ACT: Clio RS
Vorige post even ge-edit.
True, al is de 172PK volgens mij niet geleverd in de Laguna. Maar aan de hand van de motorcode is het simpel op te zoeken, klopt en dan kun je gemakkelijk lezen aan bovenstaande afbeelding welk blok met motorcode je moet hebben.
True, al is de 172PK volgens mij niet geleverd in de Laguna. Maar aan de hand van de motorcode is het simpel op te zoeken, klopt en dan kun je gemakkelijk lezen aan bovenstaande afbeelding welk blok met motorcode je moet hebben.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ja die bedoel ik, die groene karren waren vaak de bovenliggende partij.-jo- schreef:als je de laguna 1 bedoeld, dat waren F7R motoren.
Andere motorcode, maar wel 2.0 toch?
Jo, weer mooi betoog, klip en klaar....


Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
idd, zalige dingen, waar o.a Alain Menu en Jason Plato nog mee gereden hebben in BTCC. De Nescafé auto is wel 1 van de bekendste.
Dat zijn dus tot op het eind geprepareerde williams/meg blokken met een hewland bak erachter.
[img]http://www.btccaction.co.uk/photos/Plato99Brands.jpg[/img]
In UK staat één daarvan te koop voor een schamele 150K
edit: en alweer hebben die fransen der een hand in (sodemo), deze laatste heeft een prachtige website. Neem even de tijd om het te bekijken.
Dat zijn dus tot op het eind geprepareerde williams/meg blokken met een hewland bak erachter.
[img]http://www.btccaction.co.uk/photos/Plato99Brands.jpg[/img]
In UK staat één daarvan te koop voor een schamele 150K
edit: en alweer hebben die fransen der een hand in (sodemo), deze laatste heeft een prachtige website. Neem even de tijd om het te bekijken.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Jo, die bedoel ik inderdaad.
PC spel ToCa2 is daar ook bekend mee geworden.
Kompleet andere motor dus die ik dacht dat er in zit, nooit te oud om te leren dus.
Specs van deze kar Jo, zijn die bekend?
@Steven, voor jou tijd??
PC spel ToCa2 is daar ook bekend mee geworden.
Kompleet andere motor dus die ik dacht dat er in zit, nooit te oud om te leren dus.
Specs van deze kar Jo, zijn die bekend?
@Steven, voor jou tijd??
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Voor mijn tijd? Ik heb nooit heel erg veel autosport op TV gevolgt, Formule 1 kijk ik ook altijd maar half. Rijd liever zelf.
Toch ken ik nog wel stukjes van de ouwe DTM en ook wel BTCC, Toca1&2 heb ik bij vriendjes ook nog wel es gespeeld, dus helemaal onbekend ist niet.
Ben onderhand ook wel weer 26 hoor
Toch ken ik nog wel stukjes van de ouwe DTM en ook wel BTCC, Toca1&2 heb ik bij vriendjes ook nog wel es gespeeld, dus helemaal onbekend ist niet.
Ben onderhand ook wel weer 26 hoor

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Maakt niet uit hoor, uit ervaring weet ik dat ouder worden geen pijn doet.Steven schreef:Voor mijn tijd? Ik heb nooit heel erg veel autosport op TV gevolgt, Formule 1 kijk ik ook altijd maar half. Rijd liever zelf.
Toch ken ik nog wel stukjes van de ouwe DTM en ook wel BTCC, Toca1&2 heb ik bij vriendjes ook nog wel es gespeeld, dus helemaal onbekend ist niet.
Ben onderhand ook wel weer 26 hoor
JA vroegah was Formule1 ook anders dan nu.
Maar goed ontopic, ik zal vanavond ook nog eens even spitten of ik wat over dit blokje kan vinden op het WWW.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ik vind net 285pk en een revcut @8500, kan niet direct een gewicht vinden.
Coulthard test BTCC Laguna
Coulthard test BTCC Laguna
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Met die geelblauwe hebben ze het kampioenschap nog binnen gehaald.
Erg mooie auto's, er zwerft ook ergens een plaatje op het net van de achterwielophanging, een waar kunststuk!
Erg mooie auto's, er zwerft ook ergens een plaatje op het net van de achterwielophanging, een waar kunststuk!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Op site Piston Heads vond ik deze foto, karren stonden toen te koop.
Leuke velgjes en erg laag liggen ze.
[img]http://www.pistonheads.com/pics/news/15 ... guna-L.jpg[/img]
Leuke velgjes en erg laag liggen ze.
[img]http://www.pistonheads.com/pics/news/15 ... guna-L.jpg[/img]
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Ex-BTCC Laguna's!!
Wauwwwwww
.
Wauwwwwww

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Wat doen die Laguna's hier in het Clio RS topic??
Vandaag 210km weggetikt voor een zakelijke rit naar Maarssen, helaas een hoop file op de terugweg, maar toch op de A18 nog even de Clio los kunnen trekken. Echter, om 17:30 vertrok ik vanuit m'n werk richting huis, en net toen ik even lekker optrok en een klein richeltje op ging.......
Knal,pats, boem, !@#$%....
Een metalige knal was ineens hoorbaar. Uiteraard direct de koppeling ingetrapt en geremd.
Eerste gedachte was, doet de versnellingsbak het nog (ik trok toch vrij fors op in 1), die werkte nog.
Langzaam de koppeling op laten komen, tweede verdachte was de aandrijfas.
Dat bleek ook te werken. Het sturen werkte ook, dus voor mijn gevoel was er nog 1 ding over. De rechtervoor veer gebroken.
Naar huis rijdend 'leek' het alsof de neus van de Clio verder wegzakte bij een rotonde, als ik naar links stuurde.. Het kan gevoel zijn, omdat ik me dat inbeeld, maar eigenlijk was het net even té ver.
Bij thuiskomst had ik geen tijd om er naar te kijken i.v.m. een etentje van m'n werk in Arnhem. Dus na omkleden meteen bij m'n collega ingestapt. Ik vermoed dat de onderste ring is gebroken. Bij thuiskomt keek en voelde ik even aan de veer, maar die stond er nog wél recht onder.
Morgenochtend gaat de Clio meteen op de brug.
Wordt vervolgd....
PS: de 2 achterwiellagers zijn zijn in bestelling en persen we er komende week in.
Achja, na een ton beginnen de eerste slijtageonderdelen te komen hè



Vandaag 210km weggetikt voor een zakelijke rit naar Maarssen, helaas een hoop file op de terugweg, maar toch op de A18 nog even de Clio los kunnen trekken. Echter, om 17:30 vertrok ik vanuit m'n werk richting huis, en net toen ik even lekker optrok en een klein richeltje op ging.......
Knal,pats, boem, !@#$%....
Een metalige knal was ineens hoorbaar. Uiteraard direct de koppeling ingetrapt en geremd.
Eerste gedachte was, doet de versnellingsbak het nog (ik trok toch vrij fors op in 1), die werkte nog.
Langzaam de koppeling op laten komen, tweede verdachte was de aandrijfas.
Dat bleek ook te werken. Het sturen werkte ook, dus voor mijn gevoel was er nog 1 ding over. De rechtervoor veer gebroken.
Naar huis rijdend 'leek' het alsof de neus van de Clio verder wegzakte bij een rotonde, als ik naar links stuurde.. Het kan gevoel zijn, omdat ik me dat inbeeld, maar eigenlijk was het net even té ver.
Bij thuiskomst had ik geen tijd om er naar te kijken i.v.m. een etentje van m'n werk in Arnhem. Dus na omkleden meteen bij m'n collega ingestapt. Ik vermoed dat de onderste ring is gebroken. Bij thuiskomt keek en voelde ik even aan de veer, maar die stond er nog wél recht onder.
Morgenochtend gaat de Clio meteen op de brug.

Wordt vervolgd....
PS: de 2 achterwiellagers zijn zijn in bestelling en persen we er komende week in.
Achja, na een ton beginnen de eerste slijtageonderdelen te komen hè


Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
De Ragnotti heeft electrische ramen. De Engelse 172 Cup is precies hetzelfde behalve de achterruitwisser en stuur andere kant.-jo- schreef:nope, geen airco, geen abs, geen elekrische zooiSiempie schreef:ragnottie heeft toch ook geen electrische ramen?
das eigen aan een ragnotti, trieste stoelen.Arco Straver schreef:En de stoelen dan ?? Deze lijken uit een Dynamique te komen.
zoals ik al zei, der is iets "vout" aan die auto maar wie ben ik om te oordelen...Merijn schreef:Wel vreemd dat die cas wel een ruitenwisser op de achterklep heeft zitten. Dat heeft een RS Ragnotti standaard niet.
Hier is de enige andere in Holland; die van mij

[img]http://i268.photobucket.com/albums/jj1/franxey/013.jpg[/img]
Jo, de naven die jij te koop had destijds ; waren deze nou voor een phase 3 ? Want dan waren het geen Ragnotti naven. Deze gebruiken nl. dezelfde als de gewone phase 2+1 . Die van de phase 3 zijn groter, groter lager ook. Heb nooit meer antwoord op mailtje gehad ?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
update'je van mijn zijde, de voorveer bleek niet gebroken 
Na een grondige inspectie van de hele onderzijde en onder de kap kan ik alleen maar concluderen dat ik over iets heen gereden ben wat onder de auto door is gestuiterd (hoewel daar ook geen sporen van zijn te zien)
Woensdagavond haal ik de achterschijfjes van de Clio waarna deze donderdag met m'n pa mee gaan om nieuwe lagers in te persen. Donderdagavond monteer ik de boel weer en is dat ook weer geregeld.
@franx
Hele gave Rag
Ga hem in het register zetten
PS: zijn dat nou 17" velgen of lijkt dat maar zo?

