Andere nokkenassen voor Clio 16V.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Rick16v
Contacteer:

Er zit binnenkort een revisie aan te komen, wat zou het effect zijn als ik "snelle" nokkenassen zou laten monteren!?

Ga van de week nog informeren bij een tuning bedrijf.

Alvast bedankt,
Rick.
Bart V

Meer vermogen bij een hoger toerental :)
Als de motor er goed op wordt afgesteld (lees: meer lucht erin betekent ook meer benzine erin met liefst nog een wat vroeger ontstekingstijdstip) dan kan het best een 10 a 15 pk extra opleveren, afhankelijk van welke nokkenassen je kiest. Ik zou gaan voor de 278 graden assen van catcams. Die zijn nog redelijk straatvriendelijk, en toch een behoorlijke verbetering.
Rick16v
Contacteer:

Ik begrijp ook dat het beste is om hierna te chippen!? Weer iemand aan het werk zetten dus >-).

Dit word nog leuk hahah!

Hoe kom je aan die 278* shafts.. ervaringen?!
Geert
Contacteer:

In engeland zie je veel meer mensen andere nokkenassen gebruiken en daar is iedereen weg van de catcams 5502225, deze cam is opzich maar 260 graden maar heeft wel een enorme lift (10.90). 280 graden geeft je zeker wel meer pk's bij extreme toerentallen maar rijd bij dagelijks gebruik voor geen meter.

veel ervaring me nokkenassen op http://www.williamsclio.co.uk
Rick16v
Contacteer:

Heb hier inderdaad wel het een en ander aan cat cam 5502225 modellen terug gevonden.. toch heb ik geen idee hoe extreem dat koppel in lage toeren afneemt.[/i]
Plaats reactie