plots stilgevallen en nu doet zelf startmotor niks meer

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Riël
Über-Spammer

vloekertje schreef: iedere keer hopende dat ik me ergens op een helling kan parkeren zodat ik makkelijk terug kan vertrekken.
Dat is wel de bom :lol: (Y)

Fix je starter nu maar dan :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
vloekertje
Contacteer:

-jo- schreef:
vloekertje schreef:[update:

heb nog niet onder de wagen naar de startmotor kunnen kijken want het heeft hier de afgelopen twee dagen serieus geregend.
t'heeft gisteren geen druppel geregend :biertjuh: Ben van oost Vl. een goed half uur van bij U. Waarschijnlijk is dat een speciale regio.
Nou, en dan? Ik heb heel lang in Vlaanderen gewerkt en in Brussel gewoon en deed dagelijks het traject en het weer was vaak dag en nacht verschil. Een half uur rijden is 60 km hoor, en ja, buien kunnen lokaal zijn.
En het hoeft echt maar 1 uurtje goed te regenen om het onmogelijk te maken op de grond onder de wagen te gaan liggen.
vloekertje
Contacteer:

Riël Notermans schreef:
vloekertje schreef: iedere keer hopende dat ik me ergens op een helling kan parkeren zodat ik makkelijk terug kan vertrekken.
Dat is wel de bom :lol: (Y)

Fix je starter nu maar dan :)
Verdomde Touring. Heb ik donderdag de betaling gedaan, hebben ze nog steeds de betaling niet ontvangen.
"Wellicht woensdag", zegft de man aan de telefoon. Dat wil zeggen dat ik pas donderdag de pechverhelper kan bellen. Hopelijk kan ik dan vrijdag eindelijk een gerepareerde wagen hebben.
Martijn Kool

a. Men zorgt dat auto van auto afrolt en start m.b.v. koppeling en 2e versnelling.
b. Men rijdt naar garage.
c. Aangekomen bij garage zegt u tegen de monteur: Kunt u even mijn startmotor vervangen?
d. Indien u wenst kunt u zelfs nog vervangend vervoer krijgen.
e. Men keert terug met eigen auto.

Maar goed, je kunt ook lid worden van een pechdienst blijkbaar..

succes in ieder geval >-)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
antoine
Car: Renault Clio III RS

Martijn Kool schreef:a. Men zorgt dat auto van auto afrolt en start m.b.v. koppeling en 2e versnelling.
b. Men rijdt naar garage.
c. Aangekomen bij garage zegt u tegen de monteur: Kunt u even mijn startmotor vervangen?
d. Indien u wenst kunt u zelfs nog vervangend vervoer krijgen.
e. Men keert terug met eigen auto.

Maar goed, je kunt ook lid worden van een pechdienst blijkbaar..

succes in ieder geval >-)
Vermoedelijk gaat hem dit veel te veel geld kosten. Hij wil graag zelf zijn auto maken. Als ik hem was zal ik hem maken en dan meteen verkopen. Daarna zal ik bv een Honda of BMW kopen.
Riël
Über-Spammer

Zijn de reparaties nog duurder :) Het zou trouwens goed staan een post te maken die hem kan helpen (in hoeverre dat mogelijk is) of post gewoon niet.

Maargoed, je pechdienst sleept je ook naar een garage, die vervangt je startmotor ook niet: die duwen je enkel aan ... Dus of je er zoveel verder mee komt? Enige wat je weet is wat er aan de hand is.
Laatst gewijzigd door Riël op ma 17 nov 2008 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ad van Haperen
Contacteer:

Hou het aub netjes, dat zijn aanpak niet jou keuze is kan maar waarom zou hij het niet proberen, wij zijn toch niet de personen om hem te verplichten die auto binnen 1of2 dagen te laten fixen. dat mag hij van mij zelf weten hoor...

En als hij hier misschien hulp kan krijgen door een goed idee zou toch alleen maar mooi zijn...
-jo-

schiet ni op, tis op diverse fora hetzelfde liedje.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
vloekertje
Contacteer:

-jo- schreef:schiet ni op, tis op diverse fora hetzelfde liedje.
het schiet wel op, je moet leren lezen; Jeetje man! je hoeft deze topic echt niet te volgen hoor; ik houd echt geen pistool tegen je slaap. Ik wil je er op wijzen dat ik één van de weinigen ben die een probleem post en regelmatig updates geeft zodat jullie niet de indruk krijgen dat ik m'n voeten er aan veeg. Hoeveel topics zie je niet waarbij de topicstarter een vraag post en gewoon niks meer van zich laat horen. ALs je deze topic goed hebt gevolgd dan zal je zien dat ik wel degelijk alle tips heb opgevolgd en er nu een resultaat is.

Voor diegene die het wel nog kan boeien:
touring is geweest; de pechverhelper heeft met eenmetalenstaaf op de startmotor geklopt en dat had geen effect. Hij heeft de wagen aangeduwd en toen onmiddellijk besloten dat het de startmotor is; hij belde naar een garagist en liet me weten dat het vervangen van de startmotor 155 euro zou kosten. Ik heb neen dank u gezegd. Ik heb namelijk een bedrijf gevonden die de startmotor en voorruit kan vervangen voor 160 euro. Het is wel 112 km rijden maar dat heb ik er voor over.

Ik wacht nu op antwoord van het bedrijf omdat ik hen heb gevraagd waar het precies is en wanneer ik kan langskomen.
heben jullie trouwens een idee hoelang dat duurt, het vervangen van startmotor en voorruit?
Laatst gewijzigd door vloekertje op do 20 nov 2008 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
~thijs~
Contacteer:

omdat een moderator deze heeft gedelete samen met de andere negatieve dingen om zo het topic een beetje schoon te houden. :)

Ik denk dat het 1 tot dagen dagen zal duren. Startmoter is maybe 30 min werk. Raam wat langer
vloekertje
Contacteer:

~thijs~ schreef:omdat een moderator deze heeft gedelete samen met de andere negatieve dingen om zo het topic een beetje schoon te houden. :)

Ik denk dat het 1 tot dagen dagen zal duren. Startmoter is maybe 30 min werk. Raam wat langer
dus ik mag eigenlijk niet verwachten dat het bedrijf me zal laten weten dat ze het in 1 keer, op 2 uur tijd of zo zullen klaren en dat ik terplekke of zo kan wachten? Want het is 110 km rijden. Ik kan moeilijk mijn wagen dar laten en dan effe met de trein of zo terugkeren. Zou het allemaal nog duurder maken en ook vervelender.
~thijs~
Contacteer:

je kan er altijd een belletje aan wagen natuurlijk.
vloekertje
Contacteer:

~thijs~ schreef:je kan er altijd een belletje aan wagen natuurlijk.
Het gaat om een bedrijf die ik op het internet, kapaza, vond. Het is een soort sloophandel of hoe noem je dat.
ze wisten me per email te melden dat het vervangen van de voorruit en de startmotor het 160 euro zou kosten/
Maar ze heben nog niet gereageerd op mijn vraag van wanneer ik kan langsgaan en hoelang het zal duren. Er staat ok geen telefoonnummer bij/
het bedrijf heeft wel 17 positieve waarderingen dus ik vertrouw het wel.
Ze zijn gewoon een beetje traag met de emails.
Riël
Über-Spammer

Als je goedkoop uit wil zijn, vervang je die starter gewoon zelf! Dat is pas spannend :) 50 euro op de sloop en 2 uurtjes klussen voor een beginner?
vloekertje
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Als je goedkoop uit wil zijn, vervang je die starter gewoon zelf! Dat is pas spannend :) 50 euro op de sloop en 2 uurtjes klussen voor een beginner?
Het bedrijf waar k het over heb vraagt 100 euro voor het verangen en plaatsen van de voorruit en 60 euro voor het vervangen en plaatsen van de startmotor. Dus als je zegt dat ik voor 50 euro de startmotor ergens kan kopen en hemm zelf moet plaatsen, dan denk ik daar toch wel twee kere over na. Vooral omdat ik geen brug heb en ook geen garage waar ik het zelf zou kunnen doen. alhoewel ik het wel graag eens zou proberen. Ik sleutel graag.
Tom
Moderator
Car: MB

Zit er bij je autoverzekering geen ruitschade bij in? Vergeet overigens niet dat dit op deze manier ook nog een halve tank peut kost (25 euro) en een halve dag.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
vloekertje
Contacteer:

dat ik een halve dag verlies is nog zo erg niet en de 30 euro benzine had ik al ingecalculeerd bij mijn bod die ik had gedaan bij het bedrijf die de startmotor en voorruit zou plaatsen. In totaal zou het me dus 190 euro kosten, wat me zeker niet slecht lijkt.

Ruitschade zit niet in mijn verzekering. Hier in belgie heb je daar een omnium voor nodig en dat kost heeel veel geld.
Of je kan een autoverzekering afsluiten bij dvv, een basisverzekering, burgelijke aansprakelijkheid (BA) en daar xtra nog eens bij een glasbreukverzekering, dat danwel betaalbaar is. Maar je kan die laatste verzekering niet krijgne als je BA-verzekering niet bij hen is.

Moest ik een garage hebben en een manier om mijn wagen wat hoger te zetten, dan had ik al lang onder mijn wagen gelegen en had ik die startmotor al volledig opengegooid: Maar ik kan me dat niet permiteren op de openbare weg want mocht ik niet klaargeraken voor het donker word dan zit ik in de problemen, nietwaar.
Ollie

Zo te horen gaat alles dus goedkomen met de Laguna (Y)
Riël
Über-Spammer

190 euro voor vervangen alleen kan ik inkomen.
Maar dat de startmotor erbij zit niet ! Dat kan nooit, 60 euro is de sloopprijs, dus ze zetten hem er je voor niks in en verdienen niets?

Zou het toch nog eens goed navragen ;)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

en het uitharden van de kit van het voorraam voordat er mee gereden mag worden is ook een paar uur zeker als de auto 1 of meerdere airbags heeft ;)
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Tom
Moderator

Wat heeft dat met airbags te maken sven?
vloekertje
Contacteer:

Riël Notermans schreef:190 euro voor vervangen alleen kan ik inkomen.
Maar dat de startmotor erbij zit niet ! Dat kan nooit, 60 euro is de sloopprijs, dus ze zetten hem er je voor niks in en verdienen niets?

Zou het toch nog eens goed navragen ;)
neen, het klopt toch hoor.
Ik heb het meerdere malen herhaald en ze hebben het tevens bevestigd in hun antwoord.
Ik zei:
als ik het goed begrepen heb 100 euro voor het vervangen en plaatsen van een andere vooruit en nog eens 60 euro extra voor het vervangen en plaatsen van de startmotor.

En zei antwoorden; ja ok, wanneer wil je komen.

Ps ik heb geen airbags.
vloekertje
Contacteer:

het vreemde is echter dat ik al twee dagen geleden heb geantwoord dat ik me bijna iedere dag kan vrijmaken, zolang ik het maar vroeg genoeg weet. MAar ze hebben me nog geen datum gegeven.
Ik wacht nog tot maandagavond. ALs ze dan nog niet geantwoord hebben dan laat ik de deal vallen en geef ik een negatieve waardering op de site.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Misschien een ideetje om hun te bellen voor een afspraak? :S

Ik vraag me af of je voor dat geld nieuwe onderdelen krijgt, trouwens. Een beetje voorruit kost al 100 euro en dan zit ie er nog niet eens in. Een startertje zal niet veel minder dan 6 tientjes kosten. Maar goed... We shall see!
Tom
Moderator

een nieuwe van Valeo kost zelfs 139euro volgens hbase.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Zal deze laguna al gemaakt zijn, het is zo stil...
LuukG

Zo zie je maar, helpen we iemand krijg je niet eens de oplossing door,
en maar zeiken dat ie niet wil naar de garage.....

jammer!
Merijn
Über-Spammer

Beetje jammer inderdaad... (U)
vloekertje
Contacteer:

hey iedereen,

sorry dat ik mijn eigen topic zo lang heb laten links liggen. Ik heb nu pas mijn wagen laten repareren. Ik heb vorige maand eeen tweedehands startmotor gekocht en deze vorige week laten plaatsen.

45 voor de startmotor en 75 voor de plaatsing, dus ik mag zeker niet klagen. Gelukkig dat het inderdaad de startmotor was.

HARTELIJK BEDANKT AAN IEDEREEN DIE GETRACHT HEEFT ME TE HELPEN.

GROETJES EN VEEL SUCCES MET ALLES

ps: het is nooit mijn bedoeling geweest jullie zo lang in het ongewisse te laten. Ik persoonlijk haat het ook als er iemand z'n eigen topic onafgeloten laat. Groetjes
Tom
Moderator

Duurt even maar na 3 maanden toch gelukt :grin: . Hopen dat deze het weer een paar jaar volhoud.
vloekertje
Contacteer:

Jullie gaan het niet geloven.
Na een maandje deed de starter het weer niet meer. De enige reden dat ik kan bedenken is dat de tweedehandsstarter die ik liet plaatsen ook al een versleten ding was.
De sterter die er eerst dus inzat, die heb ik nu in mijn koffer liggen. Ik ga die laten repareren( geen idee hoe dat noemt, bobineren of zoiets). En dan laten plaatsen.

