ACT: 5 GT Turbo
kopsensor? bedoel je niet je pingelsensor?
en ik denk dat je je CO schroef kwijt bent
en ik denk dat je je CO schroef kwijt bent
Immer wieder die verdammte Holländer
die sensor die net onder je kleppendeksel zit .....-Ray- schreef:kopsensor? bedoel je niet je pingelsensor?
en ik denk dat je je CO schroef kwijt bent
rond sensortje dat naar je ontsteking gaat...
en nee die ben ik niet kwijt.. de carb is goed althans... zover we hebben kunnen conteroleren...
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
- Locatie: Venlo
- Contacteer:
Wat is de functie van deze schakelaar?
[img]http://i381.photobucket.com/albums/oo25 ... 009089.jpg[/img]
Want als de motor warm is en die schakelaar is aangesloten valt de motor uit.
En is pas weer te starten als hij aangesloten is.
[img]http://i381.photobucket.com/albums/oo25 ... 009089.jpg[/img]
Want als de motor warm is en die schakelaar is aangesloten valt de motor uit.
En is pas weer te starten als hij aangesloten is.
het probleem is in zekere zin verhoplen,
uit eindelijk bleek de stelschroef gewoon in zijn geheel los te zitten.
dezze dus voor een andere vervangen...
nu loopt hij een stuk beter....
alleen nog even de *pingel*Kop* sensor vervangen...
groeten peter
uit eindelijk bleek de stelschroef gewoon in zijn geheel los te zitten.
dezze dus voor een andere vervangen...
nu loopt hij een stuk beter....
alleen nog even de *pingel*Kop* sensor vervangen...
groeten peter
En zo...Hessel schreef:aanvulling en vraag!Hessel schreef:[img]http://www.postimage.org/aVG88x9.jpg[/img]
BBQtje dicht
[img]http://www.postimage.org/PqRBMV9.jpg[/img]
BBQtje open
[img]http://www.postimage.org/PqRCJMA.jpg[/img]
3 milimeter dik gegalvaniseerd plaatstaal is errug lastig te slijpen....maar het is wel een mooie binnenkant voor de BBQ geworden
* gegalvaniseerde plaat bijgewerkt
* Sjako is met gele verf in de weer geweest
Weet iemand waar je op maat RVS grillplaten kan laten maken? het liefst een mooie ronde! (maten op aanvraag
)
Sjorslick help us out!!
foto's volgen binnenkort!
Gaat de PP-LF in vlammen op

Hoe voelt dat nou Martijn, een 5 in de brand steken?

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Gé GTX/GTT schreef:Wat is de functie van deze schakelaar?
http://i381.photobucket.com/albums/oo25 ... 009089.jpg
Want als de motor warm is en die schakelaar is aangesloten valt de motor uit.
En is pas weer te starten als hij aangesloten is.
Die sensor/schakelaar is voor je perculatiefan, die 2 stekkertjes horen daar volgens mij helemaal niet op, lijken erg op de stekkertjes die normaal op je overdruk sensor zitten.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
man man wat sta ik erbij als een zoutzak
, moe, maar voldaan, de bbq doet het...binnenkort met vleesch maar eens inwijden!!!!
Steven, kom je helpen Pyromanen

Steven, kom je helpen Pyromanen

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
wat een tof ding mannen!
jullie hebben me op een idee gebracht , ik denk dat ik ook eens zoiets ga fabriceren.

jullie hebben me op een idee gebracht , ik denk dat ik ook eens zoiets ga fabriceren.
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
- Locatie: Venlo
- Contacteer:
FoutjeFlorus schreef:Die sensor/schakelaar is voor je perculatiefan, die 2 stekkertjes horen daar volgens mij helemaal niet op, lijken erg op de stekkertjes die normaal op je overdruk sensor zitten.

En die zit normaal in de ic slang zeker.
Ja best hoor, maar alleen met Neef erbij om me af te remmenHessel schreef:man man wat sta ik erbij als een zoutzak, moe, maar voldaan, de bbq doet het...binnenkort met vleesch maar eens inwijden!!!!
Steven, kom je helpen Pyromanen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
hij is welkom!!! maar dat spreekt voor zich!!!Steven schreef:Ja best hoor, maar alleen met Neef erbij om me af te remmenHessel schreef:man man wat sta ik erbij als een zoutzak, moe, maar voldaan, de bbq doet het...binnenkort met vleesch maar eens inwijden!!!!
Steven, kom je helpen Pyromanen
wat stinkt die bitumen die achter het schutbord zit

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Vraaggiee..
Kan het kwaad als je 2 verschillende soorten/merken koelvloeistof bij elkaar gebruikt?
Een "vrouw" bij total tankstation wist mij te vertellen dat ze daar groene en roze kvs verkopen. En als je deze bij elkaar pleurt dat je dan een of andere reactie krijgt.
Ik heb namelijk nog een 3 liter van een merk staan en 4 liter van een ander merk. Nu wil ik deze bij elkaar gaan gooien.
Of raden jullie aan om 5.75 liter van dezelfde kvs erin te gooien?
Kan het kwaad als je 2 verschillende soorten/merken koelvloeistof bij elkaar gebruikt?
Een "vrouw" bij total tankstation wist mij te vertellen dat ze daar groene en roze kvs verkopen. En als je deze bij elkaar pleurt dat je dan een of andere reactie krijgt.
Ik heb namelijk nog een 3 liter van een merk staan en 4 liter van een ander merk. Nu wil ik deze bij elkaar gaan gooien.
Of raden jullie aan om 5.75 liter van dezelfde kvs erin te gooien?
Ik heb het afgelopen weekend nog nagevraagd.
Enkel nieuwe (en waarschijnlijk bepaalde merken) rode koelvloeistoffen kun je mengen met groene/blauwe. Maar, ik zou in jou geval het zekere voor het onzekere nemen en ze absoluut niet mengen.
Groene en blauwe koelvloeistoffen kun je wel mengen.
Enkel nieuwe (en waarschijnlijk bepaalde merken) rode koelvloeistoffen kun je mengen met groene/blauwe. Maar, ik zou in jou geval het zekere voor het onzekere nemen en ze absoluut niet mengen.
Groene en blauwe koelvloeistoffen kun je wel mengen.
Hmm ok,
Als ik jou verhaaltje lees, maak ik eruit op dat je het aan de hand van de kleuren kan zien of je het kan mengen of niet.
Dan neem ik toch maar het zekere van het onzekere en haal ik gewoon nog eentje van diezelfde kvs.
Als ik jou verhaaltje lees, maak ik eruit op dat je het aan de hand van de kleuren kan zien of je het kan mengen of niet.
Dan neem ik toch maar het zekere van het onzekere en haal ik gewoon nog eentje van diezelfde kvs.
Ik heb iig groene van de Total 4L.
En van een of andere merk dat D2 heet ofzo. Nu weet ik niet zeker welke kleur die heeft. Staat me iets van bij dat die rood is
Ik ga het ff nakijken.
Bedankt iig man
En van een of andere merk dat D2 heet ofzo. Nu weet ik niet zeker welke kleur die heeft. Staat me iets van bij dat die rood is

Bedankt iig man


Vandaag krijg ik als het goed mn bellenvat binnen en kan ik mn silicone slangen gaan monteren.
Vandaar dat ik even met het kvs in mn hoofd zat.
Ik ga het er denk allemaal uit laten lopen en geheel nieuw erin.
Even kijken hoe ik het beste alles eruit krijg..
Ja precies, zoiets zat ik ook al te denken.
En aangezien we het nu toch hebben over het mengen van de kvs.
Denk ik dat ik nu ook groen en rood door elkaar heen heb zitten
Ik wist niet dat dat niet goed was
Heb hier eerlijk gezegd niets van gemerkt. Qua temps enzoo.
Is er nog een manier het gehele circuit door de spoelen?
En aangezien we het nu toch hebben over het mengen van de kvs.
Denk ik dat ik nu ook groen en rood door elkaar heen heb zitten

Ik wist niet dat dat niet goed was

Heb hier eerlijk gezegd niets van gemerkt. Qua temps enzoo.
Is er nog een manier het gehele circuit door de spoelen?
Nou zit ik ff de koelsysteem schema's van de ph1 en ph2 naast elkaar te houden. En nou zie ik "G" staan. Dat betekent Doseur op het schema.
Op zowel de ph1 schema als de ph2 schema zie ik een Doseur staan.
Bij een ph1 zit ie in de slang van waterpomp naar kachelradiateur en naar turbo. Plak na het T-stuk richting de turbo.
En bij de ph2 zit ie in de slang van bellenvat naar kvs reservoir.
Wat is een doseur en wat doet het precies?
Op zowel de ph1 schema als de ph2 schema zie ik een Doseur staan.
Bij een ph1 zit ie in de slang van waterpomp naar kachelradiateur en naar turbo. Plak na het T-stuk richting de turbo.
En bij de ph2 zit ie in de slang van bellenvat naar kvs reservoir.
Wat is een doseur en wat doet het precies?
Is ie al leeg? Anders werkt het nog wel es om een goed agressieve reiniger erdoorheen te kieperen. Van Forté bijv. meestal alleen na zeuren bij de dealer los te peuteren.
Daarna gewoon de tuinslang op wat verschillende slangen zetten (haal de thermostaat er ff uit) en spoelen maar. Kachel even tegen de stromingsrichting in uitspoelen, die werkt ook als een soort zeef.
Verder hebben ze bij de Action ook prima koelvloeistof voor €1.50 de liter, prima spul
Daarna gewoon de tuinslang op wat verschillende slangen zetten (haal de thermostaat er ff uit) en spoelen maar. Kachel even tegen de stromingsrichting in uitspoelen, die werkt ook als een soort zeef.
Verder hebben ze bij de Action ook prima koelvloeistof voor €1.50 de liter, prima spul

Nee, hij is nog niet leeg.
Ik zit nog ff op die bellenvat te wachten.
Zodra ik deze binnen heb wil ik gaan beginnen.
Als ik zo naar ph2 schema kijk, tel ik 11 kvs slangen.
In mijn silicone slangen set zitten er 15 hmmm..
Ben benieuwd welke de andere 4 zijn dan
Of gewoon water toch Steven?
Edit;
Dit andere 4 zijn voor de gesloten carterventilatie
Mja die heb ik volgens het cup boekje aangesloten..
Die hou ik dan over denk ik.
Ik zit nog ff op die bellenvat te wachten.
Zodra ik deze binnen heb wil ik gaan beginnen.
Als ik zo naar ph2 schema kijk, tel ik 11 kvs slangen.
In mijn silicone slangen set zitten er 15 hmmm..
Ben benieuwd welke de andere 4 zijn dan

Of gewoon water toch Steven?

Edit;
Dit andere 4 zijn voor de gesloten carterventilatie

Mja die heb ik volgens het cup boekje aangesloten..
Die hou ik dan over denk ik.
als ik het goed heb is een doseur een soort busje die voor een vernauwing in de slang zorgt, zodat de stroomsnelheid van de KVS omhoog gaat?
anders gaat de vloeistof koken bij de turbo dacht ik
(heb 't nooit gezien of in handen gehad, ik heb zelf namelijk een Ph1
)
mijn koelsysteem ga ik ook ph2 meken, maar ik heb geen watergekoelde turbo.
Heb ik die doseurs dan ook nodig?

anders gaat de vloeistof koken bij de turbo dacht ik
(heb 't nooit gezien of in handen gehad, ik heb zelf namelijk een Ph1

mijn koelsysteem ga ik ook ph2 meken, maar ik heb geen watergekoelde turbo.
Heb ik die doseurs dan ook nodig?
5GTT & clio II 1.6 16v
Ph1 heeft juist wel die doseur en die stroomsnelheid neemt alleen toe ter plaatse van de doseur zelf, daarna vergroot de diameter weer naar de slang en stroomt het gewoon door.
Het is meer om de hoeveelheid te beperken die door de turbo heengaat, gezien die turbo goed warm is en wel gigantisch veel warmte kan afgeven, wordt ie express maar beperkt gekoeld. Omdat je anders je hele systeem op stang jaagt.
Ph2 heeft geen doseur trouwens, hier is de leidingloop ook iets anders.
Het is meer om de hoeveelheid te beperken die door de turbo heengaat, gezien die turbo goed warm is en wel gigantisch veel warmte kan afgeven, wordt ie express maar beperkt gekoeld. Omdat je anders je hele systeem op stang jaagt.
Ph2 heeft geen doseur trouwens, hier is de leidingloop ook iets anders.
Volgens het "4e schema" (pagina 19-10) in het handboek heeft een ph2 systeem WEL een doseur Ø 3mm. Tussen de slang van bellenvat naar kvs reservoir.
Phase 1 systeem:
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpi4xkmV.jpg[/img]
Phase 2 systeem:
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpTr35KD.jpg[/img]
Phase 1 systeem:
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpi4xkmV.jpg[/img]
Phase 2 systeem:
[img]http://www.techzine.nl/f/g/31262phpTr35KD.jpg[/img]
Volgens de schema's heeft iedere koelsysteem voor de renault 5 (gt turbo) een doseur.Allartino schreef:en dan heb je ook nog het Ph1 koelsysteem zonder watergekoelde turbo, en die heeft bij mijn weten geen doseur?
Ok 
Staat niet echt duidelijk op schema maargoed

Staat niet echt duidelijk op schema maargoed

Zwak geografisch? 

dat heb je toevallig wel mis hoor .Steven schreef:Die doseur zit niet in de slang maar in je bellenvat
iedere heeft er een in zitten in de slang is een verloop met meen ik een gaatje van 3 mm. .
heb er zelf een nieuwe in gezet dus ........kan het weten.