Dennis' Gtt --- VERKOCHT
om de oliekoler in je mistlamp gat te monteren heb ik zelf slangen laten persen op lengte.
die van 1meter zijn te kort voor links en/of rechts.
die van 1meter zijn te kort voor links en/of rechts.
je hebt alst het goed is 2 draadbussen die je in de adapter schroeft, hierop komt een gevelste leiding en deze draai je aan met de wartels, je kan de leiding alle kanten opdraaien en dan de wartels pas aandraaien.
dus als ik het goed heb is het antwoord ja
dus als ik het goed heb is het antwoord ja

De slangen voor de FMIC zijn nu bijna klaar, ik moet nog 2 stukjes aluminium buis op maat maken en heb net nog een bochtje en slangenklemmen besteld. Ik heb hier er daar de slangen wat ingekort zodat het wat beter past, was bang dat het ander aan kon gaan lopen tegen wijn wielen. Ik ben trouwens wel van plan om alle blauwe slangen onder de kap los te halen en schoon te maken en alle aluminium delen opnieuw te polijsten. Ook gekeken wat ik met de oliekoeler ga doen, ik denk een stukje naar rechts verplaatsen zodat er nog maar een klein deel voor de radiateur zit.
[img]http://img13.imageshack.us/img13/8572/p61100012f.jpg[/img]
[img]http://img13.imageshack.us/img13/9209/p6110002l.jpg[/img]
[img]http://img13.imageshack.us/img13/6975/p6110003.jpg[/img]
[img]http://img13.imageshack.us/img13/8449/p6110005.jpg[/img]
[img]http://img13.imageshack.us/img13/4835/p6110004.jpg[/img]
[img]http://img13.imageshack.us/img13/8572/p61100012f.jpg[/img]
[img]http://img13.imageshack.us/img13/9209/p6110002l.jpg[/img]
[img]http://img13.imageshack.us/img13/6975/p6110003.jpg[/img]
[img]http://img13.imageshack.us/img13/8449/p6110005.jpg[/img]
[img]http://img13.imageshack.us/img13/4835/p6110004.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Korter lijkt het , anders had de dynamo nog verder naar voren gezeten op de spanner.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Waarom doet men telkens alsof hier het wiel opnieuw uitgevonden wordt? Ik snap dat echt niet hoor... Dit is al de zoveelste keer dat eenzelfde opstelling wordt gemaakt. 
Die grille staat een gigantisch eind naar voren, daar krijgt die oliekoeler ruimte zat. (behalve dattie niet echt lekker wind vangt op dat plekje). En die slang die komt al helemaal niet in de buurt van de grille.
Je kan met deze opstelling ook makkelijk je mistlampen weer monteren trouwens.

Die grille staat een gigantisch eind naar voren, daar krijgt die oliekoeler ruimte zat. (behalve dattie niet echt lekker wind vangt op dat plekje). En die slang die komt al helemaal niet in de buurt van de grille.
Je kan met deze opstelling ook makkelijk je mistlampen weer monteren trouwens.
Je kan die slangen idd maar op 1 manier kwijt. Ik weet niet of de riem korter is (ik twijfelde ook al) maar het past zo iig. Het plan is om de koeler een cm of 15 naar rechts te zetten (vanaf voor gezien) en 10cm hoger ofzo, lijkt me dan geen probleem meer zijn voor de radiateur 

Als ik de GT van Bart bekijk, dan heeft de grille echt wel te lijden van het slangenwerk en heeft hij ook een halve maan uit zijn voorbumper gezaagd om het allemaal probleemloos te laten passen.
Dus zo vanzelfsprekend lijkt me dat allemaal niet.
Dus zo vanzelfsprekend lijkt me dat allemaal niet.

verschil in slangdiameter? 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
DennisT schreef:Nee dat is die Mégane intercooler, dan moet je idd wat aanpassen aan je bumper en soms ook grill. Ik had die IC ook bij mijn oude 5 erop zitten.

daar zijn nog foto's van

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Vanmiddag de bumper op gehaald, zal we lff een stukje beter staan als die oude
Alleen hoop ik dat het kleurverschil mee valt, maar hij lijkt me iets donkerder dan de rest van de auto. Maar eerst maar eens alles poetsen en dan het plaatje compleet in het zonlicht zien.
De slangen van de FMIC zijn nu allemaal pas, stukken alu buis op maat gemaakt dus dat moet alleen nog in elkaar. Wil alleen nog wat dingen opnieuw polijsten en schoonmaken dus dat komt later wel.
[img]http://img29.imageshack.us/img29/1218/p6170001.jpg[/img]

De slangen van de FMIC zijn nu allemaal pas, stukken alu buis op maat gemaakt dus dat moet alleen nog in elkaar. Wil alleen nog wat dingen opnieuw polijsten en schoonmaken dus dat komt later wel.
[img]http://img29.imageshack.us/img29/1218/p6170001.jpg[/img]
Ben maar begonnen met het een en ander los te halen onder de kap om schoon te maken. Ik dacht, ik probeer maar eens met Unipol of het daardoor weer een beetje gaat glimmen. En dat werkt wel aardig dus
De bedoeling was om alles te gaan polijsten, maar doordat alles toch al gebruikerssporen heeft zal het veels te veel werk worden om het 100% glad te krijgen. Het glimt iig weer als een tiet, dus ik ben tevreden 
Vandaag en gister gedaan:
-lobster
-stabilisatiestang
-DV + T-stuk
De dumpvalve ook maar eens open gemaakt om schoon te maken, was ook wel nodig ook trouwens
Dus die is ook weer als nieuw.
Nog te poetsen:
-kvs tankje
-bellenvat
-luchtfilter
-IC buis 2x
-oliedop
[img]http://img30.imageshack.us/img30/6605/p6190025.jpg[/img]


Vandaag en gister gedaan:
-lobster
-stabilisatiestang
-DV + T-stuk
De dumpvalve ook maar eens open gemaakt om schoon te maken, was ook wel nodig ook trouwens

Nog te poetsen:
-kvs tankje
-bellenvat
-luchtfilter
-IC buis 2x
-oliedop
[img]http://img30.imageshack.us/img30/6605/p6190025.jpg[/img]
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
mooie gt tuning lobster..
ik moet die van mij ook nodig eens poetsen na al het ''rust''stof
ik moet die van mij ook nodig eens poetsen na al het ''rust''stof

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
De oliekoeler hangt nu een stuk beter volgens mij, toevallig zitten de slangen ook veel beter zo. De meeste blauwe slangen heb ik eraf gehaald (de onderste zie je toch niet en kom er kut bij) en schoongemaakt, alleen straks nog even wat aluminium poetsen.
Een hoop dingen zitten wel erg stom onder de kap, veels te lange slangen enzo, alles wordt daarom met tiewraps bij elkaar gehouden. Dat moet gelijk ff wat netter dus. Ben nog steeds op zoek naar een cupschema! De ontsteking gelijk ook maar ff naar de andere kant van het schutbord verhuizen.
[img]http://img3.imageshack.us/img3/1720/p6200003yjk.jpg[/img]
[img]http://img3.imageshack.us/img3/3640/p6200001.jpg[/img]
[img]http://img3.imageshack.us/img3/6177/p6200002l.jpg[/img]
Weet iemand trouwens wat de functie van het pompje is die naast de carburateur aan het schutbord hangt? 1 slang loopt naar de perculatiefan en de andere weet ik niet meer.
[img]http://img3.imageshack.us/img3/3042/p6200004a.jpg[/img]
Een hoop dingen zitten wel erg stom onder de kap, veels te lange slangen enzo, alles wordt daarom met tiewraps bij elkaar gehouden. Dat moet gelijk ff wat netter dus. Ben nog steeds op zoek naar een cupschema! De ontsteking gelijk ook maar ff naar de andere kant van het schutbord verhuizen.
[img]http://img3.imageshack.us/img3/1720/p6200003yjk.jpg[/img]
[img]http://img3.imageshack.us/img3/3640/p6200001.jpg[/img]
[img]http://img3.imageshack.us/img3/6177/p6200002l.jpg[/img]
Weet iemand trouwens wat de functie van het pompje is die naast de carburateur aan het schutbord hangt? 1 slang loopt naar de perculatiefan en de andere weet ik niet meer.
[img]http://img3.imageshack.us/img3/3042/p6200004a.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Je hebt mail op het mail adres van je profiel.
GR.Gerald

GR.Gerald
Project: GTT Blue Sport
Zo vandaag weer onder de kap bezig geweest
De ontsteking heb ik nu naar de andere kant van het schutbord verplaatst, aantal loze slangen eraf gehaald, dat stomme pompje eraf voor frisse lucht en alvast een paar slangen erop gezet. Alleen zit met een aantal vragen wat een paar slangetjes/kabeltjes betreft.
[img]http://img189.imageshack.us/img189/3294/p6230001z.jpg[/img]
[img]http://img32.imageshack.us/img32/3802/p6230002.jpg[/img]
[img]http://img145.imageshack.us/img145/303/p6230003f.jpg[/img]
[img]http://img190.imageshack.us/img190/8545/p6230004.jpg[/img]
Dit is wat ik weet/denk van de kabeltjes, wie kan mij ermee helpen?
1: aanluiting voor extra turbosruk metertje?
2: zit verder nergens aan vast, overloop vlotterkamer?
3: zit ergens aan het blok vast, maar geen aansluiting?
4: loopt langs schurbord en bij rembekractiger naar binnen, slangetje voor turbometertje op dash?
5: zit onder aan carburateur vast, afdoppen?
6: zit ergens in onderblok vast en loopt door schutbord heen, kvs temp. sensor?

[img]http://img189.imageshack.us/img189/3294/p6230001z.jpg[/img]
[img]http://img32.imageshack.us/img32/3802/p6230002.jpg[/img]
[img]http://img145.imageshack.us/img145/303/p6230003f.jpg[/img]
[img]http://img190.imageshack.us/img190/8545/p6230004.jpg[/img]
Dit is wat ik weet/denk van de kabeltjes, wie kan mij ermee helpen?
1: aanluiting voor extra turbosruk metertje?
2: zit verder nergens aan vast, overloop vlotterkamer?
3: zit ergens aan het blok vast, maar geen aansluiting?
4: loopt langs schurbord en bij rembekractiger naar binnen, slangetje voor turbometertje op dash?
5: zit onder aan carburateur vast, afdoppen?
6: zit ergens in onderblok vast en loopt door schutbord heen, kvs temp. sensor?
1: Dit is inderdaad een aanSluiting voor een laaddrukmeter.DennisT schreef:Dit is wat ik weet/denk van de kabeltjes, wie kan mij ermee helpen?
1: aanluiting voor extra turbosruk metertje?
2: zit verder nergens aan vast, overloop vlotterkamer?
3: zit ergens aan het blok vast, maar geen aansluiting?
4: loopt langs schurbord en bij rembekractiger naar binnen, slangetje voor turbometertje op dash?
5: zit onder aan carburateur vast, afdoppen?
6: zit ergens in onderblok vast en loopt door schutbord heen, kvs temp. sensor?
2: Deze slang is de overloop van je carb. Niet handig om deze boven je turbo uit te laten komen.
3: Geen idee.
4: Geen idee.
5: Geen idee.
6: Kom er even niet op...