Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zo, het lijkt of alles gigantisch scheef staat, maar dat vertekend op een of andere manier, maargoed zo heb ik het dus zitten:

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Will ... _rails.jpg[/img]

Handige van de zijbevestiging is dat je hoogte&kanteling makkelijk kunt stellen.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ziet er inderdaad wel makkelijk uit zo, zijn dat originele Clio stoelframe's die je er onder hebt zitten ?

Ik ga morgen eerst eens kijken hoe ik uit kom met die balkjes zo overdwars, anders maar eens kijken voor zijbevestiging :)

Bedankt in ieder geval !

@Paul: Super ! Had geen enkele foto van die dag gewoon :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee dit zijn bijna kaalgeslepen GTT frames, moet het nog eens netter overdoen zodat die zijbevestiging mooi erop aansluit.

De clioframes zaten op die gaten die je rechts van de foto ziet.

Om even op je vraag uit mijn topic te reageren:
Ronald1916V schreef:Ziet er goed uit Steven,

Waar heb je die rechter kant van de gordel aan vast gemaakt eigenlijk ? bij een Clio zit de originele gordelhouder toch ook aan de stoel vast ?
Die heb ik door het achterste gat van het originele frame gedaan, past met wat frotten ook fatsoenlijk een M10 doorheen. Zit perfect zo (Y)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Da's inderdaad een optie dan, zoiets had ik ook in gedachten, als ik er toch 2 dikke profielen onder maak kan daar ook wel een extra gat bij in voor de gordelbevestiging, die linker kan wel op de originele bevestiging en achter kan mooi op de achterste gordelbevestigingen.

In de toekomst nog eens een balkje er tussen lassen o.i.d. voor de gordel, schijnt niet echt goed te zijn als de gordel recht naar beneden loopt. maar dat kan vast wel even voorlopig... was dit jaar nog niet van plan om 'm op de kop te leggen :D
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

de hoek naar je originele achterbevestingingen is toch wel redelijk te doen? zeker als je stoel een beetje laag staat. kan je wel precies mooi zo'n oog in draaien
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

paulvanrooij schreef:de hoek naar je originele achterbevestingingen is toch wel redelijk te doen? zeker als je stoel een beetje laag staat. kan je wel precies mooi zo'n oog in draaien
Bij een 19 gaat dat volgens mij nog wel aardig, bij een Clio wel aardig stijl naar beneden, schijnt niet goed te zijn omdat je schouders dan naar beneden getrokken worden als de gordels aanspannen.. maargoed, da's weer zo'n theorie.. gelukkig heb ik dat zelf nog niet getest :p dus maak ik 'm eerst even op de achterste gordelbevestiging vast op de vloer :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb mijn rechter gordel niet vastzitten aan het nieuwe stoelframe, maar vastgemaat door het achterste gat in de middentunnel waar het originele frame op vastzit.
Volgens mij mag je officieel ook je gordels niet aan je stoelframe vast hebben zitten.

Die cheapass 2" gordels van mij heb ik ff tijdelijk achterin op de C-stijl vastgezet, niet helemaal ideaal, als de C-stijl indeukt ontspand de gordel zich, maargoed moet maar even en tis altijd nog beter dan originele 3 punts :p

Met de tijd gewoon netjes balkje achterin met mooie 5 punts.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven schreef:Ik heb mijn rechter gordel niet vastzitten aan het nieuwe stoelframe, maar vastgemaat door het achterste gat in de middentunnel waar het originele frame op vastzit.
Volgens mij mag je officieel ook je gordels niet aan je stoelframe vast hebben zitten.

Die cheapass 2" gordels van mij heb ik ff tijdelijk achterin op de C-stijl vastgezet, niet helemaal ideaal, als de C-stijl indeukt ontspand de gordel zich, maargoed moet maar even en tis altijd nog beter dan originele 3 punts :p

Met de tijd gewoon netjes balkje achterin met mooie 5 punts.
Fabrieksaf zit die gordel ook aan je stoelframe dus dat zal vast wel goed gaan, als de klap zo groot is dat ik met stoel en al naar buiten ga zal ik die gordel ook wel niet meer nodig gehad hebben gehad :D
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Steven schreef:Ik heb mijn rechter gordel niet vastzitten aan het nieuwe stoelframe, maar vastgemaat door het achterste gat in de middentunnel waar het originele frame op vastzit.
Volgens mij mag je officieel ook je gordels niet aan je stoelframe vast hebben zitten.

Die cheapass 2" gordels van mij heb ik ff tijdelijk achterin op de C-stijl vastgezet, niet helemaal ideaal, als de C-stijl indeukt ontspand de gordel zich, maargoed moet maar even en tis altijd nog beter dan originele 3 punts :p

Met de tijd gewoon netjes balkje achterin met mooie 5 punts.
Bedoel je dan het achterste gat van de onderste rail van je stoelframe? Dus het gat wat in de bodem van de auto zit?

Heb nu de rechterbevestiging vastzitten aan een oog die vastzit aan het frame van de Sparcostoel en dat vind ik niet echt ideaal.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja jij hebt hebt zo'n frame wat op de originele rails zit toch?

Ik heb die hele originele rails eruit gevist en die 2 GTT geleiders op die dwarsbalkjes op de bodemplaat gezet. (op gelijke hoogte dus) en omdat ik die originele rails eruit haalde had ik daar 2 mooie gaten over, waarvan ik door het voorste gat nu realtime de middendemper kan inspecteren :lol:
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Zo'n inspectiegat is idd handig :-)
Maar het is me helemaal duidelijk.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Mij is het ook duidelijk, ik heb weer veel en veel te veel geld uitgegeven voor van die kutframes...

Proberen van de week maar eens te kijken als het dashbord en kooi erin zitten of ik iets met die stoel kan regelen. Inmiddels foto's genoeg :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat komt op hetzelfde neer als zo'n sparcoframe mr. Geert :p

Na veel foeteren had ik dat frame erin, maar dan zat ik nog net zo hoog als met originele stoel. Nu ligt dat ook een beetje aan de originele sparco zijbevestigingen die ik heb, die dwingen ook om de stoel een paar cm hoger te zetten.

Bij deze heb ik nog wel een origineel sparcoframe te koop overigens :)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

:-( Jammer dat het niet paste Steven, het is wel een orgineel sparco frame. :(
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Terugkope? ;)

Maakt niet uit hoor, bedenk me net trouwens dat ik ergens nog wel de juiste zijbevestigingen moet hebben, maargoed zit nu ook prima :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik ben inmiddels ook bijna zover dat als het niet lukt zo dat ik zijbevestiging koop...
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ik heb een OMP frame waarbovenop de stoel vast zit gebout. Monteren is echt appeltje-eitje.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tim schreef:Ik ben inmiddels ook bijna zover dat als het niet lukt zo dat ik zijbevestiging koop...
Kun je doen inderdaad.. ik ben na 2 avonden kloten (met dank aan een Aldi/Lidl/Action borenset) wel heel erg tevreden met m'n Sparco frame's ! :D

Eerst gisteravond met het idee gekomen om rond een uurtje of 7 te beginnen, even een frame in elkaar te knutselen, had al een meter of 2 staal gekocht, een paar nette bouten.. om dan de stoelen er in te zetten, de auto even te wassen.. en 'm eens even een paar dagen te proberen...

Aangezien ik zelf niet al te handig ben met bewerking van staal e.d. en ik toch nog wel behoorlijk goed en veel gereedschap in de schuur heb beschik ik niet over een fatsoenlijk setje boren.. ik moest dus 8 gaten boren, 4 voor de bevestiging aan de vloer... en 4 voor de bevestiging van de rails..

Even in de schuur gekeken van pa.... die had een mooi setje boortjes liggen, meegenomen.. ram die 8mm boor tegen dat staal aan.. halverwege, boortje afgebrand, eerst voorgeboord met 4mm.. dan met 6mm.. en dan met 8mm.. maargoed.. weer een gat verder, 3 boortjes in rook op.. alhoewel, 4 uur aan het kloten geweest en eigenlijk niets bereikt.. flink over de zeik naar huis gegaan, en vandaag maar eens even een goede boor gekocht... 8mm boor gescoort voor een tientje..

En jawel.. met pakt een stukje staal.. jankt er 8 gaten in, en hoppa, aan de klus :D

Hier en daar wat uitgemeten, extra stukje er onder gelast omdat de binnenste bevestiging op de tunnelbak zit en dus hoger ligt..

Balkjes gemonteerd, stoeltje er op.. past perfect.. uit elkaar gedraait, laagje lak over het frame, spul er weer in gezet.. en het zit perfect, niet zo hoog zodat ik iedere keer met m'n helm tegen de kooi aan zit te koppen.. maar ook weer niet zo laag dat ik niet over m'n dashboard heen kan kijken (Y) :worship:

Afbeelding

Balkje er onder gelast, boutkop vastgelast aan het frame.. zodat ik 'm gewoon aan kan joekelen van onder aan de bodem zonder dat ik 'm tegen moet houden bovenaan (evenals losdraaien)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zit echt gewoon muurvast, geen beweging in te krijgen (Y) En zoals ik al zei is de hoogte gewoon perfect ! Meteen een gaatje extra in de achterste balk geboord om de rechter kant van de gordel aan te monteren :)

Het zit gewoon perfect zo, heerlijk zitten gooien en smijten vanavond :D had nog niet echt gereden sinds de nieuwe koppeling/gerepareerde bak/nieuwe aandrijfas en de nieuwe brandstofpomp dus dat kon mooi weer zo :)

Het is alleen even wennen aan de nieuwe gordel, op de snelweg kwam ik er achter dat m'n rechter deur niet goed dicht zat, wou 'm even dicht trekken maar dat wil dan niet :p over m'n schouder kijken wil nu eigenlijk helemaal niet echt meer, zat eerst al tegen de rolkooi aan te kijken, nu tegen de wang van de Sparco stoel.. echt omdraaien wil ook niet dus achteruit inparkeren moet eerst even de gordel los/open :p :D

Eerdaags ook nog even een frame in elkaar bakken voor de bijrijdersstoel.. kan opzich wel even zo met 1 stoel, maar er heeft zich al weer een bijrijder gemeld voor Zandvoort volgende week donderdag. :)

Morgen maar even met de 19 16V naar het werk, de Clio is vanavond tijdelijk uitgeschakeld.. even snel nagekeken voor de APK, reed wat fanatiek hard van de brug af, de middendemper bleef steken dus die is nu helemaal geknikt.. wordt dus weer lassen voor de APK :D
Laatst gewijzigd door Ronald1916V op di 16 jun 2009 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Naais! Vrijdag en zaterdag ga ik weer aan de knooi.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ronald, ziet er netjes uit.
Als je lekker wilt boren, koop dan een kolomboor. Dat kost je de kop niet en de boren blijven ook nog eens heel. Tip: gebruik HSS boortjes in staal.
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

En zo weet je weer hoe belangrijk goed gereedschap is :p. Heb al een paar keer ook zo lopen kloten met van dat aanbiedings gereedschap. Voor mij alleen nog maar goed gereedschap.

Zitten dit stoelen trouwens ook op langere ritten nog lekker? Ik vind dat je wel voelt dat er een buizenframe in zit, alhoewel dat niet heel erg storend is. Heb zelf inmiddels wel glassfiber oid stoelen.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

TEAM009 Gert schreef:En zo weet je weer hoe belangrijk goed gereedschap is :p. Heb al een paar keer ook zo lopen kloten met van dat aanbiedings gereedschap. Voor mij alleen nog maar goed gereedschap.

Zitten dit stoelen trouwens ook op langere ritten nog lekker? Ik vind dat je wel voelt dat er een buizenframe in zit, alhoewel dat niet heel erg storend is. Heb zelf inmiddels wel glassfiber oid stoelen.
Ik weet inderdaad wel hoe belangrijk goed gereedschap is, die tijd met die goedkope rommel had ik wel gehad, alleen een fatsoenlijk setje boortjes heb ik gewoon niet omdat ik het gewoonweg nooit gebruik :D

Ik heb geen idee hoe deze stoelen op langere afstand zitten, ik hoop wel aardig aangezien ik nog wel regelmatig op de Ring te vinden ben, heb er dus net een kilometer of 25 mee gereden maar het valt me niet tegen :)

Wat voor stoelen hadden jullie in de Race-19 ?
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Jamex Imola zo uit mijn hoofd. Zijn al wat verouderde modellen. FIA keur is al verlopen, maar dat maakt voor mijn gebruik geen verschil. Gekocht van een of andere rally fanaat die zijn schuur aan het opruimen was.

Edit: deze dus. (alleen dan met rood)
[img]http://images.trademe.co.nz/photoserver ... 699972.jpg[/img]
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

FIA keur boeit mij ook niets, voor die doeleinden zal ik de auto toch nooit gebruiken, zit er wel op.. maar heeft echt geen meerwaarde voor mij.

Zijn inderdaad ook van die buizenframe stoelen ? alleen met instappen heb ik het gisteravond gemerkt, ging eerder altijd op de zijprotectiebuis zitten en liet me dan de auto in vallen.. :D maar dat leverde gisteren een blauwe plek op m'n heup op.. dan land je dus even vol op de rand :p

Verder zitten ze echt prima !

Vanmiddag de binnenkant van de auto even schoongemaakt, zat nog vol met dat smerige "Nurburgring" stof.. van die smerige zandvlakte daar :)
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Nee ze zijn van glassfiber:
[img]http://images.trademe.co.nz/photoserver ... 700117.jpg[/img]
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Staat toch wel lekker die zwarte Tekno's Ronald.... 8)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Het was weer super vandaag! :D

Mooie foto's jacques, leuk om ff kennis gemaakt te hebben. (Y)

@ Ronald, alleen is maar alleen in zo'n hokkie... ;) PS, heb je echt geen schade?! :~ :X :lol:

@ Arco, Tekno's?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Arco Straver schreef:Staat toch wel lekker die zwarte Tekno's Ronald.... 8)
Staat wel lekker fout he :D

Nog even wat over de RS remmen, die hebben er de hele tijd onder gezeten, alhoewel dat met niet aangepaste fusee's was en de nieuwe schijven daar niet zomaar op pasten, setje fusee's door Jacques laten aanpassen, gisteravond gemonteerd maar het linker wiellager was niet goed, zo savonds rond een uurtje of 10 vis je ook niet ergens een ander wiellager vandaan en had ik ook nog niet zo'n zin om de handdoek in de ring te gooien..

Dus ik had nog een Clio 1.4 staan met 16V remmen, daar de rommel vanaf gesloopt en op de 19 gezet, setje Textar sportblokken zaten daar op dus het was de moeite waard om die gok te nemen, iets meer dan de helft zat er nog op dus dacht dat die nog wel 2 uur Zandvoort zouden overleven, na een rondje of 10 begon het spul toch wel wat te faden, ook de remkracht was weer even wennen, jemig wat moet je hard trappen als je RS remmen gewend bent :D, dus na 10 ronden maar even de pitstraat in waarbij de blokken al flink aan het roken waren, even alles nagecheckt en weer verder gegaan, toen ging het ineens een stuk beter.

Na een rondje of 25 begon het weer te faden, de pitstraat in en daar zag ik dat de schijven al mooi zwart werden van de smeltende remblokken, toch maar het gas er op gegooit.. voering was nog wel meer dan voldoende dus de baan maar weer op, eigenlijk steeds weer geëtter met wat fading dus maar gewoon wat harder doorgetrapt.. echt bijna 2 uur gereden, zat net achter de Clio van Chris aan te vangen.. de finishvlag wapperde al.. Chris deed nog 1 rondje dus ik dacht, dat kan ik ook.. bij het aanremmen voor de Tarzanbocht viel de remkracht toch wel behoorlijk weg en blokeerden alleen de achterwielen even.. toen ik bij het Scheivlak wou aanremmen hoorde ik het al.. ijzer op ijzer dus de ronde afgereden en maar eens gekeken..

Blokjes er tussen uit gehaald en moet zeggen dat het toch weer een hele prestatie was.. afgelopen jaren veel remmenspul gesloopt op Zandvoort maar dit was toch het toppunt..

Dit zijn dus de bekende Textar sportblokken van APO.nl, heel perfect voor sportief straagebruik of als je even door de DS2500's heen bent.. 2 uur CPZ achter elkaar accepteren ze niet :D Volgens mij heeft de remzuiger een poging gedaan om door het blokje heen te smelten :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Even op de paddock de 16V voorzien van andere remblokken, de schijven zijn wel flink gaar maar zo kon ik in ieder geval veilig richting huis :)

Aangezien de R888's nog steeds niet binnen waren heb ik een setje Toyo T1-S geregeld, heerlijke oldskool bandjes die verbazend veel grip blijven houden, tot nu toe nog steeds de beste all-round straatband die ik ooit gehad heb :)
Afbeelding


Nog even wat bedankjes !

Jochem de Haas voor het lenen van de krik (Y) :D

Koopman Racing voor het gebruiken van de rol ducktape :p

Steven (stk) voor het leveren van een setje Toyo's :D

En Jacques natuurlijk voor de mooie foto's en natuurlijk het bewerken van de RS fusee's, morgen nieuwe lagers er in zetten en dan van de week maar weer eens monteren :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

@ Chris : Deze heten toch type "Tekno" of ben ik weer abuis ?? (0)

@ Ronald : Kanonne die blokken... Die zijn goed heet geweest... (~)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

goed bezig ronald, mooi dat die oude toyo`s nog bevielen (Y) , zo te zien kunnen ze nog wel een keertje.

Ik ga morgen nog even wat sessies rijden @cpz
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

lekker laag :worship:
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Mooi verslag man, en die blokken zijn idd gaarder dan gaar :D
Plaats reactie