Even een slang eraf halen en kijken...Jackson schreef:Zou dat nu al dicht geslipt kunnen zijn? .
Jackson's GTT
Oki, ik ga toch vanavond even mn kleppendeksel eraf halen en dan kijke ik die slangen ook ffies na 

"Le creature de vette shit"
Klopt, er zit een MBE Pro-300 op..
edit*
beste forummers,
ik heb men post ge-edit omdat er een opmerking was binnen gekomen op de manier waarop ik de zaken post.
Laat het duidelijk zijn dat wij bij MBCP een voortreffelijke service krijgen en dat er niks mis is met de MB-300 turbo. Deze heeft zijn diensten al meermaals bewezen.
Als er enige onduidelijkheid is over de manier waarop ik post geef je maar een gil.
beste forummers,
ik heb men post ge-edit omdat er een opmerking was binnen gekomen op de manier waarop ik de zaken post.
Laat het duidelijk zijn dat wij bij MBCP een voortreffelijke service krijgen en dat er niks mis is met de MB-300 turbo. Deze heeft zijn diensten al meermaals bewezen.
Als er enige onduidelijkheid is over de manier waarop ik post geef je maar een gil.
Laatst gewijzigd door -jo- op do 16 jul 2009 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Teveel olie in het carter moet je mee oppassen, dan kan de carterdruk te hoog oplopen waardoor ie het via allerlei wegen eruit probeert te persen.
Lukt dat niet via de ventilatie, dan gebruikt ie wel de (blok)keerringen of andere pakkingen. En als ie daar eenmaal mee begonnen is, ben je vaak het zaadje...
Dus snel even aftappen als het serieus teveel is.
Maar ik verdenk nog steeds de turbo, die keerringen moeten ook even inlopen.
Lukt dat niet via de ventilatie, dan gebruikt ie wel de (blok)keerringen of andere pakkingen. En als ie daar eenmaal mee begonnen is, ben je vaak het zaadje...
Dus snel even aftappen als het serieus teveel is.
Maar ik verdenk nog steeds de turbo, die keerringen moeten ook even inlopen.
Laatst gewijzigd door Steven op di 14 jul 2009 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Hmm ok, bedankt jo. Dat scheelt weer een reperatie 
Ik zal het vanavond even gaan aftappen Steven. Maar dat is denk ik wel het geval. Wat hij lekt af en toe wat olie. Dat is meestal na een ritje. Het oliepeil zit iets boven het max streepje.. Hoop dat k niet te laat ben

Ik zal het vanavond even gaan aftappen Steven. Maar dat is denk ik wel het geval. Wat hij lekt af en toe wat olie. Dat is meestal na een ritje. Het oliepeil zit iets boven het max streepje.. Hoop dat k niet te laat ben

Ik geef men bek ook maar een douw (zoals jullie dat zo mooi zeggen). Je kan de aangehaalde punten even nalopen zoals de carter-ontluchting die toch heel belangrijk is.
Wat een teveel aan olie betreft, als het echt net boven maximum is dan hoef je je geen zorgen te maken. In elk blok zit namelijk een marge ingebouwd. Ikzelf rijd soms een halve cm boven de max markering. Beetje veel ? Oeps, dat verbrand ie wel
en komt nog bij dat ik met een zwaar upgrade oliepomp rijd. 5.5 bar koudstart, 3-4 bar bij 90° terwijl een standaard auto een druk van 1.5- 2.5 bar heeft bij 90°
Wat een teveel aan olie betreft, als het echt net boven maximum is dan hoef je je geen zorgen te maken. In elk blok zit namelijk een marge ingebouwd. Ikzelf rijd soms een halve cm boven de max markering. Beetje veel ? Oeps, dat verbrand ie wel

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Dat klinkt ook goed.
Maar toch maak ik me wel een beetje zorgen om dat olielekje dan... Geen id waar het vandaan komt.
Maar toch maak ik me wel een beetje zorgen om dat olielekje dan... Geen id waar het vandaan komt.
tja, die druppen olie moet je kunnen vinden waar die vandaan komen. als je blok vies is ff afspuiten met remreininger en perslucht. word hij mooi droog en schoon van.
het kan zijn dat de turbo van bij 2000 km goed is ingelopen hoor. vaak zijn de keer ringen dingen die op elkaar moeten inslijten.
je olie laten aflopen en terug gieten kun je ook wel zien of daar water inzit. en je waterpijl moet ook dan erg snel zakken.
het kan zijn dat de turbo van bij 2000 km goed is ingelopen hoor. vaak zijn de keer ringen dingen die op elkaar moeten inslijten.
je olie laten aflopen en terug gieten kun je ook wel zien of daar water inzit. en je waterpijl moet ook dan erg snel zakken.
Die koppakking ist niet volgens mij, dat rookt constant, niet zo af en toe.
Als ie nu lekt op het blok is dat 9 van de 10x de krukaskeerring en dan kun je je lol op. Dat lekken met te hoog pijl begint ie meteen al mee..
Als ie nu lekt op het blok is dat 9 van de 10x de krukaskeerring en dan kun je je lol op. Dat lekken met te hoog pijl begint ie meteen al mee..
ook nog effe een tip van mij.
veel mensen vergeten om de carterventilatie te vergroten als ze met grotere turbos en hogere drukken gaan rijden.
mijn ervaring is dat als je een extra carterventilatie pijpje op je kleppendeksel maakt dat het dan ook beter wordt.
lees minder roken en minder olielekkage langs keerringen enz.
ook al heb je een splinternieuw blok.
veel mensen vergeten om de carterventilatie te vergroten als ze met grotere turbos en hogere drukken gaan rijden.
mijn ervaring is dat als je een extra carterventilatie pijpje op je kleppendeksel maakt dat het dan ook beter wordt.
Hmmm goeie mark. Ga ik ook regelen 
Vandaan mn 140 en 145 sproeiers binnen gekregen.
Helaas de verkeerde volgens mij.
De sproeier die ik moet hebben is toch die grote goude schroef aan de passagiers zijde zeg maar? Aan dezelfde zijde waar de benzine toevoer zit.
Ook net 15mtr hitteband gekocht. Bij biesheuvel is het 40eu en ik heb het voor 14eu. Het koste bij Laman 1.43 per meter. Ik heb 15 meter meegenomen en moest 14eu betalen. Ze kunnen ook zo lekker rekenen hea..

Vandaan mn 140 en 145 sproeiers binnen gekregen.
Helaas de verkeerde volgens mij.
De sproeier die ik moet hebben is toch die grote goude schroef aan de passagiers zijde zeg maar? Aan dezelfde zijde waar de benzine toevoer zit.
Ook net 15mtr hitteband gekocht. Bij biesheuvel is het 40eu en ik heb het voor 14eu. Het koste bij Laman 1.43 per meter. Ik heb 15 meter meegenomen en moest 14eu betalen. Ze kunnen ook zo lekker rekenen hea..
Hmm owja, dan heb ik waarschijnlijk wel de goeie binnen gekregen 
Waar zit de hoofdsproeier dan?

Waar zit de hoofdsproeier dan?
Ik ben er al achter. Hij hoeft niet uit elkaar maar hij zit achter de vlotterbak. Dus kwestie van eruit en erin schroeven.
Precies.
Net ook even mn carterventilatie nagekeken.
Was niet verstopt en liep nog netjes door. Potje was ook leeg.
Dus dat lijkt me netjes
Ga het sowieso vergroten binnekort, eens kijken hoe dat netjes kan.
Net ook even mn carterventilatie nagekeken.
Was niet verstopt en liep nog netjes door. Potje was ook leeg.
Dus dat lijkt me netjes

Ga het sowieso vergroten binnekort, eens kijken hoe dat netjes kan.
yep is echt een must voor mijn gtt @ 1,7 bar 

Dat heb ik ook ja!!-jo- schreef:Bart (Eindhoven) heeft ook een pluimende als ik me niet vergis.

-jo- schreef:Gaat ie op het gas, niks, duwt ie em onderin, niks, gas los na stevig doortrappen...wolk/pluim. Twee seconden later, niks meer, nada en alles weer normaal.
Technisch is die wagen helemaal tiptop, dus aan het motorisch gedeeldte ligt het echt niet. Tevens is die wagen afgesteld op de bank.
En dat is ook het enige probleem bij mij! Bij het stoplicht komt er ook ooit wel eens een keer een pluimpje voorbij. Hij verbruikt geen olie en ik kan geen lek vinden...
En dan bedoel je een extra pijpje/aansluiting maken?? Ernaast of aan de andere kant van de kleppendeksel?mark 5t schreef:veel mensen vergeten om de carterventilatie te vergroten als ze met grotere turbos en hogere drukken gaan rijden.
(heb je een foto?? Dan ga ik dat morgen meteen maken!!

@ Merijn: bedankt voor de tip!

Yea post is ffies een foto mark
Ben ook erg benieuwd hoe jij dat hebt opgelost.

Update:
Vandaag mn bochten en BUIS werk binnen gehad van Biesheuvel.
Dus vanavond kan de FMIC aangesloten worden
Ben benieuwd!
Vandaag mn bochten en BUIS werk binnen gehad van Biesheuvel.
Dus vanavond kan de FMIC aangesloten worden

Ben benieuwd!
Laatst gewijzigd door Jackson op wo 15 jul 2009 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Hahah geweldig! Het zal je gebeuren 
Zo beter???

Zo beter???

Laatst gewijzigd door Jackson op wo 15 jul 2009 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.