Hopelijk is er geen onderliggende reden die er voor zorgt dat de startmoter iedere keer stuk gaat.

Groetjes
Merijn
Über-Spammer

Goed... Zal ik hem er maar ingooien dan? :P

De volgende keer is het misschien een idee om raad op te volgen en gewoon direct een nieuwe/gereviseerde te monteren. Dat scheelt je een hoop 'van-een-berg-af-gerol' en en waarschijnlijk ook een hoop geld.
Abel
Über-Spammer

wat ik zelf met een startmotor altijd doe, is een tube kopervet kopen (die heb ik inmiddels al een paar jaar maar daar gelaten) een roest borsteltje, en remreiniger. nu haal je je startmotor uitelkaar en begint te kijken en schoon te maken. Controleer of alles heel is, geen slijtplekken met zichtbaar koper van een spoel (wat niet orgineel zo hoord) controleer de koolborstels of die nog lang genoeg zijn, of beter zelfs vervang ze. nu alles goed afborstelen (niet de spoel, of sleepring) asjes, en de bendix, startrelais afspuiten met remreiniger en schoon vegen met een oude handdoek, alles wat draait en glijd. (asjes en lager insmeren met kopervet. Niet op plekken waar het niet hoord) Alles weer inelkaar draaien en cheken of alles wil bewegen, en even met een startkabel testen of hij het doet. Bij mij waren ze totnu weer allemaal goed en zijn niet meer stukgegaan.

het is eigelijk een heel simpel apparaat, wat vaak gewoon vies is van binnen en blijft hangen waardoor hij het niet meer goed doet.

Iedereen die wel een eens een sleutel in zijn handen heeft gehad kan wel een startmotor vervangen, het is alleen een vervelend klusje vaak. goed kijken een nadenken, en zorg dat je voldoende gereedschp hebt en verleng stukken voor je ratel
vloekertje
Contacteer:

Merijn schreef:Goed... Zal ik hem er maar ingooien dan? :P

De volgende keer is het misschien een idee om raad op te volgen en gewoon direct een nieuwe/gereviseerde te monteren. Dat scheelt je een hoop 'van-een-berg-af-gerol' en en waarschijnlijk ook een hoop geld.
Toen ik de 2dehands startmotor kocht en liet plaatsen dacht ik een gereviseerde gekocht te hebben he!
vloekertje
Contacteer:

Abel schreef:wat ik zelf met een startmotor altijd doe, is een tube kopervet kopen (die heb ik inmiddels al een paar jaar maar daar gelaten) een roest borsteltje, en remreiniger. nu haal je je startmotor uitelkaar en begint te kijken en schoon te maken. Controleer of alles heel is, geen slijtplekken met zichtbaar koper van een spoel (wat niet orgineel zo hoord) controleer de koolborstels of die nog lang genoeg zijn, of beter zelfs vervang ze. nu alles goed afborstelen (niet de spoel, of sleepring) asjes, en de bendix, startrelais afspuiten met remreiniger en schoon vegen met een oude handdoek, alles wat draait en glijd. (asjes en lager insmeren met kopervet. Niet op plekken waar het niet hoord) Alles weer inelkaar draaien en cheken of alles wil bewegen, en even met een startkabel testen of hij het doet. Bij mij waren ze totnu weer allemaal goed en zijn niet meer stukgegaan.

het is eigelijk een heel simpel apparaat, wat vaak gewoon vies is van binnen en blijft hangen waardoor hij het niet meer goed doet.

Iedereen die wel een eens een sleutel in zijn handen heeft gehad kan wel een startmotor vervangen, het is alleen een vervelend klusje vaak. goed kijken een nadenken, en zorg dat je voldoende gereedschp hebt en verleng stukken voor je ratel
De wagen start terug zonder dat ik ook maar iets gedaan heb!!! Vreemd.. Ik hebniet voldoende gerief om er aan te werken maar mijn broer gaat binnenkort de wagen een maandje lenen en hij heeft een vriend die garagist is en die zal er eens naar kijken. Wordt vervolgd.
Plaats reactie