ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Vorige post even ge-edit.

True, al is de 172PK volgens mij niet geleverd in de Laguna. Maar aan de hand van de motorcode is het simpel op te zoeken, klopt en dan kun je gemakkelijk lezen aan bovenstaande afbeelding welk blok met motorcode je moet hebben.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:als je de laguna 1 bedoeld, dat waren F7R motoren.
Ja die bedoel ik, die groene karren waren vaak de bovenliggende partij.

Andere motorcode, maar wel 2.0 toch?

Jo, weer mooi betoog, klip en klaar.... (Y) .......zeker en vast. :D
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

idd, zalige dingen, waar o.a Alain Menu en Jason Plato nog mee gereden hebben in BTCC. De Nescafé auto is wel 1 van de bekendste.

Dat zijn dus tot op het eind geprepareerde williams/meg blokken met een hewland bak erachter.

[img]http://www.btccaction.co.uk/photos/Plato99Brands.jpg[/img]

In UK staat één daarvan te koop voor een schamele 150K

edit: en alweer hebben die fransen der een hand in (sodemo), deze laatste heeft een prachtige website. Neem even de tijd om het te bekijken.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gewoon dwarsgeplaatst voorin of in de lengte?

Wat weegt zo'n ding en watvoor vermogen, 250pk of ook richting de 300 ala maxi style?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Jo, die bedoel ik inderdaad.

PC spel ToCa2 is daar ook bekend mee geworden.

Kompleet andere motor dus die ik dacht dat er in zit, nooit te oud om te leren dus.

Specs van deze kar Jo, zijn die bekend?

@Steven, voor jou tijd??
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Voor mijn tijd? Ik heb nooit heel erg veel autosport op TV gevolgt, Formule 1 kijk ik ook altijd maar half. Rijd liever zelf.
Toch ken ik nog wel stukjes van de ouwe DTM en ook wel BTCC, Toca1&2 heb ik bij vriendjes ook nog wel es gespeeld, dus helemaal onbekend ist niet.

Ben onderhand ook wel weer 26 hoor ;)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Steven schreef:Voor mijn tijd? Ik heb nooit heel erg veel autosport op TV gevolgt, Formule 1 kijk ik ook altijd maar half. Rijd liever zelf.
Toch ken ik nog wel stukjes van de ouwe DTM en ook wel BTCC, Toca1&2 heb ik bij vriendjes ook nog wel es gespeeld, dus helemaal onbekend ist niet.

Ben onderhand ook wel weer 26 hoor ;)
Maakt niet uit hoor, uit ervaring weet ik dat ouder worden geen pijn doet.

JA vroegah was Formule1 ook anders dan nu.

Maar goed ontopic, ik zal vanavond ook nog eens even spitten of ik wat over dit blokje kan vinden op het WWW.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik vind net 285pk en een revcut @8500, kan niet direct een gewicht vinden.

Coulthard test BTCC Laguna
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Met die geelblauwe hebben ze het kampioenschap nog binnen gehaald.
Erg mooie auto's, er zwerft ook ergens een plaatje op het net van de achterwielophanging, een waar kunststuk!
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Op site Piston Heads vond ik deze foto, karren stonden toen te koop.

Leuke velgjes en erg laag liggen ze.


[img]http://www.pistonheads.com/pics/news/15 ... guna-L.jpg[/img]
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

:worship: Geniale machines, mooie kleuren combi ook van de auto / velg!
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Ex-BTCC Laguna's!!

Wauwwwwww :p .
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Wat doen die Laguna's hier in het Clio RS topic?? :p (0)



Vandaag 210km weggetikt voor een zakelijke rit naar Maarssen, helaas een hoop file op de terugweg, maar toch op de A18 nog even de Clio los kunnen trekken. Echter, om 17:30 vertrok ik vanuit m'n werk richting huis, en net toen ik even lekker optrok en een klein richeltje op ging.......


Knal,pats, boem, !@#$%....

Een metalige knal was ineens hoorbaar. Uiteraard direct de koppeling ingetrapt en geremd.
Eerste gedachte was, doet de versnellingsbak het nog (ik trok toch vrij fors op in 1), die werkte nog.
Langzaam de koppeling op laten komen, tweede verdachte was de aandrijfas.

Dat bleek ook te werken. Het sturen werkte ook, dus voor mijn gevoel was er nog 1 ding over. De rechtervoor veer gebroken.
Naar huis rijdend 'leek' het alsof de neus van de Clio verder wegzakte bij een rotonde, als ik naar links stuurde.. Het kan gevoel zijn, omdat ik me dat inbeeld, maar eigenlijk was het net even té ver.

Bij thuiskomst had ik geen tijd om er naar te kijken i.v.m. een etentje van m'n werk in Arnhem. Dus na omkleden meteen bij m'n collega ingestapt. Ik vermoed dat de onderste ring is gebroken. Bij thuiskomt keek en voelde ik even aan de veer, maar die stond er nog wél recht onder.

Morgenochtend gaat de Clio meteen op de brug. (Y)


Wordt vervolgd....


PS: de 2 achterwiellagers zijn zijn in bestelling en persen we er komende week in.


Achja, na een ton beginnen de eerste slijtageonderdelen te komen hè :~ |:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Direct verlagingssetje eronder 8)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

-jo- schreef:
Siempie schreef:ragnottie heeft toch ook geen electrische ramen?
nope, geen airco, geen abs, geen elekrische zooi
Arco Straver schreef:En de stoelen dan ?? Deze lijken uit een Dynamique te komen.
das eigen aan een ragnotti, trieste stoelen.
Merijn schreef:Wel vreemd dat die cas wel een ruitenwisser op de achterklep heeft zitten. Dat heeft een RS Ragnotti standaard niet.
zoals ik al zei, der is iets "vout" aan die auto maar wie ben ik om te oordelen...
De Ragnotti heeft electrische ramen. De Engelse 172 Cup is precies hetzelfde behalve de achterruitwisser en stuur andere kant.

