Ok stand van zaken:
Ik heb een handboek van een Volvo 440 gevonden welke ongeveer dezelfde regeleenheid heeft.
De watertemperatuursensor zit op het randje van de tolerantie, maar zou dus goed moeten zijn. 300 ohm bij 17 graden
Inlaatluchttemperatuursensor is exact goed.
throttle position sensor doorgemeten, is goed. Ik had nog een zelfde exemplaar liggen van een Volvo, geen verschil.
Lamda geeft 0,15 volt aan. Dit zou 0,5 volt moeten zijn. Aangezien ik mijn probleem enkel bij vol gas heb, verwacht ik niet dat het in de lamda zit.
De map sensor is verdachte nummer 1, die week 2 tiende af op een waarde van 2 volt. Er stond geen tolerantie bij.
De bekabeling is verdachte twee. Het is een originele GTE boom, welke ik zorgvuldig in elkaar gezet heb. Echter bij het plaatsen van de kachelbak en het monteren van de MAP sensor, is de motor vanaf exact dat moment gaan stotteren op toeren. Hoewel ik niks wezenlijk veranderd heb. Omdat ik lekker eigenwijs ben, heb ik de kachelbak weer gedemonteerd, de map sensor los laten slingeren op de kabelboom (zoals eerst toen hij goed liep) en alle ommanteling weer los gehaald. Wat denk je? Het probleem is duidelijk verschoven naar een hoger toerental en soms is het niet aanwezig.
Ik snap der geen k*t van
Misschien is de map sensor gaar, waardoor hij in een andere ligging wel of geen goed signaal afgeeft. Eens kijken of de opeldealert op goede vrijdag open is. Er staat namelijk GM op die mappert...
Ik denk niet dat het de brandstofpomp is.
Ohja, wat ook wel heel opvallend is: Volgas doortrekken tot het toerental waar hij gaat "begrenzen", het is niet meer mogelijk hoger in toerental te komen. Als ik dan iets gas terugneem, kan ik zonder stotteren verder in toeren komen.....