Allartino's Gtt & Clio (Gtt verkocht)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Er ligt voldoende klaar om in de GTT te gaan zo te zien, succes ! (Y)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Mooie spullen. (Y)

Waar heb je de kabelboom vandaan? :)
5 GT Turbo '88 GT5
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Lekkere ruimte Allart. (Y)

Enne... veel sleutelplezier... :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Roy schreef:Mooie spullen. (Y)

Waar heb je de kabelboom vandaan? :)
K-Tec... :) Met de vorige groupbuy meegekomen.
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Merijn schreef:
Roy schreef:Mooie spullen. (Y)

Waar heb je de kabelboom vandaan? :)
K-Tec... :) Met de vorige groupbuy meegekomen.
maar bij cbg was ie nog goedkoper geloof ik...
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

vandaag verder gegaan met het demonteren en ook vast gekeken hoe de kabelboom een beetje loopt. Nou kom ik het volgende tegen ('t eerste, maar zal vast niet het laatste zijn :p ):

bij de grote stekker achter de linker koplamp loopt er nu bij nog een ander draadje bij, die zit niet in de nieuwe kabelboom?
zie de foto, ik bedoel het draadje met de blauwe kabelschoentjes:



Afbeelding


ik had ook een nieuwe BDP sensor met lange kabel liggen, maar de stekker past niet op mijn ontsteking... heeft iemand dit eerder gezien/meegemaakt? is daar een soort tussenstuk voor of heb ik gewoon de verkeerde?

Afbeelding
5GTT & clio II 1.6 16v
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

In ieder geval de verkeerde aansluiting..en waarschijnlijk dus ook de verkeerde sensor (heb ik niet eerder zo gezien; zijn altijd male stekkers).

Van die witte draad...ik heb precies hetzelfde, moet het nog eens uitzoeken in het grote gekopieerde boek der R5 draadbomen...

Ziet er wel lekker uit trouwens, die nieuwe draadboom :worship:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

het gaat niet over de witte draad :p

die draad die er los langs loopt is volgens mij van de oliedruksensor... het kan zijn dat het lampje niet meer deed of wat dan ook en dat ze hem daarom omgeleid hebben voor verzekerd contact..

vaak is het zo(bij mij tenminste) dat die stekker van de kabelboom helemaal gecorrodeerd was, dan is het ook wel logisch dat die draadbomen altijd gaan f*cken (0)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Die extra draad zit origineel niet zo. Volgens mij is dat de aansturing van de startmotor. :)
5 GT Turbo '88 GT5
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Roy schreef:Die extra draad zit origineel niet zo. Volgens mij is dat de aansturing van de startmotor. :)
nu ik het nog even bekijk lijkt het daar inderdaad wel op!!!

maak op het oude stekkerblok weer ff een nieuw stekkertje met dat draad erin, zorg dat je alle pinnetjes goed schoonmaakt en evt beetje opschuurt en spuit de boel in met iets vettigs voor je het in elkaar zet :wink:
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

dus dan zou die draad uit de stekker gehaald zijn die nu nog op de caros. zit om door te verbinden? origineel zit het i.i.g. niet zo met die kabelschoentjes :lol: ik zal zo de andere kant van de stekker eens bekijken...

uiteraard ga ik alle stekkers schoonmaken en inspuiten met contactspray (Y)
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

't is inderdaad een draad van de startmotor (Y)
gaan we weer origineel maken!
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

weet iemand waar ik de pinnetjes kan krijgen die in een stekkerblok zitten?
ben gisteren bij de lokale autoshop geweest die dat soort dingen vroeger verkocht, maar die had ze niet meer... :-(

heb net zonder resultaat al ruim 40 pagina's op conrad zitten doorspitten...
5GTT & clio II 1.6 16v
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

