Martijns gtt-tje | hmm

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Steven schreef:Om je alvast te waarschuwen, zelf een hitteschildje maken van alu of staal heeft geen zin, die dingen scheuren na een maand al.
Been there, done that. Ik heb het 2x geprobeerd, 1x met alu en later nog eens met dik RVS, die laatste deed het een maand langer, maar scheurde uiteindelijk ook.

Toen gewoon voor die 4 tientjes zo'n origineel schildje gekocht en klaar.
was dat ook niet van plan, gewoon een orgineel prutpapiermache ding weer.

jij enig idee hoe dat doseur ding eruit ziet en waar die zit/heeft kunnen zitten?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zit boven in het bellenvat, die hangt aan je rechter koplamp gebeugelt,weet alleen niet cker of dit bij ph.I met waterkoeling ook zo is :(
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bij een fase 1 ist zo'n plastic doppie die in de slang naar je turbo zit, uit m'n hoofd. Moet een doorlaat van 3mm zijn. Je kan ook zelf er wat tussen wurmen en een gaatje inboren.

Anders moet je ff bij Jackie Chan in z'n topic kijken, daar kwamen die cupboekplaatjes voorbij
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

tutuur schreef:zit boven in het bellenvat, die hangt aan je rechter koplamp gebeugelt,weet alleen niet cker of dit bij ph.I met waterkoeling ook zo is :(
dus niet, ph1 heeft die bellenvat meuk niet.

zit in het t stuk ergens bij de slang van waterpomp naar kachelradiateur, die afsplitst naar turbo. in de slang naar turbo zit ie.. maar waar? voorin? die heb ik namelijk wel ingekort, een flink stukje ook nog.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

anders het oude stukje slang even opzoeken, dan kan je eht zien :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Toethoér, ga es ff ergens anders de wijsneus uithangen ofzo :p

Je kunt ook ff Sieger's topic nalezen, die heeft er toen ook mee zitten rommelen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

als hij het zelf niet bedenkt kan hij miss geholpen worden (0) :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Onderaan, waar ome_Pierre z'n zegje doet.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ur#1565106
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

tutuur schreef:anders het oude stukje slang even opzoeken, dan kan je eht zien :wink:
daar heb ik wat aan zeg. denk je? dat ik die meuk bewaar?
reageer zinnig of reageer dan niet. (U)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

een vuilnisbak is ook niet van het ene op het andere moment leeg, maar oke.... ik zeg niks meer :wink:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Steven schreef:Onderaan, waar ome_Pierre z'n zegje doet.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ur#1565106
t zou kunnen dat die mist, maar het kookt nooit en krijg ook geen lucht in mijn leidingen, dus dan betwijfel ik t. wel heb ik als ik hard optrek, mn temp meter iets danst, vandaar dat ik er aan dacht eigenlijk.

trek het wel ff los binnenkort dan.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

tutuur schreef:een vuilnisbak is ook niet van het ene op het andere moment leeg, maar oke.... ik zeg niks meer :wink:
wat is hier de bedoeling van? aantal posts ofzo?

maar goed, hou maar op ja :beer:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

nu ga ik een poging doen een nuttige post te plaatsen :wink:

ik denk dat het verschil in meting eerder te maken heeft met de opbrengst of iets van de dynamo, geloof dat de meter in de waterpomp zit? en het water dat langs de turbo gaat komt terug in het reservoir?

dan lijkt het mij stug dat er voor de meter wat anders waar te nemen is op het moment van gasgeven zelf.....

naar mijn idee zal ie er dus nog wel in zitten als het niet gaat koken of dergelijken, echter kijken kan natuurlijk nooit kwaad :wink:

en voor de bullshit posts (0) zal er op proberen te letten :beer:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

tutuur schreef:nu ga ik een poging doen een nuttige post te plaatsen :wink:

ik denk dat het verschil in meting eerder te maken heeft met de opbrengst of iets van de dynamo, geloof dat de meter in de waterpomp zit? en het water dat langs de turbo gaat komt terug in het reservoir?

dan lijkt het mij stug dat er voor de meter wat anders waar te nemen is op het moment van gasgeven zelf.....

naar mijn idee zal ie er dus nog wel in zitten als het niet gaat koken of dergelijken, echter kijken kan natuurlijk nooit kwaad :wink:

en voor de bullshit posts (0) zal er op proberen te letten :beer:
mja, daar zit in elk geval wat in.

toch wel minstens 10cm van die slang afgeknipt.
mja dit weekend maar is lostrekken. action koelvloeistof kost toch geen drol :D
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zou die goedkope koelvloeistof ook minder goed koelen? :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

verder geen problemen met action kvs? dat het eerder gaat koken of wat dan ook?

is natuurlijk wel lkkr cheap :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik rijd er ook mee, koelvloeistof is koelvloeistof.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Steven schreef:Ik rijd er ook mee, koelvloeistof is koelvloeistof.
mee eens, reed eerder op gamma, maar die is duurder :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik betwijfel serieus of dat zo is, Steven... Ik zal eens Google'n. :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Merijn schreef:Ik betwijfel serieus of dat zo is, Steven... Ik zal eens Google'n. :)
ben benieuwd dan, heb er nog nooit probs oid mee gehad eigenlijk :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het kan toch niet zo zijn dat er helemaal geen verschil tussen koelvloeistoffen zit? Ik lees in ieder geval dat het vriespunt van goedkope vloeistoffen vaak een stuk hoger liggen dan duurdere. Wat je in de winter wel eens in de problemen kan brengen.

Verder heb ik zo snel niets kunnen vinden.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Merijn schreef:Het kan toch niet zo zijn dat er helemaal geen verschil tussen koelvloeistoffen zit? Ik lees in ieder geval dat het vriespunt van goedkope vloeistoffen vaak een stuk hoger liggen dan duurdere. Wat je in de winter wel eens in de problemen kan brengen.

Verder heb ik zo snel niets kunnen vinden.
dat vond ik ook.

Volgens mij staat er gewoon -26 op als ik mijn geheugen goed heb.

1,30 de liter volgens mij. :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

zitten alleen minder goede dopes in dus vervuild je systeem eerder en is minder goed tegen corrosie in je motor blok
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb gister 5 liter koelvloeistof (-26) bij de automaterialenboer gekocht voor 8 euro ex... Ook niet duur. :)
Laatst gewijzigd door Merijn op wo 3 jun 2009 9:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:zitten alleen minder goede dopes in dus vervuild je systeem eerder en is minder goed tegen corrosie in je motor blok
waar baseer je dit op?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Komop jongens, iedereen weet dat water een kookpunt heeft van 100 graden een echt dure koelvloeistof zal misschien wel een dope hebben die het iets verhoogd, maar dat zal de 5% nog niet eens halen. Nou dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk. Goeie/grotere radiateur schiet je 10x meer mee op.

De rest van die toevoegingen zijn idd wat Sfen al aangeeft tegen roest en antivries. Nou gezien het hier in Nederland nagenoeg nooit onder de -20 is en vaak al helemaal niet op plekken waar jij je auto parkeerd, boeit dat geen drol.
Alleen die antiroestdopes zijn misschien wel handig, gezien Renault een goed handje heeft van rotten in het systeem :D
Maargoed een goeie reinigingsbehandeling heb je meer aan.

Verder vervang ik de kv zo regelmatig dat actionspul prima is, krijgt niet eens tijd om te roesten.
En net als met olie, liever een wat goedkopere die je vaker wisselt, dan een dure waar je langer mee doorrijd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Spulletje heeft onder druk wel een iets hoger kookpunt natuurlijk :D


ALDUS WIKIPEDIA:
Koelvloeistof voor de auto

Koelvloeistof voor een auto bestaat uit gedemineraliseerd water waaraan antivriesmiddel, een middel tegen schuimvorming, smeermiddel en een anticorrosiemiddel is toegevoegd. De koelvloeistof voor een auto heeft een hoog kookpunt, rond de 135°C, en dient goed tegen vorst te kunnen, tot wel -35°C. In de loop der tijd veranderen de eigenschappen van de koelvloeistof door veroudering, zodat het na zo'n 50.000km vervangen moet worden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja dat was ik ff vergeten, koelsysteem staat onder 1 bar, daar komt die +35 graden grotendeels vandaan, naar mijn idee.

Goed welke scheikundige staat ff op? Was niet mijn favo vak :p
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Volgens mij zijn de drukdoppen vaak rond de 1 bar, sommige zelfs tot 1.3 bar. Bij 1.3 bar kom je wel dicht in de buurt van die 135 graden.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Je bent vandaag gespot tussen Nistelrode en Eindhoven :lol:

M'n schoonpa kwam met een kenteken thuis met de vraag of ik die kende ;) Langleve dit forum.

Bij deze de complimenten van m'n schoonpa (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

dan was ie wel een heel eind uit de richting (en eng dichtbij hier :p ) :lol:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

had je die velgen hier dan ook niet even kunnen ophalen? :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Adinsx schreef:Je bent vandaag gespot tussen Nistelrode en Eindhoven :lol:

M'n schoonpa kwam met een kenteken thuis met de vraag of ik die kende ;) Langleve dit forum.

Bij deze de complimenten van m'n schoonpa (Y)
Hebben een nieuwe auto gekocht in Alphen (GLD). Grappig, heb niet doorgehad dat ik gespot was :P

5je van mn vriendin gaat weg, mooie coupe voor in de plaats gekomen:

[img]http://img241.imageshack.us/img241/2433/auto9.jpg[/img]

[img]http://img241.imageshack.us/img241/2803/auto8.jpg[/img]

was niet echt in de buurt van jou toch, wouter?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

tinus wat moet dat 5 je kosten??, heb een gegadigde! :)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Plaats reactie