ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Bij K-tech in Engeland zijn ze ook te koop. Kosten rond de €200,- p/stuk volgens mij
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Martijn Kool schreef:
Adinsx schreef:Ja dat zijn originele 16" wielen.

Je kunt ze vinden in de franse renault-sport boutique.


Mijn vraag, ik ben toe aan nieuwe achterwiellagers :p
Waren deze nu los verkrijgbaar bij Renault, of alleen incl. naaf :~
incl remschijf bedoel je?

losse lagers 50 euro / stuk
remschijf met ingeperst lager 70 euro/stuk (met wat korting)

(geldt voor een 16v, maar das hetzelfde als op een rs vogens mij)

gewoon ff nieuwe schijfjes steken dus :)
Volgens mij is de constructie anders bij een RS, en zijn de lagers geschroefd, zoals wel vaker gedaan wordt, bij moderne auto's.
rev it like a rental
cliosportief
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 11 mei 2009 6:28
Contacteer:

Hallo,

Ik werd door enkele leden alhier geattendeerd op een aantal onduidelijkheden die blijkbaar zijn ontstaan m.b.t de marktplaats advertentie van een clio Ragnotti. Ik hoop met de volgende informatie iets van die onduidelijkheid weg te kunnen nemen.
Vaag dat hij ook een Ragnotti carrosserie aanbiedt? Of zou hij die ondertussen weer in elkaar geschroefd hebben...
Nee, het betreft verschillende auto's. Een LHD Ragnotti van origine een Franse auto en een carrosserie van een RHD clio 172 cup, uiteraard uit the UK.
das volgens mij geen ragnotti stuur dat fabriekaf geleverd wordt. Ragnotti is maar in 1 uitvoering uitgebracht en dit lijkt op een ph2 ombouw (wat het stuur betreft).
niks, de ragnotti is gewoon een uitgeklede 172 versie die samen met de ph1 op de markt is gebracht
De auto op die foto is een volledig orginele Ragnotti. De, inderdaad niet al te spectaculaire, stoelen, stuur en elektrische ramen ( wel standaard op een ragnotti ) enz. Is dus geen ombouw. De Ragnotti werd geproduceerd en verkocht in 2002 en 2003 en is derhalve een afgeleide van een phase 2 clio RS sport.
Ja ik vond de advertentie ook al wat vaag.

Tevens dacht ik dat de Ragnotti alleen van de phase3 (de 182) geleverd was en niet de phase2...

Ga het ff uitzoeken en dan die vent mailen, kijken wat voor een antwoord hij heeft
Mag ik vragen wat er zo vaag was aan de advertentie. Wellicht kunnen we daar in de toekomst rekening mee houden.
ragnottie heeft toch ook geen electrische ramen?
En de stoelen dan ?? Deze lijken uit een Dynamique te komen.
Zoals gezegd, beide standaard en orgineel.
nope, geen airco, geen abs, geen elekrische zooi
Je hebt gelijk voor wat betreft airco, ABS etc. Elektrische ramen waren dus wel std.
Merijn wrote:
Wel vreemd dat die cas wel een ruitenwisser op de achterklep heeft zitten. Dat heeft een RS Ragnotti standaard niet.


zoals ik al zei, der is iets "vout" aan die auto maar wie ben ik om te oordelen...
Zo vout is dat niet hoor. Het gaat om verschillende auto's. Zoals gezegd, een Engelse clio 172 cup ( zelfde auto als de Ragnotti met als enige verschil een achteruitwisser en uiteraard de positie van het stuur ). Bovendien wordt de ene, de Engelse clio verkocht in delen, en de Franse ragnotti als geheel.

Met vriendelijke groet

Bert@cliosportief
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

pecies zoals ik al eerder posten de ene is een engelse rechts getuurd en de ander niet :lol: (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

@Bert Cliosportief

Neem het niet al te hoog op, de minst of geringste onduidelijkheid kan soms dmv een forum zo groot opgeblazen worden tot een olifant en voor je het weet ben je je goeie naam kwijt.

Goed dat je even reageert, er is genoeg onduidelijkheid over de Ragnotti als ik het zo even snel bekijk :D

Wel gave uitvoering overigens, toch een beetje Williams idee, al heeft die wel mooiere stoelen ;)
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Ik heb nog een ph 1 voor het registertopic, 08-HG-JT, zilver.
Waarom mag ik niet in het Register forum posten?
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

wel in het chat topic alleen kan je als het goed is niets aanpassen in het register zelf.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Modus schreef:Ik heb nog een ph 1 voor het registertopic, 08-HG-JT, zilver.
Waarom mag ik niet in het Register forum posten?
hij is overigens al bekend:
[img]http://img151.imageshack.us/img151/528/08hgjtqw7.jpg[/img]

Heb je nieuwe foto's? Kan je ze naar mij mailen?
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

heb al gezien waar jij hem vandaan hebt :wink:

Van de CCH toch?
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

Haha die RS stond een hele tijd te koop bij dat bedrijf, dat bedrijf zit in dezelfde straat als men werk. :smile:
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Zojuist zonder problemen door de APK gekomen. Altijd lekker :smile:
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Beter man die van mij is ook pas weer voor een jaar gekeurd. En idd toch altijd weer fijn (Y)
Modus
Berichten: 252
Lid geworden op: do 17 jul 2008 18:59
Contacteer:

Patrick.B schreef:wel in het chat topic alleen kan je als het goed is niets aanpassen in het register zelf.
Helaas. Post Reply -> Sorry, but only users granted special access can reply to posts in this forum.
RutgerJ
Berichten: 104
Lid geworden op: di 23 dec 2008 22:22
Car: Clio III RS
Locatie: Den Haag

Grappig ik zag vandaag dat mijn oude Clio II RS Ph2 die ik vorig jaar oktober heb ingeruild voor een Clio III RS alweer te koop staat.

De nieuwe eigenaar had het blijkbaar na een half jaar alweer gezien.

Wel apart dat dezelfde velgen nu 1 inch groter zijn en er nu elektrisch inklapbare spiegels en luchtvering op zit :lol:

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6037534
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

Mooie Schmidt TH-line velgen!

En die verbrede achterwielkasten zien er wel dik uit. Verder
is het idd lelijke bumpertuning.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

vind het er wel vet uitzien :worship: alleen jmmr dat de kit aan de cass vast is gemaakt, het ziet er wel mooier uit maar als je een keer moet sleutelen ben je de lul :lol:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Dat bord, dat is gaaf :D 8) :lol:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
RutgerJ
Berichten: 104
Lid geworden op: di 23 dec 2008 22:22
Car: Clio III RS
Locatie: Den Haag

Haha, dat ding heb ik eerder gezien, en wel tijdens de Renault World Series in Zolder in 2007.

[img]http://farm1.static.flickr.com/202/4687 ... 7b4981.jpg[/img]

[img]http://farm1.static.flickr.com/222/4685 ... f671f3.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Menno schreef:
Martijn Kool schreef:
Adinsx schreef:Ja dat zijn originele 16" wielen.

Je kunt ze vinden in de franse renault-sport boutique.


Mijn vraag, ik ben toe aan nieuwe achterwiellagers :p
Waren deze nu los verkrijgbaar bij Renault, of alleen incl. naaf :~
incl remschijf bedoel je?

losse lagers 50 euro / stuk
remschijf met ingeperst lager 70 euro/stuk (met wat korting)

(geldt voor een 16v, maar das hetzelfde als op een rs vogens mij)

gewoon ff nieuwe schijfjes steken dus :)
Volgens mij is de constructie anders bij een RS, en zijn de lagers geschroefd, zoals wel vaker gedaan wordt, bij moderne auto's.
Deze week zoekt m'n pa het even uit hoe het zit.
Volgens mijnGrossier kosten ze inderdaad rond de 75 euro, schijf+lager.

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... llager.jpg[/img]

Het ligt inderdaad ook op diverse R19's, Mégane I's etc...
Maargoed, even afwachten wat Renault zelf ervan zegt :wink:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

die uitlaten zitten ook zo lekker recht... :S
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Opstapje...
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Dat is voor als de race antenne er van af moet bij de wasstraat (I)
JimmyClioRS
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 20 feb 2008 16:07
Locatie: Woudrichem Car: Renault Clio ll Ph1 RS Sport

Beste mensen,


Ik heb Clio RS Ph1. Nu heb ik wat problemen gehad met mn blok, en uiteindelijk heb ik besloten om er een ander blok in te zetten. (Distr. riem afgebroken bij 120km/u) Nu heeft mijn garage houder (geen Renault dealer) een blok gekocht dat uit een laguna komt. Ook een 2.0l 16v. Ik vraag me af of dit hetzelde blok is?
Onstekingen, uitlaatspruitstuk etc, word van mijn oude blok overgezet. Kunnen jullie mij hierwat info over verschaffen?

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Volgens mij is dat een andere 2.0 16V als die in de RS hangt.

Klinkt een beetje beunhazerig die garage...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

(N) heel ander blok... uiterlijk het zelfde, heel ander vermogen
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Adinsx schreef:
Menno schreef:
Martijn Kool schreef:
Adinsx schreef:Ja dat zijn originele 16" wielen.

Je kunt ze vinden in de franse renault-sport boutique.


Mijn vraag, ik ben toe aan nieuwe achterwiellagers :p
Waren deze nu los verkrijgbaar bij Renault, of alleen incl. naaf :~
incl remschijf bedoel je?

losse lagers 50 euro / stuk
remschijf met ingeperst lager 70 euro/stuk (met wat korting)

(geldt voor een 16v, maar das hetzelfde als op een rs vogens mij)

gewoon ff nieuwe schijfjes steken dus :)
Volgens mij is de constructie anders bij een RS, en zijn de lagers geschroefd, zoals wel vaker gedaan wordt, bij moderne auto's.
Deze week zoekt m'n pa het even uit hoe het zit.
Volgens mijnGrossier kosten ze inderdaad rond de 75 euro, schijf+lager.

[img[

Het ligt inderdaad ook op diverse R19's, Mégane I's etc...
Maargoed, even afwachten wat Renault zelf ervan zegt :wink:
ik heb al eens clio rs schijven op mijn 19 16v geflopt jaartje terug, exact hetzelfde.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

@Jimmy

De sectie nl.techniek.motor is nog beter geschikt denk ik, daar staan ook al erg veel topics, misschien ook wat meer info over jouw geval.


Even wat ik Jimmy via het AW-forum al had verteld:

Het is allebei een F4R blok, (Mits Laguna II of III toch?) dus uiterlijk hetzelfde, maar ik meen dat RenaultSport inwendig het nodige heeft aangepast. Van krukas, drijfstangen etc.. (i.v.m. hoger vermogen én toerental) maar ook de zuigers (andere koeling) en nokkenassen zijn anders.

Dit heb ik ook ergens gelezen, maar heb het nog niet terug kunnen vinden.
Wie kan het bevestigen? :p


@Martijn,

Ja, ik meen ook dat het gewoon hetzelfde is. Ik zit nu alleen te denken, waar ze die ABS-ring verstopt hebben. Die heeft een R19 etc.. natuurlijk niet nodig. De Clio wel, het kan in het lager zitten, maar ook achterop de naaf o.i.d.

Vanavond hoor ik waarschijnlijk meer...



Edit: ik zie in de "motorisation Atlas du renault" net dat de M4R ook een 2.0-16v was. Zowel de F4R als M4R werden in de Laguna geleverd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Er zijn losse wiellagers te bestellen voor achter in de RS.

Kosten ongeveer 65 euro (excl. korting excl BTW)

Nu is nog even de vraag wat verstandig is...

Beide kanten losse wiellagers in persen, of meteen de boel incl remschijven? Die zitten er nu ook 100.000km op en kunnen nog wel ff mee, maarja, als de prijs niet enorm verschilt kan de boel ook in 1x netjes natuurlijk ;)

Iemand een idee wat de prijs incl. remschijf is/was??
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Bij een Clio of 19 is het weinig duurder, verwacht dat het bij een RS niet veel anders zal zijn.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Volgens mij is de F4R uit de Laguna's die ook toendertijd meededen met het BTCC, daar waar ze veel races wonnen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

als je de laguna 1 bedoeld, dat waren F7R motoren.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

JimmyClioRS schreef:Beste mensen,


Ik heb Clio RS Ph1. Nu heb ik wat problemen gehad met mn blok, en uiteindelijk heb ik besloten om er een ander blok in te zetten. (Distr. riem afgebroken bij 120km/u) Nu heeft mijn garage houder (geen Renault dealer) een blok gekocht dat uit een laguna komt. Ook een 2.0l 16v. Ik vraag me af of dit hetzelde blok is?
Onstekingen, uitlaatspruitstuk etc, word van mijn oude blok overgezet. Kunnen jullie mij hierwat info over verschaffen?

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Tim schreef:Volgens mij is dat een andere 2.0 16V als die in de RS hangt.

Klinkt een beetje beunhazerig die garage...
Adinsx schreef:@Jimmy

De sectie nl.techniek.motor is nog beter geschikt denk ik, daar staan ook al erg veel topics, misschien ook wat meer info over jouw geval.


Even wat ik Jimmy via het AW-forum al had verteld:

Het is allebei een F4R blok, (Mits Laguna II of III toch?) dus uiterlijk hetzelfde, maar ik meen dat RenaultSport inwendig het nodige heeft aangepast. Van krukas, drijfstangen etc.. (i.v.m. hoger vermogen én toerental) maar ook de zuigers (andere koeling) en nokkenassen zijn anders.

Dit heb ik ook ergens gelezen, maar heb het nog niet terug kunnen vinden.
Wie kan het bevestigen? :p


@Martijn,

Ja, ik meen ook dat het gewoon hetzelfde is. Ik zit nu alleen te denken, waar ze die ABS-ring verstopt hebben. Die heeft een R19 etc.. natuurlijk niet nodig. De Clio wel, het kan in het lager zitten, maar ook achterop de naaf o.i.d.

Vanavond hoor ik waarschijnlijk meer...



Edit: ik zie in de "motorisation Atlas du renault" net dat de M4R ook een 2.0-16v was. Zowel de F4R als M4R werden in de Laguna geleverd.
Beste Jimmy,

gezien de gekregen antwoorden, waar je uiteraard geen hol aan hebt, moet je even de motorcode nalopen. Het blok dat de garage heeft aangekocht heeft de code F4R-XXX
Ik kan je echter nu al vertellen dat de meeste laguna-scenic-espace een vermogen hadden van 140 pk in hun F4R blokken. Ga even achter de motorcode aan en dan weet je gelijk waar je staat.

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... odeF4R.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

edit
Laatst gewijzigd door Tim op vr 12 jun 2009 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik weet evenveel als jij en ieder ander. Zolang er geen correcte motorcode voor de dag komt kunnen we boekjes aan elkaar lullen. Juistem ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie