Ik bedoelde de rechter as, degene aan de bijrijderskant, en dan de binnenste hoes. Die zit heel dicht bij de uitlaat. Zodra dat toch al dunne vet warm wordt, is het net motorolieTim schreef:@ Reinier
De linkeraandrijfas hoor ik wel iets, zal de hoes morgen eens controleren![]()
Tim's Clio Williams Ringracer - Export - Bimmertime!
-
ADAC of ANWB moet ik even kijken, van 1 van beide ga ik lid worden, stond al op de planning om even uit te zoeken maargoed... Dat is dus nu weer mooi te laat voor afgelopen weekend.
Voor wat betreft zo'n catch tankje moet ik maar eens kijken, ik begin toch steeds meer er over te denken dat het toch die gemorste olie geweest is.
Nou is het dus eigenlijk de vraag of zo'n catchtank nuttig is voor me?
*edit*
Ik zal vanavond eens kijken naar die hoes
Voor wat betreft zo'n catch tankje moet ik maar eens kijken, ik begin toch steeds meer er over te denken dat het toch die gemorste olie geweest is.
Nou is het dus eigenlijk de vraag of zo'n catchtank nuttig is voor me?
*edit*
Ik zal vanavond eens kijken naar die hoes

-
- Car: Renault Clio III RS
Je hebt eerst ook naar Duitsland moeten rijden, dan had hij onderweg toch ook moeten roken?Tom schreef:Als het gemorste olie is is het toch wat eigenaardig dat er dan zelfs een plasje onder ligt? En dat het er dan pas onderuit komt.
Klopt, dinsdag bijgevuld dus ansich zou het probleem daar niet zo snel van moeten kunnen komen lijkt me maarja, wat zou het wel kunnen zijn...
Plasje olie is ongeveer 5 cm hooguit in doorsnee, stelde weinig voor in ieder geval. Weet niet in hoeverre dat dus op het blok kan blijven liggen en na de heenrit, 8 rondes rijden blijft liggen en niet verdampt/indroogt en ineens lekt. Het wordt natuurlijk wel heet maarja. Vanavond ook maar eens die binnenste aandrijfashoek bekijken.
Weet iemand of er standaard een hitteschildje voor hoort? Ik begreep dat er bij een Devil pijp wel een hitteschildje voor hoort tegen het zacht worden/smelten van de hoes maar of het origineel ook zo hoort vraag me dus af... Staat er misschien iets in Dialogis? (of hoe dat programma ook heet)
Plasje olie is ongeveer 5 cm hooguit in doorsnee, stelde weinig voor in ieder geval. Weet niet in hoeverre dat dus op het blok kan blijven liggen en na de heenrit, 8 rondes rijden blijft liggen en niet verdampt/indroogt en ineens lekt. Het wordt natuurlijk wel heet maarja. Vanavond ook maar eens die binnenste aandrijfashoek bekijken.
Weet iemand of er standaard een hitteschildje voor hoort? Ik begreep dat er bij een Devil pijp wel een hitteschildje voor hoort tegen het zacht worden/smelten van de hoes maar of het origineel ook zo hoort vraag me dus af... Staat er misschien iets in Dialogis? (of hoe dat programma ook heet)
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Je kunt vanavond in ieder geval de brug op, de 19 16V heeft de reis vanaf Wezep naar Zwolle overleefdTim schreef:Klopt, dinsdag bijgevuld dus ansich zou het probleem daar niet zo snel van moeten kunnen komen lijkt me maarja, wat zou het wel kunnen zijn...

-
En die RS remmerij met die Mintex blokken remt ziekelijk.. moet je vanavond ook maar eens proberen, weet wel zeker dat je je remmerij er zo af schroeftTim schreef:Antoine, thnx!
Mooizo Ronald, fijn dat de 19 weer rijdt!

-
Zo, vanavond even naar de Williams gekeken, probleem gelukkig gevonden, het is inderdaad de binnenste ashoes die lekt.. alles zit ook onder het vet er rondomheen (startmotor, stuurhuis, hitteschilden, carterpan
)
Hij is losgescheurd van dat metalen blikje wat om de as geklemd zit, eens zien of ik nog tijd heb om daar een andere hoes omheen te zetten. het Ringweekend ga ik in ieder geval niet halen.. Tim stuiterd met mij mee in de 19 16V
![Afbeelding]()

Hij is losgescheurd van dat metalen blikje wat om de as geklemd zit, eens zien of ik nog tijd heb om daar een andere hoes omheen te zetten. het Ringweekend ga ik in ieder geval niet halen.. Tim stuiterd met mij mee in de 19 16V

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ah joh, asje d'r ff onderuit en bij een garage neergooien.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Het is het werk ook niet nee maar Ringweekend blijft hij thuis. Dan kan ik gelijk wat andere zaken eerst op m'n gemak doen 
Best wel heel erg jammer maarja, er zijn helaas ook andere zaken die geld kosten dus even wachten voordat ik weer am Ring met de Clio ben.

Best wel heel erg jammer maarja, er zijn helaas ook andere zaken die geld kosten dus even wachten voordat ik weer am Ring met de Clio ben.
-
- Moderator
- Car: MB
Wat zeggen we hier nu altijd. Als je een auto niet kan betalen moet je er ook geen gaan rijden
Of je gooit hem in de verhuur komend weekend. "Voor 10 euro een rondje raggen in de willi van Tim". Dan weet je iig zeker dat je je na het weekend geen zorgen meer hoeft te maken over je auto

Of je gooit hem in de verhuur komend weekend. "Voor 10 euro een rondje raggen in de willi van Tim". Dan weet je iig zeker dat je je na het weekend geen zorgen meer hoeft te maken over je auto

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Ja, en nou wordt het nog kötter:
Als je die hoes gaat vervangen, kun je alleen aan een universele hoes komen bij de automaterialen zaak. Als je er zoeen opzet rijdt je een paar weken hooguit, voordat die gewoon kapot smelt vanwege de uitlaat.
Via de dealer heb ik er toen 1 laten komen, met zon stalen band, maar was niet de goede maat. Iets anders was zo ook niet leverbaar.
Heb bij Gerarh uiteindelijk gewoon een compleet nieuwe aandrijfas gemonteerd, van ellende....(hij had een adresje, nieuwe aandrijfassen origineel reno, voor iets van 150-200 per stuk ofzo)
Moet goedkoper opgelost kunnen worden, maar ik wist en weet effe niet hoe.
Als je die hoes gaat vervangen, kun je alleen aan een universele hoes komen bij de automaterialen zaak. Als je er zoeen opzet rijdt je een paar weken hooguit, voordat die gewoon kapot smelt vanwege de uitlaat.
Via de dealer heb ik er toen 1 laten komen, met zon stalen band, maar was niet de goede maat. Iets anders was zo ook niet leverbaar.
Heb bij Gerarh uiteindelijk gewoon een compleet nieuwe aandrijfas gemonteerd, van ellende....(hij had een adresje, nieuwe aandrijfassen origineel reno, voor iets van 150-200 per stuk ofzo)
Moet goedkoper opgelost kunnen worden, maar ik wist en weet effe niet hoe.
Daarom heb ik ook een metalen hitteschildje aan m'n Devilspruit hangen.
Mijn Williams heeft ook de zenuwen btw, kep wat probleemjes met oliedruk. Hopen dat ik het gefixed krijg, anders moet ik ook met iets niet koels :|
Mijn Williams heeft ook de zenuwen btw, kep wat probleemjes met oliedruk. Hopen dat ik het gefixed krijg, anders moet ik ook met iets niet koels :|
-
- Moderator
- Car: MB
Toch een hitteschild er omheen dan?
@Steve, waar merk je aan dan? Die meter is niet zo betrouwbaar he. Die weigert bij mij ook regelmatig na het starten (om vervolgens na een paar km ineens te gaan werken).
@Steve, waar merk je aan dan? Die meter is niet zo betrouwbaar he. Die weigert bij mij ook regelmatig na het starten (om vervolgens na een paar km ineens te gaan werken).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
De aut is het probleem ook niet, ik kan gewoon niet met geld omgaanTom schreef:Wat zeggen we hier nu altijd. Als je een auto niet kan betalen moet je er ook geen gaan rijden![]()
![]()

@ Reinier
Ah dat is net hetgene wat ik aan het uitzoeken was. Maar bedankt voor de tip, dan weet ik dat zo'n universele hoes verspilde moeite is en wachten tot het weer mis gaat.
Maar eens kijken wat hier de beste oplossing voor is. Nieuwe as is zo onbenullig duur. Maarja als het nodig is dan moet het maar...
@ Steven
Ook wel Köt als het zo is en het niet de meter is

-
Die oliedrukmeters zijn altijd een drama bij die Renaults, nu ik een frisse kabelboom op de 1.8 16V gezet heb en alle stekkers nagekeken heb heb ik voor het eerst in 5 jaar een oliedrukmeter die het doet zoals het hoort
En tja, die as.. ik heb er deze week gewoon ook even geen tijd meer voor en net als wat Tim zegt, er moeten gewoon nog meer dingen aan die auto gebeuren die belangrijk zijn om dat ding veilig de Ring over te sturen.. dus gewoon lekker een keer laten staan.. kan ook geen kwaad.
En over die ashoes, ik had zelf het idee om dat hele busje met die hoes over te zetten van een Clio16V as die we nog hebben liggen, de afmetingen zijn verder hetzelfde en dat is gewoon uit elkaar te halen dus zeker het proberen waard.

En tja, die as.. ik heb er deze week gewoon ook even geen tijd meer voor en net als wat Tim zegt, er moeten gewoon nog meer dingen aan die auto gebeuren die belangrijk zijn om dat ding veilig de Ring over te sturen.. dus gewoon lekker een keer laten staan.. kan ook geen kwaad.

En over die ashoes, ik had zelf het idee om dat hele busje met die hoes over te zetten van een Clio16V as die we nog hebben liggen, de afmetingen zijn verder hetzelfde en dat is gewoon uit elkaar te halen dus zeker het proberen waard.
Naja veilig issie wel anders was ik er ook niet mee weg geweest, hij doet het ook wel prima op die hoes na maargoed, dan maar gelijk de upgrades eraan schroeven.
Dat laatste van die Clio 16V hoes was ik inmiddels even vergeten. Dat zou nog wel eens een oplossing kunnen zijn
Al moet ik ook nog even kijken naar een hitteschild ofzo, Antoine heeft me een schematische tekening gestuurd 
Dat laatste van die Clio 16V hoes was ik inmiddels even vergeten. Dat zou nog wel eens een oplossing kunnen zijn

-
Kun je die hoes niet gewoon van een kappotte/oude aandrijfas af halen ?Tim schreef: Maar eens kijken wat hier de beste oplossing voor is. Nieuwe as is zo onbenullig duur. Maarja als het nodig is dan moet het maar...
Nou die oliekoeler zit er net op, zodra de olie warm wordt loopt de oliedruk verder terug als eerst. Tevens begint er dan iets te fluiten/gieren wat met de toeren meegaat, lijkt op de oliepomp die zit te kermen, dit ook als ie warm is.Tom schreef:@Steve, waar merk je aan dan? Die meter is niet zo betrouwbaar he. Die weigert bij mij ook regelmatig na het starten (om vervolgens na een paar km ineens te gaan werken).
Logische gedachte lijkt dan geknikte slang, maar kon zo snel niets vinden.
Doe vanaaf nog wel ff een korte poging met de oliekoeler los/vrij hangend, anders vrijdagaaf maar weer keihard buffelen en de originele warmtewisselaar maar weer ff terugzetten.
En hopen dat die oliepomp niet een enorme douw heeft gehad...
Barf, zit ik nu echt op te wachten

als je olie afkoelt moet de druk toch juist omhoog gaan?
omdat de olie dikker word.
misschien versleten pomp die het extra circuit niet meer van olie kan voorzien?
omdat de olie dikker word.
misschien versleten pomp die het extra circuit niet meer van olie kan voorzien?