??? Dat extra draadje bij je stekkerverbinding heb ik ook zo bij mijn groene GTT zitten en ik dacht dat ik die ook had bij m'n witte....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Die grote stekker levert wel vaker problemen op begrijp ik, misschien wordt dat ook vaker op dezelfde manier opgelost? :)

ik kan nu duidelijk zien dat de losse draad is weggeknipt bij de stekkers.
ik heb 'm toch al een aantal keer losgehad en opnieuw gemonteerd, maar het was me nog nooit opgevallen :~ (S)

edit: als 't werkt, werkt 't, maar met m'n nieuwe kableboom heb ik liever dat 't weer zit zoals 't hoort :wink:
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

vandaag nog even zitten pielen met de stekker, maar ik krijg het pinnetje er met geen mogelijkheid uit :-( ik was van plan om de draad er weer aan te solderen, maar dat wordt 'm dus niet.
In de schuur had ik nog een doos kabelbomen, maar uiteraard: ook bij die stekker de draad eraf geknipt (komt dus inderdaad vaker voor :p )

zou je die stekkers bij renault los kunnen krijgen? of zit er dan altijd zo'n bos draad aan vast :)
5GTT & clio II 1.6 16v
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Allartino schreef:vandaag nog even zitten pielen met de stekker, maar ik krijg het pinnetje er met geen mogelijkheid uit :-( ik was van plan om de draad er weer aan te solderen, maar dat wordt 'm dus niet.
In de schuur had ik nog een doos kabelbomen, maar uiteraard: ook bij die stekker de draad eraf geknipt (komt dus inderdaad vaker voor :p )

zou je die stekkers bij renault los kunnen krijgen? of zit er dan altijd zo'n bos draad aan vast :)
heb er nog 1 besteld 6 maand terug en had wel de goede aansluiting...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Martijn Kool schreef:
Allartino schreef:vandaag nog even zitten pielen met de stekker, maar ik krijg het pinnetje er met geen mogelijkheid uit :-( ik was van plan om de draad er weer aan te solderen, maar dat wordt 'm dus niet.
In de schuur had ik nog een doos kabelbomen, maar uiteraard: ook bij die stekker de draad eraf geknipt (komt dus inderdaad vaker voor :p )

zou je die stekkers bij renault los kunnen krijgen? of zit er dan altijd zo'n bos draad aan vast :)
heb er nog 1 besteld 6 maand terug en had wel de goede aansluiting...
een losse stekker? of nieuwe kabelboom?
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Het blok ligt er inmiddels uit, en ik ben bezig alle steuntjes e.d. te stralen en van een nieuw kleurtje voorzien.

Alleen steekt straks dat roestige blok zo af bij de rest :D
Hoe kan ik dat het beste opfrissen? stoomcleaner?
en moet ik dan nog ergens speciaal op letten ivm keerringen ofzo?

en wat voor verf/smots kan ik er dan het beste op smeren?
5GTT & clio II 1.6 16v
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

de 1 doet het met gewone verf en de ander met hittebestendige, spuiten of met de kwast maakt ook niet zoveel uit eigenlijk........de sleutel is wel om het echt heel heel goed schoon te maken en een goeie primer :). Ga je ook nieuwe boutjes gebruiken dan? Anders steken die weer zo roestig af op je mooie delen :D
R 5 Convertible Rulezz
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

gewoon idd goed ontvetten om te beginnen. Mijn tip is gewoon zwart te gebruiken. Dat wordt het toch vanzelf weer :D en het valt niet zo op als je een stukkie vergeet :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

ik was ook zwart van plan, ik zie alleen dat schuren en ontroesten niet zo zitten :p
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Ben vanmiddag bezig geweest om de koppeling te vervangen, maar elke keer als ik de bak er weer op wil schuiven, blijkt de koppelinsplaat niet goed gecentreerd te zitten...

is hier een speciaal truukje voor (I) ?

heb al geprobeerd:
-op het oog centreren :( (staat in het handboek...) :nee:
-met een verlengstuk erin, en dan lijkt ie echt dezelfde ruimte rondom te hebben :nee:
-koppeling half vastzetten, bak erop, dan voorzichtig loshalen en koppeling verder vastzetten :nee:

iemand? :)
5GTT & clio II 1.6 16v
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Op het zicht centreren werkt meestal het beste, het is wel zo dat je bijna altijd wel effe flink moet bewegen met de bak voor ie helemaal op zijn plaats valt (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

de stekker achter de koplamp is trouwens weer terug in originele staat, heb het pinntje met behulp van de lokale electrotechnieker los kunnen halen en de draad er weer aan vast gesoldeerd (Y)
Hij merkte daar wel bij op dat het contact/pinnetje in de stekker eigenlijk vel te dun is voor zo'n dikke draad (startmotor) dus dat dat waarschijnlijk vaak veel problemen veroorzaakt. vandaar dat ie bij meerdere GT's al is doorverbonden.

