Allartino's Gtt & Clio (Gtt verkocht)
-
Er ligt voldoende klaar om in de GTT te gaan zo te zien, succes ! 

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Lekkere ruimte Allart.
Enne... veel sleutelplezier...

Enne... veel sleutelplezier...

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
CGB bedoel ik natuurlijk
http://www.cgbmotorsport.net/genuine-en ... -615-p.asp
edit: prijs maakt niet uit:
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2422

http://www.cgbmotorsport.net/genuine-en ... -615-p.asp
edit: prijs maakt niet uit:
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2422
5GTT & clio II 1.6 16v
vandaag verder gegaan met het demonteren en ook vast gekeken hoe de kabelboom een beetje loopt. Nou kom ik het volgende tegen ('t eerste, maar zal vast niet het laatste zijn
):
bij de grote stekker achter de linker koplamp loopt er nu bij nog een ander draadje bij, die zit niet in de nieuwe kabelboom?
zie de foto, ik bedoel het draadje met de blauwe kabelschoentjes:
![Afbeelding]()
ik had ook een nieuwe BDP sensor met lange kabel liggen, maar de stekker past niet op mijn ontsteking... heeft iemand dit eerder gezien/meegemaakt? is daar een soort tussenstuk voor of heb ik gewoon de verkeerde?
![Afbeelding]()

bij de grote stekker achter de linker koplamp loopt er nu bij nog een ander draadje bij, die zit niet in de nieuwe kabelboom?
zie de foto, ik bedoel het draadje met de blauwe kabelschoentjes:
ik had ook een nieuwe BDP sensor met lange kabel liggen, maar de stekker past niet op mijn ontsteking... heeft iemand dit eerder gezien/meegemaakt? is daar een soort tussenstuk voor of heb ik gewoon de verkeerde?
5GTT & clio II 1.6 16v
In ieder geval de verkeerde aansluiting..en waarschijnlijk dus ook de verkeerde sensor (heb ik niet eerder zo gezien; zijn altijd male stekkers).
Van die witte draad...ik heb precies hetzelfde, moet het nog eens uitzoeken in het grote gekopieerde boek der R5 draadbomen...
Ziet er wel lekker uit trouwens, die nieuwe draadboom
Van die witte draad...ik heb precies hetzelfde, moet het nog eens uitzoeken in het grote gekopieerde boek der R5 draadbomen...
Ziet er wel lekker uit trouwens, die nieuwe draadboom

het gaat niet over de witte draad
die draad die er los langs loopt is volgens mij van de oliedruksensor... het kan zijn dat het lampje niet meer deed of wat dan ook en dat ze hem daarom omgeleid hebben voor verzekerd contact..
vaak is het zo(bij mij tenminste) dat die stekker van de kabelboom helemaal gecorrodeerd was, dan is het ook wel logisch dat die draadbomen altijd gaan f*cken

die draad die er los langs loopt is volgens mij van de oliedruksensor... het kan zijn dat het lampje niet meer deed of wat dan ook en dat ze hem daarom omgeleid hebben voor verzekerd contact..
vaak is het zo(bij mij tenminste) dat die stekker van de kabelboom helemaal gecorrodeerd was, dan is het ook wel logisch dat die draadbomen altijd gaan f*cken

nu ik het nog even bekijk lijkt het daar inderdaad wel op!!!Roy schreef:Die extra draad zit origineel niet zo. Volgens mij is dat de aansturing van de startmotor.
maak op het oude stekkerblok weer ff een nieuw stekkertje met dat draad erin, zorg dat je alle pinnetjes goed schoonmaakt en evt beetje opschuurt en spuit de boel in met iets vettigs voor je het in elkaar zet
dus dan zou die draad uit de stekker gehaald zijn die nu nog op de caros. zit om door te verbinden? origineel zit het i.i.g. niet zo met die kabelschoentjes
ik zal zo de andere kant van de stekker eens bekijken...
uiteraard ga ik alle stekkers schoonmaken en inspuiten met contactspray

uiteraard ga ik alle stekkers schoonmaken en inspuiten met contactspray

5GTT & clio II 1.6 16v
weet iemand waar ik de pinnetjes kan krijgen die in een stekkerblok zitten?
ben gisteren bij de lokale autoshop geweest die dat soort dingen vroeger verkocht, maar die had ze niet meer...
heb net zonder resultaat al ruim 40 pagina's op conrad zitten doorspitten...
ben gisteren bij de lokale autoshop geweest die dat soort dingen vroeger verkocht, maar die had ze niet meer...

heb net zonder resultaat al ruim 40 pagina's op conrad zitten doorspitten...
5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Über-Spammer
??? Dat extra draadje bij je stekkerverbinding heb ik ook zo bij mijn groene GTT zitten en ik dacht dat ik die ook had bij m'n witte....
Die grote stekker levert wel vaker problemen op begrijp ik, misschien wordt dat ook vaker op dezelfde manier opgelost?
ik kan nu duidelijk zien dat de losse draad is weggeknipt bij de stekkers.
ik heb 'm toch al een aantal keer losgehad en opnieuw gemonteerd, maar het was me nog nooit opgevallen

edit: als 't werkt, werkt 't, maar met m'n nieuwe kableboom heb ik liever dat 't weer zit zoals 't hoort

ik kan nu duidelijk zien dat de losse draad is weggeknipt bij de stekkers.
ik heb 'm toch al een aantal keer losgehad en opnieuw gemonteerd, maar het was me nog nooit opgevallen

edit: als 't werkt, werkt 't, maar met m'n nieuwe kableboom heb ik liever dat 't weer zit zoals 't hoort
5GTT & clio II 1.6 16v
vandaag nog even zitten pielen met de stekker, maar ik krijg het pinnetje er met geen mogelijkheid uit
ik was van plan om de draad er weer aan te solderen, maar dat wordt 'm dus niet.
In de schuur had ik nog een doos kabelbomen, maar uiteraard: ook bij die stekker de draad eraf geknipt (komt dus inderdaad vaker voor
)
zou je die stekkers bij renault los kunnen krijgen? of zit er dan altijd zo'n bos draad aan vast

In de schuur had ik nog een doos kabelbomen, maar uiteraard: ook bij die stekker de draad eraf geknipt (komt dus inderdaad vaker voor

zou je die stekkers bij renault los kunnen krijgen? of zit er dan altijd zo'n bos draad aan vast

5GTT & clio II 1.6 16v
-
heb er nog 1 besteld 6 maand terug en had wel de goede aansluiting...Allartino schreef:vandaag nog even zitten pielen met de stekker, maar ik krijg het pinnetje er met geen mogelijkheid uitik was van plan om de draad er weer aan te solderen, maar dat wordt 'm dus niet.
In de schuur had ik nog een doos kabelbomen, maar uiteraard: ook bij die stekker de draad eraf geknipt (komt dus inderdaad vaker voor)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
een losse stekker? of nieuwe kabelboom?Martijn Kool schreef:heb er nog 1 besteld 6 maand terug en had wel de goede aansluiting...Allartino schreef:vandaag nog even zitten pielen met de stekker, maar ik krijg het pinnetje er met geen mogelijkheid uitik was van plan om de draad er weer aan te solderen, maar dat wordt 'm dus niet.
In de schuur had ik nog een doos kabelbomen, maar uiteraard: ook bij die stekker de draad eraf geknipt (komt dus inderdaad vaker voor)
5GTT & clio II 1.6 16v
Het blok ligt er inmiddels uit, en ik ben bezig alle steuntjes e.d. te stralen en van een nieuw kleurtje voorzien.
Alleen steekt straks dat roestige blok zo af bij de rest
Hoe kan ik dat het beste opfrissen? stoomcleaner?
en moet ik dan nog ergens speciaal op letten ivm keerringen ofzo?
en wat voor verf/smots kan ik er dan het beste op smeren?
Alleen steekt straks dat roestige blok zo af bij de rest

Hoe kan ik dat het beste opfrissen? stoomcleaner?
en moet ik dan nog ergens speciaal op letten ivm keerringen ofzo?
en wat voor verf/smots kan ik er dan het beste op smeren?
5GTT & clio II 1.6 16v
de 1 doet het met gewone verf en de ander met hittebestendige, spuiten of met de kwast maakt ook niet zoveel uit eigenlijk........de sleutel is wel om het echt heel heel goed schoon te maken en een goeie primer
. Ga je ook nieuwe boutjes gebruiken dan? Anders steken die weer zo roestig af op je mooie delen 

R 5 Convertible Rulezz
Ben vanmiddag bezig geweest om de koppeling te vervangen, maar elke keer als ik de bak er weer op wil schuiven, blijkt de koppelinsplaat niet goed gecentreerd te zitten...
is hier een speciaal truukje voor
?
heb al geprobeerd:
-op het oog centreren
(staat in het handboek...)
-met een verlengstuk erin, en dan lijkt ie echt dezelfde ruimte rondom te hebben
-koppeling half vastzetten, bak erop, dan voorzichtig loshalen en koppeling verder vastzetten
iemand?
is hier een speciaal truukje voor

heb al geprobeerd:
-op het oog centreren

-met een verlengstuk erin, en dan lijkt ie echt dezelfde ruimte rondom te hebben

-koppeling half vastzetten, bak erop, dan voorzichtig loshalen en koppeling verder vastzetten

iemand?

5GTT & clio II 1.6 16v
de stekker achter de koplamp is trouwens weer terug in originele staat, heb het pinntje met behulp van de lokale electrotechnieker los kunnen halen en de draad er weer aan vast gesoldeerd
Hij merkte daar wel bij op dat het contact/pinnetje in de stekker eigenlijk vel te dun is voor zo'n dikke draad (startmotor) dus dat dat waarschijnlijk vaak veel problemen veroorzaakt. vandaar dat ie bij meerdere GT's al is doorverbonden.
De "verkeerde" BDP sensor die ik had, blijkt wel de goede te zijn, maar dan voor een 2delige kabel... en het 2de deel is niet meer leverbaar...
1 komplete ph2 BDP sensor met lange kabel was nog wel leverbaar, en goedkoper dan alleen het 2de deel (zonder sensor)!
rare renault lui 
iemand nog een nwe BDP sensor voor 2 delige kabel nodig?

Hij merkte daar wel bij op dat het contact/pinnetje in de stekker eigenlijk vel te dun is voor zo'n dikke draad (startmotor) dus dat dat waarschijnlijk vaak veel problemen veroorzaakt. vandaar dat ie bij meerdere GT's al is doorverbonden.
De "verkeerde" BDP sensor die ik had, blijkt wel de goede te zijn, maar dan voor een 2delige kabel... en het 2de deel is niet meer leverbaar...
1 komplete ph2 BDP sensor met lange kabel was nog wel leverbaar, en goedkoper dan alleen het 2de deel (zonder sensor)!

iemand nog een nwe BDP sensor voor 2 delige kabel nodig?

5GTT & clio II 1.6 16v
hmm, we hebben 'm er al drie keer opnieuw gecentreerd en erop proberen te schuiven (ook flink gewiebeld) maar zonder resultaat..-PAZ- schreef:Op het zicht centreren werkt meestal het beste, het is wel zo dat je bijna altijd wel effe flink moet bewegen met de bak voor ie helemaal op zijn plaats valt
morgen maar weer eens proberen dan

