ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Gé GTX/GTT
Berichten: 87
Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
Locatie: Venlo
Contacteer:

Zou ik die 2 aansluitingen op het inlaat spruitstuk verwisseld hebben ik weet niet of er verschil in die 2 zit.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zover ik weet werken die hetzelfde.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

hello... kan iemand mij helpen aan de layout (blueprint) van de de benzinetank? Hoe de retour en toevoer incl filter en pomp zijn aangesloten, zitten namelijk 3 aansluitingen aan de bovenzijde, kweet niet meer hoe het zat :(
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

je bedoelt onder de achterbank?

als je de stekker aan de bovenkant hebt, is de linkse de retour, middelste toevoer en de rechter staat niks bij in het boek ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

de rechter is dan zeker de ontluchting, die loopt dan terug richting de vulmond die in de wielkuip zit ?!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

wss als je de aanvoer en retour hebt wel ja :lol:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Mrtn schreef:de rechter is dan zeker de ontluchting, die loopt dan terug richting de vulmond die in de wielkuip zit ?!
:ja:
Immer wieder die verdammte Holländer
Gé GTX/GTT
Berichten: 87
Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
Locatie: Venlo
Contacteer:

Heb vandaag Maurice even gebeld en die kon me meteen vertellen wat er aan de hand was.

Ik ben vergeten een busje in de nieuwe slang van de carter ventilatie te steken dus dan moet ik de oude slang nog even opzoeken en dat ding overzetten.
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

ey,

weet iemand of het subframe van mijn gt turbo hetzelfde is als een normaal vijfje? Had al iets gehoord dat er verschil zit tussen fase 1 en fase 2...
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Youri82w
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 22:31
Locatie: rotterdam
Contacteer:

ha ben zelf ook wel benieuwd aangezien ik nog een subframe en heel wat crap nodig heb .. (D)
volllgens mij zijn van alle types fase 2 het subframe, draagarmen en stuurhuis/stangen/kogels hetzelfde, maar zeker weten doe ik het niet..

ik heb nog een goedkope donor auto nodig en als het een "normale 5" kan zijn, maakt dat mijn leven een stuk gemakkelijker en goedkoper :]
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ik heb nog wel een 5gtt subframepje te koop, voor de liefhebbers.
rev it like a rental
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

tijdens de APK keuring ben ik er achter gekomen dat mijn uitlaatspruitstuk lekt. Zijn hier versterkte pakkingen voor of is het de standaard monteren en alles netjes aandraaien. Heeft iemand verder de maat van de tapeindjes waarmee het spruitstuk in het blok zit? En waar te bestellen, via de dealer of gewoon de onderdelen handel?

Gr.Gerald
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Meestal kun je die lekkende pakking gewoon verhelpen door alles nog es netjes aan te draaien, die moeren lopen nogal eens los.
Verder bestaat hier niet echt een versterkte pakking voor, gewoon een originele/imitatie ertussen frotten.

Tis gewoon standaard M8, voor die maat moet je er gewoon ff 1 uitdraaien en langs de betere ijzerboer. Beter neem je ook ff van die koperen borgmoertjes met zo'n gleufje erin mee.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik heb versterkte koperen pakkingen hiervoor op voorraad.
Pm maar voor details.

groet: mark
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Steven schreef:Meestal kun je die lekkende pakking gewoon verhelpen door alles nog es netjes aan te draaien, die moeren lopen nogal eens los.
Verder bestaat hier niet echt een versterkte pakking voor, gewoon een originele/imitatie ertussen frotten.

Tis gewoon standaard M8, voor die maat moet je er gewoon ff 1 uitdraaien en langs de betere ijzerboer. Beter neem je ook ff van die koperen borgmoertjes met zo'n gleufje erin mee.
idd had er laatst 2 afliggen, baggerzooi :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

bij mij was mijn pakking lek en het spruitstuk gescheurd :gun:
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gescheurde uitlaatspruitstukken komen vaak ook omdat er een aantal steunbeugeltjes van de turbo aan de bak en de downpipe aan het motorblok missen.

Fase 1 (met zwemvliezen tussen de kanalen) of fase 2 (gewoon glad) uitlaatspruitstuk trouwens?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Steven schreef:Gescheurde uitlaatspruitstukken komen vaak ook omdat er een aantal steunbeugeltjes van de turbo aan de bak en de downpipe aan het motorblok missen.
Wat, welke horen waar is dan weer mn volgende vraag, de vorige eigenaar heeft er nogal een zooi van gemaakt van de steunen enz. Dus als iemand een totaalplaatje heeft heel graag.... :grin:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

volgens mij had roy daar een heel mooi plaatje van :wink: staat in iemand anders z'n project topic gepost maar weet ff niet welk |:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die van Merijn.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Oke, valt mee, de enige die ik mis is die 3 hoekplaat. dat hoeklijntje op de elbow heb ik wel net als de steun voor het hitteschild van de startmotor.

Bedankt merijn,

Iemand toevallig nog zo'n 3 hoek liggen? :D

Gr.Gerald
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja die 3 hoek is 1 van de 2 steunen, die vaak pleite zijn.

Heb je ook het onderstaande schoortje? (onderkant downpipe - onderzijde spruitstuk). Die is ook redelijk essentieel om de boel heel te houden.

[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... 3055-1.jpg[/img]
Toeter (Martijn P)
Berichten: 116
Lid geworden op: di 8 nov 2005 16:49
Locatie: Zwaag

Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Staat ie alweer te koop? :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Of nog steeds. :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Steven schreef:Gescheurde uitlaatspruitstukken komen vaak ook omdat er een aantal steunbeugeltjes van de turbo aan de bak en de downpipe aan het motorblok missen.

Fase 1 (met zwemvliezen tussen de kanalen) of fase 2 (gewoon glad) uitlaatspruitstuk trouwens?
Heb een fase 1 ja.. en hij was in het midden bij het uitlaatspruitstuk gescheurd. Heb zelf een beugel gemaakt want die zat er dus niet op. Maar dat hitteschild heb ik niet is dat erg?
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Hallo, weet iemand hoe de voorwiellagers eruit zien?
Zijn deze konisch?
Weet iemand toevallig de maten ook ervan. (buitenste diam.binnenste diam. en breedte) Heb op mn werk super veel lagers liggen..
grt jack
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Steven schreef:Ja die 3 hoek is 1 van de 2 steunen, die vaak pleite zijn.

Heb je ook het onderstaande schoortje? (onderkant downpipe - onderzijde spruitstuk). Die is ook redelijk essentieel om de boel heel te houden.
Die heb ik wel. :grin: Mis alleen die 3 hoek.
Gé GTX/GTT
Berichten: 87
Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
Locatie: Venlo
Contacteer:

Gé GTX/GTT schreef:Heb vandaag Maurice even gebeld en die kon me meteen vertellen wat er aan de hand was.

Ik ben vergeten een busje in de nieuwe slang van de carter ventilatie te steken dus dan moet ik de oude slang nog even opzoeken en dat ding overzetten.
Het gaat dus om dit busje.

[img]http://i381.photobucket.com/albums/oo25 ... 009082.jpg[/img]

En dat hoort in deze slang in de bocht.

[img]http://i381.photobucket.com/albums/oo25 ... 9089-1.jpg[/img]

Wel handig om te weten als je de slangen gaat vervangen.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Zijn er mensen die interesse hebben in een officiele taxatie van de auto? Verzekeringmaatschappij moet dit gedurende 2-3 jaar aanhouden. Kost 100 euro, maar met genoeg mensen zal de prijs zakken. Graag PM bij interesse.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

DennisT schreef:Zijn er mensen die interesse hebben in een officiele taxatie van de auto? Verzekeringmaatschappij moet dit gedurende 2-3 jaar aanhouden. Kost 100 euro, maar met genoeg mensen zal de prijs zakken. Graag PM bij interesse.
De duur van het rapport hangt af van de verzekeraar, ligt eraan wat je afspreek, meeste zijn 5 jaar geldig.

Maar 100 euro, voor mij te duur 8)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

JIJ kan het miss goedkoper regelen ja ;) 3 jaar geldig bij 5000km/j en 2 jaar bij 7500km/j geloof ik.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

DennisT schreef:JIJ kan het miss goedkoper regelen ja ;) 3 jaar geldig bij 5000km/j en 2 jaar bij 7500km/j geloof ik.
Taxatie aan hun kantoor voor €70,-,aantal km verhoogde alleen de premie
en niet de duur van het rapport bij mijn verzekering/tussenpersoon.

http://www.peterwilbers.nl/index.html
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Plaats reactie