Christian Gt Bleu Sport (Injectie Opbouw)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kijk maar bij een willekeurige injectie motor ze moeten in de inlaatkanalen spuiten.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

in principe moet je proberen om 'm op de inlaatklep te richten
rev it like a rental
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

dan zou ik ze beter achter er in kunnen laten spuiten
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

aan de buitenkant van de ronding (Y) dat is idd geen slecht idee 8)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

zitten ze wel recht boven je uitlaatspruitstuk, weet ook niet of je dat echt wilt.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

deze setup wat ik heb gemaakt . word veel in frankrijk uitgevoerd :)
ook met deze injector setup ik ga ze alleen wel wat schuiner e iets meer aar voren zetten
komt ook nog een afschermplaat tussen
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja zo kan ook nog maar dan zit de injector ook nog wel verweg van in inlaten in de cilinderkop
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

vindt ik best meevallen en het is in elk geval beter als je eerste optie.
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Zijn die diameters en lengte van de inlaat zo met een speciale reden?

In de scooterwereld was het altijd de inlaat zo kort mogelijk en bij hoge toeren zou voor het mooie de inlaat wat langer moeten zijn.
(Gekke vergelijking, maar heb veel in de scooters gedaan.)

Ook de lichte boog, ook speciale reden voor?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Het verschil is dat je hiermee niet atmosferisch rijd ;) lengte en vorm zal te maken hebben met ruimte voor injectoren en de aansluiting (y)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

de licht boog zit er in om dat je naar boven moet :)

injectoren maak ik nu aan de achterkant
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Christian schreef:ja zo kan ook nog maar dan zit de injector ook nog wel verweg van in inlaten in de cilinderkop
Valt mee, als je een dikke pocket neemt, kun je de injector hier verzonken in laten vallen. Voor jou piece of cake toch? :)
Dit is wel het beste, dit heeft Speedline destijds ook nog eens uitgebreid toegelicht.

Watvoor gasklep ga je gebruiken? Beste is een single 40-45mm gasklep, de 2traps van de Clio16v is wat lastiger te mappen en 50mm was alweer te groot geloof ik.
Maargoed dat gaat vast nog in overleg met Master Mapper M.M. ;)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja ik heb er nu één op de kop kunnen tikken van een rs die is 70mm.
denk als mr MM hem af mag stellen als die zin en tijd heeft . dan weetje het vast :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hmm volgens mij is een 70mm te groot voor turbodoeleinden, atmosferisch ligt dat anders dacht ik.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

op de foto wat florus gepost heeft is een rs gasklep :)

er moet ook goed wat lucht door heen :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ach de piping van je IC is ook 50mm hier en daar, dus dat is dan meer een beperkende factor hoor :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

de uitgang van de turbo is ook niet groter dan dat dus volgens mij heeft het ook niet veel zin om groter te gaan....
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja stromingstechnisch is een vlinderklep wel ietwat storend, maar zover ik begreep is een TE grote gasklep eigenlijk niet goed af te stellen.
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Steven schreef:Ach de piping van je IC is ook 50mm hier en daar, dus dat is dan meer een beperkende factor hoor :p
Wil het dan zeggen dat het geen (of weinig) zin heeft om de gasklep (of kleppen) groter te maken dan die 50mm??
Ben je dan de venturi werking om zeep aan het helpen, of heeft het gewoon geen nut om groter te gaan omdat er toch niet meer door kan?

Zoals je merkt heb ik hier niet voor gestudeerd... (0) :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

venturi werking heb je sowieso niet nodig want je gaat injecteren...

het hele kleine stukje wat je 70 maakt zal niet voor veel weerstandvermindering zorgewn als de rest toch 50 is, ik denk dat een 70mm klep moeilijker af te stellen is omdat je met een kleine verdraaiing van de klep al heel veel opp. open maakt.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

in frankrijk rijden er al heel wat met een rs gasklep dus het zal echt wel goed komen :)

spruitstuk is deels afgelast injectorhouders moeten er nog op en gasklep nog
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

er is altijd op een oplossing (Y)

en na dit beginnen met de boel te mappen?
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja ales ik wil eerst alles aanhebben gesloten :)
kabelboom is wel te doen alleen het aansturen van de sleutel.
dat lijkt me een moeilijker probleem
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

hier in nijverdal heeft iemand een aangepaste injectorrail van een 16v gebruikt en een gasklephuis van een 16v. en dus ook multi ipv single.

hij loopt al, met chip van fastchip.

moet er toch eens foto's van maken...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dit is ook multi :wink:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik voel dat er een reactie gaat komen ;)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

deze :lol:

op de foto zie je een RS gasklephuis.
[img]http://manu.okp.free.fr/PICS/GTinjection/Gtt6.jpg[/img]
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Karp schreef:Zijn die diameters en lengte van de inlaat zo met een speciale reden?

In de scooterwereld was het altijd de inlaat zo kort mogelijk en bij hoge toeren zou voor het mooie de inlaat wat langer moeten zijn.
(Gekke vergelijking, maar heb veel in de scooters gedaan.)

Ook de lichte boog, ook speciale reden voor?
Diameter wil je lieftst zo groot mogelijk hebben, maar moet je niet veel groter maken dan de diameter van je poorten ;)
Dat is je bepalende factor voor de diameter ..
De lengte hangt af van wat je wil ...
Kort is voor meer koppel dus ideaal voor sprinten
Lang is voor hoger eind vermogen dus hoge eind snelheid !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef: Kort is voor meer koppel dus ideaal voor sprinten
Lang is voor hoger eind vermogen dus hoge eind snelheid !
En dan precies andersom :)

Kort voor hoger eindvermogen. Langer voor betere koppelspreiding, maar iets minder vermogen op hoge toerentallen.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ik zat al te denken ......
maargoed zo dus
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

tutuur schreef:Dit is ook multi :wink:
koop maar is de kit van mb, das single.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee dual :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dual injected single point injectie :D

hmmm DISPI op de achterkant :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das dus dual point injection Hans :p
Plaats reactie