fotoroland schreef:Ik geloof ook niet dat een verzekering echt nodig is. Als ik die lijst uitzonderingen lees dan hebben ze weinig redenen om uit te keren.
Ook ben je alleen verzekerd als je achter een instructeur aan rijd of als er een instructeur in je auto zit. Bij evt. vrij rijden (wat volgens mij niet gaat gebeuren) ben je alsnog niet verzekerd. Ook is het maximaal uit te keren bedrag 15.500 euro. Ik neem aan dat ook jullie RS'jes wel een paar opties hebben. Die van mij gaat ruim de 20.000 door..
Als je dus totall loss gaat ben je je auto kwijt (restanten vervallen aan de verzekeraar) en krijgt maar 15.500 euro terug...
Volgens mij kun je dus beter gewoon jezelf een beetje beheersen en de kop niet gek laten maken. Voor de mensen die mijn achterkant evt. een kusje willen geven misschien de trekhaak maar monteren?
Pcies zo denk ik er ook over, bedoel het zijn alleen maar nieuwe renaults RS'en die er dan rijden en meestal is iedereen wel zuinig op zijn nieuwe auto. Zijn ook geen lease bakken waar je makkelijk eens een deukje in wil knalle zonder daar wakker van te liggen.
Ik ga gewoon relaxt de baan checken en genieten van de vrije dag . En ik hoop dat er niemand met een noodgang bij mij achter erin knalt anders heb ik pech.
Nee de leaserijders doen het voor hun lol Beetje vreemde gedachtengang vind je ook niet?
Ik type uit mijn eigen ervaring , de leasebak waar ik soms in rij heeft het heel zwaar bij mij en ik heb er ook al es een deuk in geduwd en dat boeide mij voor geen meter. Dus ja ik weet zeker dat het gros van de lease rijders ok zo denken.
fotoroland schreef:Ik geloof ook niet dat een verzekering echt nodig is. Als ik die lijst uitzonderingen lees dan hebben ze weinig redenen om uit te keren.
Moet je toch maar ff goed kijken want er zijn een aantal verzekeraars die uitsluiten het rijden (of de voorbereiding hiertoe) op een circuit of een hiervoor geschikt gemaakt terrein of weg.
fotoroland schreef:Ik geloof ook niet dat een verzekering echt nodig is. Als ik die lijst uitzonderingen lees dan hebben ze weinig redenen om uit te keren.
Moet je toch maar ff goed kijken want er zijn een aantal verzekeraars die uitsluiten het rijden (of de voorbereiding hiertoe) op een circuit of een hiervoor geschikt gemaakt terrein of weg.
Doen de meeste dat niet, uitsluiten van dekking tijdens dit soort evenementen?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
TuuT schreef: Ik type uit mijn eigen ervaring , de leasebak waar ik soms in rij heeft het heel zwaar bij mij en ik heb er ook al es een deuk in geduwd en dat boeide mij voor geen meter. Dus ja ik weet zeker dat het gros van de lease rijders ok zo denken.
Moah, als ik schade rijd dan kost het me gewoon m'n eigen risico en dat vind ik toch best jammer.
fotoroland schreef:Ik geloof ook niet dat een verzekering echt nodig is. Als ik die lijst uitzonderingen lees dan hebben ze weinig redenen om uit te keren.
Moet je toch maar ff goed kijken want er zijn een aantal verzekeraars die uitsluiten het rijden (of de voorbereiding hiertoe) op een circuit of een hiervoor geschikt gemaakt terrein of weg.
Ik bedoel eigenlijk dat de Gullwing verzekering van circuit Zolder nogal veel uitsluitingen heeft. Ik ga er vanuit mijn eigen verzekering het niet dekt. Mocht ik schade rijden dan moet ik de auto maar buiten het circuit neerzetten en dan de schade melden.....
Eigenlijk ga ik er van uit dat iedereen net zo zuinig op zijn RS'je is als ik, dan zit het met de schade wel goed. En anders toch de trekhaak er maar onder..
De Twingo heeft al langer nukken met een koude motor. Onder het mom van "warmloopregeling" maar eens een tijdje aangezien. (K4M loopt altijd een beetje rauw).
Vanmorgen was het echter zo erg zodat het net leek alsof ik voor het eerst achter het stuur van een auto kroop. Ook op snelheid en dan volgas leek het alsof de motor in elkaar zakte, iets gas los was de oplossing..
Vandaag de Twingo toch maar eens aan de CLIP gehangen en de storing uitgelezen: Mechanische blokkade nokkenasversteller gaf hij aan, Ik denk ^@%#!^% daar gaat mijn dagje sturen morgen....
Gelukkig zocht onze Co-techer nog even op Actis waar een herprogrammering van de rekeneenheid op staat.
Met een koude motor loopt ie veel beter en de dip bij plotseling gas geven is stukken minder geworden, de storing hebben we gewist en is er tot nu toe nog niet weer in komen te staan. Hopen dat het morgen goed gaat in Belgie..
TuuT schreef:
Ik ga gewoon relaxt de baan checken en genieten van de vrije dag . En ik hoop dat er niemand met een noodgang bij mij achter erin knalt anders heb ik pech.
Je moet niet zoveel DTM en WTCC kijken.. zelfs op die ragdagen van Vrijrijden.nl op Zandvoort gebeurd het praktisch nooit dat er contact is op de baan..
Nou nou... je hebt wel verhoogd risico, valt me altijd op dat die toersessies het gevaarlijkst zijn, sport en supersport is veel relaxter/professioneler.
In 2007 zijn er ook nog wel 2 serieuze traumahelicopter gevalletjes geweest, dat ik er was.
Steven schreef:Nou nou... je hebt wel verhoogd risico, valt me altijd op dat die toersessies het gevaarlijkst zijn, sport en supersport is veel relaxter/professioneler.
In 2007 zijn er ook nog wel 2 serieuze traumahelicopter gevalletjes geweest, dat ik er was.
Toen jij er was ja.. daar heb je het al
Nee maargoed, daar heb je wel gelijk in.. maar het is niet zo dat je stuk voor stuk iemand tegen de je achterscherm hebt plakken of je een zetje geeft als je niet aan de kant gaat, zo'n vaart loopt het ook weer niet..
Het is gewoon even goed in de spiegels kijken en vooral niet met 6 man de bocht in duiken als je niet vooraan hoeft te rijden..
Tevens zal daar wat fatsoenlijker gereden worden aangezien het allemaal mensen zijn met hetzelfde doel.. de Twingo RS uitproberen..
Bij de vrijrijdendagen op Zandvoort gaat het gewoon fout omdat het zo bereikbaar is voor iedereen.. 't is 20 euro lappen.. helm op en je zit in het veld.. en dan heb je er wel eens misselijke figuren tussen ja.. met name in de Toer klasse..
Ik denk tevens dat er niet veel op de baan geboenderd kan gaan worden, het is een driving experience en geen wedstrijd.
We gaan gewoon de Twingo uitproberen en kijken waar de grens ligt, alles onder leiding van Phil Bastiaans.
Hard rechtuit rijden kan iedereen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
zal van de week wel de ervaring en wat foto's posten........
Gisteren even geklooid met de telfooncamera, maakt ook leuke zwart wit foto's.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Zodra foto's online staan zal ik even een apart topic aanmaken.
Kan wel al verklappen dat de Twingo RS tot veel in staat is qua wegligging en besturing, remmen.
Klapstuk was het rondje mee naast Phil Bastiaans in de Clio RS197 van Renault Nederland.
Rondje was.............
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ron, dat is meer gestoeld op de journalist van de blad, op bezoek bij Dr Phil is de titel van dat stukje.
Deze vent doet races met een Caterham en relatief weinig vermogen, de grap is dan om de auto zo soepel mogelijk over de baan te sturen, zo spaar je de banden, aldus Phil Bastiaans.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Nu elke Twingo die ergens in nederland op voorraad staat voor maar €13995,- onafhankelijk met welke opties.
Lekker voor de restwaarde en het gevoel. Een week geleden kostte zo'n bomvolle Twingo nog over de 20.........
fotoroland schreef:Nu elke Twingo die ergens in nederland op voorraad staat voor maar €13995,- onafhankelijk met welke opties.
Lekker voor de restwaarde en het gevoel. Een week geleden kostte zo'n bomvolle Twingo nog over de 20.........
Ik zou zeggen Renault Nederland bedankt...
Renault en restwaarde, ik denk dat je niet moet overdrijven...
Gelukkig is mijn autootje alweer 8 maanden oud en goede inruil gedaan.
En de auto's die op voorraad staan moeten ze vanaf, ik denk dat je gewoon wel de hele mikmak betaald.
Maar wie wist van de aankomende slooppremie had wel even gewacht met de aanschaf.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Hier staan de RS'en voor 13995 incl btw excl kosten rijklaar maken.
Dit bedrag is inclusief alle opties die er op zitten.
Het gaat dan wel om de voorraadauto's in Nederland.
Al met al vind ik het een niet zo geweldige actie van Renault. 2000 euro afschrijving per maand vind ik erg veel...
Kredietcrisis is een feit waar we niet omheen kunnen.
Ondertussen weer eens op het www gekeken voor een chippie.
Vtune heeft er een voor de Twingo RS, men beloofd 9pk winst en niet goed geld terug, iemand ervaring met deze ""tuner".
Mail wisseling gehad en de winst is puur theoretisch, rollen voor en na komt op 200 euro extra.....de prijs is 299 euro.
Iemand al een vermoeden of Fastchip aan iets werkt voor de Twingo?
Misschien moeten we eens met alle Twingo RS rijders hier een verzoek indienen bij Henk, misschien dat bij veel interesse het proces versneld kan worden.
paulvanrooij schreef:en waar is 'hier'?
Stam Amersfoort
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87