ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ja precies. Ik vond het al zo vreemd.
Dus het staat WEL goed op dat schema :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij ook... Is dat niet dat ding dat uit 2 (of 3) plastieke delen bestaat? Ik heb ook zoiets in mijn slangen gezet. :)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ik heb een klein probleempje met de kachel. Hij wordt niet koud (N) dat ding middenonder het dashboard is ook hardstikke warm en hoe ik ook aan die knop draai, koud wordt de kachel niet.
Wat kan dat zijn?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Waarschijnlijk is de clip van 't bedieningskabeltje losgeschoten of afgebroken,dat gebeurd nl. nog wel eens.... (N)

Dus ff de console losmaken en kijken wat er gebeurd met de kachelklep als je aan de knop draait, eventueel ook ff de asbak d'r uithalen en achter 't bedieningspaneel kijken :wink:
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Florus schreef:Waarschijnlijk is de clip van 't bedieningskabeltje losgeschoten of afgebroken,dat gebeurd nl. nog wel eens.... (N)

Dus ff de console losmaken en kijken wat er gebeurd met de kachelklep als je aan de knop draait, eventueel ook ff de asbak d'r uithalen en achter 't bedieningspaneel kijken :wink:
Top, ga ik ff doen (Y) de knop draait trouwens wel gewoon even zwaar als anders, maar ik zal ff kieke :grin:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hopelijk zijn die plastic dingen niet afgebroken... Da's echt troep!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

eh, dat ding word altijd warm.. het is de luchtstroom die je regelt, de kachel zelf word gewoon warm.
Gé GTX/GTT
Berichten: 87
Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
Locatie: Venlo
Contacteer:

Merijn schreef:Volgens mij ook... Is dat niet dat ding dat uit 2 (of 3) plastieke delen bestaat? Ik heb ook zoiets in mijn slangen gezet. :)
Heeft daar iemand een foto van toevallig ik ben nu ook wel benieuwd wat het is.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

mark 5t schreef:wat een tof ding mannen! (Y)

jullie hebben me op een idee gebracht , ik denk dat ik ook eens zoiets ga fabriceren.
Je hebt het over de BBQ?
Daar zit patent op hoor, dat gaat je geld kosten (0) :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

www.5gt.nl schreef:@ Chris..

XV46XP Gesloopt en afgemeld

Graag e.e.a bijwerken in je bestand.. :wink:
[img]http://www.5gt.nl/images/763cda1588559d ... c-2603.jpg[/img]
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Joh..... overleden ??? (N)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Vond ik echt altijd een dikke GT, zonde....
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Aantal weken stond er ook een blauwe fase 1 te koop op speurders.nl, het RDW kan de gegevens niet meer "vinden" indien je hem opzoekt op de site van het RDW. Ook gesloopt?

Het gaat hier over NG-70-VG, kwam uit Limmen.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

ik zal kijken wat ik voor je kan doen
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wouter werk je bij de RDW dan?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

mark 5t schreef:wouter werk je bij de RDW dan?
Wouter werkt bij een verzekeraar als ik me niet vergis. :D
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

Arco Straver schreef:Joh..... overleden ??? (N)
jep ligt op de berg..
je ziet m nog liggen als je in breda bent :lol:
de cass was niet veel meer.

maar het motortje komt terug :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die motor liep wel verrekte goed van dat ding.

Wat was er allemaal rot (behalve dorpels) dan?
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

een oude schade op het rechterachterscherm,idd de dorpels,en de parafan was slecht..

de motor loopt als een speer,was toen des tijds al redelijk wat aan gesleuteld by JL.
en na eigenaarswisseling is er enkel nog meer aan gedaan.
een paar maanden voor de sloop is de koppeling nog vervangen.
en nu hij in de nieuwe cass is gemonteerd is er nog wat leuks aan gedaan
in de vorm van wat ''opfriswerk''
jullie weten de site wel waar je het project kunt volgen??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

vertel :)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Gerald schreef:
mark 5t schreef:wouter werk je bij de RDW dan?
Wouter werkt bij een verzekeraar als ik me niet vergis. :D
Ach zoiets 8)

Die NG-70 is een Alfa uit 95 die al heeeeel lang geleden naar de Alfa Hemel is gegaan
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Ik zie het al, heb even in het register gekeken en het is de NT-70..
Zo te zien helaas al verkocht.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Wie kan me vertellen waar ik een overlijdenden/dode turbo aan kan herkennen.

Wat er met mijn auto aan de hand is:
rookt blauw (=olie)
stinkt
turbo komt slecht op druk en is niet verder op te schroeven dan iets boven standaard (de O van de originele turbo).

carb. is pas gereviseerd, uitlaatspruitstukpakking vervangen, nieuwe bougie's en bougiekabels, olie ververst. alles max 300 km geleden gedaan.

Iemand een idee?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

je hebt het goed, turbo stuk... je had zelf al min of meer de diagnose gesteld (0)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Al speling gecontroleerd?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Heb een vaag probleem met het laadstroomcircuit.
De dynamo laad netjes bij tot 14.4v maar af en toe valt de spanning weg tot 11-12v.
Dynamo is getest en goed en ook is er een nieuwe regelaar gemonteerd,
kan het ergens een kabelbreuk zijn oid?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zit de plus kabel wel vast achterop de dynamo?
heb ik eens los gehad even goed aan trekken.

anders accu defect?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Wie heeft er allemaal een olietemperatuursensor in hun blok gedraaid? (op de plek achter de dynamo ze maar).

Welke versie van de sensor is hiervoor nodig? De lange of de korte versie? En welk draad zit er precies in?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Lengte weet ik niet meer, volgens mij een lange.

Tis iig M14x1,5 maar dat had je met de search ook moeten kunnen vinden :p
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

mark 5t schreef:zit de plus kabel wel vast achterop de dynamo?
heb ik eens los gehad even goed aan trekken.

anders accu defect?
Accu is goed,na 3weken stilstaan heeft deze 12.5+ over dus das wel goed.
Vanavond weer een andere dynamo gemonteerd maar het euvel is er nog steeds,lampje flikkert af en toe op en de meter valt van 14 terug naar 11-12v.
Denk dat er ergens een breuk zit in de kabelboom,is ook niet origineel meer bij de dynamo en het relais van de koelvin.
Hoort een Ph2 te blijven koelen als het contact eraf is,mijne stopt zodra de sleutel eruit gaat.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Volgens mij is die dynamo gewoon verrot hoor, hebben ze em ook echt open gehad?
Probeer eerst eens een ander, dit kan haast niet anders.

Overigens heb ik de laatste 4 dynamo's die ik geprobeerd heb te laten repareren, allemaal maar ingewisseld voor een nieuwe.

De tijden van alleen koolborsteltjes zijn ook voorbij, vaak is die spanningsregelaar stuk, sleepringen bijna op, begint de spoel te zwellen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

leg even een startkabel van je plus van de dynamo rechtstreeks naar de accu en meet dan eens weer.

en check die dingen even die vriend steef aangeeft.
is makkelijk te demonteren en door te meten.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Alpine schreef:
mark 5t schreef:zit de plus kabel wel vast achterop de dynamo?
heb ik eens los gehad even goed aan trekken.

anders accu defect?
Accu is goed,na 3weken stilstaan heeft deze 12.5+ over dus das wel goed.
Vanavond weer een andere dynamo gemonteerd maar het euvel is er nog steeds,lampje flikkert af en toe op en de meter valt van 14 terug naar 11-12v.
Denk dat er ergens een breuk zit in de kabelboom,is ook niet origineel meer bij de dynamo en het relais van de koelvin.
Hoort een Ph2 te blijven koelen als het contact eraf is,mijne stopt zodra de sleutel eruit gaat.
wist je dat een lege battarij ook nog steeds 1.5 volt geeft?? alleen 0,000001 micro ampere ofzo?? dus leeg, maar nog 1.5 volt!

dus meter van een accu is moeilijk, als je start en de accu voltage daalt sterk dan is toch echt de accu leeg..

daalt de voltage ergens anders dan aan de accu dan is er ergens een verbinding echt niet goed.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

MartijnG schreef:Wie heeft er allemaal een olietemperatuursensor in hun blok gedraaid? (op de plek achter de dynamo ze maar).

Welke versie van de sensor is hiervoor nodig? De lange of de korte versie? En welk draad zit er precies in?
Steven schreef:Lengte weet ik niet meer, volgens mij een lange.

Tis iig M14x1,5 maar dat had je met de search ook moeten kunnen vinden :p
Je hebt de korte versie nodig, maat/spoed klopt wel. DPT heeft ze wel, 10-15 euro geloof ik.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja korte M14x1,5

ik had een lange die is nu kapot gedraaid :@
Plaats reactie