Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Xabre schreef:Zoo pff :P mooi hooor

wat is dat voor blauw 19 16v monster wat daar staat?
Da's een R19 16V Cabrio waar nog een motor in moet, daar zou eerst die 1.8 in gaan maar die heb ik nu zelf weer even nodig :p
Martijn Kool

heb nog wel een 1.8 voor je :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Car: MB

Ik denk die Ronald farbriekt die nieuwe krukas nog wel effe in die 2ltr voor het ringweekend :grin:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim
Car: E36 M3

Hopelijk straks rijdend met 1.8 16V, anders kan ik de brug niet op (0)
Johan Hogervorst
Contacteer:

Ben er even een week niet en ik kan het nu al niet meer volgen, praat me maar bij op msn haha.

Maar lekker bezig geweest, nog even en je groeit vast in die schuur van je. :D
Tim

En de brug is weer vrij! :worship:
Nog een paar kleine dingetjes en dan issie weer rijdbaar heb ik begrepen!!
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Joopieboy schreef:nog even en je groeit vast in die schuur van je. :D
Hij is hier niet de enigste :lol:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ronald1916V

Inderdaad, de R19 16V staat inmiddels weer op de wielen en rijd weer.. vanavond nog even druk bezig geweest om de motor aan te sluiten, remmerij er op en de draagarmen e.d. er weer onder te schroeven..

De 1.8 16V liep ook weer net zo makkelijk, mede door de Williams startmotor die er nu op zit.. dat start een stuk prettiger dan die hoestende zeehond die er standaard op zit :p

Aangezien Tim vanavond nog even op de brug moest en ik vanavond nog wat anders had heb ik dat ding nog even snel rijdend gemaakt, remsysteem even wat ontlucht vanwege de RS remmen en de wielen er even onder geschroefd, voorbumper er even aangezet.. motortje gestart, hij ging netjes in de 1ste versnelling, begon ook nog te rollen toen ik de koppeling op liet komen en remde ook weer (Y) toen ik eenmaal buiten stond nog even snel een rondje over het industrieterein gehobbelt en voor de grote weg weer terug :beer:

Nog even doelloos een paar foto's gemaakt.. lang geleden dat ie daglicht gezien heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RS Remmen, nieuwe schijven komen er nog op.. setje andere fusee's worden nog aangepast. zit nu Mintex 1166 op wat vergelijkbaar is met Ferodo DS3000, en net als wat Tim zegt.. Remt koud ook al heel behoorlijk (Y)
Afbeelding

Rolkooi en dashboard zitten er weer in na het gevecht met de kachelradiateur :)
Afbeelding

Nog een paar kleine dingen en dan van de week even uit de schorsing halen en verzekeren en APK regelen, even goed testen op een verlaten industrieterein en dan gaat ie het Ringweekend 2009 gewoon halen :beer:
Tim

:worship:
Johan Hogervorst
Contacteer:

Lekker bezig man, en geniet nu maar eens van die 19, heeft al een hoop bloed zweet en tranen gekost. :P (Y)
Tom
Moderator

kijk eens aan, het komt zowaar weer eens buiten (Y)

Nog een kleine tip. Zet je wiel met 4 bouten vast (0)
Ronald1916V

Tom schreef:kijk eens aan, het komt zowaar weer eens buiten (Y)

Nog een kleine tip. Zet je wiel met 4 bouten vast (0)
Je let goed op Tom :D, de wielen moeten nog even met 4 bouten vast ja maar die moeten er toch nog weer af, stabilisatorstang enz. moet er nog weer onder en de wielkuipen moeten er nog weer in.

Ik heb vanmiddag de schuur helemaal opgeruimd en al het gereedschap weer bij elkaar geveegd.. krijg je toch altijd een flinke zooi van als iets even snel moet..

