Aan de opkomstlijst te zien denk ik ruudjuh met een patrick blokkie ???mark 5t schreef:heb je ook wat specs van die clio 2,0 en van wie is die?
Dyno dag zaterdag 16 Mei 2009 Goes.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dat is zuur een 2.0 liter met 131 pk 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ik denk niet als het aan patrick ligt hoor
maar aan de km die ruud al zo rijd
ik kwam op 151 met mijn standaard willi blok
standaard ecu
en alleen ander spruistuk
begon wel te kriebelen op mijn andere 2 liter in de 5 te bouwen
maar aan de km die ruud al zo rijd
ik kwam op 151 met mijn standaard willi blok
standaard ecu
en alleen ander spruistuk

begon wel te kriebelen op mijn andere 2 liter in de 5 te bouwen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ow dus dan ben je ineens 30 a 40 pk kwijt 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Hij loopt alleen over de hele linie te arm, zou wel iets rijker morgen (afr 13.5 oid)Tom schreef:151 aan de wielen ?? Dat is zeker niet slecht nee! Die willi's doen het toch altijd weer netjes![]()
vind de Astra van Tim ook niet tegenvallen eigenlijk. Net koppel ook.
Gelukkig vond meneer nog een FPR in de schuur, kun je nog wel wat mee bijregelen.
Bedoel je die zilvere RS?jair schreef:wat voor vermogen en koppel kwam er nou bij sander uit? ben erg benieuwd.
Die had 196 pk's en net geen 250 nm koppel
Klopt, ik heb meerdere runs gedaan, geloof de max 196 was met een koppel rond de 250 nm beide aan de wielen.
Clio loopt op zo'n 0.7 bar. Dus valt nog wel mee qua druk. Door mijn uitlaat heb ik net na de 5500 toeren een dip en kakt hij helemaal in. Dus t.z.t. even kijken wat Henk van veban onder zijn clio turbo heeft hangen want dat zag er volgens Henk (fastchip) goed uit.
Clio loopt op zo'n 0.7 bar. Dus valt nog wel mee qua druk. Door mijn uitlaat heb ik net na de 5500 toeren een dip en kakt hij helemaal in. Dus t.z.t. even kijken wat Henk van veban onder zijn clio turbo heeft hangen want dat zag er volgens Henk (fastchip) goed uit.
kloptTom schreef:Aan de opkomstlijst te zien denk ik ruudjuh met een patrick blokkie ???mark 5t schreef:heb je ook wat specs van die clio 2,0 en van wie is die?
Moment, ik probeer het even te vatten. Ik weet niet precies hoe lang het nu reeds aan de gang is maar toch zeker al een viertal jaar. In die tijd ben ik meermaals in contact gekomen met de motoren die Patrick gebouwd heeft. Ik kan en wil me niet uitspreken over afspraken die gemaakt worden tussen Patrick en de eigenaars van zijn motoren. Je hoort meestal maar 1 kant van het verhaal en ik ken Patrick nu toch ook een beetje om te weten dat het zeker geen uil is. Nu komt het probleem...hetgeen ik gezien heb op de bank, das hetgeen waar ik over praat. En wat ik gisteren zag klopte echt voor geen meter, zie uitleg in vorige post ivm voorontsteking. Bovenin pakte dat ding ook totaal geen lucht ?? Henk die zegt op de man af, dit is een bar-slechte motor en geloof me, die ziet echt wel wat er gebeurd aan de hand van de meetgegevens.Christian schreef:ik denk niet als het aan patrick ligt hoor
maar aan de km die ruud al zo rijd
Nu, hoe het verder gaat weet ik niet. Das iets wat moet geregeld worden tussen eigenaar en bouwer.
Toch even een scherpe en persoonlijke noot van mezelf. Ik ken zelf 4 mensen die met zo een blok rijden, op maat afgesteld met vermogens tussen de 130 en 140 pk. Naar mijn mening is dat bitter weinig ?
Jair, jou vind ik ook wel grappig, je hebt zelf ook zo een blok of je had zo een blok. Ik kan me nog voor de geest halen wat er de eerste keer gebeurde in Goes (Dyno). Gepingel van hier tot in Tokyo. Ipv even een deftige afstelling te laten doen heb je dat ding gewoon in de soep gereden toen we naar FCS gingen. Je was nogthans gewaarschuwd van hetgeen ging gebeuren. Toch ga je gillen dat er geen goed werk werd gelevert, wat totaal buiten de kwestie was. Nu heb ik begrepen dat je ook een clio turbo hebt met een verhaal dat niet koosjer is. Wees gewoon eerlijk, dat duurd het langst. Daarmee bedoel ik ook je verhalen over het vermogen. Ik hoef er niet verder op in te gaan, je zal het ondertussen zelf wel snappen.
Om veel gelul kort samen te vatten, ik ben geen voorstander van deze motoren puur op basis van hetgeen eruit rolt. Betrouwbaar zijn ze daarentegen wel, zie Kris (gele Clio), want daar worden ook wel eens verhalen rond gehangen.
Christian schreef:ik kwam op 151 met mijn standaard willi blok
standaard ecu
en alleen ander spruistuk![]()
als dat wielpk's zijn is dat idd een hele goeie.
de zwarte clio turbo van Veban draaide 207.2 pk en 257 Nm. Druk onbekend.Christian schreef:de zwarte glen
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
wat zijn de problemen geweest met voorgaande turbo's dan?Glekke schreef:M'n 19 was dus een succes gisteren...
Stond nog vrij safe op 0,5 bar... ff gerold, toen kwam die al uit op 185 ongeveer... in opdracht van henk (onder dwang) de druk omhoog naar 0,7. Voor Henk was het snel duidelijk, mapping hoefde niet door te gaan, het ding liep perfect, hij heeft de chip er dan ook voor geschreven...
Resultaat R19 16v low boost turbo:
191,1 PK
247,7 NM koppel
Dit alles uiteraard aan de wielen, voor krukas pk's komt er een pak bij.
Leuk he zo'n 1800'tje dat bijna gelijke waarden haalt als de RS'en met turbo.
En ja dit was m'n 3de turbo, maar nu lijkt die het wel vol te houden, is nog moeilijk te zeggen na nog maar een kleine 300 km.
Nog eens bedankt aan Jo en Kris voor het opstellen van alle wagens enz., Rinus voor de oh zo leuke runs... En natuurlijk de wizard Henk van fastchip!
das ook een heel verhaal. Het blok zelf is nieuw, dwz, een complete revisie van a tot z. Gezien Glen een beperkt budget had moest er een 2dehands turbo op, liefst iets wat dichtst aanleunde bij de opbouw die Henk destijds gedaan had.
1é turbo van een nissan 200 sx s13; 2dehands; roken als een turk
2é turbo van een nissan 200 sx s15; 2dehands via ebay vanuit japan; speling op alles wat maar spelling kan hebben. Zooi dus.
3é turbo overgenomen van Bart (capitol), de MB300, als zijnde gereviseerd. Toch bleek dat ding na montage eveneens te roken als een turk.
4é de bovenstaande MB300 gereviseerd door MB, geen verschil, wederom roken. Er was iets goed fout aan dat ding.
5é en huidige, gezien de goede service van MB heeft Glen een nieuwe turbo gekregen en die doet het wel goed.
1é turbo van een nissan 200 sx s13; 2dehands; roken als een turk
2é turbo van een nissan 200 sx s15; 2dehands via ebay vanuit japan; speling op alles wat maar spelling kan hebben. Zooi dus.
3é turbo overgenomen van Bart (capitol), de MB300, als zijnde gereviseerd. Toch bleek dat ding na montage eveneens te roken als een turk.
4é de bovenstaande MB300 gereviseerd door MB, geen verschil, wederom roken. Er was iets goed fout aan dat ding.
5é en huidige, gezien de goede service van MB heeft Glen een nieuwe turbo gekregen en die doet het wel goed.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Zoals Sjakie al terecht opmerkte, het lijkt alsof de flow hoog in toeren ergens wordt beperkt. Na wat research blijkt het standaard uitlaatspruitstuk te zijn ontworpen voor trekkracht bij lage toeren, maar dit zorgt wel voor een restrictie bovenin. Lexmaul heeft een mooie set bestaande uit een inlaat- en een uitlaatspruitstuk. Samen met een softwarematige aanpassing van de fuelling en fysieke verhoging van de brandstofdruk zou ik al een heel eind moeten komen.Steven schreef:Hij loopt alleen over de hele linie te arm, zou wel iets rijker morgen (afr 13.5 oid)Tom schreef:151 aan de wielen ?? Dat is zeker niet slecht nee! Die willi's doen het toch altijd weer netjes![]()
vind de Astra van Tim ook niet tegenvallen eigenlijk. Net koppel ook.
Gelukkig vond meneer nog een FPR in de schuur, kun je nog wel wat mee bijregelen.
Dus Sjaak die dip aan het einde van de graph zal niet verdwijnen met de FPR en eventueel chip, maar met de AFR naar 12,5:1 zal de curve er hopelijk wel wat gunstiger uitzien over de hele linie.
hee fred de beffer, wat zit jij nou ineens interessant te AFR'en? 
ga je huis afmaken gek

ga je huis afmaken gek

Immer wieder die verdammte Holländer
euhhhSteven schreef:
Waar was jij ook alweer mee bezig Neef?

shit verf aan me toetsenbord
Immer wieder die verdammte Holländer
ken je beter donderdag doen op Hemelvaartsdag, krijg je overal korting.Timmie82 schreef:Vanavond weer stucen..![]()
Zaterdag badkamer inslaan; wc pot, wastafel, meubel, spiegel, tegeltjes, kranen, douche set, deurtje....
of http://www.sanitairmarkt.nl
http://www.badenmarkt.nl
USW
Immer wieder die verdammte Holländer
Vrijdag pas salaris

Bij Makro hebben ze een mooie inbouw plee-pot set aanbieding van Geberit voor 225,- incl, bij Praxis issie 407,-. Heb ook een mooie Grohe douchekraan gezien daar van iets van 120,- incl., die in ieder geval maar even afhalen.
Via die sites scheelt ook flink ja. Beetje rondkijken voor aanschaf loont zeker.


Bij Makro hebben ze een mooie inbouw plee-pot set aanbieding van Geberit voor 225,- incl, bij Praxis issie 407,-. Heb ook een mooie Grohe douchekraan gezien daar van iets van 120,- incl., die in ieder geval maar even afhalen.
Via die sites scheelt ook flink ja. Beetje rondkijken voor aanschaf loont zeker.
http://www.badkamerconcurrent.nl/ is ook een goed adres voor mooi spul voor weinig 
Edit: zie wel dat dit een beetje off-topic is

Edit: zie wel dat dit een beetje off-topic is

nou en, schijt aan de buren 
Tim, rij zaterdag ff met je lijstje naar Woudenberg. alles wat je ziet ken je meteen meenemen. en in sanitair is het prijsverschil ook waanzinnig als je het bij zo'n stunter koopt of bij een gewone zaak, zelfs al zijn het aanbiedingen.
zo, en dan nu weer terug naar de Dynodag!

Tim, rij zaterdag ff met je lijstje naar Woudenberg. alles wat je ziet ken je meteen meenemen. en in sanitair is het prijsverschil ook waanzinnig als je het bij zo'n stunter koopt of bij een gewone zaak, zelfs al zijn het aanbiedingen.
zo, en dan nu weer terug naar de Dynodag!
Immer wieder die verdammte Holländer