Jackson's GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Update:

Zojuist maar even wat bochten werk besteld voor mn FMIC. Toch maar gewoon bij biesheuvel besteld :) Zal hopelijk met een paar dagen binnen zijn.

Ben erg benieuwd wat voor verschil geeft :D

Maaree ik las of hoorde iets van dat omdat je motortje wat meer/koudere lucht krijgt dat hij dan ontregeld is en dat hij dan afgesteld moet worden ofzo. Maar ik denk dan dat dat alleen bij turbo autos is met een computer en elektronische injectie. Met een simpele carb. motor zonder computer is dat toch niet het geval?
"Le creature de vette shit"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

het zou kunnen zijn dat je een grotere sproeier nodig hebt, aangezien de lucht kouder word en dus emer zuurstof bevat...

echter is de marge wel groot als ik het goed begrijp, bij een injectie motor hoeft juist niks veranderd te worden, de metingen worden verricht en aan de hand daarvan word er ingespoten :wink:
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Juh dat zou kunnen. Maar ik heb al een group a carb en dus al met een grotere sproeier. Ik zal MBC eens vragen :)
"Le creature de vette shit"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik heb net even contact gehad met MBC betreft de grote van mijn sproeier en/of deze vergroot dient te worden met mijn huidige setup.

Ik heb een Group A carb. Met een 135 sproeier erin. Volgens Maurice van MBC dien ik deze niet te vergroten. Volgens hem kon ik ook met mn standaard IC en de turbo van MBC "veilig" tot de 1.1 bar gaan. Met de FMIC zou de druk iets hoger kunnen.
"Le creature de vette shit"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mwah ik betwijfel het, ik reed met een 150 sproeier en drukken van 1.3/4 bar (onder gasklep uiteraard) en dan kwam het mengsel wel mooi uit op een AFR van 12.

Naar mijn idee is die 135 wel wat krap, ik zou toch denken aan een 140 of 145, daarmee testen en evt. kijken offie kleiner kan. Liever iets te rijk beginnen dan iets te arm.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Hmm ok, dan moet ik maar ermee gaan experimenteren. Waar kan ik deze sproeiertjes kopen? Koop ik anders gewoon 140 en 145 erbij en begin ik bij de grootste. De AFR kan ik meten, een vriend van me heeft zo'n ding van AEM :) Dus ik dien rond de 12 te zitten Steven?
"Le creature de vette shit"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die AEM werkt wel met wideband? En waar ga je die plaatsen, einde uitlaat is niet ideaal. Liever in de downpipe.

12 is het mooist ja, ietsje lager kan ook, maar veel hoger zou ik zeker niet gaan met een turbomotor. (atmosfersich kan wel 12.5-13, maar dat is wat minder heet allemaal).

Die sproeiers zijn lastig, mischien kan MB er nog aankomen, anders moet je wat originele zoeken en opboren. BCCP heeft ze misschien ook nog wel trouwens.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Juh die AEM is een wideband. Geen id waar ik die ga plaatsen. Wilde indd gewoon aan het eind van de uitlaat meten. Maar ben toch nog met die uitlaat bezig dus kan ik net zo een aansluiting maken voor dat ding in de downpipe :)

Heb MBC ff gemaild of hij weet waar ik die sproeier kan kopen. Kan het niet gewoon bij de dealer trouwens?
"Le creature de vette shit"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee die solexsproeiers zijn nogal incourant, BCCP zou ik ook ff proberen.

Het is M20 schroefdraad, zelfde als een oliefilter.
Dus je kunt mooi een oud oliefilter uit elkaar slijpen en dat op je DP lassen.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Zojuist contact gehad met BCCP.
Ze kunnen deze sproeiers leveren dus heb gelijk sproeier 140 en 145 besteld :p

Thanks Steven :)
"Le creature de vette shit"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Als je nog maar es langskomt als het zaakie een beetje rijd :D
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Steven schreef:Als je nog maar es langskomt als het zaakie een beetje rijd :D
Uiteraard :D
"Le creature de vette shit"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kosten die sproeiers daar Jack ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

€9,87- incl. btw per sproeier.
"Le creature de vette shit"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

*gloek*
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Maar dan heb je ze wel! ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

gewoon zolang je er mee rijd meteen de 145 erin pleuren, weet je iig zeker dat ie genoeg krijgt :smile:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Blij dat ik er nog een paar heb liggen die ik "op maat kan uitboren" ... (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Voor een tientje ga je toch nie prutsen met uitboren??
Of zie ik dat helemaal verkeerd?

Je blijft wel lekker bezig Jack! :worship: Complimenten! Waar haal je de tijd vandaan?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Prutsen ?? Sproeierboortjes heb ik liggen van 1,2 , 1,25 , 1,3 , 1,35 en 1,4. :smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Aha, dat klinkt al een stuk professioneler!

Wist niet dat je zulk goed gereedschap had Voorzitter! (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Mwoah... je boort ze al snel te groot hoor met een Dremel..... :(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Kan je ook meten hoe de afstelling is Arno?
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Indd best prijzig voor zo'n klein ding.
Mja ach, als die dingen zo schaars te krijgen zijn begrijp ik het wel.
En als ik een setje van die kleine boortjes moet kopen, ben ik zoveel kwijt :p

Bedankt voor het compliment Willeon.
Waar ik de tijd vandaan haal??
Ik werk full time, ben projectrealisator bij de Nuon. Ik doe dit op kantoor achter een computer.
En ja, dan maak je wel is gebruik van internet om dingen uit te zoeken en eventueel te bestellen.
Het knutselen moet in de avond uurtjes. Ik woon nog lekker thuis bij mn oudes dus heb geen vaste lasten niks. Alleen mn autotje en mn tel abbo :D
Opzich valt het nog wel mee hoeveel tijd ik eraan besteed :) Kan erger :D
"Le creature de vette shit"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Update:

Ditmaal een iets minder leuke update.
Ik stond van de week uit te draaien voor de deur na een ritje.
En plots kwam er een witte rookpluim uit de uitlaat. Gewoon 1 pluim en verder gewoon normaal.
Ik reed een rondje met een vriend vanme die achter mij reed. Ik gaf ff gas en er kwam ook rook uit.
Dit rookpluimpje rook een klein beetje zoetig.
Ook controleerde ik mn oliepijl. En deze stond een paar mm boven het max streepje.

Ik heb even contact gehad met MBC en volgens Maurice ligt mn koppakking eruit. Witte rook is water en waarschijnlijk komt er dan wat kvs bij mn zuigers.

Vanavond maar even mn kleppendeksel eraf halen en dan weten we het snel genoeg zeker.
"Le creature de vette shit"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zou heel goed kunnen wat voor pakking heb je er tussen?
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik heb de koppakking anderhalf jaar geleden vervangen door een versterkte koppakking setje incl versterkte kopbouten van MBC......
"Le creature de vette shit"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hoeveel boost draai je?
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

0.9/1 bar. Kwam niet hoger om mn standaard ic lek is.
Lees net opsite mbc dat hun pakking tot wel 50 psi aan moet kunnen. Maar weet niet of ik die heb.
"Le creature de vette shit"
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Borrelt het water? Blijft hij roken? Mayo onder oliedop? Temperatuur te hoog?

Een klein wit pluimpje ... tja :) Ik vind het wat voorbarig, zeker omdat die dingen origineel al enkele jaren meegingen ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik denk dat het ook wel meevalt
controleer die dingen die riel aangeeft effe.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heb je nu een splinternieuwe turbo erop hangen? Die roken ook nog wel eens als ze nog in de inloopperiode zitten, dat houd pas na 1000km ofzo op.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ja ik ga het sowieso nog even nakijken voordat ik zeker weten de conslusie trek.

Het is indd een splinter nieuwe turbo. Hij rookte ook al iets aan het begin. Maar heb er nu circa 500/600km opzitten. En nu komt er ineens een pluimpje rook uit af en toe.

Maar hij lekt ook iets olie. Als k net gereden heb liggen er een paar druppels onder de auto. Toen ik het oliepeil ging controleren zag ik dat het pijl ff boven de max zat. Dus zit er teveel olie in... Zou dat die lek niet kunnen veroorzaken??

Maurice van MBC vroeg mij ook of ik mn downpipe er ff af wilde schroeven om te kijken of daar wat olie lag...

Ik krijg ook een beetje de indruk dat het wel meevalt.. Maar weet nog niets zeker. Eerst die dingen maar ff nakijken. In ieder geval blijft mn temp altijd mooi netjes. Ja als ik ff stil sta gaat de temp omhoog maar das logisch denk k. Hij blijft ook niet roken. Het is een pluimpje een hele enkele keer en dat was het. Die mayo ga ik vanavond even controleren en wat het borrelen betreft.. dat DACHT ik niet. Maar ik vond wel dat mn kvs steeds iets minder werd. Met hele kleine beetjes dan.. Geen lek niets.
"Le creature de vette shit"
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Hoe is je carterventilatie? Als die slangen vol prut zitten wil die ook weleens roken. Alle slangen reinigen wil weleens helpen. Ook dat potje van de carterventilatie even goed doorspoelen. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik heb dus ook ong 500/600km geleden mn kvs slangen vervangen met silicone. Ook de carterventilatie slangen vielen hier onder. Zou dat nu al dicht geslipt kunnen zijn? Dat potje heb ik toen geheel doorgespoeld en geblazen met de compressor.
"Le creature de vette shit"
Plaats reactie