Christian Gt Bleu Sport (Injectie Opbouw)
kijk maar bij een willekeurige injectie motor ze moeten in de inlaatkanalen spuiten.
vindt ik best meevallen en het is in elk geval beter als je eerste optie.
Zijn die diameters en lengte van de inlaat zo met een speciale reden?
In de scooterwereld was het altijd de inlaat zo kort mogelijk en bij hoge toeren zou voor het mooie de inlaat wat langer moeten zijn.
(Gekke vergelijking, maar heb veel in de scooters gedaan.)
Ook de lichte boog, ook speciale reden voor?
In de scooterwereld was het altijd de inlaat zo kort mogelijk en bij hoge toeren zou voor het mooie de inlaat wat langer moeten zijn.
Valt mee, als je een dikke pocket neemt, kun je de injector hier verzonken in laten vallen. Voor jou piece of cake toch?Christian schreef:ja zo kan ook nog maar dan zit de injector ook nog wel verweg van in inlaten in de cilinderkop

Dit is wel het beste, dit heeft Speedline destijds ook nog eens uitgebreid toegelicht.
Watvoor gasklep ga je gebruiken? Beste is een single 40-45mm gasklep, de 2traps van de Clio16v is wat lastiger te mappen en 50mm was alweer te groot geloof ik.
Maargoed dat gaat vast nog in overleg met Master Mapper M.M.

Wil het dan zeggen dat het geen (of weinig) zin heeft om de gasklep (of kleppen) groter te maken dan die 50mm??Steven schreef:Ach de piping van je IC is ook 50mm hier en daar, dus dat is dan meer een beperkende factor hoor
Ben je dan de venturi werking om zeep aan het helpen, of heeft het gewoon geen nut om groter te gaan omdat er toch niet meer door kan?
Zoals je merkt heb ik hier niet voor gestudeerd...

venturi werking heb je sowieso niet nodig want je gaat injecteren...
het hele kleine stukje wat je 70 maakt zal niet voor veel weerstandvermindering zorgewn als de rest toch 50 is, ik denk dat een 70mm klep moeilijker af te stellen is omdat je met een kleine verdraaiing van de klep al heel veel opp. open maakt.
het hele kleine stukje wat je 70 maakt zal niet voor veel weerstandvermindering zorgewn als de rest toch 50 is, ik denk dat een 70mm klep moeilijker af te stellen is omdat je met een kleine verdraaiing van de klep al heel veel opp. open maakt.
-
hier in nijverdal heeft iemand een aangepaste injectorrail van een 16v gebruikt en een gasklephuis van een 16v. en dus ook multi ipv single.
hij loopt al, met chip van fastchip.
moet er toch eens foto's van maken...
hij loopt al, met chip van fastchip.
moet er toch eens foto's van maken...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
deze
op de foto zie je een RS gasklephuis.
[img]http://manu.okp.free.fr/PICS/GTinjection/Gtt6.jpg[/img]

op de foto zie je een RS gasklephuis.
[img]http://manu.okp.free.fr/PICS/GTinjection/Gtt6.jpg[/img]
-
- Contacteer:
Diameter wil je lieftst zo groot mogelijk hebben, maar moet je niet veel groter maken dan de diameter van je poortenKarp schreef:Zijn die diameters en lengte van de inlaat zo met een speciale reden?

Dat is je bepalende factor voor de diameter ..
De lengte hangt af van wat je wil ...
Kort is voor meer koppel dus ideaal voor sprinten
Lang is voor hoger eind vermogen dus hoge eind snelheid !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
En dan precies andersomSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef: Kort is voor meer koppel dus ideaal voor sprinten
Lang is voor hoger eind vermogen dus hoge eind snelheid !

Kort voor hoger eindvermogen. Langer voor betere koppelspreiding, maar iets minder vermogen op hoge toerentallen.
-
- Contacteer:
ik zat al te denken ......
maargoed zo dus
maargoed zo dus
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
koop maar is de kit van mb, das single.tutuur schreef:Dit is ook multi
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl