jackel schreef:Hallo! Net nog ff aan het klootzakken geweest met de koeling.
Rode lampje bij de temperatuurmeter brandt nog steeds ook al trek ik overal stekkers uit. (stekkertjes op de carburateur eruit getrokken en op de waterpomp), dus dit is iets electrisch denk ik., t kreng gaat ook branden als ik de auto nog niet eens gestart heb
Ventilator slaat dus niet aan automatisch, thermostaat getest en die gaat open gewoon. Radiateur is niet verstopt en de er komt water retour in het expansievat, dus waterpomp werkt lijkt me!
Heb maar één ontluchtnippel en die zit op die slang... De kachel wordt wel gewoon warm
Als ik op het expansievat blaas spuit er water uit het nippel dus lijkt me dat ie dan ontlucht is?
Hellupie , ik wil knallen
zal toch het thermocontact in de radiateur zijn dan? als de rest 't wel goed doet, kan 't haast niet anders.
over dat lampje wat blijft branden: misschien heel stom, maar zit er geen corrosie achterop het tellerpaneel ofzo?
Snelheidskabel GTT ??? Dacht uit mijn hoofd... (welke nu niet helder is) zo'n 49 euro... Ik ga zondag ff checken voor de zekerheid.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ja, ga zowieso dat thermokoppel is omwisselen en een andere tellerunit proberen voor het lampie.
Maar de motortemperatuur blijft oplopen ook al staat de ventilator te draaien en ook onder het rijden, ., hier heeft een thermokoppel dan toch niets mee te maken? Deze geeft toch alleen een seintje aan de ventilator dat het water te warm is?
Hoe kan je trouwens zien of je het systeem goed ontlucht hebt? (heb nl. maar 1 nippel..)
jackel schreef:Hallo! Net nog ff aan het klootzakken geweest met de koeling.
Rode lampje bij de temperatuurmeter brandt nog steeds ook al trek ik overal stekkers uit. (stekkertjes op de carburateur eruit getrokken en op de waterpomp), dus dit is iets electrisch denk ik., t kreng gaat ook branden als ik de auto nog niet eens gestart heb
Ventilator slaat dus niet aan automatisch, thermostaat getest en die gaat open gewoon. Radiateur is niet verstopt en de er komt water retour in het expansievat, dus waterpomp werkt lijkt me!
Heb maar één ontluchtnippel en die zit op die slang... De kachel wordt wel gewoon warm
Als ik op het expansievat blaas spuit er water uit het nippel dus lijkt me dat ie dan ontlucht is?
Hellupie , ik wil knallen
als alles klopt wat je hierboven schrijft, kan ik haast niks verzinnen waarom ie met draaiende ventilator nog te warm wordt.
draait je ventilator wel de goede kant op?
of toch je radiateur te oud en vol met zooi, te weinig warmte opname/afgifte?
Net weer even gekeken, sleutel erin en voor het eerst gestart., motor was volgens de meter meteen al heet.
Dus temperatuursensor vervangen (had r nog 1 liggen) en lampje was ook meteen weg!
Maar plots een berg stoom onder de kap vandaan: slang verrot. Hmpff, die franse meuk ook
Mark: Waar boor ik dat gaatje in? In dat klepje wat de boel afsluit?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Dat is een overloop van de carb, en daar kan af en toe benzine uitkomen.
Lange slang eraan doen en die aan de voorkant van je blok naar beneden laten lopen. Niet langs je uitlaat of turbo.
Roy schreef:Doe die maar niet op je actuator aansluiten.
Lange slang eraan doen en die aan de voorkant van je blok naar beneden laten lopen. Niet langs je uitlaat of turbo.
Te snel gekeken.....
Roy schreef:Doe die maar niet op je actuator aansluiten.
Ik vroeg me al af waarom die slang die er aan zit zo lang is,
Bedankt.
volgens mij is dit een dumpvalve die niet genoeg lucht afblaast om de turbo volledig uit te laten spinnen, waardoor hij weer dicht klapt en de turbo begint te klapperen, chatter of flutter word dit genoemd....
klinkt erg leuk maar is niet erg goed voor je tubby
Als de mijne straks af is, krijg je 'm echt niet mee voor dat geld. Maar ja... Het is wat de gek ervoor geeft. Als ie spijkerhard is en origineel, dan is hij het wellicht voor de verzamelaar waard. Maar ik moet de eerste GTT met 100K op de klok nog tegenkomen die geen roest heeft. Dat hebben ze ALLEMAAL!
Eigenaar van die GTT is de eigenaar van ABD Renault Drachten. Volgens mij heeft hij de GTT gewoon te koop staan zodat ie verwarmd binnen in de showroom kan staan. Tjah en als iemand die GTT mee wil nemen voor dat geld...