5GTT & clio II 1.6 16v
past die koppeling wel op de price as van de versnellings bak? het kan ook zijn dat 1 van bijde afwijkende spiebaneh heeft. zo past een twingo koppeling niet op een r19, die ogenschijnlijk het zelfde zijn. en een gt koppeling weer niet op een normale 5 (zal wel het zelfde verschil zijn)
Dat heb ik wel gechecked, schoof er netjes op.Abel schreef:past die koppeling wel op de price as van de versnellings bak? het kan ook zijn dat 1 van bijde afwijkende spiebaneh heeft. zo past een twingo koppeling niet op een r19, die ogenschijnlijk het zelfde zijn. en een gt koppeling weer niet op een normale 5 (zal wel het zelfde verschil zijn)
En met de koppeling half vastgedraaid schoof de bak er ook zo op....
5GTT & clio II 1.6 16v

met z'n 2en 10 x op en af, wiebelen, schuiven, duwen enz. zonder resultaat. Ik dacht na de pauze gaan we wel weer verder. loop ik na de pauze de "werkplaats" in en pak de bak en schuif 'm er zo in 1 x op

5GTT & clio II 1.6 16v
kleine tegenslag:
omdat mijn uitlaat spruitstuk wat scheuren begon te vertonen (er zaten ook al aardig wat lassen op) en ik tegen een spaghetti ding aanliep voor 'n leuk bedrag, had ik die maar aangeschaft.
met m'n stomme hoofd heb ik van de week, zonder eerst wat te passen, de spruitstukken (met nwe pakking) gemonteerd, en de turbo er weer op.
Bij het moteren van de spruitstukken merkte ik al een een minimaal dikte verschil op tussen de platen van inlaat en uitlaat: de moertjes trokken iets scheef bij de laatste slag
Vandaag weer verder gegaan en nu kwam ik erachter dat het hitteschild voor de startmotor met dit spruitstuk voor geen meter meer past, en de ondersteuningsstang tussen downpipe en spruitstuk past ook niet meer
Die stang is nog wel aan te passen, maar het hitteschild wil ik toch ook wel graag erop hebben zitten
Dit spruitstuk gaat het dus niet worden helaas, alleen heb ik nu dus geen goed (genoeg) origineel spruitstuk meer liggen. misschien kan ik 'm nog laten lassen, of op zoek naar een andere. Zijn die dingen eigenlijk nog nieuw leverbaar?zal ook weer niet goedkoop zijn waarschijnlijk
afijn, niet veel opgeschoten vandaag...
omdat mijn uitlaat spruitstuk wat scheuren begon te vertonen (er zaten ook al aardig wat lassen op) en ik tegen een spaghetti ding aanliep voor 'n leuk bedrag, had ik die maar aangeschaft.
met m'n stomme hoofd heb ik van de week, zonder eerst wat te passen, de spruitstukken (met nwe pakking) gemonteerd, en de turbo er weer op.
Bij het moteren van de spruitstukken merkte ik al een een minimaal dikte verschil op tussen de platen van inlaat en uitlaat: de moertjes trokken iets scheef bij de laatste slag

Vandaag weer verder gegaan en nu kwam ik erachter dat het hitteschild voor de startmotor met dit spruitstuk voor geen meter meer past, en de ondersteuningsstang tussen downpipe en spruitstuk past ook niet meer

Die stang is nog wel aan te passen, maar het hitteschild wil ik toch ook wel graag erop hebben zitten

Dit spruitstuk gaat het dus niet worden helaas, alleen heb ik nu dus geen goed (genoeg) origineel spruitstuk meer liggen. misschien kan ik 'm nog laten lassen, of op zoek naar een andere. Zijn die dingen eigenlijk nog nieuw leverbaar?zal ook weer niet goedkoop zijn waarschijnlijk

afijn, niet veel opgeschoten vandaag...
5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Über-Spammer
Goede uitlaatspruitstukken zijn her en der wel te vinden hoor...
Maar hitteschild voor je downpipe monteren ??? De meeste rijden zonder overigens.
Maar hitteschild voor je downpipe monteren ??? De meeste rijden zonder overigens.