Kan ik dinsdag tenminste weer in een opgeruimde schuur verder, dan even de stabilisatorstang er onder zetten (gepruts altijd met die middelste bevestigingen), wat nieuwe dashboardlampjes er in zetten, uitlaat even gasdicht maken.. die lekt nu de kat. er even tussen zit en dan even iemand zoeken die er even APK op gooit voor het Ringweekend.. en dan voor de zekerheid nog even een avondje rammen over een verlaten industrieterein en dan moet het helemaal goed komen :beer:
jacques

Hi Ronald, Ik vond het een ramp die stabilisatorstang monteren. Ik heb toen een stukje gereeschap gemaakt uit 2 strippen staal, zie foto's.
De uitsparing is ongeveen 18x18mm en de draadeinden M8 zijn ca 70mm lang. Zo kon ik de beugel naar het subframe toe trekken en de M8 bout erin doen.

[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... gtool1.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... gtool2.jpg[/img]
Tim

Dat soort kleine details vallen Tom altijd op valt mij op :P

@ Jacques
Dat is inderdaad een gepruts van niets... Al eens achter gekomen bij het monteren van zo'n stang (N)
Tom
Moderator

Ik heb goede ogen :p

Die stabistang valt best mee. Als je een brug en een grote waterpomptang hebt is het zo gedaan.
jacques

IK heb een brug en ook een grote waterpomptang, maar dat viel tegen. Vandaar dat ik na een nachtje slapen dit tooltje maakte. Het beugeltje moet al behoorlijk aangetrokken zijn alvorens het boutje voor het gat zit.
Tom
Moderator

Niet lullig bedoeld, maar in de tijd dat jij dit tooltje maakt heb ik al lang en breed mijn lunch op en de stang gemonteerd. andere optie is overigens een of meerdere griptangen. Werkt ook handig.
Tim

Auto op de brug, hoge assteun of iets dergelijks onder de beugel zetten en de brug wat laten zakken is misschien een optie. Stalen balk kan ook wel maar die moet dan wel vrij stabiel staan, anders kon je hem nog wel eens voor je smoel krijgen :grin:

Die truuk heb ik gisteren ook met de uitlaat gedaan die erg kut hing en dat wou wel aardig. Al hangt die nu nog kut maargoed, dat ligt meer aan de uitlaat en mij dan aan m'n kunstje met de assteun :)
Ronald1916V

Vandaag eindelijk de auto uit de schorsing en verzekerd ! en eindelijk een heel stuk met de auto gereden, da's toch altijd weer even wennen aangezien ik er zo'n 5 maand niet mee gereden heb en uit die gooi en smijt Clio kom :lol:

Moet zeggen dat de auto ERG goed rijd, vooral al die nieuwe rubbers en bussen en het nieuwe (rechte) subframe merk je goed. auto ligt echt weer lekker op de weg.

De RS remmen met de Mintex 1166blokken remmen echt verschrikkelijk goed, de 1166 is vergelijkbaar met Ferodo DS3000 en zou koud slecht remmen.. weinig last van, spul remt koud al beter als DS2500's :beer:

Vanavond samen met Tim nog even wat zitten gooien en smijten en nog even een stukje snelweg gepakt, de frisse versnellingsbak schakelt erg goed en strak. heb nu wel weer een bak met kortere overbrenging maargoed.. 220 haalde ie in ieder geval met gemak op 17" vanavond :p

Maargoed... Vrijdag APK.. en dan moet ie Zaterdag mee naar de Ring, heb er nu al zin in :D

Beetje verse peut er in.. (nu alweer bijna op trouwens :lol: )
Afbeelding

En eindelijk weer een keer voor de deur..
Afbeelding

Van de week maar even met de 19 16V blijven rijden, Clio staat nu mooi binnen.. even aan de 19 weer wennen voordat ik 'm de Ring weer over vlam.
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Eindelijk weer cruisen dude, jammer dat het niet met de 2.0 is die je zoveel tegenslag heeft gegeven, moet goed gevoeld hebben om weer eens lekker aan het vlammen geweest te zijn (Y) :D
Tim

