ACT: Clio RS
Bij K-tech in Engeland zijn ze ook te koop. Kosten rond de €200,- p/stuk volgens mij
Volgens mij is de constructie anders bij een RS, en zijn de lagers geschroefd, zoals wel vaker gedaan wordt, bij moderne auto's.Martijn Kool schreef:incl remschijf bedoel je?Adinsx schreef:Ja dat zijn originele 16" wielen.
Je kunt ze vinden in de franse renault-sport boutique.
Mijn vraag, ik ben toe aan nieuwe achterwiellagers
Waren deze nu los verkrijgbaar bij Renault, of alleen incl. naaf
losse lagers 50 euro / stuk
remschijf met ingeperst lager 70 euro/stuk (met wat korting)
(geldt voor een 16v, maar das hetzelfde als op een rs vogens mij)
gewoon ff nieuwe schijfjes steken dus
rev it like a rental
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009 6:28
- Contacteer:
Hallo,
Ik werd door enkele leden alhier geattendeerd op een aantal onduidelijkheden die blijkbaar zijn ontstaan m.b.t de marktplaats advertentie van een clio Ragnotti. Ik hoop met de volgende informatie iets van die onduidelijkheid weg te kunnen nemen.
Met vriendelijke groet
Bert@cliosportief
Ik werd door enkele leden alhier geattendeerd op een aantal onduidelijkheden die blijkbaar zijn ontstaan m.b.t de marktplaats advertentie van een clio Ragnotti. Ik hoop met de volgende informatie iets van die onduidelijkheid weg te kunnen nemen.
Nee, het betreft verschillende auto's. Een LHD Ragnotti van origine een Franse auto en een carrosserie van een RHD clio 172 cup, uiteraard uit the UK.Vaag dat hij ook een Ragnotti carrosserie aanbiedt? Of zou hij die ondertussen weer in elkaar geschroefd hebben...
das volgens mij geen ragnotti stuur dat fabriekaf geleverd wordt. Ragnotti is maar in 1 uitvoering uitgebracht en dit lijkt op een ph2 ombouw (wat het stuur betreft).
De auto op die foto is een volledig orginele Ragnotti. De, inderdaad niet al te spectaculaire, stoelen, stuur en elektrische ramen ( wel standaard op een ragnotti ) enz. Is dus geen ombouw. De Ragnotti werd geproduceerd en verkocht in 2002 en 2003 en is derhalve een afgeleide van een phase 2 clio RS sport.niks, de ragnotti is gewoon een uitgeklede 172 versie die samen met de ph1 op de markt is gebracht
Mag ik vragen wat er zo vaag was aan de advertentie. Wellicht kunnen we daar in de toekomst rekening mee houden.Ja ik vond de advertentie ook al wat vaag.
Tevens dacht ik dat de Ragnotti alleen van de phase3 (de 182) geleverd was en niet de phase2...
Ga het ff uitzoeken en dan die vent mailen, kijken wat voor een antwoord hij heeft
ragnottie heeft toch ook geen electrische ramen?
Zoals gezegd, beide standaard en orgineel.En de stoelen dan ?? Deze lijken uit een Dynamique te komen.
Je hebt gelijk voor wat betreft airco, ABS etc. Elektrische ramen waren dus wel std.nope, geen airco, geen abs, geen elekrische zooi
Zo vout is dat niet hoor. Het gaat om verschillende auto's. Zoals gezegd, een Engelse clio 172 cup ( zelfde auto als de Ragnotti met als enige verschil een achteruitwisser en uiteraard de positie van het stuur ). Bovendien wordt de ene, de Engelse clio verkocht in delen, en de Franse ragnotti als geheel.Merijn wrote:
Wel vreemd dat die cas wel een ruitenwisser op de achterklep heeft zitten. Dat heeft een RS Ragnotti standaard niet.
zoals ik al zei, der is iets "vout" aan die auto maar wie ben ik om te oordelen...
Met vriendelijke groet
Bert@cliosportief
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
pecies zoals ik al eerder posten de ene is een engelse rechts getuurd en de ander niet



@Bert Cliosportief
Neem het niet al te hoog op, de minst of geringste onduidelijkheid kan soms dmv een forum zo groot opgeblazen worden tot een olifant en voor je het weet ben je je goeie naam kwijt.
Goed dat je even reageert, er is genoeg onduidelijkheid over de Ragnotti als ik het zo even snel bekijk
Wel gave uitvoering overigens, toch een beetje Williams idee, al heeft die wel mooiere stoelen
Neem het niet al te hoog op, de minst of geringste onduidelijkheid kan soms dmv een forum zo groot opgeblazen worden tot een olifant en voor je het weet ben je je goeie naam kwijt.
Goed dat je even reageert, er is genoeg onduidelijkheid over de Ragnotti als ik het zo even snel bekijk

Wel gave uitvoering overigens, toch een beetje Williams idee, al heeft die wel mooiere stoelen

Ik heb nog een ph 1 voor het registertopic, 08-HG-JT, zilver.
Waarom mag ik niet in het Register forum posten?
Waarom mag ik niet in het Register forum posten?
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
wel in het chat topic alleen kan je als het goed is niets aanpassen in het register zelf.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
hij is overigens al bekend:Modus schreef:Ik heb nog een ph 1 voor het registertopic, 08-HG-JT, zilver.
Waarom mag ik niet in het Register forum posten?
[img]http://img151.imageshack.us/img151/528/08hgjtqw7.jpg[/img]
Heb je nieuwe foto's? Kan je ze naar mij mailen?
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
heb al gezien waar jij hem vandaan hebt
Van de CCH toch?
Van de CCH toch?
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Zojuist zonder problemen door de APK gekomen. Altijd lekker 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Beter man die van mij is ook pas weer voor een jaar gekeurd. En idd toch altijd weer fijn 

Helaas. Post Reply -> Sorry, but only users granted special access can reply to posts in this forum.Patrick.B schreef:wel in het chat topic alleen kan je als het goed is niets aanpassen in het register zelf.
Grappig ik zag vandaag dat mijn oude Clio II RS Ph2 die ik vorig jaar oktober heb ingeruild voor een Clio III RS alweer te koop staat.
De nieuwe eigenaar had het blijkbaar na een half jaar alweer gezien.
Wel apart dat dezelfde velgen nu 1 inch groter zijn en er nu elektrisch inklapbare spiegels en luchtvering op zit
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6037534
De nieuwe eigenaar had het blijkbaar na een half jaar alweer gezien.
Wel apart dat dezelfde velgen nu 1 inch groter zijn en er nu elektrisch inklapbare spiegels en luchtvering op zit

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6037534
Haha, dat ding heb ik eerder gezien, en wel tijdens de Renault World Series in Zolder in 2007.
[img]http://farm1.static.flickr.com/202/4687 ... 7b4981.jpg[/img]
[img]http://farm1.static.flickr.com/222/4685 ... f671f3.jpg[/img]
[img]http://farm1.static.flickr.com/202/4687 ... 7b4981.jpg[/img]
[img]http://farm1.static.flickr.com/222/4685 ... f671f3.jpg[/img]
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Deze week zoekt m'n pa het even uit hoe het zit.Menno schreef:Volgens mij is de constructie anders bij een RS, en zijn de lagers geschroefd, zoals wel vaker gedaan wordt, bij moderne auto's.Martijn Kool schreef:incl remschijf bedoel je?Adinsx schreef:Ja dat zijn originele 16" wielen.
Je kunt ze vinden in de franse renault-sport boutique.
Mijn vraag, ik ben toe aan nieuwe achterwiellagers
Waren deze nu los verkrijgbaar bij Renault, of alleen incl. naaf
losse lagers 50 euro / stuk
remschijf met ingeperst lager 70 euro/stuk (met wat korting)
(geldt voor een 16v, maar das hetzelfde als op een rs vogens mij)
gewoon ff nieuwe schijfjes steken dus
Volgens mijnGrossier kosten ze inderdaad rond de 75 euro, schijf+lager.
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... llager.jpg[/img]
Het ligt inderdaad ook op diverse R19's, Mégane I's etc...
Maargoed, even afwachten wat Renault zelf ervan zegt
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
die uitlaten zitten ook zo lekker recht...RutgerJ schreef: [img]http://farm1.static.flickr.com/222/4685 ... f671f3.jpg[/img]

