[5GTE]stk`s gte 16v - de opbouw

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
mark 5t
Contacteer:

goed bezig. (Y)
is dat het subframe wat je toen bij mij gehaald hebt?
Tim
Car: E36 M3

Je laat er geen gras over groeien, echt super dit Steven. Wordt een echte sleeper zo! Al was je al flink op weg (Y) :worship:
Steven(stk)

zo vandaag eindelijk weer eens tijd gehad om wat aan de vijf te doen.

allereerst de foto`s van vorige keer

- aangepast clio 16v subframe met williams draagarmen, (even snel schoongemaakt en voorzien van een verflaagje)
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/spoor ... _sized.JPG[/img]

- even op een bijna verantwoorde manier het gtt subframe verwijderen en het 16v subframe eronder zetten. :~

- de nieuwe breedte , moet nog even langs de uitlijnboer

- wielkast is iig goed gevuld

Todo

-19 16v spoorstangen plaatsen (blijkt dat spoorstangen hetzelfde zijn, alleen de spoorstang einde is langer)
- Radiateur wisselen met de 16v ivm te weinig ruimte
- uitlijnen
- aandrijfas rechts plaatsen
- eventueel achterste motorsteun swappen voor een clio 16v exemplaar, na de laatste keer zandvoort is de beweging van de motor opeens een stuk meer.
- zooi weer dichtbouwen :P
- schakelstang regelen
- uitlaat terug hangen
- alles nog eens goed nalopen

Dus nog een dagje en dan moet het wel weer rijden :)
Tom
Moderator
Car: MB

Dat is wel aardig breed (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Met inveren lopen de banden niet aan tegen je skirts ??

net zo breed als die van Menno toch ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven(stk)

Arco Straver schreef:Met inveren lopen de banden niet aan tegen je skirts ??

net zo breed als die van Menno toch ??

Ik heb nog niet gereden, maar ik denk dat als ik genoeg camber laat staan dat het dan wel goed moet gaan.

Dit is volgens mij inderdaad net zo breed als bij Menno, hij heeft alleen nog wel een 16v achteras gemonteerd.
Maar volgens mij zit ik al aan de max qua breedte achter zonder te gaan hakken in de achterschermen.
Martijn Kool

clio 16v steun gaat niet denk ik ivm hangend blok. ik denk dat je een 19 steun bedoelt...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Car: MB

achterste is toch het hondenbot. Die zit altijd onder.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven(stk)

Martijn Kool schreef:clio 16v steun gaat niet denk ik ivm hangend blok. ik denk dat je een 19 steun bedoelt...
Tom schreef:achterste is toch het hondenbot. Die zit altijd onder.
In de clio hangt het blok aan de cas en zit de achterste steun onder het subframe, Bij het gasgeven duwt het blok dus van onder tegen het subframe
In de vijf staat het blok op het subframe en staat de achterste steun ook op het subframe, deze steun wordt dus als het ware uitgerekt tijdens het gasgeven.

"probleem" is nu dat het blok toch aardig kantelt bij het gasgeven, terwijl het blok eerder echt gewoon stil stond, (steven heeft dit ooit al eens geprobeerd op zandvoort )

Conclusie : die steunen hebben het dus best zwaar, mijn idee is dat de 16v steun beter geschikt is om het kantelen tegen te gaan omdat deze tegen het subframe aandrukt ipv de steun uit rekt. Of dit echt zo is moet ik gewoon proberen denk ik :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Je kan ook eens kijken voor speciale bussen, meen dat Reichhard ze wel heeft (Y)

Verder mooie (maar vooral goede) upgrades aan je wagen, begin me toch wel te eikelen zolang ik zelf nog niet echt wat kan doen (0) :~
Martijn Kool

ik denk niet dat dat kan, hij is puur voor kantelen dat hondenbot. Nu ligt je blok op 3 steunen, dan nog maar op 2, want dat hondenbot kan vrij draaien..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven(stk)

Jean-Paul-S schreef:Je kan ook eens kijken voor speciale bussen, meen dat Reichhard ze wel heeft (Y)

Verder mooie (maar vooral goede) upgrades aan je wagen, begin me toch wel te eikelen zolang ik zelf nog niet echt wat kan doen (0) :~
:lol: ach zodra die cupclio van je in elkaar zit rijd je rondjes om me heen ben ik bang, mocht je trouwens ooit hulp nodig hebben met de racer, wellicht blijft de mijne dan eens langer dan een maand in elkaar staan ;)
Steven(stk)

Martijn Kool schreef:ik denk niet dat dat kan, hij is puur voor kantelen dat hondenbot. Nu ligt je blok op 3 steunen, dan nog maar op 2, want dat hondenbot kan vrij draaien..
hmm ok dat is jammer, heb de werking van de 16v steun verder nooit goed bekeken. Thnx.