Moet zeggen dat het erg lekker rijdt! Die remmerij is ook erg fijn, RS remmerij met van die monster remblokken is erg prettig 8)

Nu nog een keer een setje Toyo R888's op je 15" wielen ;) De snelheid gaat dan echt zo'n eind omhoog!
Ronald1916V

Tim schreef:Moet zeggen dat het erg lekker rijdt! Die remmerij is ook erg fijn, RS remmerij met van die monster remblokken is erg prettig 8)

Nu nog een keer een setje Toyo R888's op je 15" wielen ;) De snelheid gaat dan echt zo'n eind omhoog!
Setje R888's ligt inderdaad (nog steeds) in de planning, evenals een setje kuipstoelen met goede gordels maar da's allemaal een beetje op de langere termijn.. ik wil er eerst weer even lekker mee racen en zien hoe het allemaal een beetje loopt dit jaar.. :)
Tim

Kan me voorstellen, zo ligt er bij mij ook nog zo'n verlanglijstje te wachten :)
xenon

Ronald1916V

Het lijkt er op dat de R19 16V aardig Ringklaar is.. er waren nog een aantal problemen, zo kwam Martijn er gisteren achter dat de vergrendeling van de gordel niet meer werkt.. dan ga je dus nog met je bek door de voorruit terwijl je de gordel om hebt.. daarintegen wordt ie vanavond APK gekeurd en moest dat sowieso goed zijn..

Mooi klusje wel, gordel van de bestuurderskant vervangen terwijl de buis van de rolkooi daar naast zit met de kap netjes op de stijl.. toch gelukt met wat gepruts.. :p had er gelukkig nog 1tje liggen.

Ik had al een tijdje een nieuwe koppelingskabel liggen, die maar gemonteerd omdat de oude wat kraakte en wat brak aanvoelde bij het overschakelen.. en dat raad je ook al wel, koppelingskabel vervangen.. komt de koppeling niet meer vrij, stelmechanisme strakker gezet.. toen kwam ie wel vrij, rijden.. bij het overschakelen haakte ie en bij de verkeerslichten ontkoppelde ie weer niet..

Nog maar wat zitten prutsen, kabel er nog weer eens uitgehaald en nog eens gemonteerd en nu ontkoppelt ie wel maar zit de koppeling nog steeds behoorlijk laag..

Half uurtje over de landwegen hier net buiten Zwolle zitten knallen en het lijkt zich allemaal prima te houden.. morgen even wat motorolie er bij in gooien en dan doe ik er niets meer aan voor de Ring.

Toch nog even 450 km zitten knallen in 2 dagen met dat ding.. dus er kan niet zo heel erg veel meer misgaan (ff afkloppen), hopen dat ie de APK een beetje overleefd maar volgens mij zit dat wel goed.
Tim

Lekker van die gordel :( Je zal er niet achter gekomen zijn, ja als het te laat is...
Ronald1916V

Die gordel maakte al een tijdje lawaai tijdens op en af rollen, blokkeren deed ie echter wel altijd nog, tenminste.. de laatste keer dat ik er mee gereden heb vorig jaar op Zandvoort blokeerde ie regelmatig tijdens het aanremmen van de tarzanbocht.. zal wel toeval zijn.. normaal merk je het altijd wel als je haast hebt en je moet die gordel even snel hebben maargoed.. nu even niet, Martijn had er gisteren even een stukje mee gereden en die wist het me te vertellen.

Inderdaad wel prettig als dat gewoon werkt.. anders kun je 'm net zo goed niet om doen. het is niet voor niets een APK keurpunt :p

Maargoed, inmiddels vervangen en werkt weer goed.
Timmie82

"I love it when a plan comes together"

[img]http://www.buyersmls.com/americantv/ate ... /han1.jpeg[/img]
canonballman

Timmie82 schreef:"I love it when a plan comes together"

[img]http://www.buyersmls.com/americantv/ate ... /han1.jpeg[/img]
:worship: :worship: :worship:

Heb hier nog een nummerplaathouder liggen met die one-liner, maar al lang niet gebruikt....zucht
Ronald1916V

Zo, inmiddels heeft de auto week APK ! dus da's weer geregeld.

Nu gaat alleen m'n rechter raam niet meer dicht, maargoed.. dat houd het Ringweekend niet meer tegen :beer:

Vanavond maar even kijken en evt. het deurpaneel er maar even vanaf schroeven, heb vast nog wel een raammotortje liggen ofzo.
Johan Hogervorst
Contacteer:

Feli met de nieuwe apk!
En dat raam tja:
Ronald1916V schreef:
Joopieboy schreef: Toch mooi die renaults. (Y)
Daar kom je nog wel een keer op terug :p
(Y) (0)
Ronald1916V

Dat zeg ik.. daar kom je nog wel een keer op terug :beer:
jacques

Ronald1916V schreef:Nu gaat alleen m'n rechter raam niet meer dicht, maargoed.. dat houd het Ringweekend niet meer tegen :beer:

Vanavond maar even kijken en evt. het deurpaneel er maar even vanaf schroeven, heb vast nog wel een raammotortje liggen ofzo.
Waarschijnlijk alleen de stekker op het motortje even eraf en erop schuiven. Dat heb ik al een paar keer gehad. Succes op de Ring!
Ronald1916V

jacques schreef:
Ronald1916V schreef:Nu gaat alleen m'n rechter raam niet meer dicht, maargoed.. dat houd het Ringweekend niet meer tegen :beer:

Waarschijnlijk alleen de stekker op het motortje even eraf en erop schuiven. Dat heb ik al een paar keer gehad. Succes op de Ring!
nadat ie vanavond even stil gestaan had deed ie het weer.. Zal wel loslopen dan.

Katvervanger er vanavond ook weer onder gezet.

Voor de mensen die mee gaan naar het Ringweekend, tot morgen!

@Jacques: Bedankt, denk dat het met 4 ronden wel bekeken is aangezien ie op 17" mee gaat.
Ronald1916V

Zo, al dat gesleutel was toch ergens goed voor.

Hij heeft het Ringweekend weer overleefd, praktisch geen problemen, temperatuur bleef goed alleen is wat langer uitdraaien nodig aangezien het koelvloeistofpompje niet werkt na contact af dus dat moet ik nog even nakijken, en met de nieuwe banden op die 17" wielen loopt het toch nog wat aan, dus Zondagmorgen de spacers er achter maar even tussen weg gehaald voor het hotel, met dank aan Steven en Timmie82 voor het lenen van een krik en dopje 19 (Y) :D

Verder toch nog wat nette Ringrondes gedraaid met een Brug naar Brug (BTG) tijd van iets meer dan 9:30 en dat valt me niets tegen op die logge 17" wielen al gaat ie volgende keer wel weer op 15" mee met R888's ofzo (Y)

Eindelijk weer een beetje motivatie om verder te gaan met de 16V, de plannen voor aankomende tijd:

- Iets meer negatief camber op de voorkant
- Aandrijfas linksvoor nazien/vervangen (ratelt in die hoek)
- Brandstofpomp vervangen (maakt nogal wat herrie)
- Elektra in het interieur even nazien (er valt nog wel eens wat uit..)
- Setje fatsoenlijke racekuipen monteren + gordels
- Kleiner stuurtje met langere naaf monteren
- Aanloopproblemen achter oplossen zodat de spacers er weer tussen kunnen)
- 2.0 weer opbouwen en inbouwen.. laat nogal wat tijd liggen bergop met die 1.8 :)
- En vast nog wel wat kleinigheden wat geen naam mag hebben.

Nog wat foto's van afgelopen weekend :)

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 62-890.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 07-550.jpg[/img]

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 27-570.jpg[/img]

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ronald1916V op ma 20 apr 2009 11:43, 4 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie