CycoMiko's R5 GTT

Vertel hier alles over je project.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ben benieuwd hoe het er bij jou uit gaat zien, ik ben net klaar met de FMIC :P
Jeroen - CycoMiko
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 10:52
Locatie: Drachten

Zo, eerst maar eens een nieuwe v-snaar halen. krappe bedoeling zo :p
Verder heb ik eindelijk de moed op kunnen brengen om de schroevendraaier in m achterklep te zetten :dSb:
Direkt al het onderliggende roest maar verwijderd en alvast in de Brunox gezet.
Was nie leuk nie :-(

[img]http://i339.photobucket.com/albums/n457 ... C06318.jpg[/img]
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Zo, nog een tandje erger als bij mij was.

Brunox is roestoplosser neem ik aan?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

omzetter geloof ik :wink:
Jeroen - CycoMiko
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 10:52
Locatie: Drachten

Een roestomvormer op epoxybasis.
Is direct goed als ondergrond voor de nieuwe laag plamuur.
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Ah ok, ideaal dus, licht opschuren denk ik en dan dus plamuur erover.

Goed spul, dat moet ik onthouden! (Y)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

dan nog denk ik dat dit een beunoplossing is en dat het zo weer gaat roesten. Beter had je ff een achterklepp geregeld, die dingen zijn zat te vinden :).

edit-

het was niet doorgeroest?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jeroen - CycoMiko
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 10:52
Locatie: Drachten

Nee is niet doorgeroest, wil gewoon de bestaande roestdelen neutraliseren om deze vervolgens met een lammellenschijf weg te slijpen.

Ik ga niet weer zo'n achterklep laten maken dus moet het bij deze gewoon ff goed fixen. Zie het zelf niet als een beunoplossing. Aan de andere kant, zit dit forum niet vol met beunhazen? :wink: :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

nu de kofferbakstrip er toch af is kan je het best de achterkant van het plaatje en de holle ruimte van het kenteken ff volbaggeren met tectyl :wink:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

blank maken en dan zinkspray als eerste
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

man monteer toch gewoon een goeie originele achterklep.
die gladgemaakte dingen gaanm allemaal roesten of de palmuur valt er af.
en origineel is best mooi zeker op jou nog redelijk originele 5 GTT
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Persoonlijk vind ik een orginele klep ook mooier. De 5jes worden schaars, al die toeters en bellen maken zo'n ding alleen maar minder waard ;)
Jeroen - CycoMiko
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 10:52
Locatie: Drachten

Mannen, ik heb een probleempje.

Heb deze week de wiellager linksvoor vervangen en dacht vanavond eindelijk weer ff te kunnen toeren....

Nadat ik de auto had gestart en naar buiten gereden had wou ik de garagedeur dicht doen. Toen ik de deur dus in handen had viel de auto uit....
Hierna nog 1 keer fluterend gestart en nadat ie direct weer uitviel niet meer aangekregen.

Startmotor ging wel sneller draaien en viel zelfs een paar keer weg maar lopen doet ie niet meer.

Kan iemand me een paar suggesties doen zodat ik morgen direct gericht kan gaan testen?

Groeten,
Jeroen.

Zat zelf te denken aan benzinedruk (pomp) of de benzinedrukregelaar.
Is dit gewoon een kwestie van slang op de carb lostrekken en kijken of deze nog iets dr uit spuit??
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

yep en luisteren of je pomp nog wel draait.

controleer verder effe of je nog wel vonk hebt.

los bougietje op je blok leggen en effe starten.

suc 6.
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Een soortgelijk probleem heb ik ook ooit gehad. Was bij mij toen een gecorrodeerd stekkertje op de benzinepomp
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik zeg met 90% zekerheid het relais valk bij de krik bij de fan. dat is de voeding van je ontsteking.

ik heb precies het zelfde gehad.
Plaats reactie