe nieuwe en anders steek ik gewoon dat hele hok in de fik :D

Als ik het niet vertrouw neem ik die van Steven stk wel mee.
Tim

De 5? ;)
Steven(stk)

Tim schreef:De 5? ;)
:lol: het enigste dat de vijf op dit moment nu wel kan is remmen :P
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Iemand nog adresje voor DS2500?

Steven? :p
Tim

http://www.fineline-imports.nl

Fijn zaken doen, snelle service en tevens de goedkoopste die ik heb kunnen vinden :)
Erik (Schepjes)
Contacteer:

dank (Y)
Er staat ook nog een ferodo DS Performance, is dat wat?
jacques

Eric, hier kun je de blokjes al uitzoeken: http://www.ferodoracing.it/ricerca/auto ... rata/2.000
Tim

Dat is vergelijkbaar met origineel. Of het was is weet ik niet.

De sportblokken van autopartsonline.nl zijn ook goed, zeker als je er nooit met op een cirkut komt.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

deze dus Tim?

http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... p=hm&cat=r

sportblokken set..

zijn deze wel beter dan orgineel, ik ik moet nogal eens een afslag pakken en dan van 200 naar...

na dat een paar x te doen worden me orginele remmen toch wat vaag.. :p
Tim

Het is me even niet helemaal helder maar je moet de Sportblokken hebben, de textar blokken.

http://www.autopartsonline.nl/nl/ao_lis ... &art=37138 /S&artoms=Sport-remblokset, (4x) Voorzijde
Tim

Ja we lullen over hetzelfde :smile:

Naar mijn mening aardig beter als origineel, kunnen ook meer hebben.

Dus als je netjes 120 rijdt dan sta je op tijd stil. Mocht je gas weer eens blijven hangen en je weer een noodstop moet maken dan sta je met deze blokken prima op tijd stil ;)

Heb ze zelf ook een tijdje gebruikt op het circuit op m'n ex (Megane Coupe) en dat beviel wel aardig. Zeker voor dat geld!
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Er staat maar 1 sportblokken set.. dus dat zal die wel zijn.

Maar is dus beter dan orgineel? (Y)

Edit: Oké dan :D ja me gas blijft wel eens hangen op een lege A9 smorgens om 5uur :lol:
Tim

Ja dat is een ding wat zeker is! Meer remkracht meen ik me te herinneren maar ook blijft het beter en langer heel.

Dat m'n gas blijft hangen heb ik ook wel eens, gisteren nog. Al doet de mijne dat op alle tijdstippen :(
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Vervelend is dat hé :lol:
Maarten-Jan
Car: R19.R

Die textar sport blokken kon ik gewoon bij de dealer bestellen (niet de gewone textars die je normaal krijgt). Zitten op de 19 en kunnen inderdaad aardig goed tegen mishandeling en gaan lang mee (inmiddels 40k) (Y)
Tim

Zijn dat exact dezelfde dan? Heb het verhaal wel eens vaker gehoord.
Steven

Die textars hebben niet echt veel meer bite vind ik, met DS2500 krijg je toch wel echt het gevoel dat je serieus harder remt.

Gezien je poetsclinic moet je wel wat vaker velgen poetsen, Smerik! :D
Erik (Schepjes)
Contacteer:

ach valt mee hoor.. helemaal nu die weer bij de Sifa staat...

Was hem alleen op vrijdag.. de rest heeft toch geen nut :~
Steven

Je hebt nog wel van die vette wasbogen :D
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Van die smalle krengen ja..

al een keer na een ochtend-dienst gehad dat ik me spiegel er langs schuurde :lol:
Maarten-Jan
Car: R19.R

Tim schreef:Zijn dat exact dezelfde dan? Heb het verhaal wel eens vaker gehoord.
Ja zelfde nummers heb ik nog vergeleken toen, alleen in een renault doosje, wel grappig.
Veel meer bite hebben ze inderdaad niet, maar ook geen fading.
En als je kijkt wat ze kosten en hoe lang ze meegaan (Y)
Ronald1916V

Om dit topic maar weer eens omhoog te schoppen.. ik heb gewoon weer even zin in een remmen discussie.. dus bij deze :D

Wat gaat er hier verkeerd.. en dan heb ik het over onderstaande foto en de zwarte strepen op de schijf (remstof dus)

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 03-620.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 41-510.jpg[/img]

Het gaat dus om mijn R19 16V met RS remupgrade, standaard RS schijven en Mintex 1166 (vergelijkbaar met DS3000) remblokken.

Sinds kort gebeurd dit gewoon steeds na een rondje of 3 Ring achter elkaar of een rondje of 10 Zandvoort. wat betreft de remtechniek zit het denk ik wel goed, ik rem vrij hard en vooral niet slepend.. heb alleen het idee dat dit eerder nooit gebeurde, remfading is ook geen sprake van.. remt verder prima... maar mijn ervaring is dat ik een setje remblokken op Zandvoort eens van halverwege naar op gereden heb in 10 minuten tijd nadat ie begon te "smeren" op de schijf dus vandaar mijn vraag waar dit op slaat..

Is het fijne nou gewoon van die remblokken af ? of gaat er gewoon wat anders verkeerd, remmen lopen mooi vrij verder..
Steven

Dit is nu de klacht die je bij DS2500 ook wel eens leest, op NBR.nl komt dit ook wel regelmatig terug.
Er blijven remdeeltjes van de remblokken plakken op de schijf, die daarna vastkoeken en er bij het volgende rondje weer afgehaald worden. Dat slijt toch behoorlijk in.
Bij DS2500 koelt de schijf daardoor ook nog es onregelmatig af waardoor je nog wel eens last krijgt van trillende remmen.

Uberhaupt vreten die serieuze blokken je schijf enorm op, ik heb nu iets van 10k op die 285mm schijven staan, waarvan 3000km met DS3000 en die laatste 3000km die kun je echt gigantisch terugzien in slijtage op de schijf, denk dat er serieus wel bijna 2 mm mist.

Serious braking costs serious money >)
Ronald1916V

Steven schreef:Dit is nu de klacht die je bij DS2500 ook wel eens leest, op NBR.nl komt dit ook wel regelmatig terug.
Er blijven remdeeltjes van de remblokken plakken op de schijf, die daarna vastkoeken en er bij het volgende rondje weer afgehaald worden. Dat slijt toch behoorlijk in.
Bij DS2500 koelt de schijf daardoor ook nog es onregelmatig af waardoor je nog wel eens last krijgt van trillende remmen.

Uberhaupt vreten die serieuze blokken je schijf enorm op, ik heb nu iets van 10k op die 285mm schijven staan, waarvan 3000km met DS3000 en die laatste 3000km die kun je echt gigantisch terugzien in slijtage op de schijf, denk dat er serieus wel bijna 2 mm mist.

Serious braking costs serious money >)
Dat ie de schijven opvreet klopt wel ja.. de huidige schijven zijn net 2000 km oud (2 weekendjes Ring en 15 ronden ofzo) en daar zitten al de nodige groeven en gekheid in.. maargoed.. de schijven zijn gelukkig niet zo duur..

Volgende setje blokken wordt een setje Carbone Lorraine RC6, hoor ik betere verhalen over.

Tim heeft hetzelfde probleem met de DS3000's, spul trilt ook enorm nu bij 'm wat nu alweer beter wordt. schijnt ook door die meuk op de schijf te komen.

Vind 't alleen vreemd dat die blokken het zo'n 6000 km goed gedaan hebben en ze nu ineens problemen geven (N)
Tom
Moderator
Car: MB

rem je die troep er niet meer af dan? Anders misschien effe een schuurtolletje op de boormachine en er effe langs raggen. Al gaat dat natuurlijk ook vervelen na een paar keer (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie