Dyno dag zaterdag 16 Mei 2009 Goes.

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

mark 5t schreef:heb je ook wat specs van die clio 2,0 en van wie is die?
Aan de opkomstlijst te zien denk ik ruudjuh met een patrick blokkie ???
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Dat is zuur een 2.0 liter met 131 pk :@
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ik denk niet als het aan patrick ligt hoor
maar aan de km die ruud al zo rijd

ik kwam op 151 met mijn standaard willi blok
standaard ecu
en alleen ander spruistuk :)
begon wel te kriebelen op mijn andere 2 liter in de 5 te bouwen :grin:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ow dus dan ben je ineens 30 a 40 pk kwijt (I)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

151 aan de wielen ?? Dat is zeker niet slecht nee! Die willi's doen het toch altijd weer netjes (Y)

vind de Astra van Tim ook niet tegenvallen eigenlijk. Net koppel ook.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

Luco/Alpine-racer schreef:ow dus dan ben je ineens 30 a 40 pk kwijt (I)
nou als je 15d km tot 20d km al zo onafgesteld rijd
jair
Berichten: 59
Lid geworden op: do 24 jun 2004 20:15

wat voor vermogen en koppel kwam er nou bij sander uit? ben erg benieuwd.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

vermogen zat tegen de 210 pk koppel moet je even op Jo wachten die heeft alles
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tom schreef:151 aan de wielen ?? Dat is zeker niet slecht nee! Die willi's doen het toch altijd weer netjes (Y)

vind de Astra van Tim ook niet tegenvallen eigenlijk. Net koppel ook.
Hij loopt alleen over de hele linie te arm, zou wel iets rijker morgen (afr 13.5 oid)
Gelukkig vond meneer nog een FPR in de schuur, kun je nog wel wat mee bijregelen.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

haha ja steven die moet ook een keer op de bank
f7p met Tb`s :worship:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Daar kan nog aan gewerkt worden dan (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

jair schreef:wat voor vermogen en koppel kwam er nou bij sander uit? ben erg benieuwd.
Bedoel je die zilvere RS?
Die had 196 pk's en net geen 250 nm koppel
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

de zwarte glen
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Klopt, ik heb meerdere runs gedaan, geloof de max 196 was met een koppel rond de 250 nm beide aan de wielen.
Clio loopt op zo'n 0.7 bar. Dus valt nog wel mee qua druk. Door mijn uitlaat heb ik net na de 5500 toeren een dip en kakt hij helemaal in. Dus t.z.t. even kijken wat Henk van veban onder zijn clio turbo heeft hangen want dat zag er volgens Henk (fastchip) goed uit.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Tom schreef:
mark 5t schreef:heb je ook wat specs van die clio 2,0 en van wie is die?
Aan de opkomstlijst te zien denk ik ruudjuh met een patrick blokkie ???
klopt

Christian schreef:ik denk niet als het aan patrick ligt hoor
maar aan de km die ruud al zo rijd
Moment, ik probeer het even te vatten. Ik weet niet precies hoe lang het nu reeds aan de gang is maar toch zeker al een viertal jaar. In die tijd ben ik meermaals in contact gekomen met de motoren die Patrick gebouwd heeft. Ik kan en wil me niet uitspreken over afspraken die gemaakt worden tussen Patrick en de eigenaars van zijn motoren. Je hoort meestal maar 1 kant van het verhaal en ik ken Patrick nu toch ook een beetje om te weten dat het zeker geen uil is. Nu komt het probleem...hetgeen ik gezien heb op de bank, das hetgeen waar ik over praat. En wat ik gisteren zag klopte echt voor geen meter, zie uitleg in vorige post ivm voorontsteking. Bovenin pakte dat ding ook totaal geen lucht ?? Henk die zegt op de man af, dit is een bar-slechte motor en geloof me, die ziet echt wel wat er gebeurd aan de hand van de meetgegevens.

Nu, hoe het verder gaat weet ik niet. Das iets wat moet geregeld worden tussen eigenaar en bouwer.

Toch even een scherpe en persoonlijke noot van mezelf. Ik ken zelf 4 mensen die met zo een blok rijden, op maat afgesteld met vermogens tussen de 130 en 140 pk. Naar mijn mening is dat bitter weinig ?

Jair, jou vind ik ook wel grappig, je hebt zelf ook zo een blok of je had zo een blok. Ik kan me nog voor de geest halen wat er de eerste keer gebeurde in Goes (Dyno). Gepingel van hier tot in Tokyo. Ipv even een deftige afstelling te laten doen heb je dat ding gewoon in de soep gereden toen we naar FCS gingen. Je was nogthans gewaarschuwd van hetgeen ging gebeuren. Toch ga je gillen dat er geen goed werk werd gelevert, wat totaal buiten de kwestie was. Nu heb ik begrepen dat je ook een clio turbo hebt met een verhaal dat niet koosjer is. Wees gewoon eerlijk, dat duurd het langst. Daarmee bedoel ik ook je verhalen over het vermogen. Ik hoef er niet verder op in te gaan, je zal het ondertussen zelf wel snappen.

Om veel gelul kort samen te vatten, ik ben geen voorstander van deze motoren puur op basis van hetgeen eruit rolt. Betrouwbaar zijn ze daarentegen wel, zie Kris (gele Clio), want daar worden ook wel eens verhalen rond gehangen.
Christian schreef:ik kwam op 151 met mijn standaard willi blok
standaard ecu
en alleen ander spruistuk :)

als dat wielpk's zijn is dat idd een hele goeie.


Christian schreef:de zwarte glen
de zwarte clio turbo van Veban draaide 207.2 pk en 257 Nm. Druk onbekend.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Veban clio turbo druk varierde tussen de 0.4 op lage toeren tot 0.8 bar geloof ik?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Glekke schreef:M'n 19 was dus een succes gisteren...

Stond nog vrij safe op 0,5 bar... ff gerold, toen kwam die al uit op 185 ongeveer... in opdracht van henk (onder dwang :)) de druk omhoog naar 0,7. Voor Henk was het snel duidelijk, mapping hoefde niet door te gaan, het ding liep perfect, hij heeft de chip er dan ook voor geschreven...

Resultaat R19 16v low boost turbo:

191,1 PK
247,7 NM koppel

Dit alles uiteraard aan de wielen, voor krukas pk's komt er een pak bij.

Leuk he zo'n 1800'tje dat bijna gelijke waarden haalt als de RS'en met turbo :D.

En ja dit was m'n 3de turbo, maar nu lijkt die het wel vol te houden, is nog moeilijk te zeggen na nog maar een kleine 300 km.

Nog eens bedankt aan Jo en Kris voor het opstellen van alle wagens enz., Rinus voor de oh zo leuke runs... En natuurlijk de wizard Henk van fastchip!
wat zijn de problemen geweest met voorgaande turbo's dan?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

das ook een heel verhaal. Het blok zelf is nieuw, dwz, een complete revisie van a tot z. Gezien Glen een beperkt budget had moest er een 2dehands turbo op, liefst iets wat dichtst aanleunde bij de opbouw die Henk destijds gedaan had.

1é turbo van een nissan 200 sx s13; 2dehands; roken als een turk
2é turbo van een nissan 200 sx s15; 2dehands via ebay vanuit japan; speling op alles wat maar spelling kan hebben. Zooi dus.
3é turbo overgenomen van Bart (capitol), de MB300, als zijnde gereviseerd. Toch bleek dat ding na montage eveneens te roken als een turk.
4é de bovenstaande MB300 gereviseerd door MB, geen verschil, wederom roken. Er was iets goed fout aan dat ding.
5é en huidige, gezien de goede service van MB heeft Glen een nieuwe turbo gekregen en die doet het wel goed.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zo das niet misselijk :( wel goede service van MB (Y)
zo zie je maar weer, goedkoop is duurkoop....
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Die MB300 wat voor turbo is dat nou precies? T25?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

volgens mij wel :wink:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

T3 compressor
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

voor de mensen die nog een uitdraai willen zien

Afbeelding
leeroy
Berichten: 527
Lid geworden op: zo 5 nov 2006 15:59
Locatie: brabant

is dat je 2.0 met de tb's ?
*edit* ik zag net dat je zei dat het je 2.0 was met standaard ecu etc
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

blok met de tb`s staat nog steeds onder de werkbank :) hij is tekoop jongens :grin:
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Mooie grafiek hoor Christian. Hij loopt mooi linear naar zijn topvermogen. (Y)
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Steven schreef:
Tom schreef:151 aan de wielen ?? Dat is zeker niet slecht nee! Die willi's doen het toch altijd weer netjes (Y)

vind de Astra van Tim ook niet tegenvallen eigenlijk. Net koppel ook.
Hij loopt alleen over de hele linie te arm, zou wel iets rijker morgen (afr 13.5 oid)
Gelukkig vond meneer nog een FPR in de schuur, kun je nog wel wat mee bijregelen.
Zoals Sjakie al terecht opmerkte, het lijkt alsof de flow hoog in toeren ergens wordt beperkt. Na wat research blijkt het standaard uitlaatspruitstuk te zijn ontworpen voor trekkracht bij lage toeren, maar dit zorgt wel voor een restrictie bovenin. Lexmaul heeft een mooie set bestaande uit een inlaat- en een uitlaatspruitstuk. Samen met een softwarematige aanpassing van de fuelling en fysieke verhoging van de brandstofdruk zou ik al een heel eind moeten komen.

Dus Sjaak die dip aan het einde van de graph zal niet verdwijnen met de FPR en eventueel chip, maar met de AFR naar 12,5:1 zal de curve er hopelijk wel wat gunstiger uitzien over de hele linie.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

hee fred de beffer, wat zit jij nou ineens interessant te AFR'en? :D

ga je huis afmaken gek :p
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

:lol:

Waar was jij ook alweer mee bezig Neef? :D
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Vanavond weer stucen.. :pompom:

Zaterdag badkamer inslaan; wc pot, wastafel, meubel, spiegel, tegeltjes, kranen, douche set, deurtje....
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Steven schreef::lol:

Waar was jij ook alweer mee bezig Neef? :D
euhhh :D

shit verf aan me toetsenbord
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Timmie82 schreef:Vanavond weer stucen.. :pompom:

Zaterdag badkamer inslaan; wc pot, wastafel, meubel, spiegel, tegeltjes, kranen, douche set, deurtje....
ken je beter donderdag doen op Hemelvaartsdag, krijg je overal korting.

of http://www.sanitairmarkt.nl

http://www.badenmarkt.nl

USW
Immer wieder die verdammte Holländer
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Vrijdag pas salaris :( :(

Bij Makro hebben ze een mooie inbouw plee-pot set aanbieding van Geberit voor 225,- incl, bij Praxis issie 407,-. Heb ook een mooie Grohe douchekraan gezien daar van iets van 120,- incl., die in ieder geval maar even afhalen.

Via die sites scheelt ook flink ja. Beetje rondkijken voor aanschaf loont zeker.
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

http://www.badkamerconcurrent.nl/ is ook een goed adres voor mooi spul voor weinig :)

Edit: zie wel dat dit een beetje off-topic is :lol:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nou en, schijt aan de buren ;)

Tim, rij zaterdag ff met je lijstje naar Woudenberg. alles wat je ziet ken je meteen meenemen. en in sanitair is het prijsverschil ook waanzinnig als je het bij zo'n stunter koopt of bij een gewone zaak, zelfs al zijn het aanbiedingen.

zo, en dan nu weer terug naar de Dynodag!
Immer wieder die verdammte Holländer
Plaats reactie