-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: wo 20 feb 2008 16:07
- Locatie: Woudrichem Car: Renault Clio ll Ph1 RS Sport
Beste mensen,
Ik heb Clio RS Ph1. Nu heb ik wat problemen gehad met mn blok, en uiteindelijk heb ik besloten om er een ander blok in te zetten. (Distr. riem afgebroken bij 120km/u) Nu heeft mijn garage houder (geen Renault dealer) een blok gekocht dat uit een laguna komt. Ook een 2.0l 16v. Ik vraag me af of dit hetzelde blok is?
Onstekingen, uitlaatspruitstuk etc, word van mijn oude blok overgezet. Kunnen jullie mij hierwat info over verschaffen?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Ik heb Clio RS Ph1. Nu heb ik wat problemen gehad met mn blok, en uiteindelijk heb ik besloten om er een ander blok in te zetten. (Distr. riem afgebroken bij 120km/u) Nu heeft mijn garage houder (geen Renault dealer) een blok gekocht dat uit een laguna komt. Ook een 2.0l 16v. Ik vraag me af of dit hetzelde blok is?
Onstekingen, uitlaatspruitstuk etc, word van mijn oude blok overgezet. Kunnen jullie mij hierwat info over verschaffen?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik heb al eens clio rs schijven op mijn 19 16v geflopt jaartje terug, exact hetzelfde.Adinsx schreef:Deze week zoekt m'n pa het even uit hoe het zit.Menno schreef:Volgens mij is de constructie anders bij een RS, en zijn de lagers geschroefd, zoals wel vaker gedaan wordt, bij moderne auto's.Martijn Kool schreef:incl remschijf bedoel je?Adinsx schreef:Ja dat zijn originele 16" wielen.
Je kunt ze vinden in de franse renault-sport boutique.
Mijn vraag, ik ben toe aan nieuwe achterwiellagers
Waren deze nu los verkrijgbaar bij Renault, of alleen incl. naaf
losse lagers 50 euro / stuk
remschijf met ingeperst lager 70 euro/stuk (met wat korting)
(geldt voor een 16v, maar das hetzelfde als op een rs vogens mij)
gewoon ff nieuwe schijfjes steken dus
Volgens mijnGrossier kosten ze inderdaad rond de 75 euro, schijf+lager.
[img[
Het ligt inderdaad ook op diverse R19's, Mégane I's etc...
Maargoed, even afwachten wat Renault zelf ervan zegt
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
@Jimmy
De sectie nl.techniek.motor is nog beter geschikt denk ik, daar staan ook al erg veel topics, misschien ook wat meer info over jouw geval.
Even wat ik Jimmy via het AW-forum al had verteld:
Het is allebei een F4R blok, (Mits Laguna II of III toch?) dus uiterlijk hetzelfde, maar ik meen dat RenaultSport inwendig het nodige heeft aangepast. Van krukas, drijfstangen etc.. (i.v.m. hoger vermogen én toerental) maar ook de zuigers (andere koeling) en nokkenassen zijn anders.
Dit heb ik ook ergens gelezen, maar heb het nog niet terug kunnen vinden.
Wie kan het bevestigen?
@Martijn,
Ja, ik meen ook dat het gewoon hetzelfde is. Ik zit nu alleen te denken, waar ze die ABS-ring verstopt hebben. Die heeft een R19 etc.. natuurlijk niet nodig. De Clio wel, het kan in het lager zitten, maar ook achterop de naaf o.i.d.
Vanavond hoor ik waarschijnlijk meer...
Edit: ik zie in de "motorisation Atlas du renault" net dat de M4R ook een 2.0-16v was. Zowel de F4R als M4R werden in de Laguna geleverd.
De sectie nl.techniek.motor is nog beter geschikt denk ik, daar staan ook al erg veel topics, misschien ook wat meer info over jouw geval.
Even wat ik Jimmy via het AW-forum al had verteld:
Het is allebei een F4R blok, (Mits Laguna II of III toch?) dus uiterlijk hetzelfde, maar ik meen dat RenaultSport inwendig het nodige heeft aangepast. Van krukas, drijfstangen etc.. (i.v.m. hoger vermogen én toerental) maar ook de zuigers (andere koeling) en nokkenassen zijn anders.
Dit heb ik ook ergens gelezen, maar heb het nog niet terug kunnen vinden.
Wie kan het bevestigen?

