ACT: 5 GT Turbo
-
- Contacteer:
Zou ik die 2 aansluitingen op het inlaat spruitstuk verwisseld hebben ik weet niet of er verschil in die 2 zit.
Zover ik weet werken die hetzelfde.
hello... kan iemand mij helpen aan de layout (blueprint) van de de benzinetank? Hoe de retour en toevoer incl filter en pomp zijn aangesloten, zitten namelijk 3 aansluitingen aan de bovenzijde, kweet niet meer hoe het zat 

je bedoelt onder de achterbank?
als je de stekker aan de bovenkant hebt, is de linkse de retour, middelste toevoer en de rechter staat niks bij in het boek
als je de stekker aan de bovenkant hebt, is de linkse de retour, middelste toevoer en de rechter staat niks bij in het boek

Immer wieder die verdammte Holländer
Mrtn schreef:de rechter is dan zeker de ontluchting, die loopt dan terug richting de vulmond die in de wielkuip zit ?!

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
Heb vandaag Maurice even gebeld en die kon me meteen vertellen wat er aan de hand was.
Ik ben vergeten een busje in de nieuwe slang van de carter ventilatie te steken dus dan moet ik de oude slang nog even opzoeken en dat ding overzetten.
Ik ben vergeten een busje in de nieuwe slang van de carter ventilatie te steken dus dan moet ik de oude slang nog even opzoeken en dat ding overzetten.
-
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Contacteer:
ey,
weet iemand of het subframe van mijn gt turbo hetzelfde is als een normaal vijfje? Had al iets gehoord dat er verschil zit tussen fase 1 en fase 2...
weet iemand of het subframe van mijn gt turbo hetzelfde is als een normaal vijfje? Had al iets gehoord dat er verschil zit tussen fase 1 en fase 2...
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
ha ben zelf ook wel benieuwd aangezien ik nog een subframe en heel wat crap nodig heb ..
volllgens mij zijn van alle types fase 2 het subframe, draagarmen en stuurhuis/stangen/kogels hetzelfde, maar zeker weten doe ik het niet..
ik heb nog een goedkope donor auto nodig en als het een "normale 5" kan zijn, maakt dat mijn leven een stuk gemakkelijker en goedkoper :]

volllgens mij zijn van alle types fase 2 het subframe, draagarmen en stuurhuis/stangen/kogels hetzelfde, maar zeker weten doe ik het niet..
ik heb nog een goedkope donor auto nodig en als het een "normale 5" kan zijn, maakt dat mijn leven een stuk gemakkelijker en goedkoper :]
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
tijdens de APK keuring ben ik er achter gekomen dat mijn uitlaatspruitstuk lekt. Zijn hier versterkte pakkingen voor of is het de standaard monteren en alles netjes aandraaien. Heeft iemand verder de maat van de tapeindjes waarmee het spruitstuk in het blok zit? En waar te bestellen, via de dealer of gewoon de onderdelen handel?
Gr.Gerald
Gr.Gerald
Project: GTT Blue Sport
Meestal kun je die lekkende pakking gewoon verhelpen door alles nog es netjes aan te draaien, die moeren lopen nogal eens los.
Verder bestaat hier niet echt een versterkte pakking voor, gewoon een originele/imitatie ertussen frotten.
Tis gewoon standaard M8, voor die maat moet je er gewoon ff 1 uitdraaien en langs de betere ijzerboer. Beter neem je ook ff van die koperen borgmoertjes met zo'n gleufje erin mee.
Verder bestaat hier niet echt een versterkte pakking voor, gewoon een originele/imitatie ertussen frotten.
Tis gewoon standaard M8, voor die maat moet je er gewoon ff 1 uitdraaien en langs de betere ijzerboer. Beter neem je ook ff van die koperen borgmoertjes met zo'n gleufje erin mee.
ik heb versterkte koperen pakkingen hiervoor op voorraad.
Pm maar voor details.
groet: mark
Pm maar voor details.
groet: mark
-
idd had er laatst 2 afliggen, baggerzooiSteven schreef:Meestal kun je die lekkende pakking gewoon verhelpen door alles nog es netjes aan te draaien, die moeren lopen nogal eens los.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Gescheurde uitlaatspruitstukken komen vaak ook omdat er een aantal steunbeugeltjes van de turbo aan de bak en de downpipe aan het motorblok missen.
Fase 1 (met zwemvliezen tussen de kanalen) of fase 2 (gewoon glad) uitlaatspruitstuk trouwens?
Fase 1 (met zwemvliezen tussen de kanalen) of fase 2 (gewoon glad) uitlaatspruitstuk trouwens?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wat, welke horen waar is dan weer mn volgende vraag, de vorige eigenaar heeft er nogal een zooi van gemaakt van de steunen enz. Dus als iemand een totaalplaatje heeft heel graag....Steven schreef:Gescheurde uitlaatspruitstukken komen vaak ook omdat er een aantal steunbeugeltjes van de turbo aan de bak en de downpipe aan het motorblok missen.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Oke, valt mee, de enige die ik mis is die 3 hoekplaat. dat hoeklijntje op de elbow heb ik wel net als de steun voor het hitteschild van de startmotor.
Bedankt merijn,
Iemand toevallig nog zo'n 3 hoek liggen?

Gr.Gerald
Ja die 3 hoek is 1 van de 2 steunen, die vaak pleite zijn.
Heb je ook het onderstaande schoortje? (onderkant downpipe - onderzijde spruitstuk). Die is ook redelijk essentieel om de boel heel te houden.
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... 3055-1.jpg[/img]
Heb je ook het onderstaande schoortje? (onderkant downpipe - onderzijde spruitstuk). Die is ook redelijk essentieel om de boel heel te houden.
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... 3055-1.jpg[/img]
-
iemand nog een leuk race 5je?
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... tml?q=dnrt
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... tml?q=dnrt
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Of nog steeds. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Contacteer:
Heb een fase 1 ja.. en hij was in het midden bij het uitlaatspruitstuk gescheurd. Heb zelf een beugel gemaakt want die zat er dus niet op. Maar dat hitteschild heb ik niet is dat erg?Steven schreef:Gescheurde uitlaatspruitstukken komen vaak ook omdat er een aantal steunbeugeltjes van de turbo aan de bak en de downpipe aan het motorblok missen.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Die heb ik wel.Steven schreef:Ja die 3 hoek is 1 van de 2 steunen, die vaak pleite zijn.

-
- Contacteer:
Het gaat dus om dit busje.Gé GTX/GTT schreef:Heb vandaag Maurice even gebeld en die kon me meteen vertellen wat er aan de hand was.
[img]http://i381.photobucket.com/albums/oo25 ... 009082.jpg[/img]
En dat hoort in deze slang in de bocht.
[img]http://i381.photobucket.com/albums/oo25 ... 9089-1.jpg[/img]
Wel handig om te weten als je de slangen gaat vervangen.
Zijn er mensen die interesse hebben in een officiele taxatie van de auto? Verzekeringmaatschappij moet dit gedurende 2-3 jaar aanhouden. Kost 100 euro, maar met genoeg mensen zal de prijs zakken. Graag PM bij interesse.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
De duur van het rapport hangt af van de verzekeraar, ligt eraan wat je afspreek, meeste zijn 5 jaar geldig.DennisT schreef:Zijn er mensen die interesse hebben in een officiele taxatie van de auto? Verzekeringmaatschappij moet dit gedurende 2-3 jaar aanhouden. Kost 100 euro, maar met genoeg mensen zal de prijs zakken. Graag PM bij interesse.
Maar 100 euro, voor mij te duur

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Taxatie aan hun kantoor voor €70,-,aantal km verhoogde alleen de premieDennisT schreef:JIJ kan het miss goedkoper regelen ja3 jaar geldig bij 5000km/j en 2 jaar bij 7500km/j geloof ik.
en niet de duur van het rapport bij mijn verzekering/tussenpersoon.
http://www.peterwilbers.nl/index.html
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77