Hier is de enige andere in Holland; die van mij :D

[img]http://i268.photobucket.com/albums/jj1/franxey/013.jpg[/img]


Jo, de naven die jij te koop had destijds ; waren deze nou voor een phase 3 ? Want dan waren het geen Ragnotti naven. Deze gebruiken nl. dezelfde als de gewone phase 2+1 . Die van de phase 3 zijn groter, groter lager ook. Heb nooit meer antwoord op mailtje gehad ?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

update'je van mijn zijde, de voorveer bleek niet gebroken :)

Na een grondige inspectie van de hele onderzijde en onder de kap kan ik alleen maar concluderen dat ik over iets heen gereden ben wat onder de auto door is gestuiterd (hoewel daar ook geen sporen van zijn te zien)


Woensdagavond haal ik de achterschijfjes van de Clio waarna deze donderdag met m'n pa mee gaan om nieuwe lagers in te persen. Donderdagavond monteer ik de boel weer en is dat ook weer geregeld.


@franx
Hele gave Rag (Y)
Ga hem in het register zetten ;)

PS: zijn dat nou 17" velgen of lijkt dat maar zo?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

de voorbanden zijn dusdanig op/versleten dat de velg groter lijkt :wink: , het is gewoon 16 inch
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

franx schreef:de voorbanden zijn dusdanig op/versleten dat de velg groter lijkt :wink: , het is gewoon 16 inch
Wanneer ga je die Ragnotti verkopen :lol: Kan ik alvast sparen ;)
subarufreak
Berichten: 143
Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53

heb setje turini's gevonden in Nederland

how ever zijn hebben ze 40 als ET waarde
terwijl ik dacht 38 nodig te hebben
nu, de verkoper meld me dat er geen probleem is, dat ze gewoon op meerdere auto's passen

MAAR

waar zit het verschil hem dan? iemand een idee want ben nog iedere dag aan het bijleren over auto's
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kans dat ze iets meer naar buiten staan toch ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hoe hoger de et-waarde hoe verder het wiel naar binne komt, met dat verschil heb je dus wss geen probleem....

meeste gtt rijders met 16inch hebben geloof ik et 38 en ik heb et 40...dit gaat ook dus...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kom kom mensen, zoek eens met google image finder naar "ET-waarde"

Deze vraag komt ook bijna elke maand voorbij :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Steven schreef:Kom kom mensen, zoek eens met google image finder naar "ET-waarde"

Deze vraag komt ook bijna elke maand voorbij :p
liever lui dan moe he :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

tutuur schreef:
Steven schreef:Kom kom mensen, zoek eens met google image finder naar "ET-waarde"

Deze vraag komt ook bijna elke maand voorbij :p
liever lui dan moe he :D
Hoe lager de ET-waarde van de velg, hoe verder het wiel naar buiten komt te staan. Als de ET-waarde van de wielophanging 35 is en je monteert velgen met een waarde van ET 10, dan komt het wiel 25 mm te ver naar buiten te staan. Gemiddeld genomen is een ET-afwijking van 5 mm acceptabel.
Had ik het fout. Wiel komt iets meer naar binnen te staan. |:

I'm sorry for my fault. (F)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Remon-CL10 schreef:
franx schreef:de voorbanden zijn dusdanig op/versleten dat de velg groter lijkt :wink: , het is gewoon 16 inch
Wanneer ga je die Ragnotti verkopen :lol: Kan ik alvast sparen ;)

Er rijdt er 100% zeker nog eentje!

Daar zit alleen een diezhel onder de kap
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

heb net in zoetermeer een clio rs ph2 ragnotti gespot met kenteken 62-LK-LH of zoiets (dit kenteken is volgens rdw iets anders).

En ik weet 1000% zeker dat dit een ragnotti was.
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Patrick.B schreef:heb net in zoetermeer een clio rs ph2 ragnotti gespot met kenteken 62-LK-LH of zoiets (dit kenteken is volgens rdw iets anders).

En ik weet 1000% zeker dat dit een ragnotti was.
Nou da's die tweede dan :lol: Hing er een zwarte roetwolk achter? :D
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Patrick.B schreef:heb net in zoetermeer een clio rs ph2 ragnotti gespot met kenteken 62-LK-LH of zoiets (dit kenteken is volgens rdw iets anders).

En ik weet 1000% zeker dat dit een ragnotti was.
Wat zegt de RDW dan? Op kenteken is die ragnotti nl ook een diezheltje

(alleen buitenkant en bekleding is RS)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Wouter de Wit schreef:
Patrick.B schreef:heb net in zoetermeer een clio rs ph2 ragnotti gespot met kenteken 62-LK-LH of zoiets (dit kenteken is volgens rdw iets anders).

En ik weet 1000% zeker dat dit een ragnotti was.
Wat zegt de RDW dan? Op kenteken is die ragnotti nl ook een diezheltje

(alleen buitenkant en bekleding is RS)
Ik heb het kenteken verkeerd onthouden. Die is een peug.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

WHAAA! :worship:

Gaaf zeg, maar zie ik nu dat de achterpijpjes zóver in het plastic verscholen zitten? :(
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

netjes (Y) (die oude achterlichten zijn toch echt een stuk mooier) :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Die neus ... :w:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

en die wielen :nee:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Plaats reactie