5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Search eens op Google : Renault 5 GT Turbo EVO. Bij de afbeeldingen staan er 5 op de eerste pagina van zijn auto.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
hmmm niet helemaal mijn smaak, maar zal het hier even posten:
heb op marktplaats een evo kit zien staan voor 500 euro, volgens de ad netjes en incl alles.....
staat in RTC-markt (per ongeluk 2 keer )
(maar er rijdt toch een parelmoeren GTT met EVO-kit rond in Nederland ?? )
ik heb ontdek bij een donor carb dat de venturi gewoon een losse bus is, iemand enig idee of deze uit te draaien is of dat er ergens losse bussen verkrijgbaar zijn?
om dit nou te laten doen voor 80 euro vind ik ook wat overdreven!!
28,5 [mm] maximaal (liefst iets kleiner om de venturiwerking niet gehee om zeep te werken) en dan een 145 of 150 sproeier, dan heb je een groep A carb. Schrik niet, dit heeft tov 25 [mm] 30% meer doorlaat, dus het is wel de moeite waard.
dat had ik uitgerekend indd en zodra ik op hogere druk dan 0.6 wil gaan rijden wil ik dit dus ook doen, maar je bedoeld dus dat deze bus gewoon uit te draaien is en klaar?
ik geloof dat ik hier wel is gelezen had dat het idd wel redelijk fors was, op het compressor huis staat ar.48, als ik op de site van k-tec kijk zijn de 230 rated turbo'tjes dat ook.
nu heb ik totaal geen verstand van turbo's dus weet het ook nii cker.
volgens de verkper had ie een t25turbine en t28 compressor, dit heeft de turbo van MB ook toch?
edit: hij heeft hem gekocht voor zijn r5 turbo door een bedrijf aangeraden....
weet iemand toevallig of ik een zender/ ontvanger voor de cv van een clio uit 91 kan gebruiken voor mn gtt uit 90? (past de ontvanger achter t plaatje in t plafond?)
Waarom rijdt er eigelijk niemand rond met een spagetti spruitstuk op een gtt? Volgens een K-tec scheelt het behoorlijk in vermogen, maar heb ook wel eens gehoord dat dit verschil te verwaarlozen is. Is er iemand die het getest heeft of ervaring heeft met zo'n ding?
Maar als je goed leest zeggen ze dat dat te halen valt met een motor waarbij al het e.e.a. aan is gepast (nokkenstok, carburateur, enz... )
Zal wellicht iets schelen ja, maar 20 pk op een "standaard" blok ?? Nee. Denk het niet.
Ik heb zo'n spaghetti ding gehad op een GT, klinkt alleen wat anders, en voor mn gevoel toert ie makkelijker hoog op in toeren, maar 20 pk erbij...hmmmm
jackel schreef:weet iemand toevallig of ik een zender/ ontvanger voor de cv van een clio uit 91 kan gebruiken voor mn gtt uit 90? (past de ontvanger achter t plaatje in t plafond?)
Ik heb nog wel zo'n sensor incl. zender voor je liggen evt.
ligt er net aan wat je wilt natuurlijk wil je een 5gtt compleet origineel maken doe je het compleet anders, ik heb em naar mijn smaak en ook ingelaste booskijkers
de lip ben ik met je eens, dat is ook niet mijn smaak
Ik vind juist die koplampen een uniek deel van een 5 en juist hetgeen wat de auto zo speciaal maakt. Booskijkers doen daar mijns inziens afbreuk aan. Maareh, lekker doen wat je wilt.
dat van de koplampen ben ik met je eens echter vind ik booskijkers er een stuk sportiever uitzien wat ik dus wel vind passen op een gtt, ik wil voor dagelijks vervoer er ooit nog een normale 5 bij nemen en dan helemaal oldskool maken, hier blijft de motorkap zeker ongewijzigd!!!