Na een grondige inspectie van de hele onderzijde en onder de kap kan ik alleen maar concluderen dat ik over iets heen gereden ben wat onder de auto door is gestuiterd (hoewel daar ook geen sporen van zijn te zien)
Woensdagavond haal ik de achterschijfjes van de Clio waarna deze donderdag met m'n pa mee gaan om nieuwe lagers in te persen. Donderdagavond monteer ik de boel weer en is dat ook weer geregeld.
@franx
Hele gave Rag

Ga hem in het register zetten

PS: zijn dat nou 17" velgen of lijkt dat maar zo?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Wanneer ga je die Ragnotti verkopenfranx schreef:de voorbanden zijn dusdanig op/versleten dat de velg groter lijkt, het is gewoon 16 inch


-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53
heb setje turini's gevonden in Nederland
how ever zijn hebben ze 40 als ET waarde
terwijl ik dacht 38 nodig te hebben
nu, de verkoper meld me dat er geen probleem is, dat ze gewoon op meerdere auto's passen
MAAR
waar zit het verschil hem dan? iemand een idee want ben nog iedere dag aan het bijleren over auto's
how ever zijn hebben ze 40 als ET waarde
terwijl ik dacht 38 nodig te hebben
nu, de verkoper meld me dat er geen probleem is, dat ze gewoon op meerdere auto's passen
MAAR
waar zit het verschil hem dan? iemand een idee want ben nog iedere dag aan het bijleren over auto's
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Kans dat ze iets meer naar buiten staan toch ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
tutuur schreef:liever lui dan moe heSteven schreef:Kom kom mensen, zoek eens met google image finder naar "ET-waarde"
Deze vraag komt ook bijna elke maand voorbij
Had ik het fout. Wiel komt iets meer naar binnen te staan.Hoe lager de ET-waarde van de velg, hoe verder het wiel naar buiten komt te staan. Als de ET-waarde van de wielophanging 35 is en je monteert velgen met een waarde van ET 10, dan komt het wiel 25 mm te ver naar buiten te staan. Gemiddeld genomen is een ET-afwijking van 5 mm acceptabel.

I'm sorry for my fault.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Voor de luie honden;
- http://www.allevelgenvan.nl/maat.php
- http://nl.wikipedia.org/wiki/ET-waarde

- http://www.allevelgenvan.nl/maat.php
- http://nl.wikipedia.org/wiki/ET-waarde

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Remon-CL10 schreef:Wanneer ga je die Ragnotti verkopenfranx schreef:de voorbanden zijn dusdanig op/versleten dat de velg groter lijkt, het is gewoon 16 inch
Kan ik alvast sparen
Er rijdt er 100% zeker nog eentje!
Daar zit alleen een diezhel onder de kap
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
heb net in zoetermeer een clio rs ph2 ragnotti gespot met kenteken 62-LK-LH of zoiets (dit kenteken is volgens rdw iets anders).
En ik weet 1000% zeker dat dit een ragnotti was.
En ik weet 1000% zeker dat dit een ragnotti was.
Nou da's die tweede danPatrick.B schreef:heb net in zoetermeer een clio rs ph2 ragnotti gespot met kenteken 62-LK-LH of zoiets (dit kenteken is volgens rdw iets anders).
En ik weet 1000% zeker dat dit een ragnotti was.


-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Wat zegt de RDW dan? Op kenteken is die ragnotti nl ook een diezheltjePatrick.B schreef:heb net in zoetermeer een clio rs ph2 ragnotti gespot met kenteken 62-LK-LH of zoiets (dit kenteken is volgens rdw iets anders).
En ik weet 1000% zeker dat dit een ragnotti was.
(alleen buitenkant en bekleding is RS)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik heb het kenteken verkeerd onthouden. Die is een peug.Wouter de Wit schreef:Wat zegt de RDW dan? Op kenteken is die ragnotti nl ook een diezheltjePatrick.B schreef:heb net in zoetermeer een clio rs ph2 ragnotti gespot met kenteken 62-LK-LH of zoiets (dit kenteken is volgens rdw iets anders).
En ik weet 1000% zeker dat dit een ragnotti was.
(alleen buitenkant en bekleding is RS)
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
netjes
(die oude achterlichten zijn toch echt een stuk mooier) 


-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die neus ... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
en die wielen 