@Martijn,
Ja, ik meen ook dat het gewoon hetzelfde is. Ik zit nu alleen te denken, waar ze die ABS-ring verstopt hebben. Die heeft een R19 etc.. natuurlijk niet nodig. De Clio wel, het kan in het lager zitten, maar ook achterop de naaf o.i.d.
Vanavond hoor ik waarschijnlijk meer...
Edit: ik zie in de "motorisation Atlas du renault" net dat de M4R ook een 2.0-16v was. Zowel de F4R als M4R werden in de Laguna geleverd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Er zijn losse wiellagers te bestellen voor achter in de RS.
Kosten ongeveer 65 euro (excl. korting excl BTW)
Nu is nog even de vraag wat verstandig is...
Beide kanten losse wiellagers in persen, of meteen de boel incl remschijven? Die zitten er nu ook 100.000km op en kunnen nog wel ff mee, maarja, als de prijs niet enorm verschilt kan de boel ook in 1x netjes natuurlijk
Iemand een idee wat de prijs incl. remschijf is/was??
Kosten ongeveer 65 euro (excl. korting excl BTW)
Nu is nog even de vraag wat verstandig is...
Beide kanten losse wiellagers in persen, of meteen de boel incl remschijven? Die zitten er nu ook 100.000km op en kunnen nog wel ff mee, maarja, als de prijs niet enorm verschilt kan de boel ook in 1x netjes natuurlijk

Iemand een idee wat de prijs incl. remschijf is/was??
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Volgens mij is de F4R uit de Laguna's die ook toendertijd meededen met het BTCC, daar waar ze veel races wonnen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
JimmyClioRS schreef:Beste mensen,
Ik heb Clio RS Ph1. Nu heb ik wat problemen gehad met mn blok, en uiteindelijk heb ik besloten om er een ander blok in te zetten. (Distr. riem afgebroken bij 120km/u) Nu heeft mijn garage houder (geen Renault dealer) een blok gekocht dat uit een laguna komt. Ook een 2.0l 16v. Ik vraag me af of dit hetzelde blok is?
Onstekingen, uitlaatspruitstuk etc, word van mijn oude blok overgezet. Kunnen jullie mij hierwat info over verschaffen?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Tim schreef:Volgens mij is dat een andere 2.0 16V als die in de RS hangt.
Klinkt een beetje beunhazerig die garage...
Beste Jimmy,Adinsx schreef:@Jimmy
De sectie nl.techniek.motor is nog beter geschikt denk ik, daar staan ook al erg veel topics, misschien ook wat meer info over jouw geval.
Even wat ik Jimmy via het AW-forum al had verteld:
Het is allebei een F4R blok, (Mits Laguna II of III toch?) dus uiterlijk hetzelfde, maar ik meen dat RenaultSport inwendig het nodige heeft aangepast. Van krukas, drijfstangen etc.. (i.v.m. hoger vermogen én toerental) maar ook de zuigers (andere koeling) en nokkenassen zijn anders.
Dit heb ik ook ergens gelezen, maar heb het nog niet terug kunnen vinden.
Wie kan het bevestigen?![]()
@Martijn,
Ja, ik meen ook dat het gewoon hetzelfde is. Ik zit nu alleen te denken, waar ze die ABS-ring verstopt hebben. Die heeft een R19 etc.. natuurlijk niet nodig. De Clio wel, het kan in het lager zitten, maar ook achterop de naaf o.i.d.
Vanavond hoor ik waarschijnlijk meer...
Edit: ik zie in de "motorisation Atlas du renault" net dat de M4R ook een 2.0-16v was. Zowel de F4R als M4R werden in de Laguna geleverd.
gezien de gekregen antwoorden, waar je uiteraard geen hol aan hebt, moet je even de motorcode nalopen. Het blok dat de garage heeft aangekocht heeft de code F4R-XXX
Ik kan je echter nu al vertellen dat de meeste laguna-scenic-espace een vermogen hadden van 140 pk in hun F4R blokken. Ga even achter de motorcode aan en dan weet je gelijk waar je staat.
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... odeF4R.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !