Jackson's GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Jackson schreef:Zou dat nu al dicht geslipt kunnen zijn? .
Even een slang eraf halen en kijken... :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Oki, ik ga toch vanavond even mn kleppendeksel eraf halen en dan kijke ik die slangen ook ffies na :)
"Le creature de vette shit"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

secondje...staat daar een MB300 op ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Klopt, er zit een MBE Pro-300 op..
"Le creature de vette shit"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

edit*

beste forummers,

ik heb men post ge-edit omdat er een opmerking was binnen gekomen op de manier waarop ik de zaken post.

Laat het duidelijk zijn dat wij bij MBCP een voortreffelijke service krijgen en dat er niks mis is met de MB-300 turbo. Deze heeft zijn diensten al meermaals bewezen.

Als er enige onduidelijkheid is over de manier waarop ik post geef je maar een gil.
Laatst gewijzigd door -jo- op do 16 jul 2009 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Teveel olie in het carter moet je mee oppassen, dan kan de carterdruk te hoog oplopen waardoor ie het via allerlei wegen eruit probeert te persen.
Lukt dat niet via de ventilatie, dan gebruikt ie wel de (blok)keerringen of andere pakkingen. En als ie daar eenmaal mee begonnen is, ben je vaak het zaadje...
Dus snel even aftappen als het serieus teveel is.

Maar ik verdenk nog steeds de turbo, die keerringen moeten ook even inlopen.
Laatst gewijzigd door Steven op di 14 jul 2009 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

edit*
Laatst gewijzigd door -jo- op do 16 jul 2009 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

edit...
Laatst gewijzigd door -jo- op do 16 jul 2009 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Hmm ok, bedankt jo. Dat scheelt weer een reperatie :)

Ik zal het vanavond even gaan aftappen Steven. Maar dat is denk ik wel het geval. Wat hij lekt af en toe wat olie. Dat is meestal na een ritje. Het oliepeil zit iets boven het max streepje.. Hoop dat k niet te laat ben :p
"Le creature de vette shit"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Ik geef men bek ook maar een douw (zoals jullie dat zo mooi zeggen). Je kan de aangehaalde punten even nalopen zoals de carter-ontluchting die toch heel belangrijk is.

Wat een teveel aan olie betreft, als het echt net boven maximum is dan hoef je je geen zorgen te maken. In elk blok zit namelijk een marge ingebouwd. Ikzelf rijd soms een halve cm boven de max markering. Beetje veel ? Oeps, dat verbrand ie wel :lol: en komt nog bij dat ik met een zwaar upgrade oliepomp rijd. 5.5 bar koudstart, 3-4 bar bij 90° terwijl een standaard auto een druk van 1.5- 2.5 bar heeft bij 90°
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Dat klinkt ook goed.

Maar toch maak ik me wel een beetje zorgen om dat olielekje dan... Geen id waar het vandaan komt.
"Le creature de vette shit"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tja, die druppen olie moet je kunnen vinden waar die vandaan komen. als je blok vies is ff afspuiten met remreininger en perslucht. word hij mooi droog en schoon van.

het kan zijn dat de turbo van bij 2000 km goed is ingelopen hoor. vaak zijn de keer ringen dingen die op elkaar moeten inslijten.

je olie laten aflopen en terug gieten kun je ook wel zien of daar water inzit. en je waterpijl moet ook dan erg snel zakken.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die koppakking ist niet volgens mij, dat rookt constant, niet zo af en toe.

Als ie nu lekt op het blok is dat 9 van de 10x de krukaskeerring en dan kun je je lol op. Dat lekken met te hoog pijl begint ie meteen al mee..
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ook nog effe een tip van mij.

veel mensen vergeten om de carterventilatie te vergroten als ze met grotere turbos en hogere drukken gaan rijden.

mijn ervaring is dat als je een extra carterventilatie pijpje op je kleppendeksel maakt dat het dan ook beter wordt.
lees minder roken en minder olielekkage langs keerringen enz.

ook al heb je een splinternieuw blok.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Da's wel een goeie voor Bart! Die heeft, sinds ie op 1,6 Bar rijdt, ook last van rook. :(
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

bedoel je dan ook echt een extra aansluiting of op de manier dat je er direct een filter op zet?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dubbele aansluiting bedoeld ie, een extra voorziening om carterdampen te laten afvloeien. Doen wij op de 21's ook.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Hmmm goeie mark. Ga ik ook regelen :)

Vandaan mn 140 en 145 sproeiers binnen gekregen.
Helaas de verkeerde volgens mij.
De sproeier die ik moet hebben is toch die grote goude schroef aan de passagiers zijde zeg maar? Aan dezelfde zijde waar de benzine toevoer zit.

Ook net 15mtr hitteband gekocht. Bij biesheuvel is het 40eu en ik heb het voor 14eu. Het koste bij Laman 1.43 per meter. Ik heb 15 meter meegenomen en moest 14eu betalen. Ze kunnen ook zo lekker rekenen hea..
"Le creature de vette shit"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

die kunnen niet rekenen nee :p die goude wat jij bedoeld is de stat. sproeier.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Hmm owja, dan heb ik waarschijnlijk wel de goeie binnen gekregen :p
Waar zit de hoofdsproeier dan?
"Le creature de vette shit"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik heb me nog niet zo in de carb verdiept maar als je mazzal hebt zit hij onder in de vlotterbak geschroefd, zoniet dan moet hij open....
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik ben er al achter. Hij hoeft niet uit elkaar maar hij zit achter de vlotterbak. Dus kwestie van eruit en erin schroeven.
"Le creature de vette shit"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dat scheelt weer een hoop (Y)
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Precies.

Net ook even mn carterventilatie nagekeken.
Was niet verstopt en liep nog netjes door. Potje was ook leeg.
Dus dat lijkt me netjes :)

Ga het sowieso vergroten binnekort, eens kijken hoe dat netjes kan.
"Le creature de vette shit"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

boor 20 en klaar denk :D :lol:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

yep is echt een must voor mijn gtt @ 1,7 bar :D
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

-jo- schreef:Bart (Eindhoven) heeft ook een pluimende als ik me niet vergis.
Dat heb ik ook ja!! :(
-jo- schreef:Gaat ie op het gas, niks, duwt ie em onderin, niks, gas los na stevig doortrappen...wolk/pluim. Twee seconden later, niks meer, nada en alles weer normaal.

Technisch is die wagen helemaal tiptop, dus aan het motorisch gedeeldte ligt het echt niet. Tevens is die wagen afgesteld op de bank.


En dat is ook het enige probleem bij mij! Bij het stoplicht komt er ook ooit wel eens een keer een pluimpje voorbij. Hij verbruikt geen olie en ik kan geen lek vinden...
mark 5t schreef:veel mensen vergeten om de carterventilatie te vergroten als ze met grotere turbos en hogere drukken gaan rijden.

mijn ervaring is dat als je een extra carterventilatie pijpje op je kleppendeksel maakt dat het dan ook beter wordt.
lees minder roken en minder olielekkage langs keerringen enz.

ook al heb je een splinternieuw blok.
En dan bedoel je een extra pijpje/aansluiting maken?? Ernaast of aan de andere kant van de kleppendeksel?
(heb je een foto?? Dan ga ik dat morgen meteen maken!! :D :beer: ) (en ik had de druk al iets terug geschroefd omdat ik dacht dat het daar aan lag... Als dit het is gaat ie meteen weer iets omhoog... hahaha. :D )


@ Merijn: bedankt voor de tip! (F)
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Yea post is ffies een foto mark :D Ben ook erg benieuwd hoe jij dat hebt opgelost.
"Le creature de vette shit"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Update:

Vandaag mn bochten en BUIS werk binnen gehad van Biesheuvel.
Dus vanavond kan de FMIC aangesloten worden :D

Ben benieuwd!
Laatst gewijzigd door Jackson op wo 15 jul 2009 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
"Le creature de vette shit"
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Jackson schreef:Update:

Vandaag mn bochten en pijpwerk binnen gehad van Biesheuvel.
Dus vanavond kan de FMIC aangesloten worden :D

Ben benieuwd!
sorry, te flauw (0)
5GTT & clio II 1.6 16v
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Waargebeurt:

Collega van mij belt van Leeuwen buizen op in Rotterdam.
"Mag ik van u de afdeling pijpen?"

Waarop het antwoord was:
"Wat? De hele afdeling?"


Helaas is die collega met pensioen :(
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

:lol:
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

:D wel heel bijdehand om zakelijk zo'n antwoord te geven.
Was het een vrouwelijke of mannelijke collega? :p
5GTT & clio II 1.6 16v
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Hahah geweldig! Het zal je gebeuren :p

Zo beter??? ;)
Laatst gewijzigd door Jackson op wo 15 jul 2009 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
"Le creature de vette shit"
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

mwoah, buiswerk klinkt bijna hetzelfde hoor :D
5GTT & clio II 1.6 16v
Plaats reactie