Dennis' Gtt --- VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

om de oliekoler in je mistlamp gat te monteren heb ik zelf slangen laten persen op lengte.

die van 1meter zijn te kort voor links en/of rechts.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hmmm dan miss maar andere slangen regelen :) ik bekijk het wel ff :wink:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Hoe zit het eigelijk met de aansluitingen op de adapter, dan je die ook draaien? Want ik denk dat de slang anders niet helemaal lekker komt te zitten.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

je hebt alst het goed is 2 draadbussen die je in de adapter schroeft, hierop komt een gevelste leiding en deze draai je aan met de wartels, je kan de leiding alle kanten opdraaien en dan de wartels pas aandraaien.

dus als ik het goed heb is het antwoord ja :beer:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Zelfde dus als de aansluiting op de koeler zelf. Ne nog kijken of ik erbij kom ;)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

De slangen voor de FMIC zijn nu bijna klaar, ik moet nog 2 stukjes aluminium buis op maat maken en heb net nog een bochtje en slangenklemmen besteld. Ik heb hier er daar de slangen wat ingekort zodat het wat beter past, was bang dat het ander aan kon gaan lopen tegen wijn wielen. Ik ben trouwens wel van plan om alle blauwe slangen onder de kap los te halen en schoon te maken en alle aluminium delen opnieuw te polijsten. Ook gekeken wat ik met de oliekoeler ga doen, ik denk een stukje naar rechts verplaatsen zodat er nog maar een klein deel voor de radiateur zit.



[img]http://img13.imageshack.us/img13/8572/p61100012f.jpg[/img]



[img]http://img13.imageshack.us/img13/9209/p6110002l.jpg[/img]



[img]http://img13.imageshack.us/img13/6975/p6110003.jpg[/img]



[img]http://img13.imageshack.us/img13/8449/p6110005.jpg[/img]



[img]http://img13.imageshack.us/img13/4835/p6110004.jpg[/img]
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Is dat met originele riem of met korter riempje?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Korter lijkt het , anders had de dynamo nog verder naar voren gezeten op de spanner.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Nu kijken of je je gril er nog netjes in krijgt
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Waarom doet men telkens alsof hier het wiel opnieuw uitgevonden wordt? Ik snap dat echt niet hoor... Dit is al de zoveelste keer dat eenzelfde opstelling wordt gemaakt. :p

Die grille staat een gigantisch eind naar voren, daar krijgt die oliekoeler ruimte zat. (behalve dattie niet echt lekker wind vangt op dat plekje). En die slang die komt al helemaal niet in de buurt van de grille.

Je kan met deze opstelling ook makkelijk je mistlampen weer monteren trouwens.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Je kan die slangen idd maar op 1 manier kwijt. Ik weet niet of de riem korter is (ik twijfelde ook al) maar het past zo iig. Het plan is om de koeler een cm of 15 naar rechts te zetten (vanaf voor gezien) en 10cm hoger ofzo, lijkt me dan geen probleem meer zijn voor de radiateur :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Als ik de GT van Bart bekijk, dan heeft de grille echt wel te lijden van het slangenwerk en heeft hij ook een halve maan uit zijn voorbumper gezaagd om het allemaal probleemloos te laten passen.

Dus zo vanzelfsprekend lijkt me dat allemaal niet. :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

verschil in slangdiameter? :)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Nee dat is die Mégane intercooler, dan moet je idd wat aanpassen aan je bumper en soms ook grill. Ik had die IC ook bij mijn oude 5 erop zitten.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ziet er goed uit zo (Y) zat je toch goed in de buurt als je nog maar paar dingetjes bij moet bestellen :worship:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

DennisT schreef:Nee dat is die Mégane intercooler, dan moet je idd wat aanpassen aan je bumper en soms ook grill. Ik had die IC ook bij mijn oude 5 erop zitten.
:(


daar zijn nog foto's van :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Vast wel, moet je mijn oude topic ff opzoeken.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Vanmiddag de bumper op gehaald, zal we lff een stukje beter staan als die oude ;) Alleen hoop ik dat het kleurverschil mee valt, maar hij lijkt me iets donkerder dan de rest van de auto. Maar eerst maar eens alles poetsen en dan het plaatje compleet in het zonlicht zien.

De slangen van de FMIC zijn nu allemaal pas, stukken alu buis op maat gemaakt dus dat moet alleen nog in elkaar. Wil alleen nog wat dingen opnieuw polijsten en schoonmaken dus dat komt later wel.



[img]http://img29.imageshack.us/img29/1218/p6170001.jpg[/img]
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Wel zonde om de zaag er nu in te zetten..... :p
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Florus schreef:Wel zonde om de zaag er nu in te zetten..... :p
? FMIC zit gewoon achter de bumper hoor.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Waarschijnlijk passen de slangen niet helemaal lekker achter je mistlampen langs,en zul je daar wat weg moeten flexen.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Volgens mij gaan ze er bovenlangs.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ben maar begonnen met het een en ander los te halen onder de kap om schoon te maken. Ik dacht, ik probeer maar eens met Unipol of het daardoor weer een beetje gaat glimmen. En dat werkt wel aardig dus ;) De bedoeling was om alles te gaan polijsten, maar doordat alles toch al gebruikerssporen heeft zal het veels te veel werk worden om het 100% glad te krijgen. Het glimt iig weer als een tiet, dus ik ben tevreden :D

Vandaag en gister gedaan:
-lobster
-stabilisatiestang
-DV + T-stuk

De dumpvalve ook maar eens open gemaakt om schoon te maken, was ook wel nodig ook trouwens :~ Dus die is ook weer als nieuw.

Nog te poetsen:
-kvs tankje
-bellenvat
-luchtfilter
-IC buis 2x
-oliedop




[img]http://img30.imageshack.us/img30/6605/p6190025.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ziet er weer lkkr uit :smile: maar hoezo ic buis oppoetsen? is toch net nieuw?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ja maar die was niet gepolijst.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

mooie gt tuning lobster..
ik moet die van mij ook nodig eens poetsen na al het ''rust''stof :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Heeft iemand nog een keer een plaatje voor me van het cupcircuit zonder bleedvalve? Die link die Marcel gaf werkt niet meer.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

de 2 nippels aan de bestuurderskant van je lobster afdoppen, en als ik het goed zeg de bovenste aansluiting aan de bestuurderskant van de carb naar je actuator....
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

De oliekoeler hangt nu een stuk beter volgens mij, toevallig zitten de slangen ook veel beter zo. De meeste blauwe slangen heb ik eraf gehaald (de onderste zie je toch niet en kom er kut bij) en schoongemaakt, alleen straks nog even wat aluminium poetsen.

Een hoop dingen zitten wel erg stom onder de kap, veels te lange slangen enzo, alles wordt daarom met tiewraps bij elkaar gehouden. Dat moet gelijk ff wat netter dus. Ben nog steeds op zoek naar een cupschema! De ontsteking gelijk ook maar ff naar de andere kant van het schutbord verhuizen.



[img]http://img3.imageshack.us/img3/1720/p6200003yjk.jpg[/img]



[img]http://img3.imageshack.us/img3/3640/p6200001.jpg[/img]



[img]http://img3.imageshack.us/img3/6177/p6200002l.jpg[/img]



Weet iemand trouwens wat de functie van het pompje is die naast de carburateur aan het schutbord hangt? 1 slang loopt naar de perculatiefan en de andere weet ik niet meer.



[img]http://img3.imageshack.us/img3/3042/p6200004a.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

perculatiefan blaast verse lucht in je ic buis :wink:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Je hebt mail op het mail adres van je profiel. :smile:

GR.Gerald
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

tutuur schreef:perculatiefan blaast verse lucht in je ic buis :wink:
Als dat zo is kan het er meteen vanaf ;)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Inderdaad... :)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Zo vandaag weer onder de kap bezig geweest :) De ontsteking heb ik nu naar de andere kant van het schutbord verplaatst, aantal loze slangen eraf gehaald, dat stomme pompje eraf voor frisse lucht en alvast een paar slangen erop gezet. Alleen zit met een aantal vragen wat een paar slangetjes/kabeltjes betreft.



[img]http://img189.imageshack.us/img189/3294/p6230001z.jpg[/img]



[img]http://img32.imageshack.us/img32/3802/p6230002.jpg[/img]



[img]http://img145.imageshack.us/img145/303/p6230003f.jpg[/img]



[img]http://img190.imageshack.us/img190/8545/p6230004.jpg[/img]



Dit is wat ik weet/denk van de kabeltjes, wie kan mij ermee helpen?

1: aanluiting voor extra turbosruk metertje?
2: zit verder nergens aan vast, overloop vlotterkamer?
3: zit ergens aan het blok vast, maar geen aansluiting?
4: loopt langs schurbord en bij rembekractiger naar binnen, slangetje voor turbometertje op dash?
5: zit onder aan carburateur vast, afdoppen?
6: zit ergens in onderblok vast en loopt door schutbord heen, kvs temp. sensor?
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

DennisT schreef:Dit is wat ik weet/denk van de kabeltjes, wie kan mij ermee helpen?

1: aanluiting voor extra turbosruk metertje?
2: zit verder nergens aan vast, overloop vlotterkamer?
3: zit ergens aan het blok vast, maar geen aansluiting?
4: loopt langs schurbord en bij rembekractiger naar binnen, slangetje voor turbometertje op dash?
5: zit onder aan carburateur vast, afdoppen?
6: zit ergens in onderblok vast en loopt door schutbord heen, kvs temp. sensor?
1: Dit is inderdaad een aanSluiting voor een laaddrukmeter.
2: Deze slang is de overloop van je carb. Niet handig om deze boven je turbo uit te laten komen.
3: Geen idee.
4: Geen idee.
5: Geen idee.
6: Kom er even niet op...
Gesloten