ACT: Banden
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Voor de Laguna heb ik SportContact 3 besteld. Eens zien hoe duurzaam die zijn. De Dunlops die er nu op liggen hebben het 25.000 km volgehouden.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Pirelli P-Zero Nero's doen het erg goed, maar ik persoonlijk voor de S-Drive's gaanRemon-CL10 schreef:Onder mijn 16v heb ik op het moment 195/40-16 SP9000's liggen. Alleen zijn de voorbanden nu op en ben ik opzoek naar nieuwe. Ik heb even gekeken waar ik aan kan komen via mijn werk en ik hou dan eigenlijk 4 opties over:
Dunlop SP9000
Pirelli P-zero
Yokohama S-drive
Continental SportContact 2
Alle banden zijn even duur, maar welke is het beste voor onder mijn 16v?

-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
ik heb zero nero's er nu onder,echt geen verkeerde band,maar bij de volgende vervanging overweeg ik nu toch ander merkRonald1916V schreef:Pirelli P-Zero Nero's doen het erg goed, maar ik persoonlijk voor de S-Drive's gaanRemon-CL10 schreef:Onder mijn 16v heb ik op het moment 195/40-16 SP9000's liggen. Alleen zijn de voorbanden nu op en ben ik opzoek naar nieuwe. Ik heb even gekeken waar ik aan kan komen via mijn werk en ik hou dan eigenlijk 4 opties over:
Dunlop SP9000
Pirelli P-zero
Yokohama S-drive
Continental SportContact 2
Alle banden zijn even duur, maar welke is het beste voor onder mijn 16v?
falken ziex ze-912
iemand ervaring mee?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Droog een fijne band maar bij regen een ramp.chris-mc schreef:falken ziex ze-912
iemand ervaring mee?
Slijten erg snel,heb ze gehad onder mn 19 16v
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Contacteer:
net als de yokohama parada 2 die ik nog heb liggenAlpine schreef:Droog een fijne band maar bij regen een ramp.chris-mc schreef:falken ziex ze-912
iemand ervaring mee?
Slijten erg snel,heb ze gehad onder mn 19 16v

das ff... Kwalitatief Uitermate Teleurstellend
dan maar ff verder zoeken
Toch apart hoor Chris, vooral op droog zijn die banden echt uber als UHP zijnde. (toch heb ik wel voor Toyo R1R gekozen vanwege iets betere regeneigenschappen).
Verder heeft Yokohama uberhaupt niet zo'n regennaam, Falken eigenlijk ook niet echt.
Verder heeft Yokohama uberhaupt niet zo'n regennaam, Falken eigenlijk ook niet echt.
-
- Contacteer:
ik heb het verkeerd neer gezet,met mooi weer zijn de yokohama's de beste die ik tot nu toe gehad heb,Steven schreef:Toch apart hoor Chris, vooral op droog zijn die banden echt uber als UHP zijnde. (toch heb ik wel voor Toyo R1R gekozen vanwege iets betere regeneigenschappen).
maar voor nat wegdek zijn ze minder geschikt,ik wil nog een keer
en set met 16inch velgen gebruiken om ze (met mooi weer) op de rijden.
maar voor het algemene gebruik,zoek ik toch iets anders,maar
met 205 40 r16 zal de keuze beperkt zijn.
-
- Contacteer:
Vandaag een stukje geblaft met Pirelli P Zero Nero's op de voorzijde en Goodyear Eagle F1's aan de achterzijde.
Moet zeggen dat de grip fenomenaal is! Echt bijna niet van zijn plek te brengen en met stevig op trekken blijven ze ook plakken als een dolle. Hoeken gaat ook super.
En ook met gewoon rijden heerlijke banden, maar mijn keuze zou toch weer Goodyear Eagle F1's worden, zijn duurder maar de looks van het profiel maken alles goed!
Bandenmaat 205-45-16 en daar is al lastig aan te komen, zeker als je de hoogte 40 hebt chris.
Moet zeggen dat de grip fenomenaal is! Echt bijna niet van zijn plek te brengen en met stevig op trekken blijven ze ook plakken als een dolle. Hoeken gaat ook super.
En ook met gewoon rijden heerlijke banden, maar mijn keuze zou toch weer Goodyear Eagle F1's worden, zijn duurder maar de looks van het profiel maken alles goed!

Bandenmaat 205-45-16 en daar is al lastig aan te komen, zeker als je de hoogte 40 hebt chris.

Laatst gewijzigd door Johan Hogervorst op ma 8 jun 2009 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Met hard optrekken geen last van doorslaande voorwielen? Goeie bandjes! 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
- Contacteer:
Tja is maar 80pk he met mijn 1.4e
Maar de vorige dunlops, sp7000's ofzo, die kreeg je al met gemiddeld optrekken op het beton al flink aan het slippen.
Deze banden krijg je met lomp geweld misschien aan het piepen, maar blijven plakken.
Maar de vorige dunlops, sp7000's ofzo, die kreeg je al met gemiddeld optrekken op het beton al flink aan het slippen.
Deze banden krijg je met lomp geweld misschien aan het piepen, maar blijven plakken.

Ik heb nu meteor HP sport 2 banden (194/45/15) onder de Clio 16v.
Met flink hard wegrijden heb ik ze nog niet aan het slippen gekregen.. zeer goede snelweg/rechtdoor band.
Bochten is het iets minder, maar nog steeds niet slecht. \
Had hiervoor Bridgestone Potenza in dezelfde maat.
Tot nu toe als zeer positief ervaren
.
Bij deze mijn voorlopige bijdrage.
Gr. Rick.
Met flink hard wegrijden heb ik ze nog niet aan het slippen gekregen.. zeer goede snelweg/rechtdoor band.
Bochten is het iets minder, maar nog steeds niet slecht. \
Had hiervoor Bridgestone Potenza in dezelfde maat.
Tot nu toe als zeer positief ervaren

Bij deze mijn voorlopige bijdrage.
Gr. Rick.
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Mijn Michelin Pilot Exalto's PE2 houden het ook kranig vol op de vooras 
Slechter als de Courier Monza zooi kon toch niet, maar het is echt genieten zowel met droog als nat weer.
Ook bij flink fors optrekken blijft de grip goed, zeker nadat je ze even lekker hebt warm gestuurd op wat rotondes

Slechter als de Courier Monza zooi kon toch niet, maar het is echt genieten zowel met droog als nat weer.
Ook bij flink fors optrekken blijft de grip goed, zeker nadat je ze even lekker hebt warm gestuurd op wat rotondes

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ik zal binnenkort eens uitvoerig testenSteven schreef:Bochten iets minder? Gewoon troep dus

Onder men mégane Fulda's 195/65 R15 best wel tevreden van de grip, maar alles behalve slijtvast, maar dat komt hoofdzakelijk door de persoon achter het stuurt
Binnenkort eens toe aan een nieuw setje, weet nog niet dewelke ik ga nemen.
Onder men R19 Norauto 165/70 R13 zelfs al heeft die mazoutstoof maar 65 PK spinnen de voorwielen nog door bij nat weer
Maarja wat wil je, heb die auto gekocht voor 150€ inclusief een volle tank 

Onder men R19 Norauto 165/70 R13 zelfs al heeft die mazoutstoof maar 65 PK spinnen de voorwielen nog door bij nat weer

-
- Car: R19.R
Wat zijn goede intermediates, geschikt voor circuit gebruik?
Yokohama A048, Toyo R888 lijken mij een beetje de betere banden?
Yokohama A048, Toyo R888 lijken mij een beetje de betere banden?
Die goodyear en die pzeronero?Joopieboy schreef:Tja is maar 80pk he met mijn 1.4e
Mhaaaaah
Ik blijf bij de Potenza's, gek dat daar zo weinig mensen mee rijden.
-
Het is inderdaad wel aardig aan de prijs. Die toyo's zitten op 100 p/s, die yokohama's heb ik goedkoopste gevonden voor 120 per stuk...Steven schreef:Federal SS595R oid, schijnt ook wel aardig te zijn.
048 is toch wel beter, maar ook wel stukkie prijziger als de 3x8
Federal zal ik eens naar kijken

-
- Contacteer:
Welke, RE760 of RE70 of RE001?Riël Notermans schreef:Die goodyear en die pzeronero?Joopieboy schreef:Tja is maar 80pk he met mijn 1.4e
Mhaaaaah
Ik blijf bij de Potenza's, gek dat daar zo weinig mensen mee rijden.

Ik hoor en nog al wisselende verhalen over, zo van meer normale banden als sport en met nattig weer snel slippen?
050A o.i.d.
Prima sportband voor alledag. Die dingen deden het altijd het beste op mijn 5.
-
- Contacteer:
Ok, profiel is ook wel appart te noemen, aardig a-symmetrisch.Riël Notermans schreef:050A o.i.d.

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Het barst van de advertentie's van R888's in die maat, evenals 195/55R15.. in 195/50R15 vind je ze nergens in gebruikte staatGeert schreef:http://rallysport.nl/advertenties/nl/43 ... -r888.html

Naja.. nog even wachten.. dan liggen er nieuwen op de mat

Is dat een uitdaging Ronald, om ze door de brievenbus te krijgen? 
@ Maarten-Jan
Ik heb nu een set R888's besteld, hoe die bevallen kan ik je nog niet zeggen. Weet wel dat velen er bijzonder positief over zijn!
Die Federals die Steven noemt rijdt iemand van nurburgring.nl mee op een Alfa Romeo 156 en die zijn er erg tevreden over, fijne band voor leuk geld. Al is dat in 17" en jij zal denk ik 15" of 16" willen? Dan is het prijsverschil met een R888 volgens mij een stuk kleiner zoniet gelijk.

@ Maarten-Jan
Ik heb nu een set R888's besteld, hoe die bevallen kan ik je nog niet zeggen. Weet wel dat velen er bijzonder positief over zijn!
Die Federals die Steven noemt rijdt iemand van nurburgring.nl mee op een Alfa Romeo 156 en die zijn er erg tevreden over, fijne band voor leuk geld. Al is dat in 17" en jij zal denk ik 15" of 16" willen? Dan is het prijsverschil met een R888 volgens mij een stuk kleiner zoniet gelijk.
-
@Tim, ik zoek in 15" inderdaad
Ben benieuwd naar je ervaringen, heb ze pas in Oktober nodig (circuitdag)

Ben benieuwd naar je ervaringen, heb ze pas in Oktober nodig (circuitdag)

In 15" zou ik lekker een R888 pakken, die staat net iets beter te boek als de Federal RS huppeldepup. (waar je overgens een straat- en een raceversie van hebt die qua naam bijna gelijk zijn).
25 juni heb ik op Zandvoort een circuitdag, daarna kan ik je meer vertellen over wat ze am circuit doen
25 juni heb ik op Zandvoort een circuitdag, daarna kan ik je meer vertellen over wat ze am circuit doen

Maarten, als je A048 voor een goeie prijs kunt krijgen moet je die doen, zoals Tim al aangeeft is de R888 de enige relatief betaalbare optie.
Laten we nu niet het wiel opnieuw gaan uitvinden (typisch trekje op dit forum), ga maar es op Driving Fun kijken hoeveel er wel niet op R888 staan. Maat van mij heeft A048 en R888 gehad, ik heb ook met beide gereden en de Advans zijn gewoon beter maar ook bijna 2x zo duur, zeker als je ze nieuw koopt.
Maar waarom niet ff op zoek naar een set gebruikte Michelin S9B slicks? Dat is nog veel leuker.
Laten we nu niet het wiel opnieuw gaan uitvinden (typisch trekje op dit forum), ga maar es op Driving Fun kijken hoeveel er wel niet op R888 staan. Maat van mij heeft A048 en R888 gehad, ik heb ook met beide gereden en de Advans zijn gewoon beter maar ook bijna 2x zo duur, zeker als je ze nieuw koopt.
Maar waarom niet ff op zoek naar een set gebruikte Michelin S9B slicks? Dat is nog veel leuker.
-
Oke, dank voor de info Steven
Slicks ga ik niet doen, met intermediates kun je in de regen nog rijden.
Ook kun je intermediates prima gebruiken voor BWs / slaloms en slicks krijg je dan gewoon niet warm. Daarnaast hebben slicks een veel kleiner grens bereik en aangezien ik graag de grens op zoek lijkt me dat niet zo verstandig
Je kan er wel veel harder mee 

Slicks ga ik niet doen, met intermediates kun je in de regen nog rijden.
Ook kun je intermediates prima gebruiken voor BWs / slaloms en slicks krijg je dan gewoon niet warm. Daarnaast hebben slicks een veel kleiner grens bereik en aangezien ik graag de grens op zoek lijkt me dat niet zo verstandig

Die Advan's zijn mij te duur, zijn ze 2 keer zo goed? De prijs gaat er bij mij eigenlijk niet in...
Dat is volgens mij voor velen de reden om voor Toyo R888's te gaan en niet Advan's. Al zijn die Advan's vaak nog wel via Marktplaats 2e hands te krijgen.
Het is net even wat je wil
Dat is volgens mij voor velen de reden om voor Toyo R888's te gaan en niet Advan's. Al zijn die Advan's vaak nog wel via Marktplaats 2e hands te krijgen.
Het is net even wat je wil

Voor BW's zou ik eerder een UHP als Yoko Parada of Toyo R1R pakken, daar hoeft namelijk helemaal geen warmte in en is ook gewoon op straat te rijden.
Je ziet die Antilli's niets voor niets zo burnen bij sprints en die staan ook veel op semi's tegenwoordig. (volslick koelt blijbaar toch te snel).
En ik denk niet dat het in dank afnemen als je elke keer een volle plakkaat rubber neerlegt bij een BW
Verder is mijn ervaring met S9B's en dat het hele vriendelijke slicks zijn, lekker zacht en toch een mooi grensbereik. (150 over 4 wielen met een starlet op het scheivlak
) Vraag Luco ook maar eens.
Maargoed R888 blijft gewoon de voordeligste optie voor +/- 100 per stuk, dus niet treuzelen maar kopen, voordat die prijs verder stijgt!
Je ziet die Antilli's niets voor niets zo burnen bij sprints en die staan ook veel op semi's tegenwoordig. (volslick koelt blijbaar toch te snel).
En ik denk niet dat het in dank afnemen als je elke keer een volle plakkaat rubber neerlegt bij een BW

Verder is mijn ervaring met S9B's en dat het hele vriendelijke slicks zijn, lekker zacht en toch een mooi grensbereik. (150 over 4 wielen met een starlet op het scheivlak

Maargoed R888 blijft gewoon de voordeligste optie voor +/- 100 per stuk, dus niet treuzelen maar kopen, voordat die prijs verder stijgt!