Dat is wel de bomvloekertje schreef: iedere keer hopende dat ik me ergens op een helling kan parkeren zodat ik makkelijk terug kan vertrekken.

Fix je starter nu maar dan

Dat is wel de bomvloekertje schreef: iedere keer hopende dat ik me ergens op een helling kan parkeren zodat ik makkelijk terug kan vertrekken.
Nou, en dan? Ik heb heel lang in Vlaanderen gewerkt en in Brussel gewoon en deed dagelijks het traject en het weer was vaak dag en nacht verschil. Een half uur rijden is 60 km hoor, en ja, buien kunnen lokaal zijn.-jo- schreef:t'heeft gisteren geen druppel geregendvloekertje schreef:[update:
heb nog niet onder de wagen naar de startmotor kunnen kijken want het heeft hier de afgelopen twee dagen serieus geregend.Ben van oost Vl. een goed half uur van bij U. Waarschijnlijk is dat een speciale regio.
Verdomde Touring. Heb ik donderdag de betaling gedaan, hebben ze nog steeds de betaling niet ontvangen.Riël Notermans schreef:Dat is wel de bomvloekertje schreef: iedere keer hopende dat ik me ergens op een helling kan parkeren zodat ik makkelijk terug kan vertrekken.![]()
Fix je starter nu maar dan
Vermoedelijk gaat hem dit veel te veel geld kosten. Hij wil graag zelf zijn auto maken. Als ik hem was zal ik hem maken en dan meteen verkopen. Daarna zal ik bv een Honda of BMW kopen.Martijn Kool schreef:a. Men zorgt dat auto van auto afrolt en start m.b.v. koppeling en 2e versnelling.
b. Men rijdt naar garage.
c. Aangekomen bij garage zegt u tegen de monteur: Kunt u even mijn startmotor vervangen?
d. Indien u wenst kunt u zelfs nog vervangend vervoer krijgen.
e. Men keert terug met eigen auto.
Maar goed, je kunt ook lid worden van een pechdienst blijkbaar..
succes in ieder geval
het schiet wel op, je moet leren lezen; Jeetje man! je hoeft deze topic echt niet te volgen hoor; ik houd echt geen pistool tegen je slaap. Ik wil je er op wijzen dat ik één van de weinigen ben die een probleem post en regelmatig updates geeft zodat jullie niet de indruk krijgen dat ik m'n voeten er aan veeg. Hoeveel topics zie je niet waarbij de topicstarter een vraag post en gewoon niks meer van zich laat horen. ALs je deze topic goed hebt gevolgd dan zal je zien dat ik wel degelijk alle tips heb opgevolgd en er nu een resultaat is.-jo- schreef:schiet ni op, tis op diverse fora hetzelfde liedje.
dus ik mag eigenlijk niet verwachten dat het bedrijf me zal laten weten dat ze het in 1 keer, op 2 uur tijd of zo zullen klaren en dat ik terplekke of zo kan wachten? Want het is 110 km rijden. Ik kan moeilijk mijn wagen dar laten en dan effe met de trein of zo terugkeren. Zou het allemaal nog duurder maken en ook vervelender.~thijs~ schreef:omdat een moderator deze heeft gedelete samen met de andere negatieve dingen om zo het topic een beetje schoon te houden.![]()
Ik denk dat het 1 tot dagen dagen zal duren. Startmoter is maybe 30 min werk. Raam wat langer
Het gaat om een bedrijf die ik op het internet, kapaza, vond. Het is een soort sloophandel of hoe noem je dat.~thijs~ schreef:je kan er altijd een belletje aan wagen natuurlijk.
Het bedrijf waar k het over heb vraagt 100 euro voor het verangen en plaatsen van de voorruit en 60 euro voor het vervangen en plaatsen van de startmotor. Dus als je zegt dat ik voor 50 euro de startmotor ergens kan kopen en hemm zelf moet plaatsen, dan denk ik daar toch wel twee kere over na. Vooral omdat ik geen brug heb en ook geen garage waar ik het zelf zou kunnen doen. alhoewel ik het wel graag eens zou proberen. Ik sleutel graag.Riël Notermans schreef:Als je goedkoop uit wil zijn, vervang je die starter gewoon zelf! Dat is pas spannend50 euro op de sloop en 2 uurtjes klussen voor een beginner?
neen, het klopt toch hoor.Riël Notermans schreef:190 euro voor vervangen alleen kan ik inkomen.
Maar dat de startmotor erbij zit niet ! Dat kan nooit, 60 euro is de sloopprijs, dus ze zetten hem er je voor niks in en verdienen niets?
Zou het toch nog eens goed navragen
Toen ik de 2dehands startmotor kocht en liet plaatsen dacht ik een gereviseerde gekocht te hebben he!Merijn schreef:Goed... Zal ik hem er maar ingooien dan?
De volgende keer is het misschien een idee om raad op te volgen en gewoon direct een nieuwe/gereviseerde te monteren. Dat scheelt je een hoop 'van-een-berg-af-gerol' en en waarschijnlijk ook een hoop geld.
De wagen start terug zonder dat ik ook maar iets gedaan heb!!! Vreemd.. Ik hebniet voldoende gerief om er aan te werken maar mijn broer gaat binnenkort de wagen een maandje lenen en hij heeft een vriend die garagist is en die zal er eens naar kijken. Wordt vervolgd.Abel schreef:wat ik zelf met een startmotor altijd doe, is een tube kopervet kopen (die heb ik inmiddels al een paar jaar maar daar gelaten) een roest borsteltje, en remreiniger. nu haal je je startmotor uitelkaar en begint te kijken en schoon te maken. Controleer of alles heel is, geen slijtplekken met zichtbaar koper van een spoel (wat niet orgineel zo hoord) controleer de koolborstels of die nog lang genoeg zijn, of beter zelfs vervang ze. nu alles goed afborstelen (niet de spoel, of sleepring) asjes, en de bendix, startrelais afspuiten met remreiniger en schoon vegen met een oude handdoek, alles wat draait en glijd. (asjes en lager insmeren met kopervet. Niet op plekken waar het niet hoord) Alles weer inelkaar draaien en cheken of alles wil bewegen, en even met een startkabel testen of hij het doet. Bij mij waren ze totnu weer allemaal goed en zijn niet meer stukgegaan.
het is eigelijk een heel simpel apparaat, wat vaak gewoon vies is van binnen en blijft hangen waardoor hij het niet meer goed doet.
Iedereen die wel een eens een sleutel in zijn handen heeft gehad kan wel een startmotor vervangen, het is alleen een vervelend klusje vaak. goed kijken een nadenken, en zorg dat je voldoende gereedschp hebt en verleng stukken voor je ratel