Maareh jij wilde nog wel van een schakelstang af toch ? :P
Abel
Über-Spammer

baksteun monteren van een r19 16V dus 4 ipv 3 steunen

wat heb je nu veranderd an het subframe?

:edit laat maar staat op de voruge pagina.

wat is het verschil in spoorbreedte tussen gt, clio 16 en williams?
Steven
Car: M536

Jongens, jullie halen echt vanalles door elkaar, dit is een 19-16v setup met 3 steunen. Hij heeft die bovenste steun van een clio toch niet :p

Volgens mij heeft Steven alle motorsteunen van z'n GTE gebruikt, waarbij de achterste motorsteun dus net als de 5GTT is. Er is dus ook geen sprake van een hondenbot, want dan zou die motor constant omkiepen op die steun. Als dit wel zo is, heeeeeel snel die GTE steun er weer in ja :D
Steven(stk)

Abel schreef:baksteun monteren van een r19 16V dus 4 ipv 3 steunen

wat heb je nu veranderd an het subframe?

:edit laat maar staat op de voruge pagina.

wat is het verschil in spoorbreedte tussen gt, clio 16 en williams?
exacte gegevens weet ik niet uit mijn hoofd, ik meen dat de 16 2cm breder is dan de gt, waar dit in zit weet ik niet zeker de draagarmen lijken op het eerste gezicht gelijk in lengte.

De williams is weer een cm of 5 ? breder dan de 16v, maar dat kunnen de williams rijders vast beter vertellen :P

@steven ik heb inderdaad gewoon versterkte gt steunen en de 16v steun achter zetten is blijkbaar geen goed idee zoals martijn al wist te melden:P
Steven

3 cm voor de willy tov de 16v.

En een fail voor mij, lees gewoon Martijns reactie scheef :D

Ik denk overigens dat je gewoon de originele steunen kapot gerukt hebt uit ouderdom en circuitgeweld. Setje upgrade steunen (Group N/Cup) zou het toch al een stuk beter moeten doen, vooral die achterste motorsteun scheelt dan een hoop (de 2 voorste wat minder, kan je evt. ook nieuw origieneel nemen).
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Verdomd goed bezig Steven ! wanneer gaan we weer eens rammen op een Vrijrijden.nl dag op Zandvoort ? lang geleden dat we daar met een groepje de sportklasse hebben staan zieken :p
Steven(stk)

zo , af en toe zou je zo`n hok toch gelijk naar de sloop willen brengen ... :evil:

wat er wel ging
- voorbumper zit er weer op na het verhangen van de oliekoeler
- open luchtfilter is exit, gte luchtfilerbox zit er zo goed als op
- wielen lopen niet aan :D

wat er niet ging
- testrondjes gemaakt om te kijken of alles ok was voor zandvoort
helaas , remprobleem de auto remt niet lekker, pedaal zit te diep en het achterwiel blokkeerd, ik vrees voor de remdrukverdeler achter... :@

Om alles uit te sluiten hebben we vanavond alle remklauwen rondom vervangen, nieuwe vloeistof erin en de nieuwe laguna hrc gemonteerd, alleen de klauw rechtsachter die uit het rek kwam laat geen vloeistof door bij het ontluchten terwijl er wel zat vloeistof door de leiding komt. :(

morgen dus die klauw nog even vervangen en eens kijken of het remmen nu wel goed gaat, zo niet dan geen zandvoort en met het geld dat ik uitspaar een instelbare remdrukregelaar kopen :P.

Verder nog ergens een setje nieuwe handremkabels zien te vinden, al is de handrem nu niet het aller belangrijkste
Steven

Heb je de nippel er ook geheel uitgedraaid?

Ik had laatst met de daily starslet van Q. dat ie gewoon enorm verstopt zat, nippel eruit, beetje poeren met ijzerdraad, flink remmen en *ploP*SQUIRRRTT* daar ging ie weer :D

Laat ff weten of je gaat, dan duik ik ook ff op.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Heb dat ook al eens gehad ja.. gewoon het nippel verstopt, net wat Steven zegt.. ijzerdraadje er door en gaan met dat ding :D
Steven(stk)

zo ik heb weer remmen, het was inderdaad een verstopte ontluchtingsnippel. , zo ff een langer rondje maken en wat kleine dingen checken :)
Martijn Kool

Steven schreef:Jongens, jullie halen echt vanalles door elkaar, dit is een 19-16v setup met 3 steunen. Hij heeft die bovenste steun van een clio toch niet :p

Volgens mij heeft Steven alle motorsteunen van z'n GTE gebruikt, waarbij de achterste motorsteun dus net als de 5GTT is. Er is dus ook geen sprake van een hondenbot, want dan zou die motor constant omkiepen op die steun. Als dit wel zo is, heeeeeel snel die GTE steun er weer in ja :D
dat probeerde ik ook te zeggen.

Je kunt wel de achterste motorsteun van een 19 16v pakken Steven, 5tientjes kost ie nieuw. is iets meer stevig dan die 5gt steun volgens mij.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven(stk)

geen zandvoort, maar wel de remmen gefixed , lang leve de easybleed :D
Tim

Hier is het ook niet door gegaan, geen vrij en ook nog eens laat weg, de remblokken op en oldtimerfestival ook al raggen op Zandvoort.

Ga je ook mee met het Ardennenweekend Stevie?
Steven(stk)

ardennen weekend is een misschien :)
Tim

Steven(stk) schreef:ardennen weekend is een zeker :)
Goed werk, niet mokken, lekker rossen (Y) :beer:
Steven(stk)

Vanmiddag de auto laten uitlijnen, de wielen stonden nog op max camber ( -4,7 :P) en de sporing stond er een " beetje" naast.

Camber staat nu op -3 , toespoor staat op 0,2, het caster verschilt wel iets (0,5 graden), maar dat is niet te stellen.

Verder ook nog een gloednieuwe ford rs2000 radiateur gekregen, even kijken of die mooier past dan de clio 16v radiateur, de aansluitingen lijken iig goed te zitten :)
Steven(stk)

Steven(stk) schreef:Vanmiddag de auto laten uitlijnen, de wielen stonden nog op max camber ( -4,7 :P) en de sporing stond er een " beetje" naast.

Camber staat nu op -3 , toespoor staat op 0,2, het caster verschilt wel iets (0,5 graden), maar dat is niet te stellen.

Verder ook nog een gloednieuwe ford rs2000 radiateur gekregen, even kijken of die mooier past dan de clio 16v radiateur, de aansluitingen lijken iig goed te zitten :)
als vervolg op mijn eerdere post, doordat ik minder camber heb staan liepen de wielen aan tegen de verbreders bij het stevigere stuurwerk.
Met het ardennenweekend / ring rijden voor de boeg de auto maar even 3cm omhoog gezet.
Daarna eens kijken hoe breed de achterkant kan worden zonder al te veel te hakken en zagen :P
Abel
Über-Spammer

Vertel wat er nou is gebeurt aub. had het met je verbeterinigen te maken of was het een verradelijk bochtje in de Ardennen? (U)
Steven(stk)

Abel schreef:Vertel wat er nou is gebeurt aub. had het met je verbeterinigen te maken of was het een verradelijk bochtje in de Ardennen? (U)
zodra de auto weer thuis staat zal ik het hele verhaal hier wel posten, mocht je het zolang niet uithouden stuur me maar een pm.
Bart V

Steven(stk) schreef:
Heb je bewust voor toespoor gekozen?
Tim

Wat zou jij daar mee doen Bart? Iets meer toespoor?
Steven

15 minuten uitspoor.
Tim

Fak, ik moet echt m'n uitlijnrapport terugvinden. Ik kan me niet meer voor de geest halen wat ze bij mij ingesteld hebben, wel een stukje meer toespoor als 0
Plaats reactie