De "verkeerde" BDP sensor die ik had, blijkt wel de goede te zijn, maar dan voor een 2delige kabel... en het 2de deel is niet meer leverbaar...
1 komplete ph2 BDP sensor met lange kabel was nog wel leverbaar, en goedkoper dan alleen het 2de deel (zonder sensor)! |: rare renault lui :~

iemand nog een nwe BDP sensor voor 2 delige kabel nodig? :D
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

-PAZ- schreef:Op het zicht centreren werkt meestal het beste, het is wel zo dat je bijna altijd wel effe flink moet bewegen met de bak voor ie helemaal op zijn plaats valt (Y)
hmm, we hebben 'm er al drie keer opnieuw gecentreerd en erop proberen te schuiven (ook flink gewiebeld) maar zonder resultaat..
morgen maar weer eens proberen dan :)
5GTT & clio II 1.6 16v
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

past die koppeling wel op de price as van de versnellings bak? het kan ook zijn dat 1 van bijde afwijkende spiebaneh heeft. zo past een twingo koppeling niet op een r19, die ogenschijnlijk het zelfde zijn. en een gt koppeling weer niet op een normale 5 (zal wel het zelfde verschil zijn)
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Abel schreef:past die koppeling wel op de price as van de versnellings bak? het kan ook zijn dat 1 van bijde afwijkende spiebaneh heeft. zo past een twingo koppeling niet op een r19, die ogenschijnlijk het zelfde zijn. en een gt koppeling weer niet op een normale 5 (zal wel het zelfde verschil zijn)
Dat heb ik wel gechecked, schoof er netjes op.
En met de koppeling half vastgedraaid schoof de bak er ook zo op....
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

:beer: bak zit er weer op....
met z'n 2en 10 x op en af, wiebelen, schuiven, duwen enz. zonder resultaat. Ik dacht na de pauze gaan we wel weer verder. loop ik na de pauze de "werkplaats" in en pak de bak en schuif 'm er zo in 1 x op :lol:
5GTT & clio II 1.6 16v
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Mooi :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Zo werkt dat altijd, knooien en uiteindelijk na een pauze nog 1 keer proberen en hoppa... Daar gaat ie :)
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

inderdaad, ik heb wel geleerd sinds ik aan m'n auto's klus dat het soms lijkt of het echt niet gaat lukken maar dat je gewoon vrolijk door moet gaan, en dan lukt het heus wel ('n keer) :grin:
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

kleine tegenslag:

omdat mijn uitlaat spruitstuk wat scheuren begon te vertonen (er zaten ook al aardig wat lassen op) en ik tegen een spaghetti ding aanliep voor 'n leuk bedrag, had ik die maar aangeschaft.

met m'n stomme hoofd heb ik van de week, zonder eerst wat te passen, de spruitstukken (met nwe pakking) gemonteerd, en de turbo er weer op.
Bij het moteren van de spruitstukken merkte ik al een een minimaal dikte verschil op tussen de platen van inlaat en uitlaat: de moertjes trokken iets scheef bij de laatste slag :(
Vandaag weer verder gegaan en nu kwam ik erachter dat het hitteschild voor de startmotor met dit spruitstuk voor geen meter meer past, en de ondersteuningsstang tussen downpipe en spruitstuk past ook niet meer :@
Die stang is nog wel aan te passen, maar het hitteschild wil ik toch ook wel graag erop hebben zitten :)
Dit spruitstuk gaat het dus niet worden helaas, alleen heb ik nu dus geen goed (genoeg) origineel spruitstuk meer liggen. misschien kan ik 'm nog laten lassen, of op zoek naar een andere. Zijn die dingen eigenlijk nog nieuw leverbaar?zal ook weer niet goedkoop zijn waarschijnlijk :~

afijn, niet veel opgeschoten vandaag...
5GTT & clio II 1.6 16v
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Goede uitlaatspruitstukken zijn her en der wel te vinden hoor...

Maar hitteschild voor je downpipe monteren ??? De meeste rijden zonder overigens. :smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie