Steven's rides - Bimmertime!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tja eerst es een knappe vertanding scoren en maar es met Jasper overleggen. Tis wel knap hoerig gezien deze nog helemaal perfect was.
Misschien dat diff maar overvullen dattie niet leeg kan komen te staan.

10 Juli wordt lastig denk ik, kep nog ff wat tussendoorprojecten, die vertanding houd zo'n dag nog wel uit, maar die 500 km heen- en terugreis is ws. teveel voor em en anders wel voor mijn gehoor :D

Een oprijwagen zou toch wel ideaal zijn.
Rwd-student
Berichten: 331
Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
Locatie: Arnhem / Etten-Leur
Contacteer:

Steven schreef: anders wel voor mijn gehoor :D

Een oprijwagen zou toch wel ideaal zijn.
Oprijwagen? Je kan ook prima zonder hoor (0)

Geluid? Daar hebben ze oorkleppen voor :D

Nja, succes met fixen iig weer
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Een keer een aanhanger en oldtimer jeep scoren, rijd je ook nog goedkoop op slaolie :D :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Mooi dat je geslaagd bent (Y) . Van harte.
Wel balen van je diff. Overvullen zou je idd eens kunnen proberen. Veel slechter kan het niet worden toch?!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

het diff vol met vet spuiten is dat geen optie??
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dan moet je wel vet hebben dat een beetje temp. aankan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

wat voor olie zat erin ?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Nog mensen van Top Gear gezien Steven? Ze waren 's ochtends nog een aantal opname aan het maken.
Hadden jullie om 1 uur je examen?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee 1 uur was lunch, ik was er van 9 tot 12 en van 1 tot half 6 oid.

Kep verder niet echt iets speciaals gezien, was gewoon iets van vrij rijden. Paar van die Formule wagentjes, Nog een zilvergrijze R19 en volgens mij zag ik toch echt een Orange F1 voorbij knallen af en toe. Daarnaast was ik meer met m'n eigen ding bezig hehe.

Er zit gewoon de voorgeschreven 75W90 GL5 LS olie in, daar ligt het niet aan. Tis gewoon dat dfie olie wegloopt en het diff droogkomt. En als de putten en vegen er dan eenmaal inzitten is de schade al onherstelbaar.


Maargoed de versnellingsbak begint nu toch ook wel erg moeilijk te doen, ik was de synchros van 3 en 4 al kwijt en nu zit ik af en toe ook te zoeken naar de 2. Motortje wordt toch ook steeds slechter, dus ik denk dat ik em maar binnenzet en in de schorsing ga gooien.

Mooiste zou een daily drive BMW E36 325 (of meer) op G3 zijn 8)

Vond trouwens een filmpje waar ik half in voorkom: klik
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Steven schreef: Mooiste zou een daily drive BMW E36 325 (of meer) op G3 zijn 8)

klik
die vind je bijna niet
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Klopt, tis veelal 316 en 318, net zo zeldzaam als een dikke V6 op gas ;)

Misschien es kijken voor een ombouw...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zo even snel uit het stof....


Big troubles, afgelopen weekend m'n oliekoeler gemonteerd met sandwichplate. Leek allemaal prima, langzaam warm laten draaien, vrij snel begon de koeler zich te vullen en de motor op te warmen, testritje gedaan, prima. Toch hoorde ik een beetje vaag loeigeluid, denk kijk morgen wel verder.

Gisterenochtend voor Zandvoort was het geluid weg, volle oliedruk, alles leek prima. Toch als ie warm was begon ie weer zachtjes te loeien.
Zandvoort op, vol pot knallen. Olietemp rond de 110 graden (zonder koeler 130 oid). Alleen bij de laatste heat viel me op dat ik volgas nog maar 2 bar oliedruk had, tikkie vaag. Loeigeluid was ook een stuk harder geworden. En lijkt toch uit de buurt van de oliepomp te komen, toch is het in de auto echt veel harder te horen bij de passagiersvoetenruimte.

Gister met Menno even zitten brainen, enige wat logisch zou lijken is dat het oliekoelcircuit afknijpt. Zodra ie warm is begint het geloei (olie@40 graden), koud heb ik gewoon 5-6 bar oliedruk.
Zojuist koeler gedemonteerd, slangen losgehangen, op beide slangen kan ik gewoon vrij doorblazen, koeler uitgespoeld en die heeft verder dezelfde blaasweerstand als de nieuwe van JPS. Hij wordt ook goed warm en lijkt goed door te stromen. Olietemp is ook netjes. Dat lijkt toch niet vreemd.

Alleen waarom zou die pomp nou zomaar zijn stukgegaan, troep uit de koeler? Ik heb verder vrij netjes en schoon gewerkt, alle sappies ook vers, nieuw oliefilter. Why? :(


Goed ik kan wel gaan zitten kniezen, maar ik wil ook nog wel ff m'n schouders eronder zetten en het proberen te fixxen. Ik wil dit ringweekend niet langs de baan staan eigenlijk....

Kan een oliepomp vervangen worden met het blok erin? Distributie is sowieso een ***-werk, maar dan die pomp nog?

Wie heeft voor mij het nummer van de oliepomp en wat kost het ongeveer?
En het nummer van de 2 keerringen op de krukas ook maar.

Als ik morgen bestel, is het hopelijk vrijdag nog binnen... :S
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

heb je ook nieuwe olie er op ?
mijne is vandaag aangekomen :)
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Zat jij gister die Porsche zo op te duwen?! :lol:

Met je probleem kan ik je helaas niet helpen. Succes (Y)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

77 00 866 121 PUMP OIL 119.00 ---3 x 1 (google geeft iets van 178 euro)

keerringen zie ik alleen als complete set staan

77 01 466 408 GASKET SET 48.00 ---3 x 1
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Alles vers, gewoon weer de 5W50 van Luco, waar ik al eerder mee reed.

Btw volgende nummers:
-Drijfstanglagers (~kosten) en de nummers van de eerste overmaat.
-Keerring krukas bakzijde
-Keerring krukas distributiezijde
-Oliepomp (~kosten)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

De oliepomp is prima te vervangen ja, het meest lastige is nog de carterpan er af halen, dat met die distributie heb je helemaal niet nodig, da's enkel het hulpasje, de pomp zit tegen het blok aan geschroefd in het carter.

Dus carter er af, die 4 bouten van de pomp los en dan pak je 'm er zo af.

En om maar even te blijven zeuren, neem je drijfstanglagers dan ook meteen ff mee.. daar kijk je dan toch tegenaan :p

Mocht je voor 't Ringweekend geen nieuwe kunnen krijgen dan heb ik er hier nog wel 1tje voor je liggen (geen nieuwe maar wel goed werkend)

-Edit- zie dat je de drijfstanglagers al in de lijst hebt staan, die moet je even bij een revisiebedrijf bestellen, bij de dealer krijg je ze zonder lipje (ook de F7R ja), drijfstanglagerkapbouten ook ff wisselen, nummer heb ik niet hier.. nog wel in de beunschuur liggen maar daar kom ik vandaag niet meer denk ik.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Steve,

oliepomp is anders dan een clio 16v, dus dat gaat niet werken. Pomp van onder monteren lukt, enkel je pompaandrijving komt wat meer bij kijken qua demontage (distributie, wat steunen etc).

Ik heb nog wel een williams pomp liggen, maar die heb je te laat binnen, tenzij je hem komt halen. Bij mn williams motor was de aandrijving (2 haaks opelkaar draaiende tandwielen) helemaal afgesleten. hopelijk heb je niet dat probleem, dan zou je echt veel werk hebben.

Als je alsnog twijfelt gooi je mijn set er maar op om te testen (Y)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Kleine keerring 7700866877 17,13 euro
Grote keerring 7703087190 27,43 euro
Oliepomp 7700866121 172,49 euro

Prijzen ex btw.
Drijfstanglagers kan je idd beter bij een revisiebedrijf halen. :grin:
5 GT Turbo '88 GT5
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Wordt wel aardig krap om dat alles nog voor het weekend in huis en klaar te hebben denk ik.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tja er is nog een alles of niets situatie, die toertocht kan ook nog wel wijken en desnoods savonds om 11 uur nog het laatste biertje pakken op Zaterdag.

Misschien kan ik Rob nog ff lief aankijken om mee te buffelen :D


Net even met m'n pa gekeken, die verdenkt ook die pomp, die tandwielpompen schijnen wel gewoon ineens dood te gaan, alleen gaan ze dan ook loeien?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Rob gaat met mij mee :grin: . Als je nou gewoon eens begint met demonteren, dan ben je al op de helft :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je krijgt die snol heus wel terug hoor.

Naja net nog even met Speedline zitten bellen, die zegt eerst goed diagnose stellen met stetoscoop waar het geluid vandaan komt. Nu ff kijken waar ik zo'n ding vandaan haal....
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dokter? :lol: (even bij de eerste hulp langs dus :p )
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Heb je ook al geprobeerd wat er gebeurt als je het zaakje weer op de oude manier aansluit? Dus geen koeler in het circuit.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

druk al met een externe oliedrukmeter gemeten?
Trust me. I know what I'm doing.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Steven schreef:Tja er is nog een alles of niets situatie, die toertocht kan ook nog wel wijken
ja, eens (Y)
en desnoods savonds om 11 uur nog het laatste biertje pakken op Zaterdag.
das minder (N)
Immer wieder die verdammte Holländer
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Pan d'r onderuit is vaak wel redelijke hel. Zorg voor een goeie staalbeitel !!!!

Als je slim bent bestel je carterpan bouten van een rs, dat zijn buitentorx, die gaan Wel makkelijkl los.
rev it like a rental
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ik zal de 19 vast wassen, of zal ik de cabrio maar de ringdoop geven? ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Als je echt heel erg in de knoop zit met een tekort aan een paar handen moet je maar ff bellen. Zaterdag moet ik wel gewoon werken, en zowel donderdag als vrijdagavond bezet. Vrijdag zou mij het best uitkomen. Hoor wel als het nodig is.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

-Ray- schreef:ik zal de 19 vast wassen, of zal ik de cabrio maar de ringdoop geven? ;)
de 500 SEC toch? :D :beer:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als het echt haast / last minute werk wordt dan zou ik het lekker op mijn gemak volgende week doen (zonder het risico dat je iets vergeet en geen tijd hebt om alles netjes te testen). Dan rijd je gewoon lekker die toertocht mee en ga je over een paar weken weer een keer vlammen met die willi op de ring.

Ik ben overigens benieuwd of mijn auto zich nog bedenkt de komende dagen. De willi's gaan hard van het opkomstlijstje af (N)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

paulvanrooij schreef:
-Ray- schreef:ik zal de 19 vast wassen, of zal ik de cabrio maar de ringdoop geven? ;)
de 500 SEC toch? :D :beer:
ssshht :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Als t moet kan ik vrijdag ook een handje helpen. (Y)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Als je nou hier woonde en de garage af was, dan lag dat blok al ernaast :p Maar helaas gaat dat sprookje niet op.

Zo zagen de tandwielen bij mij uit:"

Afbeelding
Plaats reactie